Skocz do zawartości
pita_1971

Spirala świec żarowych

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś się orientuje jak długo można jeszcze jeździć po pokazaniu się tych dwóch kontrolek (świec i dpf) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ani czujnik doładowania, ani N75 ani turbina, po prostu głupi wężyk podciśnieniowy był pęknięty, było słychać świst przy otwartej masce ale nie zwracałem na to uwagi.

wężyk wymieniony, auto odzyskało moc i o problemie zapomniałem, mam nadzieję, że na długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Byłem pasatem tydzień temu w Barcelonie, ogólnie zrobiłem 5300 km.. troche

autostradami, trochę normalnymi drogami trochę miast.

 

Kilka razy (3-4) na autostradzie zapaliła mi się spirala świec żarowych i silnik w trybie awaryjnym.. Tylko u mnie to się działo przy prędkości 120km/h na 6biegu przy jedzie bez przyspieszania normalna stałą jazda.. Wyłączam silnik, włączam i dalej jadę. W wyższych obrotach nic nie wyskoczyło, przegoniłem go do 230 (na liczniku) i nic ciągnie normalnie i jest okej.

Zauważyłem ze spiralka mi wyskoczyła w momentach takich ze silnik tak jakby nie miał mocy do 2300obrotow.. np na 2 biegu wciskam max gaz przyspiesza ale nie mocno i przy 2300 mocne pier.dol.niecie jest i wgniot. i tak na kazdym biegu. i po przejechaniu kilkdziesieciu km samochod normalnie dzialal ciagnal juz normlanie od tych 1750.. ale po kilkuset km znowu takie cos.. i wlasnie w tych momentach mi spirala wyskakiwala. na koniec sie wycwaniilem ze trzymalem go na obrotach 2500 jak mial te slabsze momenty i spirala nie wyskakiwala.. ale nigdy mnie cos takiego nie spotkalo. i nie mam pojecia czym to jest spowodowane. tak jakby turbo nie ciaglo do 2300 a pozniej takie mega odmulenie i pieprzniecie.. tak na kazdym biegu.. i dzieje sie to co jakis czas.. po podlaczeniu waga komunikat o przeladowaniu turbo.. dziwi mnie to bo koledze w 2.0tdi 140km wyskakuje ten blad ale przy piłowaniu go na wysokich obrotach. a u mnie na wysokich obrotach smiga az milo..

Dodam ze silnik 2.0 TDI 170PS BMR

 

bardzo proszę o sugestie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo. Najgorsze jest to, że po takiej operacji kasują się błędy. Jedyne rozwiązanie to zatrzymać się i podłączyć kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Bez podłączenia pod komputer będzie ciężko zdiagnozować, komputer napewno zanotował jakiś bład. Być może coś z regulacją ciśnienia doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja podłączyłem kompa i jest zapisany moment w którym wystąpiło przeładowanie turbiny, podane ciśnienie czy coś tam, prędkości, obroty, data i inne pierdoły..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprwadź zawór regulacji turbiny, wszystkie wężyki. Zrób logi dynamiczne i wrzuć na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale tak rozsądnie rozumując to jeśli wężyki byłyby wadliwe to powinno przeładowywać turbine na wysokich obrotach podczas wciskania mocno predału przyspieszenia.. a tutaj na wyższych obrotach jest idealnie jak powinno być..

 

Idealnie pasuje do problemu który udało mi się znaleźć tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1199060#post1199060

 

czy myślicie, że to może być to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopnę się do tematu,

Mój porblem (to oczywiście mijagąca kontrokla świec żarowych, nie wiem od czego to zależy ale raz na jakiś czas kontrolka znika i "MOC POWRACA". Pierwszy postój wyączenie silnika i :( pojawia się piękna pomarańczowa spirala. Po kilku przejazdach moc powraca i tak wkoło.

Statystycznie przewaga na konto trybu awaryjnego.

Wymieniłem już czujnik cisnienia doładowania zgodnie z opisem błędu jaki dostałem po podpięciu się do kompa, wraz z tym błędem pojawił się błąd sterownika silnikiem ale z opisem sporadyczny. Po dogłębnej weryfikacji okazało się ze coś było robione przy kompie. Co, to jeszcze nie wiem(miesiąc temu zakupione auto) i była już wymieniana wiązka czujnika doładowania ( oczywiśie wiązka sprawdzona - jest i jest all ok).

 

Spotkaliśie się juz z czymś podobnym???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie może komus się przyda, w 2.0 TDI BMR 170 PS raz na tydzień, przy spokojnym toczeniu się około 125km/h, nie dodając gazu zapalała się spirala, pasek tracił moc, dopiero po ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy, VCDS pokazywał błąd :

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM

Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G 4369

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 70700 142 87416

VCID: 74ECDE8E28E139BC

1 Fault Found

 

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 34

Mileage: 145533 km

Time Indication: 0

Date: 2011.09.17

Time: 08:25:18

 

Freeze Frame

RPM: 2752 /min

Torque: 288.0 Nm

Speed: 123.0 km/h

74.88 %

Voltage: 14.01 V

Pressure: 2449.5 mbar

Pressure: 1810.5 mbar

 

no i co się okazało ?

uszkodzona jakaś gruszka od podciśnienia ale nie turbiny tylko intercoolera.

może ktoś dokładnie powiedzieć o jaką część chodziło? może komuś ta informacja się przyda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi wskazać na poniższych zdjęciach gdzie jest ten czujnik G31 ? (silnik to BMR)

numer czujnika to: 038906051C

bmr1.jpg

bmr2.jpg

 

Edytowane przez marekbialek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest pod spodem silnika na rurze intercoolera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między IC a kolektorem dolotowym, z góry nic nie zobaczysz, jak zdejmiesz osłonę silnika, to od razu go będziesz widział, siedzi w rurze od IC , dochodzi do niego kabelek z wtyczką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ, w ostatnich dniach pojawił się problem braku mocy, migającej kontroliki świec żarowych i błędu 000665 podzielę się informacjami o przyczynie, może się komuś przyda.:dobrze

 

Sprawa była dosyć trudna do zdiagnozowania ale sie udało.

Po pierwsze mechanik sprawdził wszystkie wężyki czy są szczelne, nie spadły lub czy nie pękły- było ok.

Później po podłączeniu kompa wyszło, że nie pracuje zawór EGR sterujących turbiną (1K0906627)- nie dawał znaku życia. Zawór został wymieniony i miało być dobrze ale niestety dalej kicha- te same objawy. Dalsze poszukiwania trwały dosyć długo ale w końcu udało się zdiagnozować, że padła puszka podcisnienia od turbiny (03L198716A).

 

Po wymianie i regulacji nowej puszki wszystko wróciło do normy. Z diagnozy wynikło, że nieszczelność puszki powodowała zassysanie śmieci do EGR-a i poszedł spać.:dupablada

 

Naprawa nie była tania bo pucha z upustami w aso VW kosztowała 500 PLN ale dla pocieszenia mechanik powiedział, że ten element występuje jako część zamienna od niedawna i miał już "przyjemność" z okazji padniętej puszki wymieniać całe turbo za 6K. :taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak ja miałem taki problem ;) wyczyściłem turbine i autko śmiga normalnie ;D z tym że turbina niestety do wymiany za jakiś czas bo już jest w opłakanym stanie ;]

 

Hej zastanawiam sie czy czyscic turbine czy moze od razu wymienic, ile przejechales jeszcze na przeczyszczonej turbinie ? Koszt czyszczenia 500PLN a wymiany + nowa pewnie z 1200PLN, wiec nie bardzo sie oplaca czyscic jesli ma to starczyc na kilka tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wracając z pracy przy prędkości ok. 120 km i ok. 2500 obrotów usłyszałem "cudownie" brzmiący gong, a zaraz za nim ujawniła się kontrolka świec (auto nie wpadło w tryb awaryjny). Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik i za chwilę znów uruchomiłem - żadnego gongu i sygnalizacji kontrolką. Dziś rano auto odpaliłem bez problemu. Podróż do i z pracy jak po sznurku. Mimo wszystko zaczynam się znów bać swojego paszczaka, a po przeczytaniu wątków związanych z "migającą" kontrolką świec mój łeb jest jeszcze bardziej siwy.

 

Pozdrowionka dla Wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Halfik odczytaj jaki błąd zapisał. ja w takiej sytuacji miałem N75 do wymiany. Koszt nie duży, sama wymiana banalna i spokój ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Halfik odczytaj jaki błąd zapisał. ja w takiej sytuacji miałem N75 do wymiany. Koszt nie duży, sama wymiana banalna i spokój ;)

 

Dzisiaj byłem na kompie i błędów brak. Mimo wszystko, tak prewencyjnie zainteresuję się N75.

 

PASZCZAKI GÓRĄ !!!!!!!!!!!!!! - byleby nie słyszeć "aksamitnego" dźwięku GONG

 

Pozdrowionka :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności