Żabol1505732874 Zgłoś #301 Napisano 11 Lipca 2013 Witam, Mam dziwne wibracje... Mianowicie gdy rano odpalam Paska , to straszne drgania ma na karoserii, przy dodaniu minimalnej ilosci gazu drgania ustaja, gdy dodam duzo wiecej i nagle puszcze słychac otarcia metalu tak jakby wydech był w duzych drganiach drgał o karoserie ale tylko przez moment, potem obroty spadaja, otarcia ustaja a karoseria dalej drga:/ Wydaje mi się ze to wydech, ale gdzie? byłem pod autem wczoraj i przytrzymałem wydech ale nie wydaje sie zeby mial az takie drgania:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mat# Zgłoś #302 Napisano 14 Września 2013 Witam! Panowie - mam problem z drgającą kierownicą. Silnik 1.9 TDI AGR. Przy prędkościach "miejskich" kierownica lata "lewo-prawo-lewo-prawo-...". Przy nagrzanym silniku i jeździe z tymi samymi prędkościami - intensywność się zmniejsza ale ciągle drga. Jazda w trasie - V~100 km/h i tego nie ma... Myślałem, że to niewyważenie kół - jednak koła wyważyłem i nic. Co może być przyczyną? Moje pomysły to: - gumy stabilizatora - poduszki (silnik lub s. biegów) - ... Proszę o pilną pomoc, gdyż w czwartek mam zamiar wyruszyć w dłuższą trasę i nie chcę by auto się w drodze rozleciało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #303 Napisano 14 Września 2013 Witam! Panowie - mam problem z drgającą kierownicą. Silnik 1.9 TDI AGR. Przy prędkościach "miejskich" kierownica lata "lewo-prawo-lewo-prawo-...". Przy nagrzanym silniku i jeździe z tymi samymi prędkościami - intensywność się zmniejsza ale ciągle drga. Jazda w trasie - V~100 km/h i tego nie ma... Myślałem, że to niewyważenie kół - jednak koła wyważyłem i nic. Co może być przyczyną? Moje pomysły to: - gumy stabilizatora - poduszki (silnik lub s. biegów) - ... Proszę o pilną pomoc, gdyż w czwartek mam zamiar wyruszyć w dłuższą trasę i nie chcę by auto się w drodze rozleciało... Drga ci kierownica i chodzi w lewo, prawo? Wymieniales amorki w ostanim czasie i robiles geometrie? Podjedz i sprawdz drazki,stabilizatrowy i wachacze:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooks Zgłoś #304 Napisano 29 Września 2013 Witam, mam mały problem z moim paskiem. Jest to B5 przed liftem z 2000 roku z silnikiem 1.9TDI AJM 115km. Przejechane 220 tys. Mianowicie po odpaleniu silnika, czy to na postoju czy podczas jazdy odczuwalne są drgania na całej budzie, kierownicy, i pedałach. Nie są to jakieś mega drgania, ale są denerwujące. Widać jak drga kierownica lub lusterko wsteczne. Gdy silnik się rozgrzeje drgania na postoju troche maleją i są mniej odczuwalne(chyba jest to związane z tym że na rozgrzanym silniku obroty jałowe spadają bo jak delikatnie dodam gazu to znowu wszystko telepie). JEst to dość uciążliwe na codzień. Poduszki sprawdzałem ruszając na hamulcu i to raczej nie to. Na zewnatrz przy odpalonym samochodzie slychac piszczenie paska albo jakiejs rolki jest ono dość ciche w środku nic nie słychać. Przy wyłączonej klimatyzacji drgania są takie same. Nie wiem czy to też może mieć wpływ ale w samochodzie jeszcze nigdy nie było wymieniane sprzęgło i dwumasa ale przy wciśniętym sprzęgle nie ustępuje więc chyba nie to. Aha, w czasie jazdy przy 1800-1900 obrotów w kabinie jest jakoś głośniej. nie wiem czy to z wydechu, czy ze skrzyni takie jakby buczenie. dochodzi do 2k obrotów i znowu normalnie. "Plecionka" wizualnie wygląda dobrze prawie jak nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #305 Napisano 30 Września 2013 sprawdź korekcje pompek, sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Jak tam będzie ok to prawdopodobnie do wymiany popychacze, wałek, plecionka. Dodatkowo musisz wstawić jeszcze jedną plecionkę na wysokości skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #306 Napisano 30 Września 2013 Plecionka wizualnie moze byc OK ale pod siatka moze być walnięta Ja tak miałem dopiero po wujęciu widać było że jest szrot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooks Zgłoś #307 Napisano 30 Września 2013 korekcje sa w normie. zauważyłem że silnik się trzęsie w komorze wiec chyba to nie od wydechu? Jak moge sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #308 Napisano 30 Września 2013 zauważyłem że silnik się trzęsie w komorze wiec chyba to nie od wydechu właśnie może być od wydechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #309 Napisano 30 Września 2013 zdjac pasek od alternatora i sprawdzic czy w jedna str puszcza a w drugą strone trzyma i czy są jakies luzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooks Zgłoś #310 Napisano 30 Września 2013 Jeszcze takie coś że jak dodaje delikatnie gazu (900~ obr) to słychać delikatne "skrzypiące" stukanie i wtedy drgania w kabinie chyba są największe . Popychacze i wałek przy 220k przebiegu mogą już paść? Dodam że autko jakiś czas temu miało 3-4 miesięczny postój w garażu.Sprawdzę jak najszybciej te sprzęgło bo to chyba najtańsza opcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość norbert Zgłoś #311 Napisano 10 Listopada 2013 Witam! U mnie również występuje problem z drżeniem na biegu jałowym jak i podczas jazdy w zakresie 1400-1600 obr pojawia się coś w rodzaju rezonansu i wtedy jest już bardzo nieprzyjemnie głośno, a w okolicy 2000 obr znowu ciszej. Wibracje są przenoszone na przód samochodu, gdy w zakresie 1400-1600obr dotknę szyby bądź podsufitki buczenie (drżenie) ustaje. Dodam, że drugi łącznik elastyczny został wspawany. Został również wymieniony wąż intercoolera (podróbka) przez co pół roku był spokój po czym buczenie wróciło. Co może być przyczyną tego nieprzyjemnego drżenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phaeton89 Zgłoś #312 Napisano 10 Listopada 2013 MIAŁEM TO SAMO i się okazało że to koło dwumasowe wymieniłem na sztywne i już spokój jak ręką odjął koszt 1500zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #313 Napisano 15 Listopada 2013 W większości przypadków to niestety albo pompki albo wytarty wałek rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #314 Napisano 15 Listopada 2013 Witam , panowie jeszcze jeden rodzaj drgań do kolekcji forum . Auto po odpaleniu zachowuje się w normie ładnie chodzi silnik auto jeździ i jest ok ale jak się nagrzeje do 75 stopni (chyba walnięty termostat) bo nie dochodzi do 90-ciu , to na jałowym biegu auto zaczyna delikatnie w tym samym rytmie podskakiwać ( obroty nie falują , silnik pracuje równo i cicho , żadnych dzwonień i metalicznych odgłosów ) VCDS wywalił błędy 000564 - boost pressure regulation - limit exceeded (overbost cond) p0234 000 intrmittent . RPM 2583/MIN , 91KM/H , LOAD 100% , absolute press 2029,8 bar , absolute press 2539,8 bar 000770 cylinder 2 misfire detected p0302 000 int. ( świece żarowe wymi na nowe wszystkie 4 ,5-cy temu) rpm 798/min , load 0,0% , inj quantity 2,47 mg/str 005535 - functionality limited due to trnsmission control module p159f 000 . rpm 0/min , pressure 52mbar , presurre -256 mbar , bin bits 00011010, absol pres 999,6 mbar , absol pres 846,6 mbar . Od jakiegoś czasu auto wpadało w tryb awar ale po wył i włą silnika było ok . Teraz jest emission garage i ikona silnika się świeci (pierwszy raz) i turbo nie działa wcale. Nie ma żadnych wycieków nie dolewam oleju od wymiany 6 m-cy temu. Za tydzień mam trochę wolnego miałem czyścić turbinę i egr tylko się zastanawiam czy ma to sens ,czytałem na forum że po około 2 miesięcy problem powracał. Będę wdzięczny za rozkodowanie tych błędów , pozdro Kontrolka silnika zgasła , emission garage zgasł , wibracje są , pomoże ktoś z góry dzięki - pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #315 Napisano 15 Listopada 2013 Zrób kompletne logi dynamiczne i statyczne i wklej na forum w dziale analiza logów, prawdopodobnie pada któraś z pompek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #316 Napisano 15 Listopada 2013 to na jałowym biegu auto zaczyna delikatnie w tym samym rytmie podskakiwać ( obroty nie falują , silnik pracuje równo i cicho , żadnych dzwonień i metalicznych odgłosów ) Jedno drugiemu zaprzecza.... jeśli silnik pracuje równo i cicho to co "zaczyna podskakiwać" ?? VCDS wywalił błędy 000564 - boost pressure regulation - limit exceeded (overbost cond) p0234 000 intrmittent . RPM 2583/MIN , 91KM/H , LOAD 100% , absolute press 2029,8 bar , absolute press 2539,8 bar Turbo do czyszczenia. Zacięte kierownice zmiennej geometri w położeniu max doładowania. 000770 cylinder 2 misfire detected p0302 000 int. ( świece żarowe wymi na nowe wszystkie 4 ,5-cy temu)rpm 798/min , load 0,0% , inj quantity 2,47 mg/str świece mogą być popsute wszystkie a i tak nie powinno być "misfire" czyli po naszemu brak zapłonu. Do sprawdzenia masz złącze elektryczne przy 2 pompce pod deklem wałka rozrządu. (słynne konektorki musisz podoginać... oczyścić z osadu którego nie powinno tam byc... nie myl z olejem silnikowym bo to jest zawsze w nim ubabrane) 005535 - functionality limited due to trnsmission control module p159f 000 . Dodatkowy błąd mówiący o obcięciu mocy silnika. Jak poprawisz te dwa pierwsze to ten powinien sam zniknąć. A wibracje są bo silnik pali na 3 garnki. Normalne. Pierwsza faza naprawy paszteta to zaglądniecie do instalacji elektrycznej pompowtrysków pod deklem rozrzadu. Potem sprawdz czy silnik chodzi równo (na jałowym) a jeśli tak to..... czyść turbo bo to kolejny problem. ................................. Nie jestem mechanikiem... mogę się mylić. Nie ponoszę winy za ewentualne skutki (chyba że pozytywne) prób naprawienia samochodu na własną rekę. ............ pozder > mniszek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #317 Napisano 16 Listopada 2013 Zamieszczone przez kristofero1 ( obroty nie falują , silnik pracuje równo i cicho , żadnych dzwonień i metalicznych odgłosów ) Jedno drugiemu zaprzecza.... jeśli silnik pracuje równo i cicho to co "zaczyna podskakiwać" ?? Chodziło mi o to że mimo tych objawów , wskazówka obrotościomierza stoi jak drut i nawet nie drgnie ( tak by było jak by silnik chodził na 3 garach ? ) ---------- Dodano o 18:32 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:29 ---------- Panowie jest jakiś maunal jak się robi logi ? VCDS da radę ? ---------- Dodano o 18:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:32 ---------- Mnichu na pewno masz rację ,dopytuję tylko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #318 Napisano 17 Listopada 2013 ruch wskazówki obrotomierza (nie pisze się obrotościomierz to nie mierzy on obrotu ości) cec***e się pewnym opóźnieniem, stąd brak widocznych zmian podczas odczuwalnie nierównej pracy. Jeżeli chcesz podejrzeć obroty - zrób to na kompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #319 Napisano 17 Listopada 2013 Chodziło mi o to że mimo tych objawów , wskazówka obrotościomierza stoi jak drut i nawet nie drgnie ( tak by było jak by silnik chodził na 3 garach ? ) ruch wskazówki obrotomierza (nie pisze się obrotościomierz to nie mierzy on obrotu ości) cec***e się pewnym opóźnieniem, stąd brak widocznych zmian podczas odczuwalnie nierównej pracy. Jeżeli chcesz podejrzeć obroty - zrób to na kompie. Gdyby silnik chodzil na 3 garach to napewno bys to odczul:) widoczne ruchy wskazowki na obrotomierzu Zrob logi wtryskow:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #320 Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) ruch wskazówki obrotomierza (nie pisze się obrotościomierz to nie mierzy on obrotu ości) cec***e się pewnym opóźnieniem, stąd brak widocznych zmian podczas odczuwalnie nierównej pracy. Jeżeli chcesz podejrzeć obroty - zrób to na kompie. Kolego jak już tak mnie poprawiasz to powinno być napisane ;; on nie mierzy obrotu ości ;; . Słowo cec***e myli Ci się ze słowem które pisze się przez samo H . Zobacz mój podpis Autem trzęsie przez dłuższą chwilę i musi mieć to chyba wpływ na OBROTOMIERZ , tak jak kolega Żabol napisał . Zrobię wszystko co kolega mnichu i inni tu napisali w mojej sprawie Pozdro Ps. Czasami zdarzają się literówki ale nie oto tutaj chodzi / forum techniczne / as above Edytowane 18 Listopada 2013 przez kristofero1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach