Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, proszę informację ponieważ mam podobny problem do tego który jest tu opisany. Mianowicie auto wpada w notlauf ale tylko i wyłącznie gdy jest mocno obciążone 3-5 osób na pokładzie. Jak jade z 2 osobami to wszystko działa jak powinno. Dodam że najczęściej tryb awaryjny włącza się przy zmianie biegu na wyższy (w 90% przypadków z 4 na 5 bieg).

Nie robiłem logów, komputer wykazał sporadyczne błędy turbo. Czy taki objaw może mieć inne podłoże niż brudna turbosprezarka ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie także dziś udało się poskładać autko po czyszczeniu turbinki. 2 dni w garażu, praktycznie wszystko odkręcane od góry. Turbinka wyczyszczona, brak notlaufa. Zobaczymy na jak długo.

P.S. Ktoś wcześniej ją rozkręcał, śruby trzymające łopatki zamiast na gwiazdkę to na imbus, odprowadzenie oleju uszczelnione silikonem. Poskładałem na nowych uszczelkach wydechu i oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś sprawdzałem ręką czy sztanga od kirownic pracuje i okazało się że stoi w miejscu:zeco mniejwięcej w dolnej pozycji i trzeba dużo siły aby choć drgneła kilka milimetrów. Dziwi mnie to że auto w takim przypadku nie wchodzi w tryb awaryjny:niekumam. Auto od 1700obr ciągnie jak szalone:dobrze i kręce silnikiem do 4500obr i nic się nie nie dzieje, no może po za tym że po 3tys jak by mniej wciskało w fotel ale auto ciągnie dalej. Pare dni temu bujnołem auto bez problemu do 180km/h i jeszcze by troszke poszło ale warunki atmosferyczne na to nie pozwoliły , biegi zmieniam przy 3tys. Z tego co czytałem mam zapieczone kierownice skoro sztanga stoi jak wryta ale auto nie wchodzi w tryb awaryjny przy obrotach powyżej 3tys. i pięknie ciągnie. O co wtedy chodzi w moim przypadku:niekumam? Silnik AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mateusz, Ręką to ugniesz sztangę minimalnie ! sprawdź ruchy sztangi zakładając i ściągają wężyk podciśnienia z gruszki wtedy zobaczysz ile tak naprawdę się rusza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściągałem ten wężyk przy odpalonym i zgaszonym silniku i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Dziś sprawdzałem ręką czy sztanga od kirownic pracuje i okazało się że stoi w miejscu mniejwięcej w dolnej pozycji i trzeba dużo siły aby choć drgneła kilka milimetrów. Dziwi mnie to że auto w takim przypadku nie wchodzi w tryb awaryjny. Auto od 1700obr ciągnie jak szalone i kręce silnikiem do 4500obr i nic się nie nie dzieje, no może po za tym że po 3tys jak by mniej wciskało w fotel ale auto ciągnie dalej. Pare dni temu bujnołem auto bez problemu do 180km/h i jeszcze by troszke poszło ale warunki atmosferyczne na to nie pozwoliły , biegi zmieniam przy 3tys. Z tego co czytałem mam zapieczone kierownice skoro sztanga stoi jak wryta ale auto nie wchodzi w tryb awaryjny przy obrotach powyżej 3tys. i pięknie ciągnie. O co wtedy chodzi w moim przypadku? Silnik AFN

Sprężyna od sztangi jest mocna i tak łatwo jej nie ugniesz. Najłatwiej sprawdzić tak jak ci kolega Sławek pisał, tylko jak zbyt długo przetrzymasz zdjęty przewód to chwila minie zanim podciągnie gruszka sztangę po założeniu przewodu. Pompa podciśnienie musi wytworzyć. Możesz też poprosić kogoś żeby wciskał i puszczał pedał gazu na postoju. Przy pracującym silniku sztanga będzie się ruszać. Zobacz też jak szybko wraca sztanga, to znaczy jak przeciągniesz samochód na którymś z biegów pod 3tyś obr i wrzucisz bieg następny tak abyś miał ok 1800obr. Jeśli będzie bardziej mułowate niż przed chwilą to znaczy, że coś nie tak. Najlepiej jak byś zrobił logi, wtedy wszystko widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tudzież wystarczy poobserwować na biegu jałowym, jak pracuje sztanga, N18 będzie sukcesywnie "unosić" i "opuszczać" ją w odstępach 30-60 sekundowych (teraz dokładnie nie pamiętam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chce zrobić logi ale najpierw musze mojego laptopa przezbroić na xp bo wtej chwili chodzi na windows 7 a tam Vag nie chce chodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie chce zrobić logi ale najpierw musze mojego laptopa przezbroić na xp bo wtej chwili chodzi na windows 7 a tam Vag nie chce chodzić
VAG nie ale VCDS tak a nim zrobisz równie dobrze logi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie chce zrobić logi ale najpierw musze mojego laptopa przezbroić na xp bo wtej chwili chodzi na windows 7 a tam Vag nie chce chodzić

Nie zmieniaj systemu, teraz w Win 7 jest możliwość zainstalowania trybu Windows XP. Masz system w systemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zmieniaj systemu, teraz w Win 7 jest możliwość zainstalowania trybu Windows XP. Masz system w systemie.
chodzi ci o wirtualny system modXP lub wirtualny dysk z VirtualBox z XP?? jak dla mnie to shit to pierwsze na win 7 home premium 64bit nie działa a to drugie lubi wariować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi ci o wirtualny system modXP lub wirtualny dysk z VirtualBox z XP?? jak dla mnie to shit to pierwsze na win 7 home premium 64bit nie działa a to drugie lubi wariować

Cudnym rozwiązaniem nie jest, pierwsze faktycznie chodzi tylko od professional w górę, natomiast na drugie rozwiązanie dopiero testowane. Z drogiej strony cały Windows to shit i lubi wariować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn. nie wiem czy się dokładnie rozumiemy, ale ja w turbince miałem te 3 śruby w środku na imbusa i odkręcałem je, a dlaczego pytasz?? Ty nie odkręcałeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie prośba, proszę o informację czy pomiędzy częścią gorącą turbo a zimną jest jakaś uszczelka ?. Tzn. czy za wiatraczkiem w obudowie gorącej na trzpieniu znajduje się uszczelka czy jakaś szczelnie przylegający pierścień ?, Planuje zalać turbinkę na aucie środkiem do rozpuszczania nagaru a potem to wypuścić i przedmuchać. Czy ktoś już tego próbował ?. Nie idzie zdemontować turbo dlatego tak kombinuje. Kierownice chodzą tylko jest jeden punk w którym haczą i przeładowuje mi turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam @ll

W dniu wczorajszym mój ukochany pysiak stracił moc, wpiąłem się wtyczką i co? i to:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-00 - -

Pierwsza myśl turbina, 2ga myśl zawór N75 trzecia myśl sprawdzić wszystkie przewody.

Ku mojemu szczęściu okazało się, że mam popękany cienki przewód prowadzący, nie wiem czy dobrze napiszę, do takiej metalowej pompki która bynajmniej u mnie jest nad turbiną. Cieniutki wężyk wymieniony, moc powróciła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ku mojemu szczęściu okazało się, że mam popękany cienki przewód prowadzący, nie wiem czy dobrze napiszę, do takiej metalowej pompki która bynajmniej u mnie jest nad turbiną. Cieniutki wężyk wymieniony, moc powróciła

Ta metalowa pompa to siłownik podciśnieniowy, to on ci sztangę podnosi. A moc zniknęła bo sztanga w dół poleciała. Mam nadzieje, że zbyt długo tak nie jeździłeś i syfu nie zasało do zaworów i pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Traba przejechałem bez mocy około 300km może 350km nie więcej. Straciłem moc w trakcie wyprawy urlopowej. Mam nadzieję że nic więcej przez to mi nie padnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to jest jak auto łapie notlaufa i jak zapale i jezdzę spokojnie jest oki ale jak dodaje gazu to jest takie skwierczenie czy coś takiego czy to może być coś z turbiną tak jak by wirnik od turbiny się zacinał auto przyspiesza ciągnie ale oczywiście do 120km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Traba przejechałem bez mocy około 300km może 350km nie więcej. Straciłem moc w trakcie wyprawy urlopowej. Mam nadzieję że nic więcej przez to mi nie padnie.

W jadnym samochodzie przy takich objawach jak u ciebie uległ zabrudzeniu N75, a następnie po parudziesięciu tys km padła pompa VACUM. Może powiązane, może nie, ciężko powiedzieć.

 

A co to jest jak auto łapie notlaufa i jak zapale i jezdzę spokojnie jest oki ale jak dodaje gazu to jest takie skwierczenie czy coś takiego czy to może być coś z turbiną tak jak by wirnik od turbiny się zacinał auto przyspiesza ciągnie ale oczywiście do 120km/h

Na pierwsze twoje pytanie to chodzi o awaryjne odłączenie turbo po przeładowaniu, czyli po przekroczeniu wartości ciśnienia bezwzględnego doładowania 2500mBar.

Zacinający wirnik od turbo nie wydaje dźwięków, po prostu staje.

Jeśli przeczytałeś cały post to powinieneś wiedzieć, że trzeba podłączy komputer i w najprostrzej wersji sprawdzić błedy. Bardziej zaawansowana diagnostyka to logi dynamiczne, a bez komputera to macha w górę i sprawdzić jak sztanga chodzi. Wszystko można znaleźć w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompa podłączyłem zdążyłem sprawdzić tylko błędy silnkia 17958 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1550 - 08-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności