Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

U kolesia w Golfie IV też jest z tyłu, wiec aby do turbo się dobrać to pewnie silnik trzeba wyciągać, wiec tak myśle ze w Pasku nie jest aż tak źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slyszalem jak mechanior mowil, ze w octavce poloske trzeba wypiac, zeby turbo wyciagnac :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U kolesia w Golfie IV też jest z tyłu, wiec aby do turbo się dobrać to pewnie silnik trzeba wyciągać, wiec tak myśle ze w Pasku nie jest aż tak źle.

Jak wymieniałem w moim B4, silnik też poprzecznie to nic nie trzeba wypinać. Wychodzi normalnie, calość wymiany z olejem wyszla mnie 5 godzin.

slyszalem jak mechanior mowil, ze w octavce poloske trzeba wypiac, zeby turbo wyciagnac

Pewnie straszył klijenta żeby kase większą wziąć.

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wymieniałem w moim B4, silnik też poprzecznie to nic nie trzeba wypinać. Wychodzi normalnie, calość wymiany z olejem wyszla mnie 5 godzin.

 

Pewnie straszył klijenta żeby kase większą wziąć.

traba, ale bez kanalu w silniku poprzecznym chyba nie da rady? czy turbo jest wyzej niz u nas?? nie pamietam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, turbina jak sie okazało po odkręceniu nadawała się tylko do regeneracji, dziś zrobiłem logi juz na zregenerowanej turbinie, jak to oceniacie? http://www.netas.pl/logi2.xls, a tak było przed regeneracją http://www.netas.pl/logi.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co radzą fachowcy odnośnie odnośnie bezinwazyjnego sposobu czyszczenia turbo:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6526

Przeczy wszelkim opisom w sieci odnośnie czyszczenia suszarek, ale polecam lekturę, gdyż odbywa się to szybko, bezinwazyjnie i w dużym stopniu skazane na sukces... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe, ciekawe rozwiązanie, ciekawe czy ktos w pasku to praktykował i jakie byly potem efekty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
traba, ale bez kanalu w silniku poprzecznym chyba nie da rady? czy turbo jest wyzej niz u nas?? nie pamietam

No zawsze pozostaje gleba, ja dysponuje tylko takimi 25cm najazdami i jakoś dałem rade wyciągnąć ze swojego. Cały myk z odkręceniem u mnie polega na tym że do odpływu oleju jest się strasznie cięzko dostać i jedna śruba łącząca turbo z kolektorem jest niemożliwa do odkręcenia z góry. Rzeszta ładnie i sprawnie z góry.

 

A z tym bezinwazyjnym czyszczeniem to ja coś takiego zrobiłem w pośpiechu, jak zobaczyłem po wyjęciu starej turbiny ze ma luzy i do regeneracji musi iść. Sztanga się przycinała, samochód musiał jeszcze pojechać kilka tras zanim nowe turbo dostał więc szybka regeneracja. Zalałem turbo naftą, odpaliłem palnik (taki jak do lutowania rur miedzianych cyną, czyli na zwykły propan-butan) i jazda. Zalałem strone gorącą palnik wsadziłem we wlot spalin. po pewnym czasie się nawta zapaliła i zaczeła palić w środku. wypaliłem ją całą i sztanga zaczeła się ruszać. Turbo przejechało jeszcze kilka tys km i teraz skonczyło na regale w piwnicy. Powodem mojego eksperymentu było to że nie mogłem otworzyć strony gorącej, się skubana tak zapiekła i nie miałem czasu z tym walczyć. Całość wygrzania turbiny zajeło mi gdzies z godzine.

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko czy jest moliwe zeby po trzech tygodniach zapiekly sie kierownice w turbinie???trzy tygodznie temu czyscilem turbo i autko chodzilo super teraz znowu sie od czasu do czasu przycina:(moze mi ktos pomóc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzales Vag-iem jakie są cisnienia, moze N75 nie pracuje prawidlowo, ja ostatnio regenerowalem turbo i mechanik powiedzial abym wywalil katalizator bo moze on blokuje wydostawanie sie spalin i cofa je spowrotem. mozliwe przyczyny:

  • jazda PJS
  • zła jakośc paliwa
  • uwalony N75
  • zatkany katalizator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....dorzuce jeszcze zla jakosc oleju, po za tym jak masz duze luzu na wirniku, to wiecej oleju turbo przepuszcza, no i kierownice szybciej sie zapieka...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie czy w AFN-ie da się wyjąć turbo bez kanału?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno tak, ale podnośnik wskazany. Od góry jest łatwo, gorzej z kolektorem, trzeba odkręcić osłonę i nurkować pod autem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam pytanie czy w AFN-ie da się wyjąć turbo bez kanału?

Da się bez problemów, tylko trzeba od spodu pewne rzeczy. Nie trzeba wykrecać kolektora ani dolotowego ani wylotowego. No chyba że któraś ze śrub się obrobi. Jedna śruba mocująca turbo do kolektora jest odkręcana od spodu i odpływ olejowy. Reszta idzie z góry. Jestem świerzo po wymianie a wcześniej po czyszczeniu :). Jak byś miał szczegułowe pytania to pisz na PM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, podaj proszę koszt turbo i miejsce zakupu (regenerowane czy nówka?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem dokładnie cały ten post, oczywiście mam ten sam problem, przeładowane turbo.Mój pasek jest z 97 roku i ma ponad 340tys. Miałem już kilka tdi 90konnych ale nigdy go nie rozbierałem, jestem w tej dziedzinie laikiem.

W z powyższym mam do Was kilka pytań

Piszecie o czyszczeniu części gorącej i zimnej, a co z częścią smarującą?

moje turbo mocno hałasuje przy dużym doładowaniu tuż przed trybem awaryjnym, sprawdzałem wirnik na wlocie i ma dość spory luz.

Macie może jakieś informacje-instrukcje-na temat np wymiany łożysk na trzpieniu wirnika? żeby zredukować luz

Czy można kupić np sam wirnik jeżeli łopatki są pogięte? i jak to wygląda z uszczelkami części smarującej?

Co z "gruszką" turbiny? jak ja sprawdzić czy poprawnie działa, i czy warto ja wymieniać w przypadku niedoskonałości, czy jakoś ja regulować?

Czy dość długa jazda na notfaulu może coś popsuć w silniku, lub w turbinie?

Z góry dziękuję :)

Edytowane przez Bartas BVA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ułożyskowanie turbiny zostaw w spokoju i nie bierz sie za jakiekolwiek rozbieranie wirnika. Do tego potrzebny jest specjalistyczny sprzęt - chodzi o wyważenie wirnika, który osiąga bardzo dużą prędkość obrotową. Każda turbina ma luz, nawet nowa.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...no to chyba zależy jaki: ja ostatnio przy wytłukiwaniu kata macałem wirnik i żadnego wyczuwalnego luzu nie odczułem (ani na boki ani przód-tył)

choć JAKIŚ luz musi być, w końcu łożysko jest ślizgowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji, podaj proszę koszt turbo i miejsce zakupu (regenerowane czy nówka?).

Turbo regenerowane, koszt 1200zł za wszytsko czyli nowe wirniki, łożyska, wyważenie. Regenerowana w Bydgoszczy, nazwę fimry i adres moge na PM podać dla zainteresowanych.

i żadnego wyczuwalnego luzu nie odczułem (ani na boki ani przód-tył)

choć JAKIŚ luz musi być, w końcu łożysko jest ślizgowe.

Luz poprzeczny zawsze jest, tak jak piszesz łożysko ślizgowe, ale jak za duży jest to turbo hałasuje.

a co z częścią smarującą?

Co to znaczy część sumacyjna, nie słyszłem. Są dwie zimna -czyli sprężarka i gorąca czyli silnik (turbina gazowa). Wszystko na jednym wałku. Ze spreżarki leci powietrze do silnika, a z silnika spaliny na turbinę gazową napędzającą sprężarkę.

Co z "gruszką" turbiny? jak ja sprawdzić czy poprawnie działa, i czy warto ja wymieniać w przypadku niedoskonałości, czy jakoś ja regulować?

W przypadku niedoskonałości czyli zacinania możesz ją wyczyścić nie reguluj bo sobie problemów narobisz. Jesli jest mocno skorodowana wymieniać.

Czy dość długa jazda na notfaulu może coś popsuć w silniku, lub w turbinie?

Tryb awaryjny jest własnie po to żeby nic się silnikowi nie stało, niebezpieczny jest moment przechodzie w ten tryb kiedy twoje turbo pracuje z max predkością. Lepiej naprawić niż kombinować.

Macie może jakieś informacje-instrukcje-na temat np wymiany łożysk na trzpieniu wirnika? żeby zredukować luz

Czy można kupić np sam wirnik jeżeli łopatki są pogięte? i jak to wygląda z uszczelkami części smarującej?

Sam nie dasz rady tylko specjaliści, tak jak ci Darek napisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy zamiast czyścić tą zmienią geometrie z którą pewnie za jakiś czas znowu będą jakieś problem nie lepiej wymienić ją na nową ? Wiecie gdzie można taką część kupić i jaki jest koszt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności