Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

traba, widze ze podobnie nam dmuchaja turbiny, jest lekki "przysiad" pow 3000obr/min ale po za tym ok.

 

kolego maikpl, nie jestem specjalista, ale mam wrazenie ze przeplywka tnie Ci dawke powietrza, turbina lekko przeladowywuje, ale nie rozumiem dlaczego kolumnie "specified MAP) twoja max wartosc to 1550, a u nas z traba 1948, a przy przeplywce "specified MAF'' masz caly czas wartosc stala,actual za nizsze wiec moze podmien ta przeplywke... ;)

Lapiesz notlauf??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odczuwam by samochód tracił moc może na 5 biegu jak daje mu pedał w podłogę to jest ok 2100 obrotów to chwilowo go muli ale później idzie jak proca (po 120). No i odkryłem ze wężyk w czujniku (ciśnienia doładowania) był z dziurką oczywiście go wymieniłem ale logów już nie robiłem. I dlatego ta wartość była niska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co sądzicie o mojej turbince?? Mam wrażenie że za mąlo pompuje patrząc na wasze wykresy

Jeszcze jak bym mógł je otworzyć... Wrzuć to w PDF to napewno wszytskim będzie działać.

 

Moje turbo przetestowane 1200km z przyczepą po górach. Się ładnie rozruszało i smiga super. TIRy bez problemu wiągam teraz z przyczepą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jak bym mógł je otworzyć... Wrzuć to w PDF to napewno wszytskim będzie działać.
Jest to plik w Excelu 2007 Musi działać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to plik w Excelu 2007 Musi działać

Jak sie ma ten ....., dobra o nowościach firmy microsoft się wypowiadać nie będę. Podeślij w PDF, to nie zależnie od wersji działa lub zapisz w starszej wersji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O to plik w pdf lecz nie jest tak czytelny jak ten ostatni link

Podeslij jeszcze grupę 011. Co to jest to nieuporządkowane????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda w pdf robiony z Excela nic nie mogę więcej zrobić. Im więcej konwertuje to tym coraz gorzej to wygląda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak to wygląda w pdf robiony z Excela nic nie mogę więcej zrobić. Im więcej konwertuje to tym coraz gorzej to wygląda

Exel 2007 ma taka magiczna funkcje przy zapisie, zapisz w starszej wersji czy cos takiego, spróbuj to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki teraz coś wydać, sprawdź w grupie 010 przy włączonym zapłonie, ale niepracującym silniku jakie masz ciśnienie atmosferyczne i czy jest takie samo jak w kolektorze dolotowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich szpeców od czyszczenia turbiny, też się przymierzam do czyszczenia bo ostatnio przy wyprzedzaniu miałem strach w oczach, zabrakło mocy i musiałem po hamulcach i się chować za samochodem którego chciałem wyprzedzić. VAG pokazał błąd przeładowania, aktualny przebieg 180tys. Dziś zrobię logi dynamiczne to pochwalę się swoimi z jeszcze nie czyszczoną turbiną. Co prawda dziś otworzyłem maskę i widzę ze olej mi wylatuje z EGR, czy to może być przez duże ciśnienie doładowania albo EGR szlag trafił? ktoś wie jak to sprawdzić czy EGR jest sprawne? Co do rozkręcenia turbo w silniku AVF - 130KM -> ktoś Was rozkręcał w tym modelu i wie na co trzeba zwrócić uwagę, czego nie ruszać, albo lepiej odkręcić tutaj niż tam? jak z podejściem do śrub, potrzebny jest kanał? Przeczytałem ten post cały i wyczytałem ze potrzebny jest smar miedziany i syntetyczny - gdzie się go stosuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w misce jest zbyt niski poziom oleju, np. przez zaniedbanie, sprężarka ulega poważnemu uszkodzeniu. Pomiędzy osią wirnika kręcącego się z niebotycznymi prędkościami a obudową musi być warstwa oleju. Gdy jej zabraknie, wał osi wyciera się, a z powodu powstałego luzu łopatki trą o obudowę sprężarki, uszkadzając najczęściej oba elementy. Podobne są skutki używania starego, zanieczyszczonego oleju. Zawarte w nim zanieczyszczenia trafiają przecież do urządzenia wirującego ponad 100.000 obrotów na minutę. Nawet najmniejsze drobiny są bardzo groźne. Niektórzy producenci nowych samochodów z turbo przewidują wymianę oleju po 30 tys. km. Jeśli chcemy bezproblemowo eksploatować samochód jeszcze długo po zakończeniu gwarancji, warto skrócić ten okres nawet o połowę. Samochody z turbo wymagają dobrych jakościowo olejów, najlepiej syntetycznych, które znoszą podwyższoną temperaturę pracy.

 

 

 

Powietrze dostarczane do sprężarki musi być czyste. Gdy filtr powietrza jest brudny lub turbina przez nieszczelności przewodów zasysa nie oczyszczone powietrze, drobiny pyłu trafiają na łopatki koła kompresyjnego, które wykonywane jest z miękkich, lekkich stopów, i gdy wiruje ono z dużą prędkości, pył niszczy krawędzie łopatek. Jeżeli do sprężarki dostanie się coś większego, zniszczenia są ogromne, a elementy koła kompresyjnego ścierają się lub wyłamują. Są producenci przewidujący wymianę filtra powietrza dopiero po 50-60 tys. km. Radzimy wymieniać go wcześniej, tym bardziej że jest to niedrogi element, a nasze jezdnie są brudne.

 

 

 

Po dłuższej lub po ostrzejszej jeździe - w mieście lub w górach - zaleca się schłodzić turbinę przed wyłączeniem silnika. Przed zgaszeniem silnika pozwólmy mu popracować na jałowych obrotach przez 30-60 s. Jeśli wyłączymy silnik od razu, w rozgrzanej sprężarce ustaje przepływ oleju i mogą zapiec się łożyska ślizgowe oraz uszczelniacze. Również wtedy, w efekcie przegrzania, może pęknąć obudowa turbiny. Takiego uszkodzenia nie spawa się i sprężarkę trzeba wymienić. Częste korzystanie z pełnej mocy silnika także skraca żywot sprężarki. Jeżeli w trakcie jazdy cały czas dodajemy gazu, sprężarka działa non stop. Długotrwale utrzymywanie w trasie prędkości maksymalnej dodatkowo obciąża ten element.

 

 

 

Sprężarkę można uszkodzić w kolizji drogowej, nawet jeśli nie została bezpośrednio uderzona. Przy zderzeniu na cały pojazd działa przez moment mocne przeciążenie. Ułożyskowanie wirującej turbiny może go nie wytrzymać. Takiej awarii nie widać z zewnątrz. Po wypadku sprężarka będzie dalej pracować, mimo że kolizja spowodowała powstanie nadmiernego luzu wirnika. Uszkodzenie ujawni się dopiero po pewnym przebiegu. To bardzo ważne przy zakupie samochodu powypadkowego!

 

 

 

Turbina o zmiennej geometrii, czyli z ang. Variable Turbine Geometry (VTG) lub Variable Nozzle Turbine (VNT) [nazwy te używane są zamiennie przez producentów i zazwyczaj oznaczają to samo] jest to turbo sprężarka, która różni się od standardowego wykonania tym, że kąt natarcia spalin w stosunku do łopatek jest w niej regulowany zależnie od obciażenia silnika. W tradycyjnej turbinie nie było takiej opcji. Możliwość regulacji kąta natarcia pozwala na optymalny dobór oporu łopatek i sprężania w zalezności od zapotrzebowania. W pewnym stopniu pozwala to na redukcję tak nielubianego efektu turbo dziury. Ponadto regulacja kątu natarcia strugi spalin pozwala również na pracę przy wyższych prędkościach obrotowych niż w standardowym rozwiązaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem zrobilem logi i oczywiscie wpadl tryb awaryjny, czy cos jeszcze widac z tych logów? http://www.netas.pl/logi.xls

Bledy jakie mi zanotowal?

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

 

cos mi sie wydaje ze jeszcze G62 mam do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termin, widac, ze czujnik temperatury cieczy glupieje, , moze wtyczka sie poluzowala, a jak nie to wymiana, trzeba sprawdzic N75, (mozna podmienic na chwile z N18), przeplywomierza nie zrobiles..., ale Twoja turbina bardzo przeladowywuje, wiec chyba bez czyszczenia sie nie obejdzie...tylko nie biegnij kupowac zaraz wszystkiego do sklepu, najpierw trzeba byc pewnym, ze to to...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym chyba nawet nie podmieniał zaworków bo uważam że zaworek aż takiego odchylenia od normy by nie osiągnął, suszarka do wymontowania i czyszczenia :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak pisałem zrobilem logi i oczywiscie wpadl tryb awaryjny, czy cos jeszcze widac z tych logów?

Czyść jak najszybciej bo ją zamęczysz.

A pasta miedziana to na śróbki jak będziesz skręcał do kupy wszystko, problemów z ponownym odkreceniem unikniesz w razie potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik G62 wymieniony i juz błędu na Vagu nie ma.

Podjechałem do mechnika na Legnickiej, stwierdził że turbina do czyszczenia. W weekend odkręciłem wąż od strony zimnej i nie wyczułem luzu wzdłużnego, poprzeczny jakiś minimalny tam był, ale podobno tak ma być.

 

Doradźcie czy w AVF na podwórku bez kanału da się ją spokojnie wymontować czy niestety w tym modelu kanał jest niezbędny?

Na co zwrócić uwagę?

Jakie części powinienem zakupić: (może znacie nr katalogowe?)

- uszczelka która idzie od turbo do wydechu

- uszczelka która idzie od EGR do rurki która ta łączy się z kolektorem (no chyba ze czyszczenie EGR odpuszczę)

- uszczelka od dekla od strony zimnej

- smar miedziowy

- smar syntetyczny (po co to nie wiem ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie części powinienem zakupić: (może znacie nr katalogowe?)

Zapomniałeś o uszczelce od wylotu oleju w turbinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termin, teraz jest cieplo, wiec ja dalem rade z wyciagnieciem turba bez kanalu, odkrecasz dolna oslone silnika, gleba na zimie, glowe od spodu, namierzasz dwie srubki od odprowadzenia oleju z turbiny i odkrecasz, mozna jeszcze z podpora turba probowac od dolu, ale jak odkrecisz wydech, to z tylu od gory odkrecisz..:)

 

A propos wczoraj ogladalem paska B6, silnik poprzeczny, turbo z tylu silnika, wiec chyba kapa z wyciagnieciem?? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności