Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

marku chyba że po pewnym czasie pęknie ci delikatnie obudowa od silniczkoprzekładni, co za tym idzie wleci troszkę soli do środka, kurzu, może jakiś piaseczek, przekładnia się troszkę przyblokuje przez co silnik pociągnie więcej prądu z aku co spowoduje przepalenie bezpiecznika/przekaźnika, i to tylko jedna z wielu rzeczy które się mogą zdarzyć bo np od częstego używania ten pikny przycisk z dwoma mikrostykami *******i się tak często że ludzie się zbierają na grupowy zakup hurtowy w aso tych przycisków coby pare złoty zaoszczędzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie ruszam przycisku od ręcznego, tzn ruszam, ale mega sporadycznie

Mam auto holda, i przy kazdym gaszeniu silnika i odpinaniu pasów AutoHold automatycznie zaciąga mi ręczne,

rano wsiadam do auta, odpala, zapinam pasy i ruszam, auto samo odpuszcza ręczny.

kolejny przypadek

stoje np przed sklepem, czekam na żonę, auto stoi na autoholdzie, mija 90 sekund, AutoHold automatycznie przerzuca blokowanie kół na hamulec ręczny i blokuje koła,

 

czyli normalne używanie hamulca ręcznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie od takiego używania pęka obudowa plastikowa silniczka i przekładni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korzystam tak z auta 5 lat, no cóż wg twojego twierdzenia czeka mnie wymiana niedługo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie kierowcy starszej daty uczyli, że nie zostawia się samochodu w mrozy na ręcznym. Zwłaszcza przy tarczach z tyłu. Już mniejsza o to, czy hamulec jest elektroniczy, czy mechaniczny. Chodzi o zwykłe przymarzanie klocków do tarcz. Przy elektronice może to narobić dużo więcej bałaganu, niż przy starej konstrukcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto stoi na autoholdzie, mija 90 sekund, AutoHold automatycznie przerzuca blokowanie kół na hamulec ręczny i blokuje koła

 

O tym patencie nie wiedziałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O tym patencie nie wiedziałem...

 

To jest bardzo logiczne, aby ESP (w autoholdzie utrzymywał blokade kół) jest potrzebne utrzymywanie większego ciśnienia w układzie, jeżeli po 90 sek nie ruszysz to wtedy sam blokuje koła 'ręcznym' ale nie zaświecając lampki na desce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku tu nie chodzi o to co ja mówię, wystarczy że internet przeszukasz pod kątem tego problemu - tysiące nie mogą się mylić

 

a tak dla pewności, sprawdź przy wymianie klocków z tyłu albo na wiosnę jak koła będziesz zmieniał czy nie masz nadpękniętej obudowy silniczka, zaoszczędzisz kupe kasy jak zareagujesz odpowiednio wcześniej

 

a tu link dla zainteresowanych tematem

https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem tarcze i klocki z tyłu, 4 miesiące temu

obejrzałem wszystko bardzo dokładnie,

żadnych uszkodzeń, żadnych peknięć, wszystko zostało profilaktycznie nasmarowane, oczyszczone

 

A ten link znam już od dawna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki błąd

1 Fault Found

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame

Fault Status: 11111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 17

Reset counter: 165

Mileage: 181232 km

Time Indication: 0

Date: 2012.01.18

Time: 06:01:39

 

Freeze Frame

Voltage: 14.60 V

Count: 87

 

może mi ktoś powiedzieć czy może to byc wina jakiegoś bezpiecznika ? jak tak to którego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

motyw jest taki że sprawdziłem na wtyku do silniczka nie mam napięcia w momencie jak sie lewy zaciąga więc oprócz silnika jeszcze coś jest nie halo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie był podobny błąd tylko z lewym silnikiem ręczny nie chiał odpuścić dostał wody i zamarzł - podmuchałem opalarką i odpuścił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość venuss

witam

od początku auto stoi od soboty we wtorek wsiadam temp -15 zapinam bieg pierwszy i autko przysiadło

kontrolka zółta 'p' czerwony wykrzyknik sygnał dzwiękowy do tego kontrolka abs-u oraz zółta z kierownicą

 

auto stoi odłączanie aku nie pomogło zablokowane jest tylne prawe koło po wcisnieciu przycicku recznego słychac jak silniczek od recznego z lewej chgpdzi z prawej nic głucho

 

JAK ZWOLNIĆ RECZNY RECZNIE

czy bez serwisu sie obejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taką samą usterkę miał znajomy w audi A8, przyczyną był przewód między zaciskiem a instalacją wewnątrz(według serwisu, bo tam naprawiał). Ja mu tylko rozblokowałem koło podając napięcie +12v na uszkodzony zacisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie. Pomocy. Mam też problem z Elektrycznym ręcznym A teraz z ABS i ESP.

Bawiłem się tym pie........... VAG-K+CAN COMMANDER FULL 1.4 (CHINA). Skłonił mnie do tego komunikat który sie pojawił Parking Brake Fault. See owner Manual. Hamulec działał ale kontrolki migały i do tego piszczał. Skasowałem błędy Vag Commanderem14 Full ale w zasadzie to nic nie dało.

Bład pojawiał się nadal a do tego pojawiły się kontrolki ABS i ESP. Przyciski Auto Hold i ESP nie działają. Po kolejnym odczycie błedów w sekcji ABS komunikuje błedy :

0522 Motorsteuergeraet i 0414 Steuergeraet falsch codiert. Permanent error

Kasuje je ale wracają. VCDS nie chce się w ogóle łączyć z kanałem ABS ani EPB .

Czy ktoś wie co to tak naprawdę oznacza i potrafi to naprawić?

Szukam fachowca w Warszawie który potrafiłby to zrobić zanim będę musiał się zgłosić do ASO i zapłacić kupę kasy.

Pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymień przycisk od hamulca ręcznego i wszystko będzie jak dawniej. Kosz w ASO ok. 100pln. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obawiam się ze może nie być tak łatwo. Odłączyłem przycisk ale nic to nie dało. co prawda nie zamieniałem na inny ale po odłączeniu przycisku nie zareagował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pierwsze co to koniecznie kup nowy przycisk - przerabiałem to tydzień temu.Najlepiej odłącz akumulator i na spokojnie go wymień a kontrolki same zgasną po paru przejechanych metrach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem na allegro przycisk i okazał się być niesprawny. Jednak sprzedawca wymienił na inny i nawet nie musiałem starego odsyłać. Więc o ile się nie śpieszy to niekoniecznie trzeba karmić dealerów bo zapłaciłem ~40zł.

 

Sprzedawca: http://allegro.pl/show_user.php?uid=3239392

Edytowane przez infoset

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy, kupie jutro ten przycisk i zobaczymy. dam znać jaki efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności