Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie, napisali przycisku. Przycisku, zacisku, przecisku, wycisku, docisku - w sumie daje 1000zł. Zsumowali sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Wymieniłem dzis sterownik ręcznego i po wymianie zaczeły mi migac kontrolki świec,abs,esp i napis silnik uszkodzony jedz do mechanika. O co chodzi musze go teraz kompem jakos przeprogramowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej. Wymieniłem dzis sterownik ręcznego i po wymianie zaczeły mi migac kontrolki świec,abs,esp i napis silnik uszkodzony jedz do mechanika. O co chodzi musze go teraz kompem jakos przeprogramowac

 

Musisz przepisać kodowanie ze starego do nowego sterownika i zrobić adaptację. Opcje dostępne w VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopadlo i mnie... ale zanim znajde przyczyne (co pewnie nie bedzie takie proste) chcialbym sie dowiedziec czy mozna jakos ten sygnal dzwiekowy wylaczyc w srodku ;/ Jezdzic moge bo reczny odpuscil ale komp dalej mysli ze zaciagniety i pika... Wyciagalem bezpieczniki tak jak ktos wczesniej pisal 2,30,31 i nic. 17 - nie pika ale nie mam tempomatu, abs, esp i wskaznik paliwa wariuje do polowy i do zera...

 

A co do samego problemu:

Jednego dnia pod praca zaciagnalem reczny. Jak juz chcialem jechac to wyskoczyl blad. Co prawda reczny odpuscil i jechac moge. Ale jak np drugi raz probowalem zaciagnac to zaciaga tylko lewe kolo...prawe nic... ogladalem ta obudowe silniczka i wyglada ok... wtyczka cos mi nie pasuje, tak jakby tego zatrzasku nie ma i tak tylko wpiéta jest... moze przy wymianie hamulcow cos uszkodzili (to jeszcze poprzedni wlasciciel)

Proby z odlaczaniem akumulatora i odpalaniem z wcisnietym przyciskiem mam za soba. Przycisk wymieniony i nic...

Jutro podlaczymy pod laptopa i sie zobaczy. Myslicie ze jak sie skasuje ten blad to komp dostanie info ze reczny nie jest zaciagniety i juz powinno byc ok?

Jesli dalej nic to co dalej robic? Sprawdzic czy napiecie dochodzi do tej wtyczki przy silniczku?

Tez mam jakis sterownik pod podlokietnikiem? (nie mam funkcji auto-hold)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tu już było opisane. A wymiana części bez wcześniejszej diagnostyki to dla mnie strata kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy mozecie mi powiedziec jak powinno sie dokonywac badania hamulcow (chodzi o elektryczny oczywiscie) podczas badania okresowego. Otoz Pan diagnosta kazal mi najechac najpierw przednia osia na rolki i nacisnac hamulec i wszystko Ok a nastepnie tylna i nacisnac przycisk i tu zapalily sie kontrolki bledu hamulca elektrycznego, Pan sie troche zdziwil, widac nie przewidzial tego ze wyskoczy blad ale po zjechaniu z rolek po okolo 15 sek wszystko wrocilo do normy. Pytanie czy to normalne a jesli nie to jak powinno sie takiego badania dokonac zeby nie wyskoczyl blad i czy moze sie cos popsuc podczas takiego wjechania na rolki i nacisnieciu przycisku. z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wjechaniu na rolki i napędzeniu tylnych kół zapala się żółta kontrolka hamulca postojowego. Jeżeli chcemy zahamować, należy wcisnąć przycisk hamulca i trzymać przez ok. 5 sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulec elektryczny służy do awaryjnego zatrzymania samochodu.

Nie pamiętam przy jakiej prędkości, ale powyżej niej, hamuje jak długo trzymasz wciśnięty przycisk.

Poniżej tej prędkości zaciska się na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wniosek z tego taki ze jak wcisnalem podczas kiedy tylna os byla na rolkach a nie przytrzymalem na 5 sek to zacisnal sie co moglo doprowadzic do uszkodzenia ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno nic się uszkodzić.

Jak zahamujesz koła, to auto zeskoczy z rolek i tylko tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie Panowie, naciskając hamulec w czasie jazdy jak i na rolkach.

Reakcja sterownika jest prosta, koła w ruchu krótkie naciśniecie przyciski skutkuje próbą zaciągnięcia hamulca postojowego i pokazaniem się kontrolek i natychmiastowym zwolnieniem zacisków. Przytrzymanie przycisku to tak zwany tryb hamulca awaryjnego.

Możecie to wypróbować sami i nie potrzebne są rolki do tego. Próbowaliście kiedyś wcześniej włączyć ten hamulec podczas jazdy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wymienił mi silniczek z zaciskiem hamulca recznego. Ręczny działa ale gdy wciskam pedał hamulca nożnego to zaczyna hamować gdy pedał jest prawie w podłodze. Co może być przyczyną? Przed wymianą lapał szybciej i mocniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ zapowietrzony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzył Ci układ - chyba

 

Łysy byłeś szybszy :)

 

Z drugiej strony co to za pseudo-mechanik który oddaje nie sprawne auto klientowi?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No odpowiedziałeś PSEUDO - heble to bezpieczeństwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie powinno nic się uszkodzić.

Jak zahamujesz koła, to auto zeskoczy z rolek i tylko tyle.

Ok czyli mam nacisnac czy nacisnac i przytrzymac 5 sek,pytam bo diagnosta nie ma pojecia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przytrzymanie przycisku to tak zwany tryb hamulca awaryjnego.

 

Ok czyli mam nacisnac czy nacisnac i przytrzymac 5 sek,pytam bo diagnosta nie ma pojecia

 

Cytuje sam siebie :wkurzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

jak nacisniesz i przytrzymasz to sie wlacza hamowanie awaryjne i to nie ma nic wspolnego z hamulcem recznym ;)

w takiej sytuacji hamuja wszystkie cztery kola, wykozystujac hamulec zasadniczy a nie postojowy :)

wszystko masz w instrukcji auta .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się dzieje jak przekroczysz prędkość (nie pamiętam jaką) a jak nie to załączy ręczny postojowy czy jak go tam zwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności