Skocz do zawartości
-spermik-

tarcze hamulcowe kiedy wymiana ?

Rekomendowane odpowiedzi

jak moge poznać bez mierzenia ze tarcze sa juz do wymiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak biją, widać pęknięcia albo są tak cienkie że można się skaleczyć :)

ściągnij koło, suwmiarka i jedziesz, 5 min roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak zmierzysz i będą miały poniżej 9mm. to wymieniaj , nowe będą miały 11mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jak zmierzysz i będą miały poniżej 9mm. to wymieniaj , nowe będą miały 11mm.

 

 

ale ja mam wentylowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowe 20mm z tego co pamietam, do wymiany ponizej 18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej a jak wymieniłem tarcze plus klocki i mają bicie to co mam zrobić przetoczyć? z jednej strony urwałem tą śrubkę ta co podtrzymuje tarcze po odkręceniu koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem tarcze plus klocki i mają bicie to co mam zrobić przetoczyć?

 

reklamować....

 

z jednej strony urwałem tą śrubkę ta co podtrzymuje tarcze po odkręceniu koła

 

Nie ma wpływu, w niektórych samochodach tarcza "pływa" i jest to fabryczne. W vr6 tez chyba tak miałem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W vr6 tez chyba tak miałem....

 

teraz tak masz :)

 

a powiedz jeszcze jakiej firmy kupiles tarcze i klocki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz tak masz

 

Wiem :)

 

a powiedz jeszcze jakiej firmy kupiles tarcze i klocki

 

No właśnie, nowe czy używane ? Jakie firmy ? Docierałeś je ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem w zeszlym tygodniu tarcze i klocki.

Tarcze Brembo 72 zl/szt. i klocki Breck 83zl za komplet do przodu.

Radze Ci wymienic tarcze chociaz bo bedziesz mial tak jak ja-peknie Ci w trakcie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to były polskie tarcze atm. jaką one mają opinie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to część tarcz(np brembo) mają znaczniki, które mówią kiedy je mamy wymienić. Takie otworki wywiercone. Gdy już ich nie widać to znaczy że to już....

 

Co do pękających tarcz to przeżyłem coś takiego w golfiku mk2. Bardzo nie fajne uczucie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tarcze wentylowane z przodu, nówki mają grubość 20mm.

Jak zmieniałem koła to zmierzyłem suwmiarką i stwierdziłem grubość może z 2-3 dziesiąte poniżej 19mm.

 

już niedługo czas zmiany klocków.

 

Czy przy takiej średnicy tarcze można zostawić?

(auto normalnie hamuje bicia żadnego nie ma).

Edytowane przez robertk2
zamiana słowa średnica na grubość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niedługo czas zmiany klocków. Czy przy takiej średnicy tarcze można zostawić?
Kiedyś się drutowało, toczyło i szlifowało tarcze. Dzisiaj tarcze są na tyle tanie i cienkie, że powinno się wymienić je z klockami. BTW to jak mówimy o wymiarze, mamy na myśli grubość tarczy (na środku, nie na rancie !!!) a nie jej średnicę :respect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stalker - dzieki za czujność - miałem na myśli oczywiście grubość tarczy a nie jej średnicę.

Mierzone oczywiście bardziej w środku a nie ma rancie.

 

czym się różnią

24.0320-0128.1 - te są powerdisc

od tych

24.0120-0128.1?

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam tarcze wentylowane z przodu, nówki mają grubość 20mm.

Jak zmieniałem koła to zmierzyłem suwmiarką i stwierdziłem grubość może z 2-3 dziesiąte poniżej 19mm.

 

już niedługo czas zmiany klocków.

 

Czy przy takiej średnicy tarcze można zostawić?

 

Minimalna grubość to 18mm, więc jak nic się nie dzieje to dobre klocki i do przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na ile wystarczy to 0,7 0,8mm do grubości minimalnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj tarcze są na tyle tanie i cienkie, że powinno się wymienić je z klockami.

Nie przesadzaj...

Jak tarcze nie biją, nie ma mikropęknięć ( lub mega pęknięć) to spokojnie można zejść poniżej zalecanej przez producentów grubości.

Oczyścić z rdzy powierzchnie styku z piastą i felgą psiknąć można podkładem lub konserwacją te powierzchnie i zakładac nowe klocki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie przesadzaj...

Jak tarcze nie biją, nie ma mikropęknięć ( lub mega pęknięć) to spokojnie można zejść poniżej zalecanej przez producentów grubości.

Oczyścić z rdzy powierzchnie styku z piastą i felgą psiknąć można podkładem lub konserwacją te powierzchnie i zakładac nowe klocki.

No i tutaj nie masz racji. Prędzej przejdą nawet widoczne pęknięcia wentylowanej tarczy /gwiazda / niż przekroczenie jej grubości minimalnej /ta dotyczy tarczy w najcieńczym miejscu nie koniecznie na środku/.

Co do czyszczenia to racja, tylko, że jeżeli użyjesz tam smarowidła to możesz mieć problem z reklamacją/w razie problemów/. Dotyczy to głównie smaru miedziowego. Podkład to farba. Po co to malować? Konserwacja za gruba w to miejsce. Jeden Łebski koleś co zjadł zęby na hamulcach /a powiem szczerze, że wiedzę miał ogromną odnośnie każdego elementu układu hamulcowego/ podpowiedział, żeby po wyczyszczeniu piasty rozsmarować po niej...palcem kroplę oleju silnikowego. Zabezpiecza korozyjnie i nie ma problemów z reklamacją.

Jak sugrują producenci samochodów w autach z silnikami powyżej 100KM zaleca się wymianę tarcz razem z klockami. Dlaczego? C.uj wie. Chyba o kasę chodzi. Choc z drugiej strony patrząc na dzisiaj produkowane części to nie trudno im się dziwić.Człowiek już sam nie wie co kupować. Już nawet nie chodzi o kasę, ale i Lemfordera na potęgę podrabiają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i minęły 2 lata od wymiany klocków z przodu - ok. 20 tys i grubość tarczy spadła do minimum czyli 18mm.

 

Na klockach by można pojeździć natomiast tarcze trzeba kupić nowe.

Co zrobić?

kupić tarcze i klocki a te obecne klocki zostawić jako rezerwę?

Coś mi się wydaje, że nie warto wymieniać samych klocków.

 

Kiedyś mechanik podpowiadał mi, że przy wymianie tarcz warto zmienić łożyska.

Jakiej firmy polecacie?

 

 

P.S. Czy ktoś miał doświadczenie z tarczami Bremo, że szybko rdzewiały?

Bi mi kiedyś z tylu bardzo szybko pordzewiały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności