Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem dzisiaj i przy dodaniu gazu sztanga idzie do dołu ale gdzieś około 1mm tylko

Powinno być ok, całkowicie nie opadnie. Rozumiem, że jak odłączysz wężyk to więcej opada i nic się nie haczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet na jałowych obrotach sztanga w krótkich cyklach co kilka-naście sekund powinna się podnosić i opuszczać. Moim zdaniem instalacja podciśnienia + samo turbo do przeglądu. Zrzuć wężyk z gruszki i sprawdź ssanie, druga sprawa, poruszaj sztangą od turbo przy zdjętym wężyku, powinno dać się przemieszczać około 1-1,5 cm w pionie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
płynie opada do końca jak założę wężyk płynnie idzie do góry ostatnio miałem mały problem z odpaleniem ale to niebyła sprawa turbo tylko gdzieś się dostało trochę śniegu. Po podłączeniu pokazał błąd 1262

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po podłączeniu pokazał błąd 1262

Miałeś zwarcie lub masz uszkodzenie N75, zamień miejscami na test z N18 od EGR i zrób próbę. Sądzę, że tutaj tkwi problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystkie posty odnośnie czyszczenia turba, ale niestety nieznalazlem informacji odnośnie uszczelek.Jak to wygląda które uszczelki będę potrzebował i gdzie je mogę zakupić.Dostane je w hurtowniach np.w intercarsie czy tylko w ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego bedziesz potrzebował uszczelke pod spływ oleju z turba (nie wiem czy jest dostepna w sklepie czy tylko w serwisie, ja dostałem razem z zregenerowaną turbiną) i uszczelke łączącą turbo z rurą od wydechu. Dostaniesz ją bez problemu w Inter Carsie ale zamów 2-3 dni wcześniej. Od kolektora do turbo nie ma uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie orientujesz sie czy w ASO musze szybciej zamawiać czy będą mieli taki uszczelki na stanie?I jak by to kosztowało gdybym obydwie zakupił w ASO?Na allegro widziałem komplety uszczelek do turbo,kosztowało to coś 50zł ale było tam kilka uszczelek m.in między turbo a dolot.Jesteś pewny że potrzebuje tylko te dwie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w ASO, teoretycznie powinni mieć takie rzeczy na stanie,jednak lepiej zadzwoń bo różnie bywa. Za tą turbo-wydech płaciłem coś ok 20zł. Przy AFN-ie miedzy turbiną a kolektorem wydechowym nie ma na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawiałem w ASO. 1 dzień czekania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zamawiałem w ASO. 1 dzień czekania :)

Z czego dokładnie składał się komplet? W jakich pieniążkach?

Przy AFN-ie miedzy turbiną a kolektorem wydechowym nie ma na 100%

Nie zakłada się przypadkiem na pastę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - miedzy turbiną a kolektorem wydechowym nie ma uszczelki.

Ceny ASO Skody - Gdynia :

11 zł - uszczelka TURBO-WYDECH

8zł - odprowadzenie oleju

Przy EGR zostawiłem stare - przedmuchów nie ma a ta malutka miedziana pod rurke doprowadzającą olej do turbo jest w ASO niedostępna osobno ( tylko w komplecie ze "śrubą" wkręcaną w turbo za jedyne 110 zł :eek: ) więc też została stara i jest OK

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu zamieniać zaworów n75 z n18. Są te same ale pracują inaczej, mam na myśli to że inną charakterystykę. Na ogół jest potężny lag po zamianie. Turbiny szwankuja nie z powodu brudu tylko wypaczenia się obudowy na skutek temperatury. Po rozebraniu należy połozyć tę częśc z łopatkami na płasko na papier ścierny i zebrać 0,1 - 0,2 mm. Co ciekawe tak usprawniona turbina po złożeniu jest w stanie dmuchnąć 0,1 - 0,2 bara więcej maksymalnie :) Co do strojenia turbiny - należy regulując sztanga zrobic to tak, aby uzyskać minimale overboosty, porównując cisnienia zadane i uzyskane staramy się podczas próby jadąc 2500 obr/min i but doprowadzić do tego żeby ciśnienie podskoczyło do załozonej wartośći nominalnej, ale nie więcej. Overboosty są bardzo be. Jeżeli macie laga, to po upewnieniu sie że jest sprawny n75 i kierownice w turbie skracacie sztangę, delikatnie, co pół obrotu, jak overboosty to wydłużacie. Trochę z tym zabawy ale warto.

Zawór n75 który padł zalewam środkierm do czyszczenia gażników w najniższą rurę, ruszam, wylewam i nie dotykając zaworu daję wyschnąć, potem próba - dmucham w górna rurę i podaję napięcie. Ma zmienić działanie po podaniu. Uwaga - podczas tej operacji gumowa membrana chwilowo rozciąga się i łatwo może się rozerwać. Taki zawór po założeniu dochodzi do siebie trzech dniach jeżdzenia, nic przed tym czasem nie regulujcie. Potem nalezy dopracowac całość sztangą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teoria o tym wypaczaniu, tylko że ja widziałem co mam w swojej turbinie i co było przyczyną zacinania się kierownic. Nie bardzo rozumiem co chcesz szlifować.

należy połozyć tę częśc z łopatkami na płasko

Czy chodzi ci o ten, określmy to pierścień z kierownica???? Którą stronę szlifujesz.

