D3evil Zgłoś #281 Napisano 10 Lutego 2012 Witam, Czy ktoś może wyrazić opinię na temat tego zacisku? http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-elektryczny-nowy-vw-passat-b6-i2088908050.html czy warto to kupić czy to też jakaś tandetna podróbka? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #282 Napisano 11 Lutego 2012 nie mam pojęcia jak to jest z częściami do passata i jak to jest z tymi silnikami elektrycznymi (bo to o to tutaj chodzi), ale ogólnie części hamulcowe od TRW to dosyć popularna firma i osobiście nie bał bym się tego. Ale tak jak mówię, fachowcem nie jestem a raczej amatorem i nigdy nie miałem do czynienia z w/w częścią. Generalnie o TRW słyszeli chyba wszyscy i na pewno bardziej zaufałbym temu, niż czemuś kompletnemu egzotycznemu spod znaku firmy krzak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #283 Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) jeżeli po 90 sek nie ruszysz to wtedy sam blokuje koła 'ręcznym' Z tym czasem raczej sie mylisz ,musze sprawdzic ale raczej 3 minuty lub wiecej . Jesli by tak bylo jak piszesz 90 sek. to co swiatla bylo by przejscie z cisnienia na reczny ,a raczej tak nie jest . No i bylo by to upierdliwe dla samego recznego . Co do lampki ,to raczej sie zapala zawsze po zaciagnieciu recznego w obojetny sposob . Musze to jeszcze sprawdzic teraz ,bo troche minelo czasu od moich testow w temacie. Hamulec ręczny powinno się uruchamiać przynajmniej raz na tydzień w celu adaptacji. W innym wypadku mogą być takie kwiatki. Zresztą pisze o tym w instrukcji. Ale pisze tez to w instrukcji . A mnie kierowcy starszej daty uczyli, że nie zostawia się samochodu w mrozy na ręcznym. Zwłaszcza przy tarczach z tyłu. Już mniejsza o to, czy hamulec jest elektroniczy, czy mechaniczny. Chodzi o zwykłe przymarzanie klocków do tarcz. Przy elektronice może to narobić dużo więcej bałaganu, niż przy starej konstrukcji. Jesli nie na gorce to samo P lub bieg wystarczy przecie . Edytowane 11 Lutego 2012 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #284 Napisano 12 Lutego 2012 Ale pisze tez to w instrukcji w lecie było tak, że po pokonaniu ponad tysiąckilometrowej trasy wyłączyłem silnik i hamulec nagle sam się zaciągnął i natychmiast sam odpuścił. myślałem, że mi się wydawało... za kilka dni wracałem (nie używałem postojowego) wyłączyłem w garażu i znów sam zaciągnął i odpuścił. miałem trochę strach myśląc co by było jakby tak podczas jazdy na autostradzie... Trzeba znów poczytać instrukcję bo zapomniało się mi trochę materiału... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miikew Zgłoś #285 Napisano 12 Lutego 2012 a czy ktoś ma schemat elektryczny tego hamulca ? gdzie dokładnie lecą kable od silniczków z tyłu ? bo chyba mam wiązkę przetartą gdzieś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #286 Napisano 12 Lutego 2012 Z tym czasem raczej sie mylisz ,musze sprawdzic ale raczej 3 minuty lub wiecej . Jesli by tak bylo jak piszesz 90 sek. to co swiatla bylo by przejscie z cisnienia na reczny ,a raczej tak nie jest . No i bylo by to upierdliwe dla samego recznego . Moge sprawdzić ze stoperem, ale moje odczucie jest że dzieje się to po póltorej minuty Co do lampki ,to raczej sie zapala zawsze po zaciagnieciu recznego w obojetny sposob . i tu się mylisz, nie zaświeca się w powyższym przypadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #287 Napisano 13 Lutego 2012 Sorry za post pod postem, Sprawdziłem ze stoperem rano, jak czekałem aż żona zejdzie do auta, dokładnie po 3 minutach sam sie zaciągnął ręczny lampka od ręcznego się nie zaświeciła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gocelmo Zgłoś #288 Napisano 13 Lutego 2012 Ja kupowałem na allegro przycisk i okazał się być niesprawny. Jednak sprzedawca wymienił na inny i nawet nie musiałem starego odsyłać. Więc o ile się nie śpieszy to niekoniecznie trzeba karmić dealerów bo zapłaciłem ~40zł. Sprzedawca: http://allegro.pl/show_user.php?uid=3239392 Niestety okazało sie ze to nie przycisk. Kupiłem i podmieniłem . Bez zmian. Nie chce ktoś kupićnowego przycisku. Sprzedam taniej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D3evil Zgłoś #289 Napisano 13 Lutego 2012 Dzięki, za odpowiedź z tego co twierdzi sprzedawca jest to ta sama część co siedzi oryginalnie w passacie tyle , że bez znaku VW do mojej wersji akurat idzie droższy zacisk za około 850 zł gdyż przyjmuja stare do regeneracji wydaje mi się , że to korzystna oferta. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasiorr Zgłoś #290 Napisano 13 Lutego 2012 sulim mam dokladnie to samo i tylko czekam az kiedys po prostu nie odjade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miikew Zgłoś #291 Napisano 14 Lutego 2012 ja rozwiązałem swój problem, choć dziwne dla mnie to jest ale, opisze dla potomnych co zrobiłem może komuś się przyda wstawiłem auto do garażu +5oC, zdjąłem zacisk, odpiąłem silnik, wykręciłem dwoma torxami silnik z przekładnią z zacisku i wymyłem i nasmarowałem środek, po złożeniu do kupy i założeniu na samochód od strzału ręczny zaczął działać przypomne wszystkim że nie dawało nic wypinanie aku na 5h, naciskanie przycisku ręcznego po 100 razy przy zapłonie bez zapłonu trzymanie go 30s podczas zapłonu, wypięcie wtyczki z silniczka i podpięcie zamiast niego woltomierza nie pokazywało nic gdy lewy silniczek się zaciskał (prawdopodobnie sterownik bada najpierw bardzo małym prądem czy jest silnik obecny czego miernik nie wykazał, w razie jakiś pytań piszcie, na pewno zrobiłem jeszcze więcej rzeczy których tu nie wymieniłem a może zaoszczędzę komuś czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość veinlili Zgłoś #292 Napisano 14 Lutego 2012 Miikew, ma dokładnie takie same objawy. Lewy hamulec trzyma i nie chce odpuścić. Stało się to przy -18 st. C, dzień wcześniej wszystko było ok. Podłączony do przewodów miernik nie wykazuje napięcia. Przewody wyglądają na nienaruszone. Wymiana przycisku na nowy nie pomogła. Jutro będę próbował podłączyć niezależne napięcie do silniczka, aby cofnąć tłoczek i przemieścić się do garażu. Będę postępował wg Twoich wskazówek. Dzięki za wskazówki, a jeżeli masz ich więcej to daj znać. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miikew Zgłoś #293 Napisano 14 Lutego 2012 bardzo uważnie obadaj obudowę silniczka i tej przekładni, ona jest plastikowa i na tyle brudna zawsze że na pierwszy rzut oka nie widać pęknięcia a wystarczy mała szczelina żeby woda się dostała i jak zamarznie na pasku klinowym na przekładni to amen, ciężko jest też oddzielić ten zestaw od zacisku bo trzyma się na dwóch torxach i łatwo można ukręcić główkę więc uważaj, aha no i oczywiście moje porady dotyczą sytuacji jak jeden zacisk chodzi a drugi nie (jak przyciskasz ręczny) bo jak oba nie chodzą to może być przyczyna gdzie indziej - to może być wtedy przycisk nigdzie też nie piszą o stanie akumulatora podczas sprawdzania ogólnie wszystkiego, okazuje się że na zapalonym aucie nie wskazane jest mieszanie z autoadaptacją ale też nie można tego robić przy słabym aku bo sterownik od ręcznego ma błąd w sofcie odnośnie sprawdzania minimalnego napięcia z aku, do tego wyszła poprawka którą serwis wgrywał jak ktoś się upomniał, biuletyn dla serwisów VW * When found in VW Passat (3C): Parking Brake Electronics, check TSB 01-07-47 (2015075, NAR only) or TPI 2013530 (RoW) for possible Control Module Software Update which corrects Low Voltage Sensitivity. wiec lepiej wszystko robić na prostowniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrewk28 Zgłoś #294 Napisano 17 Lutego 2012 miikew mam kilka pytań co do naprawy silniczka: 1. jakim klejem kleiłeś pęknięcie obudowy ? 2. czy dekielek obudowy też skejałeś przy montażu ? 3. czy po złożeniu i przykręceniu silniczka do zacisku robiłeś autoadaptacje VAGIEM, czy jest to zbędne i można używać ręcznego ? z góry wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D3evil Zgłoś #295 Napisano 19 Lutego 2012 U mnie było to samo tyle,że w lewym kole po zdiagnozowaniu okazało się ,że lewy zacisk jest do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spirre Zgłoś #296 Napisano 19 Lutego 2012 Witam a ja ostatnio zajechalem na parking,stanelem nic nie dotykajac reczny sam zadzialal,juz myslalem ze bedzie problem ale odpuscil i narazie nic sie nie dzieje,ah z tymi naszymi paskami co chwile cos?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrewk28 Zgłoś #297 Napisano 20 Lutego 2012 Panowie czym kleić obudowe ? Kupiłem klej, który miał być super hiper i lipa nie złapał tego plastiku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miikew Zgłoś #298 Napisano 20 Lutego 2012 ja to zakleiłem silikonem zwykłym , ale mam zamiar tam zajrzeć w niedługim czasie czy to działa, natomiast według mnie najlepszy byłby klej do szyb taki czarny, ale nie miałem pod ręką nie musisz nic adaptować, po prostu troche pozaciągaj ręczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P_R_O_T_E_Z_A Zgłoś #299 Napisano 20 Lutego 2012 ale mam zamiar tam zajrzeć w niedługim czasie czy to działa Kolego jeśli to nie będzie dla ciebie problem zrób jakiegoś manuala/fotorelacje z prac przyda się dla potomnych i chcących zapobiegawczo wszystko przesmarować . Ku chwale forum towarzyszu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #300 Napisano 20 Lutego 2012 Jeśli nie masz Autoholda, to po prostu system zrobił autoadaptację ręcznego, co czyni co jakiś czas, jak nie jest on używany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach