martinS
-
Liczba zawartości
64 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O martinS
- Urodziny 19.10.1979
Informacje osobiste
-
Imię
Marcin
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Kruszwica
Samochód
-
Silnik
B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
-
Rok produkcji
1998
-
Jakie głośniki do Passata B5
martinS odpowiedział wilczak → na temat → Nawigacja, car audio i akcesoria
Dzięki Darek. Chyba jednak zamontuję te zwrotnice na midibasy, tymbardziej że części mam (zamówiłem tak "na zapas"). Tweetery to oczywiście oryginały. Może źle to określiłem-nie trzeszczą ale wydaje mi się że za bardzo je trochę słychać i nie dają rady przy podgłaśnianiu na max. Zamówiłem rezystor 2 i 6 oHm więc zobaczę jak będzie po wstawieniu któregoś z nich. Aha, napisałeś "Wstaw oczywiście kondensator szeregowo na plusie". Nie miałeś przypadkiem na myśli rezystora? Bo kondensator to chyba równolegle, co? Czy się mylę? --------------------------------------------------------------- Żeby nie klepać postu pod postem- jednak się myliłem . Darek jeszcze raz dzięki za pomoc. -
U mnie po regeneracji turbiny było tak samo, nawet chciałem ją z tego powodu reklamować. Ale po niespełna 1000km wszystko wróciło do normy, teraz po ponad 3tys. nie kopci i oleju nie bierze. Wydaje mi się że to wypalją się resztki oleju z dolotu miedzy turbiną a silnikiemi i z wydechu. A czas dymienia zależy pewnie od tego ile go tam było. Na twoim miejscu rozgrzałbym dobrze silnik i przebutował go kilka razy na 3 i 4 pod 4,5tys. Powinno mu minąć szybciej.
-
Jakie głośniki do Passata B5
martinS odpowiedział wilczak → na temat → Nawigacja, car audio i akcesoria
Witam. Ponieważ jestem zielony w CA mam pytanko: Zakupiłem Signaty H16+dystanse z MDF-u. Mam to już zamontowane, gra pięknie w porównaniu z oryginałem. Chciałem sklecić do tego zwrotnice jak a opisie DOC-a i zamówiłem te elementy: Może zostawić to tak jak jest,a wymienić tylko kondensator przy tweeterze(te zostają oryginalne) i wstawiłbym dodatkowo ten opornik, np. 6 oHm(ten opornik to w szereg na plusie czy minusie czy obojętnie?) bo trochę zaczynają trzeszczeć jak podgłośnie? Jeśli zwrotnice na midiwooferze nic by tu nie polepszyły lub minimalnie to chętnie bym sobie je odpuścił. Czy jednak lepiej gdyby były? (części mam, tylko teraz montaż) -
W każdym razie na wizytówce którą mi dał było Zelwetra. Ale mniejsza o to. Fakt że ostatnio chyba idzie na ilość. A z tymi obrotami-nie żebym Cie chciał pouczać czy coś w tym rodzaju, ale nie używasz przypadkiem zbyt niskich? Za chwilę możesz mieć turbinę do czyszczenia, zwłaszcza jeśli dużo jeździsz po mieście.
-
Widzę że jesteś z Inowrocławia. Podjedź do Antka Zelwetry na Przybyszewskiego 57 (pod wiadukt koło moto-budrexu na szymborze i któraś tam w lewo). Tu masz nr: (052) 352 72 26. Dosyć kumaty gość w TDI, warsztat może nie robi wrażenia ale ma o niebo lepsze pojęcie niż w Boschu w Tupadłach. Choć nieomylny też nie jest ale może coś Ci poradzi.
-
Ja miałem tak że najpierw spalił mi się wentylator (przepalał się bezpiecznik), krótko po wymianie na nowy siadła opornica. Wydaje mi się że to przez stary wentylator. Na Twoim miejscu sprawdził bym czy lekko się obraca i nie ma dużego luzu bo możliwe że wymienisz opornicę i za jakiś czas się spali. Możesz go też podłączyć na krótko pod aku (najlepiej przez bezpiecznik) i sprawdzić czy nic się nie zacznie jarać. Bezpiecznik też bym sprawdził-może ktoś wrzucił większy. Cały schemat układu masz w poście 24 kolegi prezes2117 tego wątku.(Proponuję przeczytć cały...)
-
Jakiś czas temu spotkało mnie to samo. Zamontowałem starą aluminiową z innego zacisku. Pół roku było ok. Dziś rano wsiadam a tu brak płynu. Puściła ta podkładka... Pomyślałem o miedzianej ale zwróćcie uwagę na to że zacisk jest aluminiowy i mom zdaniem podkładkę zastosowano nieprzypadkowo z aluminium. Miedż z aluminium bardzo się nie lubią i szybko się utleniają i korodują więc miedziana moim zdaniem odpada. Tak na szybko założyłem teflonową i jest ok ale obawiam się że płyn może ją "zjeść" Pytanie jest takie: Czy kupując nowy przewód w zestawie jest taka podkładka? Może ktoś się orientuje? Czy tylko w ASO?
-
Problem po wymianie wężyków od podciśnienia
martinS odpowiedział dragoks → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Długość można dobrać ze starych. 5-10cm na całości nie powinno mieć wpływu. Plastikowe rurki bym zostawił, one się nie stażeją ale u mnie jedna była przetarta więc warto je dokładnie sprawdzić. Wężyki kupowałem paliwowe,zbrojone(tak się nazywały,wewnątrz z plecionką, czarne), firmy Gates w sklepie sieci Gordona pół roku temu. Te grubsze o średnicy 5mm a te cieńsze 3,2mm, coś po ok 8zł/m. Wziąłem po 3m i trochę zostało. Pasują idealnie jak oryginały. -
Ja jeździłem tak rok bez czyszczenia. Po tym czasie turbina nadawała się już tylko do regeneracji. Wzrastające ciśnienie doładowania ją wykończyło na amen więc chyba nie warto zbyt długo czekać. Pytanie tylko czy u ciebie są zapieczone kierownicy, uszkodzony N75 czy przewdy podciśnienia. Z tymi obrotami to możesz nie przekraczać 2tys. ale gdy silnik jest zimny. Jak się rozgrzeje to radzę Ci nie schodzić poniżej 1,8tys. ,zmieniać biegi przy ok 3 i przynajmniej raz w tygodniu przeciągnąć go na 3 do 4,5tys i o zapiekaniu się kierownic zapomnisz. To diesel ale już trochę nowszy konstrukcyjnie, mulenie go mu nie służy...
-
Po zmianie lamp przednich nie chodzi regulacja wysokosci reflektorow
martinS odpowiedział piotr0488 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Nie wydaje Ci się, muszą mieć samopoziomowanie. Oczywiście taki jest wymóg prawny którego nie przestrzega 99% montujących. Dodatkowo powinny być wyposażone w układ oczyszczania reflektora. -
No to witaj w klubie użytkowników TDI ze zmienną geometrią Na 99% masz zapieczone kierownice, ewentualnie zaworek N75 lub przewody podciśnienia. Ale stawiam na tę pierwszą opcję, to standardowa usterka po zimie i przy zbyt delikatnej jeździe. Prawdopodobnie czeka Cię czyszczenie turbo. Proponuję przeczytać to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508 Poza tym na forum jest masa o trybie awaryjnym. Na początek przydało by się podłączyć pod VAG-a i zczytać błędy.
-
Kolego ja płaciłem 1700zł netto w grudniu w Jaworznie ale moja to był kompletny złom. Miałem z nimi niemiłą przygodę ale teraz wszystko jest OK. Myślę że za mniej niż 1000zł nie zregenerujesz dobrze turbiny. Na Twoim miejscu szukałbym używki od AWX-a w dobrym stanie.
-
Wycieraczki w Twoim Pasku!? Valeo, Bosch, co kupić?
martinS odpowiedział temat → Dyskusje o motoryzacji
Kolego mógłbyś podać cene i miejsce zakupu bo u mnie taki sam problem i taż chyba musze wymienić to ramie -
Kolego ja po zimie mam podobny problem ale wyważenie nic nie dało (max. niewywazeniebyło u mnie w granicach 10-20 gram). Jak się okazało mam spory luz na górnych wachaczach i stąd te drgania ( u mnie przy 100-120). Oczywiście zacznij od wyważania bo to najtańszy sposób ale możliwe że w tym błocie przy wyciąganiu uszkodziłeś któryś wachacz lub końcówkę
-
Na Twoim miejscu i przy tym roczniku szukałbym używki, choć to loteria... Wszystko zależy od tego jak długo chcesz jeździć tym autem. Naprawdę dobra regeneracja to min. 1000 zł., wszystko zależy od stanu turbiny. U mnie po regeneracji zużycia oleju nie widać (ale zrobiłem dopiero ok.1500km), poprzednio było to jakieś 1,5l/10tys. km. Oczywiście może spalać Ci nie tylko przez uszczelnienie turbo.