Co ciekawe tak usprawniona turbina po złożeniu jest w stanie dmuchnąć 0,1 - 0,2 bara więcej maksymalnie

Jest to bardzo ciekawe, jeśli tak jest to znaczy, że ingerencja w turbo spowodowała, że komputer stracił możliwość regulacji. Ciśnienie nie zależy od turbo, pod warunkiem że jest sprawne. Reguluje wszystko komputer.

Co do strojenia turbiny - należy regulując sztanga zrobic to tak, aby uzyskać minimale overboosty, porównując cisnienia zadane i uzyskane staramy się podczas próby jadąc 2500 obr/min i but doprowadzić do tego żeby ciśnienie podskoczyło do załozonej wartośći nominalnej, ale nie więcej.

Coś się zakręciłeś w pierwszej części zdania, overboostów nie może być na pewno w silnikach AFN, nawet malutkich. Boost występuje w silnikach, bodajże po 2000r. Jęśli się mylę proszę o sprostowanie. A regulację przeprowadza się w całym zakresie, tak żeby turbo pracowało od samego dołu, czyli 1800obr/min, aż do ponad 4000obr/min. Warto jest podglądać nie tylko ciśnienie, ale i wypełnienie dla zaworu N75.

Zawór n75 który padł zalewam środkierm do czyszczenia gażników w najniższą rurę, ruszam, wylewam i nie dotykając zaworu daję wyschnąć, potem próba - dmucham w górna rurę i podaję napięcie. Ma zmienić działanie po podaniu.

Można też rozebrać zawór, tylko jest trochę zabawy ze składaniem aby pozostał szczelny. Nieelektryczne uszkodzenia zaworu biorą się z syfu, przez co zaczyna puszczać podciśnienie na gruszkę. Jak zawór będzie mocno zawalony, sprawdzić szczelność gruszki i instalacji podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zmieniłem dziś n75 na inny i nic dalej bez zmian auto straszny muł drugi bieg 3800obr i tryb awaryjny jak zdejmą wężyk od gruszki satanga opada na dół auto rwie do przodu jak szalone tylko założę wężyk sztanga idzie do samej góry i koniec pomocy co jeszcze posprawdzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie zmieniłem dziś n75 na inny i nic dalej bez zmian auto straszny muł drugi bieg 3800obr i tryb awaryjny jak zdejmą wężyk od gruszki satanga opada na dół auto rwie do przodu jak szalone tylko założę wężyk sztanga idzie do samej góry i koniec pomocy co jeszcze posprawdzać

Coś dziwnego opowiadasz. Sztanga u góry = turbo ładuje, sztanga na dół = turbo nie pracuje. Coś źle robisz lub jest tak, sztanga po zdjęciu wężyka opada ci do połowy samochód rwie, założy podciśnienie kierownice idą za wysoko układ nie jest w stanie regulować = tryb awaryjny. Czy ktoś ci przy sztandze nie grzebał, znaczy nie skrócił jej??? Drugie pytanie to jak szybko ci sztanga opada jak przewód podciśnienia odłączysz oraz czy jak naciskasz pedał gazu na postoju to sztanga opada delikatnie w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem już wcześniej wyczyściłem kierownice auto latało aż miło przez jakieś 800km i znowu zaczęło wchodzić w tryb awaryjny sztanga nie była ruszana przy dodaniu gazu bez zmian cały czas wysoko jak ściągnę wężyk szybko opada w dół czy zawór

a może to jakiś przekaźnik lub bezpiecznik się spalił ? jutro sprawdzę czy jest we wtyczce jakieś napięci

Edytowane przez spek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak pisałem już wcześniej wyczyściłem kierownice auto latało aż miło przez jakieś 800km i znowu zaczęło wchodzić w tryb awaryjny sztanga nie była ruszana przy dodaniu gazu bez zmian cały czas wysoko jak ściągnę wężyk szybko opada w dół

Wygląda jak by był walnięty zawór N75, ale piszesz że podmieniałeś. Czy ten co zamieniłeś na 100% był sprawny??? Do teorii o zaworze średnio pasuje to że po zdjęciu wężyka samochód dobrze przyspiesza. Powinien być totalny brak mocy. Zrób logi jeśli masz dostęp do VAGa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W opolu za uszczelke między turbem a wydechem krzyczą 44zł czyli 2 razy tyle jak kolega wyżej pisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda jak by był walnięty zawór N75, ale piszesz że podmieniałeś.

Tylko pytanie, czy faktycznie na nowy. Ja przyjrzałbym się dodatkowo szczelności przewodów podciśnieniowych.

Do teorii o zaworze średnio pasuje to że po zdjęciu wężyka samochód dobrze przyspiesza. Powinien być totalny brak mocy.

Jeżeli przepływka zawyża pomiar a turbo nie pompuje? Ale pamiętajmy, że opis jest czysto subiektywny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli przewody nie byłyby szczelne wtedy by nie było podciśnienia i nie dało by rady podciągnąć sztangi a u mnie ona idzie do samej góry zawór podmieniłem ale na używany powiedzcie mi jeszcze na jakiej zasadzie dział n75 bo ja sobie tłumacze to tak że przy wyższych obrotach płynie do niego prąd wtedy zawór zamyka podciśnienie i gruszka wypycha sztangę w dół chyba tak to powinno działać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności