Andrzej06 Zgłoś #241 Napisano 6 Lutego 2013 Witam mam passka 1.9TDI 101KM b5 silnik AVB od pewnego czasu słychać dziwny dzwięk dochodzący z komory silnikowej coś jak klekotanie albo cykanie jak by coś coma luz ale tylko wtedy gdy jest dobrze rozgrzany jak zimny to niesłychać ,naprzykład jak jest rozgrzany silnik chodzi na luzie pochwili słychć brzęczenie dodam lekko gazu to znika pochwili wraca .Otwożyłem maske bo myślałem że to pokrywa silnika ale ten dzwienk wydostaje sie z podspodu najbardziej słychać z prawej stront blisko nadkola koło koła .Bytałem u mechanika to powiedział że niejakie szklanki na zaworach i żebym wymienił olej to może pomuc , wymieniłem na pełny syntetyk 5w30 TOP TEC ale mam wrażenie że to nic niepomogło chyba nawet gorzej i nie mam pojencia co robić czy to może zaszkodzić silnikowi prosze o diagnoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #242 Napisano 12 Lutego 2013 dawno nie pisalem , ale wywazenie nie dalo efektu , niestety nadal jade i czuje sie jak na masujacym fotelu , zaczyna mnie to juz irytowac co mam jeszcze wymienic ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #243 Napisano 3 Marca 2013 (edytowane) Witam Odnośnie wibracji. Czy padnięty lącznik elastyczny może to powodować? Jest co prawca taki temat, ale u mnie sa równiez wibracje włąsnie na fotelu, kierownicy i podłodze. Czuć je w przedziale 1300-1900 obr. Natomiast dziwne bucznie pojawia się tylko na zimnym silniku. Im cieplej, tym ciszej. Wibracje czuć tylko przy pewnych obrotach, nie ważne jaka jest prędkość. Zauważyłem, że jadąc np stałą prędkością i 3mając stałe obroty, wibracje pojawiaja sie np na nierównościach Jakby coś wtedy się stykało i tak drgało. Edytowane 3 Marca 2013 przez Poochini Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #244 Napisano 3 Marca 2013 Czy padnięty lącznik elastyczny może to powodować?w moim przypadku tylko w golfie 3 to właśnie był powód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #245 Napisano 3 Marca 2013 Ja jestem po kolejnej wymianie i nadal mam wibracje na wolnych i w przedziale 1400-1800 obrotów. Wymieniłem koło dwumasowe i nie dało to żadnego efektu. Teraz wymienię ostatnią niewymienioną poduszkę silnika (od strony pasażera), nie jest ona rozlana, więc teoretycznie jest sprawna. Jeśli to nie da efektu to wtedy będę zrzucał pokrywę zaworów i przyglądał się wałkowi rozrządu. Odnośnie wibracji. Czy padnięty lącznik elastyczny może to powodować? Jeśli masz możliwość to wjedź na kanał bierz drugą osobę niech ogląda jak się zachowuje wydech na całej długości przy obrotach powodujących wibrację. Próbuje podpierać obciążać przesuwać wydech a Ty w środku obserwuj czy coś się zmienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurek422 Zgłoś #246 Napisano 16 Marca 2013 (edytowane) Witam serdecznie. Podepnę się tutaj. mam znowu malutki problem. ;/ otóż: niedawno podczas jazdy 40-50km/h drżało auto tak jakbym jechał po delikatnych falach. jak wymieniałem opony na zimowe facet w wulkanizacji powiedział że mam krzywą felgę, wyglądało to tak jakby komuś nie udał się "drift" i zahaczył o krawężnik. zmienił mi fele na tą z zapasu. potem na zimówkach było drżenie na całym przedziale prędkości. dodatkowo zarzucało na każdym zakręcie. pojechałem tam znowu. Facet był w porządku zakręcił kołem na tym urządzeniu do wyważania. okazało się że na tylnich są 2 "bule" i jak on to mówił na oponie są fale. więc zakupiłem 2 nowiutkie z fabryki Kormoranki. chwile drżenie się zmniejszyło. jednak teraz już nie wiem co się dzieje w przedziale 20-50 drży delikatnie a dziś jechałem obwodnicą powyżej 100 (100-110) (więcej się bałem jechać) drży tak jakbym miał kwadratowe koła... w lecie zmienie na nowe felgi to obczaje czy to nie felgi. ale chciałbym się dowiedzieć co jeszcze może być tego przyczyną bo to może być niebezpieczne. a jak nie wiadomo to gdzie można sprawdzić tego przyczynę. (zaobserwowałem że kierownicą nie rusza więc to na bank nie są przednie koła ;/ ) Pozdr, Edytowane 16 Marca 2013 przez jurek422 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #247 Napisano 16 Marca 2013 podjedz do innego wulkanizatora co ma inna maszynę by wykluczyć koła , ale jak to się po tym stało to niech samą felge też na maszynie zakręci bez opony będzie widać czy jest krzywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #248 Napisano 16 Marca 2013 Jeśli załozysz te koła na przód, to drganie się zmniejszy. Myslę że napewno jest to wina opon-mogą mieć guzy i felg-sa skrzywione albo źle wywazone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #249 Napisano 16 Marca 2013 mi tez latalo wszystko wina opon , najechalem gdzies kiedys na jakies szklo i przecielo az uzwojenie i wyszla bulwa , po zmianie opon i koncowki drazka ustalo wszystko to tak z mojej autopsjii dla potomnych , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurek422 Zgłoś #250 Napisano 16 Marca 2013 (edytowane) ale opony z przodu mam wysokiej jakości (pirelli winter carving). z tyłu mam nowe. produkcja z grudnia. bieżnika na obydwu jest po 90%+ no dobra zajadę niedługo bo tak się nie da jeździć ;/ (ale nie przypominam sobie żebym na coś najechał) powietrze teżnie uchodzi z żadej, trudny ten passat a możliwe jest żeby to piasta była ukrzywiona i latała lewo prawo? bo ja podczas lata nie chodzę bokami ;p a zauważyłem to ukrzywienie jeszcze na jesieni. (nie wiem kiedy i w jakich okolicznościach to się stało) WIĘC TO NIE JA a co do drążka kierowniczego to też wymieniałem ostatnio. bo stukało (mam zakupione też 4 wahacze do wymiany jak będzie cieplej. (w sumie to dalej zaczęło stukać bo te polskie drogi to masakra) potem zbieżność też ustawiałem) Edytowane 16 Marca 2013 przez jurek422 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bourne_7 Zgłoś #251 Napisano 18 Marca 2013 Witam, mam taki problem silnik ma wzmożone wibracje, jak odkrece korek wlewu oleju to slychac jakby zawory klekotaly, albo nie wiem co.Jak rozpoznać ze auto nie pracuje na ktoryms cylindrze?Dzis zmieniając poduchy silnika zauwazylem drgania tłumika przy plecionce ale nie sadze ze to ona jest padnieta bo nie drzalby caly silnik.Rano podczas odpalania rzucilo silnikiem i zaczo walic jakby poduchę urawlo a była na miejscu.nie wiem co to może być.Wtryski mogą się zawieszać bo maja jakiś syf i dlatego glosno pracuje i rdzy?Ma ktoś jakiś pomysl? ---------- Dodano o 20:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:20 ---------- Witam, mam taki problem silnik ma wzmożone wibracje, jak odkrece korek wlewu oleju to slychac jakby zawory klekotaly, albo nie wiem co.Jak rozpoznać ze auto nie pracuje na ktoryms cylindrze?Dzis zmieniając poduchy silnika zauwazylem drgania tłumika przy plecionce ale nie sadze ze to ona jest padnieta bo nie drzalby caly silnik.Rano podczas odpalania rzucilo silnikiem i zaczo walic jakby poduchę urawlo a była na miejscu.nie wiem co to może być.Wtryski mogą się zawieszać bo maja jakiś syf i dlatego glosno pracuje i rdzy?Ma ktoś jakiś pomysl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #252 Napisano 18 Marca 2013 ak odkrece korek wlewu oleju to slychac jakby zawory klekotaly może być wytarty wałek rozrządualbo ano podczas odpalania rzucilo silnikiem i zaczo walic jakby poduchę urawlo pada koło dwumasowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bourne_7 Zgłoś #253 Napisano 19 Marca 2013 auto ma normalne przyspieszenie i normalne spalanie przy jeździe do 100km/h 4.5-4.8.moze to wina tego ze moglby pasek rozrządu przeskoczyć?gdy odpalam auto to slychac od rozrządu dźwięk jakby zużytej rolki tj,szum .po lekkim nagrzaniu silnika szum ustaje.i praca silnika jest normalna.jeszcze jedno czy po zdjęciu dolotu do filtra powietrza (tego co idzie od grilla)powinno być slychac buczenie zasysanego powietrza do filtra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #254 Napisano 19 Marca 2013 moze to wina tego ze moglby pasek rozrządu przeskoczyć? Sprawdzałeś kąt synchronizacji? Nie jestem tego pewien ale jakby Ci pasek przeskoczył to byś go nie odpalił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bourne_7 Zgłoś #255 Napisano 20 Marca 2013 podlanczalem dziś pod kompa żeby sprawdzić pompowtryskiwacze.mechanik ocenil ze sa idealne.wymienie poduszki pod skrzynia bo dzis kupiłem LEMFORDERA i zobaczę czy wibracje ustana.pod silnik wstawiłem poduszki topran mam nadzieje ze nie zrobiłem bledu.a rozrząd mam do wymiany za ok 4000km ale zmienie jak tylko service się zapali i napisze czy wrocilo wszystko do normy ---------- Dodano o 17:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:31 ---------- a co do dwumasy zeszłego roku w wakacje zmieniałem sprzeglo tj tarcza docisk i lozysko-kolo dwumasowe miało luz w dopuszczalnej granicy wiec nie sadze żeby to było to.zreszta gdyby to było kolo mialbym obiawy po wcisnieciu sprzegla i czułbym wibracje na pedale sprzegla a tego nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #256 Napisano 20 Marca 2013 Witam wszystkich, na wstępie zaznaczę że szukałem odpowiedzi na moje pytania niestety nie bardzo można porównać znalezione przypadki takich problemów z moim więc przejdę do rzeczy. W aucie od pewnego czasu pojawił się problem wibracji/drżenia całego auta i hałasu który temu towarzyszy. Z tego co pamiętam auto stało się głośne mniej wiecej kilka dni po wymianie świec żarowych chociaż nie sądzę aby to miało jakiś związek. Początkowo miałem wrażenie że któraś świeca nie została dokręcona ale to raczej mało prawdopodobne by całe auto zaczeło drżeć przez świecę Drżenie występuje na wolnych obrotach jednak już zwiększenie obr do 1000 i robi sie dużo ciszej, w zakresie 1400-1600 obr pojawia się coś w rodzaju rezonansu i wtedy jest już bardzo nieprzyjemnie głośno a w okolicy 2000 obr znowu ciszej, wogóle podczas jazdy też słychać dziwne dźwięki których wcześniej nie było generalnie zrobiło się jakoś głośno. Sam już nie wiem obstawiałem tłumik ale układ wydaje się być ok. może poduszka któraś lub dwumas wrrr. Zastanawiam sie jaka może być tego przyczyna bo chciałbym to naprawić możliwie szybko, w obecnej chwili nie ma żadnej przyjemności z jazdy tym samochodem :633: Liczę na pomoc specjalistów Poniżej link gdzie można tego posłuchać, najlepiej słychać na słuchawkach http://pl.youtube.com/watch?v=vYl3UJfVGmc to nie tylko poduszki,opony,pompowtryskiwacz może być przyczyną, u mnie w Tiptronicu siadał powoli konwerter w skrzyni i miałem te same objawy, po wymianie chodzi jak nowy DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bourne_7 Zgłoś #257 Napisano 20 Marca 2013 konwerter masz w automacie a z tego co się orientuje to w manualnej nie ma .mam te same objawy co alex_id.narazie sprawdziłem pompowtryski i poduszki silnika jak wcześniej opisałem.jutro zmienie jeszcze od skrzyni i napisze czy cos to dalo.odboj przedni tez zmienialem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bourne_7 Zgłoś #258 Napisano 22 Marca 2013 wymienile już wszystkie poduszki pod silnikem skrzynia i odboj.silnik już nie drzy przy ruszanie biegi ladnie wchodzą itd.ale drzenie na biegu jalowym pozostalo.wyczytalem ze kolo pasowe walu korbowego ma jakiś tłumik drgan skretnych.jak sprawdzić czy to jest dobre cy zepsute?wibracje wydaje się ze ida od przodu silnika, nie sadze ze to dwumas.Ma ktoś jakiś pomysl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bourne_7 Zgłoś #259 Napisano 26 Marca 2013 wyczytałem gdzies ze kolo pasowe walu korbowego ma tłumik drgan skretnych.czy to może być przyczyna drgan silnika?za 2900km mam wymiane rozrządu to powiem żeby to sprawdzili i napisze czy cos się zmienilo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Loel Zgłoś #260 Napisano 29 Marca 2013 Witam, z racji tego ze nie mogę jeszcze zakładać nowych wątków opiszę swój problem tutaj, może znajdą się jakieś mądre głowy bo objeździłem już większość znanych warsztatów na śląsku i wymieniłem już pół samochodui nadal się nie uporałem z wibracjami kierownicy. Zaczne od auta: Passat b5 1.9 tdi 110 AFN 97r. Odkąd go kupiłem był straszny rezonans w aucie że aż kierownica miała skok o jakieś pół centymetra. Zaznaczam że auto bezwypadkowe. Wiec do rzeczy, wymieniłem koło dwumasowe z kompletnym sprzęgłem oraz oryginalne poduszki silnika z ASO koszta prawie 4000zł z robocizną nie wspomne o turbinie którą też musiałem regenerować Efekt, wibracje ustały, rezonansu niema w kabinie cisza jak benzynie, silnik stoi w miejscu i ładnie pracuję ale została wibracja kierownicy, wibrację te są tylko na biegu jałowym gdy stoję, zmniejszyły się o jakieś 70% lecz lecz dalej wyczuwam na niej wibracje która mnie strasznie irytuje więc szukam dalej, wymieniłem krzyżak od kolumny byłe jeszcze gorzej, ściągłem pasek od wspomagania aby sprawdzić czy to czasem nie pompa ale efekt ten sam, już sam nie wiem co może być przyczyną, zastanawia mnie jeszcze sama kolumna kierownicza bo już nic innego chyba niema w zawieszeniu nie ma luzów a wracają do kolumny gdy trzymam kierownice wychylam ją w lewo i prawo wyczuwalny jest luz lecz już sam nie wiem czy tak ma być wkońcu tam chyba nie ma żadnych tuleii gumowych które niwelują drgania, poprostu nie mam już pomysłów dlatego zwracam się z prośbą do was czy miał ktoś podobny przypadek, zaznaczam że walczę z tym już jakieś 2 lata i każdy rozkłąda ręce a internet to chyba cały obszukałem i wszystkie usterki jakie mogły być opisywane wyeliminowałem ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach