-spermik- Zgłoś #1 Napisano 31 Stycznia 2009 jak moge poznać bez mierzenia ze tarcze sa juz do wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 31 Stycznia 2009 jak biją, widać pęknięcia albo są tak cienkie że można się skaleczyć ściągnij koło, suwmiarka i jedziesz, 5 min roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2009 i jak zmierzysz i będą miały poniżej 9mm. to wymieniaj , nowe będą miały 11mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #4 Napisano 1 Lutego 2009 i jak zmierzysz i będą miały poniżej 9mm. to wymieniaj , nowe będą miały 11mm. ale ja mam wentylowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #5 Napisano 1 Lutego 2009 nowe 20mm z tego co pamietam, do wymiany ponizej 18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dejlux Zgłoś #6 Napisano 2 Lutego 2009 hej a jak wymieniłem tarcze plus klocki i mają bicie to co mam zrobić przetoczyć? z jednej strony urwałem tą śrubkę ta co podtrzymuje tarcze po odkręceniu koła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 2 Lutego 2009 wymieniłem tarcze plus klocki i mają bicie to co mam zrobić przetoczyć? reklamować.... z jednej strony urwałem tą śrubkę ta co podtrzymuje tarcze po odkręceniu koła Nie ma wpływu, w niektórych samochodach tarcza "pływa" i jest to fabryczne. W vr6 tez chyba tak miałem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #8 Napisano 2 Lutego 2009 W vr6 tez chyba tak miałem.... teraz tak masz a powiedz jeszcze jakiej firmy kupiles tarcze i klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2009 teraz tak masz Wiem a powiedz jeszcze jakiej firmy kupiles tarcze i klocki No właśnie, nowe czy używane ? Jakie firmy ? Docierałeś je ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2009 Ja wymienialem w zeszlym tygodniu tarcze i klocki. Tarcze Brembo 72 zl/szt. i klocki Breck 83zl za komplet do przodu. Radze Ci wymienic tarcze chociaz bo bedziesz mial tak jak ja-peknie Ci w trakcie jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dejlux Zgłoś #11 Napisano 4 Lutego 2009 to były polskie tarcze atm. jaką one mają opinie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vireless Zgłoś #12 Napisano 4 Lutego 2009 Z tego co kojarzę to część tarcz(np brembo) mają znaczniki, które mówią kiedy je mamy wymienić. Takie otworki wywiercone. Gdy już ich nie widać to znaczy że to już.... Co do pękających tarcz to przeżyłem coś takiego w golfiku mk2. Bardzo nie fajne uczucie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #13 Napisano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Mam tarcze wentylowane z przodu, nówki mają grubość 20mm. Jak zmieniałem koła to zmierzyłem suwmiarką i stwierdziłem grubość może z 2-3 dziesiąte poniżej 19mm. już niedługo czas zmiany klocków. Czy przy takiej średnicy tarcze można zostawić? (auto normalnie hamuje bicia żadnego nie ma). Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez robertk2 zamiana słowa średnica na grubość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #14 Napisano 14 Kwietnia 2014 niedługo czas zmiany klocków. Czy przy takiej średnicy tarcze można zostawić? Kiedyś się drutowało, toczyło i szlifowało tarcze. Dzisiaj tarcze są na tyle tanie i cienkie, że powinno się wymienić je z klockami. BTW to jak mówimy o wymiarze, mamy na myśli grubość tarczy (na środku, nie na rancie !!!) a nie jej średnicę :respect Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #15 Napisano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Stalker - dzieki za czujność - miałem na myśli oczywiście grubość tarczy a nie jej średnicę. Mierzone oczywiście bardziej w środku a nie ma rancie. czym się różnią 24.0320-0128.1 - te są powerdisc od tych 24.0120-0128.1? Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez robertk2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #16 Napisano 14 Kwietnia 2014 Mam tarcze wentylowane z przodu, nówki mają grubość 20mm.Jak zmieniałem koła to zmierzyłem suwmiarką i stwierdziłem grubość może z 2-3 dziesiąte poniżej 19mm. już niedługo czas zmiany klocków. Czy przy takiej średnicy tarcze można zostawić? Minimalna grubość to 18mm, więc jak nic się nie dzieje to dobre klocki i do przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #17 Napisano 14 Kwietnia 2014 A na ile wystarczy to 0,7 0,8mm do grubości minimalnej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 15 Kwietnia 2014 Dzisiaj tarcze są na tyle tanie i cienkie, że powinno się wymienić je z klockami. Nie przesadzaj... Jak tarcze nie biją, nie ma mikropęknięć ( lub mega pęknięć) to spokojnie można zejść poniżej zalecanej przez producentów grubości. Oczyścić z rdzy powierzchnie styku z piastą i felgą psiknąć można podkładem lub konserwacją te powierzchnie i zakładac nowe klocki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #19 Napisano 26 Kwietnia 2014 Nie przesadzaj...Jak tarcze nie biją, nie ma mikropęknięć ( lub mega pęknięć) to spokojnie można zejść poniżej zalecanej przez producentów grubości. Oczyścić z rdzy powierzchnie styku z piastą i felgą psiknąć można podkładem lub konserwacją te powierzchnie i zakładac nowe klocki. No i tutaj nie masz racji. Prędzej przejdą nawet widoczne pęknięcia wentylowanej tarczy /gwiazda / niż przekroczenie jej grubości minimalnej /ta dotyczy tarczy w najcieńczym miejscu nie koniecznie na środku/. Co do czyszczenia to racja, tylko, że jeżeli użyjesz tam smarowidła to możesz mieć problem z reklamacją/w razie problemów/. Dotyczy to głównie smaru miedziowego. Podkład to farba. Po co to malować? Konserwacja za gruba w to miejsce. Jeden Łebski koleś co zjadł zęby na hamulcach /a powiem szczerze, że wiedzę miał ogromną odnośnie każdego elementu układu hamulcowego/ podpowiedział, żeby po wyczyszczeniu piasty rozsmarować po niej...palcem kroplę oleju silnikowego. Zabezpiecza korozyjnie i nie ma problemów z reklamacją. Jak sugrują producenci samochodów w autach z silnikami powyżej 100KM zaleca się wymianę tarcz razem z klockami. Dlaczego? C.uj wie. Chyba o kasę chodzi. Choc z drugiej strony patrząc na dzisiaj produkowane części to nie trudno im się dziwić.Człowiek już sam nie wie co kupować. Już nawet nie chodzi o kasę, ale i Lemfordera na potęgę podrabiają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #20 Napisano 21 Czerwca 2016 No i minęły 2 lata od wymiany klocków z przodu - ok. 20 tys i grubość tarczy spadła do minimum czyli 18mm. Na klockach by można pojeździć natomiast tarcze trzeba kupić nowe. Co zrobić? kupić tarcze i klocki a te obecne klocki zostawić jako rezerwę? Coś mi się wydaje, że nie warto wymieniać samych klocków. Kiedyś mechanik podpowiadał mi, że przy wymianie tarcz warto zmienić łożyska. Jakiej firmy polecacie? P.S. Czy ktoś miał doświadczenie z tarczami Bremo, że szybko rdzewiały? Bi mi kiedyś z tylu bardzo szybko pordzewiały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach