agamek12 Zgłoś #101 Napisano 12 Września 2015 Koledzy. Wracamy do światełek. Byłem w SKP i tam diagnosta stwierdził, że światła mam ustawione prawidłowo. Do tego czujnik poziomowania działa raczej poprawnie (jak wlazłem do bagażnika, to po paru sekundach światła podniosły się). Ale diagnosta też stwierdził, że na jego oko światełka działają trochę nie do końca tak jasno, jak powinny świecić ksenony (zasugerował, że być może zabrudzone/przydymione są żarniki lub soczewka). Co o tym sądzicie? Rzućcie okiem na zdjęcia. Moim zdaniem światła dają prawidłową barwę. Aha: na moją prośbę diagnosta podniósł delikatnie światła w górę. No i według mnie teraz zasięg jest całkiem niezły (widać na środkowym zdjęciu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #102 Napisano 21 Września 2015 Barwa według mnie prawidłowa. Ale moim zdaniem świecą za daleko. Nikt Ci nie daje długimi jak jedzie z przeciwka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #103 Napisano 22 Września 2015 Barwa według mnie prawidłowa A ja na temat barwy nie wypowiem się, bo nie wiem, czy był zrobiony balans bieli przed zdjęciem-a pewnie nie był. Swoją drogą-światła są chyba trochę za wysoko ustawione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sorantor250 Zgłoś #104 Napisano 26 Października 2015 Bawiłem się trochę tą regulacją śrubkami przed chwilą, ale zauważyłem że tak naprawdę działa tylka regulacja góra/doł , śrubki od lewo/prawo i od doswietlania moge krecic ile wlezie , ale nic nie rusza, ktoś ma pomysł co sie moglo stac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tec Zgłoś #105 Napisano 16 Listopada 2015 czy jest jakiś inny sposób ustawienia POZIOMEGO? czy tylko tą śrubą po zewnętrznej stronie lampy (od góry przy błotniku). PIONOWA regulacja działa, a poziomą mam zablokowaną. śruba się nie rusza, a po wymianie żarników jedna świeci mi maksymalnie w prawa stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturecki Zgłoś #106 Napisano 16 Listopada 2015 dokładnie tak jak pisze kolega sorantor250 tylko góra i dół....te pozostałe nie da się kręcić lub kręcą się ciężko ale nic się nie dzieje...dziwne że wszystkie 4 na raz się zapiekły!? bo jak pisałem pozostałe góra dół działają bezbłędnie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #107 Napisano 18 Listopada 2015 Mam lampę z 2014 roku, na niej kręcą się wszystkie śruby i soczewka też chodzi góra - dół, lewo - prawo itp. Na lampie z 2012 r., śruba lewo - prawo zapieczona tak że nie da się ruszyć. Na lampie z 2007 r. nie da się ruszyć żadnej śruby (trzeba ją wyjąć i rozruszać w ręku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #108 Napisano 18 Listopada 2015 Jak komuś nie działa regulacja śrubami na boki to najlepiej wyjąć lampy i zobaczyć. Te śruby którymi się kręci nie są podłączone bezpośrednio do regulacji, jest tam plastikowa przekładnia zębata. Tam się gromadzi mnóstwo syfu, który blokuje trybiki, które z kolei się łamią przy silniejszej próbie obrotu i potem to już można sobie kręcić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #109 Napisano 3 Grudnia 2015 Odnośnie kierunku obrotu śrub przy regulacji góra - dół: celem podniesienia poziomu światła, kręcimy w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), celem obniżenia, kręcimy w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Sprawdzone na moich bi-xenonach, ale zakładam, że jest to standard. Myślę, że warto to uściślić, bo w temacie są rózne teorie, włącznie z tymi mówiącymi, że jest na odwrót. Jeśli chodzi o podpinanie kompa, to nie ma takiej potrzeby. Ustawienia można robić na zimno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Puschkin Zgłoś #110 Napisano 9 Lutego 2016 Panowie niedawno kupiłem CC z 2012 r. i widzę, że ksenon świeci zdecydowanie za blisko. Nie należę do osób, które są "złotą rączką" więc wolałbym nie grzebać na własną rękę przy lampach. No chyba, że jest to bardzo łatwe nawet dla takiej osoby jak ja i nie można nic popsuć? Jeśli uważacie jednak, że lepiej samemu tego nie tykać do kogo polecacie podjechać poza serwisem? Elektryka, SKP czy podłączać pod komputer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #111 Napisano 9 Lutego 2016 Panowie niedawno kupiłem CC z 2012 r. i widzę, że ksenon świeci zdecydowanie za blisko. Nie należę do osób, które są "złotą rączką" więc wolałbym nie grzebać na własną rękę przy lampach. No chyba, że jest to bardzo łatwe nawet dla takiej osoby jak ja i nie można nic popsuć? Jeśli uważacie jednak, że lepiej samemu tego nie tykać do kogo polecacie podjechać poza serwisem? Elektryka, SKP czy podłączać pod komputer? SKP, chyba, że świecą dobrze, ale palniki masz wypalone wtedy do warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommek7 Zgłoś #112 Napisano 9 Lutego 2016 Tak... SKP. Kiedyś mi świeciły 10 metrów przed maską i odpowiedź panów z SKP brzmiała "wszystko w porządku, jak jest za ciemno proszę włączać długie". Radzę samemu ogarnąć temat i nie liczyć na innych... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Puschkin Zgłoś #113 Napisano 11 Lutego 2016 Dzisiaj po pracy planuję zabrać się za ręczne podniesienie poziomu xenonów, ale zauważyłem dzisiaj ciekawe/dziwne zjawisko. Z tego co wiem xenony powinny świecić coraz wyżej wraz ze wzrostem prędkości. Może mi się wydaje, ale u mnie jest chyba wręcz odwrotnie. Otóż mam wrażenie, że jak rano wyjeżdżam powoli z garażu podziemnego światła świeca dość daleko, natomiast kiedy jadę autostradą w nocy świecą dramatycznie blisko. To możliwe? Dodam, że po włączeniu auta światła robią ten taniec o którym wspominaliście wcześniej. Jak uważacie? Dodatkowo 2 szybkie pytanka: 1. Czy lampa prawa powinna świecić trochę dalej aby oświetlać pobocze? U mnie ta od strony kierowcy świeci krócej. 2. Czy w VW CC (nie passacie CC) sposób kręcenia i te ręczne metody na podniesienie xenonów są takie same jak wyżej opisywaliście? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #114 Napisano 11 Lutego 2016 Z tego co wiem xenony powinny świecić coraz wyżej wraz ze wzrostem prędkości. A to ciekawe spostrzeżenie - pierwsze słyszę o takim przypadku a z ksenonami jeżdżę już kilkanaście lat. To jak bym po mieście gonił 150km/h to bym nieźle dawał po oczach. To jakaś totalna bzdura. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #115 Napisano 11 Lutego 2016 Mylisz się i to bardzo. U mnie podnoszą się pierwszy raz przy 50km/h a drugim razem przy 120 podnoszą się i wiązka światła staje się węższa. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #116 Napisano 12 Lutego 2016 Mylisz się i to bardzo. Jeśli tak to zwracam honor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #117 Napisano 12 Lutego 2016 a drugim razem przy 120 podnoszą się i wiązka światła staje się węższa. Tego że węższa to nie wiedziałem. To dlatego mam wrażenie, że na autostradzie świecą jakby gorzej - brakuje mi tych boków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommek7 Zgłoś #118 Napisano 12 Lutego 2016 wiązka światła staje się węższa. Możesz to jakoś wytłumaczyć? Światła mają zmienną optykę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #119 Napisano 12 Lutego 2016 Nie wiem skąd informację, że przy większych prędkościach zmienia się wiązka światła, bo co prawda posiadamy reflektory biksenonowe ze światłami kierowanymi, ale pozwalają one na lepsze oświetlenie łuku drogi a nie dynamiczną zmianę długości świecenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Puschkin Zgłoś #120 Napisano 12 Lutego 2016 Panowie na innym wątku znalazłem informację, że samo ręczne ustawienie wysokości świateł nie wystarcza. Poniżej pełny opis instrukcji. Co o tym myślicie? Jak to się ma do samego ręcznego ustawiania? Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek. Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie. Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora. Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki: Pojazd musi stać na równym podłożu Hamulec ręczny musi być zwolniony Zapłon musi być włączony Światła wyłączone Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób: [Wybór] [55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.] [Nastawy podst. - 04] Grupa "001" [idź!] Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora. Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta. Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach