biszkopt Zgłoś #41 Napisano 11 Lipca 2010 Raz nie chciał mi puścić ręczny, wypiąłem AKUMULATOR, poczekał z 5min, ponownie podłączyłem i zaskoczył od razu, też było troszkę zimno, a auto stało już tak przed mrozami, poźniej zapomnialem a załatwiałem papiery do rejestracji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maluch69 Zgłoś #42 Napisano 10 Sierpnia 2010 I mnie dopadło ... Akurat przed dniem przeglądu technicznego i dwa dni przed wyjazdem do UK. Gdyby nie ten przegląd pewnie przez rok bym się za to nie zabrał, a tak ... minuta i naprawione Włącznik kosztuje w ASO 104 z groszami (brutto), wymieni każdy sam, bez najmniejszego problemu. Najpierw otwieramy drzwi kierowcy, później wyciągamy zaślepkę od bezpieczników i już mamy wszystko jak na tacy. Stary włącznik najpierw lekko wpychamy do środka a następnie wyciągamy na zewnątrz. Wiązka jest na tyle długa, że wypiąć ustrojstwo możemy już po wyciągnięciu z deski rozdzielczej. Wypinamy złączkę i pozostaje już tylko podłączyć i wcisnąć nowy przycisk na swoje miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Black Hawk Zgłoś #43 Napisano 8 Września 2010 Witam, Mam pytanko jak się właściwie powinno włączać ten el. ręczny. Mnie mówili, że z wciśniętym hamulcem i sprzęgłem, i tak samo wyłączyć! ale zaciął mi sie już 2x, i musiałem rozpiąć klemy. a za 2 razem zaczeły mi świecic kontrolki od Esp i czegoś jeszcze ale po jakichś 200-300 m zagasły? Kilka razy zdarzyło mi sie ruszyć na włączonym ręcznym i auto pojechało bez problemu, tzn włączony bieg rozłączył ręczny!? Jeśli ktoś może coś poradzić, to dzięki. Przy okazji mam troche części do silnika B 5 ATJ z 2000r., ale jak co to sprawdzę!? pozdro,:manga Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość AndrewA Zgłoś #44 Napisano 9 Września 2010 :dobrzepękła obudowa silniczka recznego (plastik)dostalo sie troche wody zatarlo lozysko temat nie do naprawienia komunikat na pulpicie sygnal co sekunda (see owner manual)prawy dzialal bez zarzutu ale lewy sie zaciol jeszcze nikt nie robi podrobek 1200 w serwisie +wymiana chyba ze uzywka 400 Wymiana to 10 min dziala wszystko znowu jak dawniej (nacisnac pedal hamulca dodajac gazu jak swieci zielony *BUT*na pulpicie jeszcze tylko zapiety pas i sam musie sie odblokowac TEN RECZNY pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #45 Napisano 11 Września 2010 (edytowane) witam.I mnie po raz kolejny dopadł problem z ręcznym(poprzednio przycisk).Tym razem trzyma i nie chce odpuścić prawy tył.Po naciśnięciu przycisku lewy odpuszcza a prawy trzyma ,po ponownym naciśnięciu lewy zaciąga .Nie słychać żadnej reakcji po prawej stronie.Co robić? Może ktoś z kolegów z Łodzi lub okolic ma vag'a i chwilę czasu aby podjechać do mnie bo nie mogę się ruszyć z garażu Witam ponownie. Skończyło się na wymianie zacisku bo padł silnik od hamulca pomocniczego. Edytowane 15 Września 2010 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #46 Napisano 14 Września 2010 wydawało mi się że temat ręcznego juz był parę razy... moje spostrzeżenia: 1. ręczny można "zaciągnąć" zawsze - nawet jeśli kluczyk nie jest na zapłonie, co najwyżej trzeba go przytrzymać chwilę 2. ręczny "odpuszcza" jeżeli: - w czasie naciskania na przycisk ręcznego trzyma się wduszony pedał hamulca - nic innego potrzebne nie jest - jeśli silnik pracuje, są zapięte pasy (nawet jeśli kontrolka zapięcia jest wyłączona), jest wrzucony bieg (nie ma znaczenia który - reaguje na obciążenie silnika a nie na pozycję skrzyni) i puszczamy sprzęgło 3. VW zaleca żeby przynajmniej raz w tygodniu zaciągnąć i odpuścić ręczny bo wtedy układ się kalibruje 4. najwięcej problemów jest ze sterownikiem ręcznego 3C0 ... B (nie pamiętam całego nr - swojądrogą ja taki mam i używam ręcznego non stop bez żadnych problemów). chyba była akcja serwisowa na wymianę oprogramowania w tych sterownikach 5. czasami się zdarza że poleci inna część jak przycisk (często) i zaciski elektryczne (żadziej i raczej pojedyńczo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #47 Napisano 17 Września 2010 II. Zwalnianie hamulca ręcznego bez użycia przycisku1. Uruchamiamy silnik, 2. Naciskamy sprzęgło i wbijamy bieg (jedynkę lub wsteczny - bez znaczenia), 3. Zwalniamy powili sprzęgło i jednocześnie dodajemy trochę gazu jak podczas normalnego ruszania. Robimy tak, jakbyśmy próbowali ruszać - tylko powoli. Automatyka samochodu powinna sama zwolnić hamulec ręczny. Po odpowiednim opanowaniu tej techniki nie powinno być problemów z automatycznym odblokowaniem się hamulców. Ja bym tu jeszcze dodał że muszą być zapięte pasy. i to bez względu na to czy mamy włączoną kontrolkę na zegarach czy nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mimoc Zgłoś #48 Napisano 17 Września 2010 Nie wiem co piszą na temat zaciągania ręcznego w celu kalibrowania bo nie mam książeczki .Wiem natomiast że ręczny sam co jakiś czas się zaciąga i zwalnia właśnie w celu skalibrowania i rozruszania mechanizmu.Wyrażnie słychac pracę silniczków.Jeżeli pomogło walnięcie w przycisk to na bank nie kontaktuje można go naprawic lub wymienic,we własnym zakresie .Oczywiście ręcznego sam nie używam bo miałem z nim przeboje .Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polski Zgłoś #49 Napisano 17 Września 2010 A powiedzcie czy u was też przy zaciąganiu i zwalnianiu ręcznego tak głosno słychać ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomtom76 Zgłoś #50 Napisano 21 Września 2010 a czy można kajoś recznie odblokowac ten hamulec (auto stoi zablokowane i nie chce ruszyc, swieci sie kontrolka hamulca postojowego) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #51 Napisano 21 Września 2010 Trzeba odpięć wiązkę od silnika (2 pinowa wtyczka), odkręcić silnik przy zacisku i powinno to pomóc ( 2 torxy chyba 30). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomtom76 Zgłoś #52 Napisano 21 Września 2010 zrobiłem jak ktoś radził z przyciskiem, działa,:manga prawdziwy cud Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #53 Napisano 21 Września 2010 Nie wiem co piszą na temat zaciągania ręcznego w celu kalibrowania bo nie mam książeczki .Wiem natomiast że ręczny sam co jakiś czas się zaciąga i zwalnia właśnie w celu skalibrowania i rozruszania mechanizmu.Wyrażnie słychac pracę silniczków.Jeżeli pomogło walnięcie w przycisk to na bank nie kontaktuje można go naprawic lub wymienic,we własnym zakresie .Oczywiście ręcznego sam nie używam bo miałem z nim przeboje .Pozdrawiam. Sprawdzilem w instrukcji i znalazlem cos takiego . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gredon Zgłoś #54 Napisano 22 Września 2010 (edytowane) Miałem podobną sytację. Musiałem zostawić samochód na mieście i TAXI do domu. Tam poczytałem forum (szybko bo taryfiarz czekał pod domem) klucze płaskie pod pachę- i powrót do samochodu. Odkręciłem klemę (masa) potem podłączyłem spowrotem i hamulec zaczął działać. Po konsultacji ze znajomym elektrykiem kupiłem w ASO VW mikrowłącznik do hamulca (104 zł) . Sama wymiana- wyłącznika - 30 sek(trochę dziwne podpięcie, ale da radę samemu). Pozostało kasowanie błędów (50zł) i po problemie. Minęły już ze 4 miesiące i wszystko OK. Wcześniej - przed całkowitym unieruchomieniem- miałem takie chwilowe zacięcia, ale zawsze jakoś puszczały. Jeśli ktoś ma pierwsze objawy to radze nie czekać. No i mieć w pogotowiu klucz płaski - (10) jakby co. Edytowane 24 Września 2010 przez gredon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #55 Napisano 23 Września 2010 Ja bym tu jeszcze dodał że muszą być zapięte pasy. i to bez względu na to czy mamy włączoną kontrolkę na zegarach czy nie... Poprawione:) Ja swój przycisk już naprawiłem, ale i tak z przyzwyczajenia bardzo często załączam/wyłączam ręczny za pomocą techniki, którą opisałem wcześniej. Samego przycisku od HR używam, żeby sprawdzić czy czasami się znowu nie popsuł i za każdym razem okazuje się, że działa . Dopiszę jeszcze może (bo w żadnym opisie tego nie znalazłem), że przy naprawie przycisku taśmę, lub inne ustrojstwo podkładamy z obydwu stron kołyski - przynajmniej ja musiałem tak zrobić żeby zadziałało. Ja do tego celu użyłem [ame=http://pl.wikipedia.org/wiki/Blister]blistru[/ame] o grubości ok. 0,3mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #56 Napisano 24 Września 2010 Czyli tego plastiku ze sreberkiem obok proszkow ,czy samej przezroczystej otoczki plastikowej proszka ,mowa o opakowaniu ? Mowa tutaj jest o jakimkolwiek opakowaniu plastikowym przezroczystym. Ważna jest jego grubość. Ja miałem pod ręką blister po myszce komputerowej (taka gruba wytłoczona przezroczysta folia pod którą widać myszkę na sklepowej półce). Myślę, że zastosowanie jakiegokolwiek twardego i cienkiego plastiku będzie dobre np. butelka PET po napojach gazowanych. Ważne, żeby nam klej to przykleił do kołyski lub do switch'a np. kropelka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
major125 Zgłoś #57 Napisano 7 Października 2010 Witam serdecznie, u mnie też zaczął zacinać się ten nieszczęsny przycisk. Rozebrałem go ale nie podkładałem nic pod pracujące elementy plastikowe tylko rozebrałem mikrostyki i przeczysciłem je. Po rozebraniu jednego czy drugiego widać było niewielkie zasniedzenie tj. taką czarną kropkę, która powstała w trakcie pracy mikrostyku. Była ona zarówno na wewnętrznej części styku (części przylutowanej do płytki oraz na metalowym krążku, który powoduje zwarcie obwodu przy jego naciśnięciu. Po usunięciu "niechcianego" izolatora wszystko działa ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ravenq Zgłoś #58 Napisano 20 Października 2010 Przekreślone P oznacza awarię hamulca postojowego Był już opisany ten problem na forum np tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40340&highlight=Przekre%B6lone A jeśli ci raz się zaświeca raz gaśnie to pozostał ci VAG i odczyt błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mipoland Zgłoś #59 Napisano 24 Października 2010 Mam to autko 3 dni i ten hamulec mnie zdenerwowal juz w 1 ;(( To nie potrzebna elektronika wedlug mnie. Poprostu chcialem "zaciagnac" reczne a tu mi auto leci.Wiec zostawilem go na biegu wstalem rano i reczny dzialal.Samochod sam sie naprawia???;p Wolalbym zwykly reczny nie dzialal to sie cos pokombinowalo i dzialal ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #60 Napisano 24 Października 2010 podepnij pod kompa, moze byc ze zablokowalo sterownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach