Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Mam dziwne wibracje... Mianowicie gdy rano odpalam Paska , to straszne drgania ma na karoserii, przy dodaniu minimalnej ilosci gazu drgania ustaja, gdy dodam duzo wiecej i nagle puszcze słychac otarcia metalu tak jakby wydech był w duzych drganiach drgał o karoserie ale tylko przez moment, potem obroty spadaja, otarcia ustaja a karoseria dalej drga:/

 

Wydaje mi się ze to wydech, ale gdzie? byłem pod autem wczoraj i przytrzymałem wydech ale nie wydaje sie zeby mial az takie drgania:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Panowie - mam problem z drgającą kierownicą. Silnik 1.9 TDI AGR. Przy prędkościach "miejskich" kierownica lata "lewo-prawo-lewo-prawo-...". Przy nagrzanym silniku i jeździe z tymi samymi prędkościami - intensywność się zmniejsza ale ciągle drga. Jazda w trasie - V~100 km/h i tego nie ma... Myślałem, że to niewyważenie kół - jednak koła wyważyłem i nic. Co może być przyczyną?

Moje pomysły to:

- gumy stabilizatora

- poduszki (silnik lub s. biegów)

- ...

 

Proszę o pilną pomoc, gdyż w czwartek mam zamiar wyruszyć w dłuższą trasę i nie chcę by auto się w drodze rozleciało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

 

Panowie - mam problem z drgającą kierownicą. Silnik 1.9 TDI AGR. Przy prędkościach "miejskich" kierownica lata "lewo-prawo-lewo-prawo-...". Przy nagrzanym silniku i jeździe z tymi samymi prędkościami - intensywność się zmniejsza ale ciągle drga. Jazda w trasie - V~100 km/h i tego nie ma... Myślałem, że to niewyważenie kół - jednak koła wyważyłem i nic. Co może być przyczyną?

Moje pomysły to:

- gumy stabilizatora

- poduszki (silnik lub s. biegów)

- ...

 

Proszę o pilną pomoc, gdyż w czwartek mam zamiar wyruszyć w dłuższą trasę i nie chcę by auto się w drodze rozleciało...

 

Drga ci kierownica i chodzi w lewo, prawo?

Wymieniales amorki w ostanim czasie i robiles geometrie?:>

Podjedz i sprawdz drazki,stabilizatrowy i wachacze:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam mały problem z moim paskiem. Jest to B5 przed liftem z 2000 roku z silnikiem 1.9TDI AJM 115km. Przejechane 220 tys.

 

Mianowicie po odpaleniu silnika, czy to na postoju czy podczas jazdy odczuwalne są drgania na całej budzie, kierownicy, i pedałach. Nie są to jakieś mega drgania, ale są denerwujące. Widać jak drga kierownica lub lusterko wsteczne. Gdy silnik się rozgrzeje drgania na postoju troche maleją i są mniej odczuwalne(chyba jest to związane z tym że na rozgrzanym silniku obroty jałowe spadają bo jak delikatnie dodam gazu to znowu wszystko telepie). JEst to dość uciążliwe na codzień. Poduszki sprawdzałem ruszając na hamulcu i to raczej nie to.

 

Na zewnatrz przy odpalonym samochodzie slychac piszczenie paska albo jakiejs rolki jest ono dość ciche w środku nic nie słychać. Przy wyłączonej klimatyzacji drgania są takie same.

Nie wiem czy to też może mieć wpływ ale w samochodzie jeszcze nigdy nie było wymieniane sprzęgło i dwumasa ale przy wciśniętym sprzęgle nie ustępuje więc chyba nie to.

 

Aha, w czasie jazdy przy 1800-1900 obrotów w kabinie jest jakoś głośniej. nie wiem czy to z wydechu, czy ze skrzyni takie jakby buczenie. dochodzi do 2k obrotów i znowu normalnie. "Plecionka" wizualnie wygląda dobrze prawie jak nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź korekcje pompek, sprzęgło jednokierunkowe alternatora.

 

 

Jak tam będzie ok to prawdopodobnie do wymiany popychacze, wałek, plecionka. Dodatkowo musisz wstawić jeszcze jedną plecionkę na wysokości skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plecionka wizualnie moze byc OK ale pod siatka moze być walnięta Ja tak miałem dopiero po wujęciu widać było że jest szrot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korekcje sa w normie. zauważyłem że silnik się trzęsie w komorze wiec chyba to nie od wydechu? Jak moge sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zauważyłem że silnik się trzęsie w komorze wiec chyba to nie od wydechu

 

właśnie może być od wydechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdjac pasek od alternatora i sprawdzic czy w jedna str puszcza a w drugą strone trzyma i czy są jakies luzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie coś że jak dodaje delikatnie gazu (900~ obr) to słychać delikatne "skrzypiące" stukanie i wtedy drgania w kabinie chyba są największe . Popychacze i wałek przy 220k przebiegu mogą już paść? Dodam że autko jakiś czas temu miało 3-4 miesięczny postój w garażu.Sprawdzę jak najszybciej te sprzęgło bo to chyba najtańsza opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość norbert

Witam!

U mnie również występuje problem z drżeniem na biegu jałowym jak i podczas jazdy w zakresie 1400-1600 obr pojawia się coś w rodzaju rezonansu i wtedy jest już bardzo nieprzyjemnie głośno, a w okolicy 2000 obr znowu ciszej. Wibracje są przenoszone na przód samochodu, gdy w zakresie 1400-1600obr dotknę szyby bądź podsufitki buczenie (drżenie) ustaje. Dodam, że drugi łącznik elastyczny został wspawany. Został również wymieniony wąż intercoolera (podróbka) przez co pół roku był spokój po czym buczenie wróciło.

Co może być przyczyną tego nieprzyjemnego drżenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MIAŁEM TO SAMO i się okazało że to koło dwumasowe wymieniłem na sztywne i już spokój jak ręką odjął koszt 1500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków to niestety albo pompki albo wytarty wałek rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , panowie jeszcze jeden rodzaj drgań do kolekcji forum . Auto po odpaleniu zachowuje się w normie ładnie chodzi silnik auto jeździ i jest ok ale jak się nagrzeje do 75 stopni (chyba walnięty termostat) bo nie dochodzi do 90-ciu , to na jałowym biegu auto zaczyna delikatnie w tym samym rytmie podskakiwać ( obroty nie falują , silnik pracuje równo i cicho , żadnych dzwonień i metalicznych odgłosów )

 

VCDS wywalił błędy 000564 - boost pressure regulation - limit exceeded (overbost cond) p0234 000 intrmittent . RPM 2583/MIN , 91KM/H , LOAD 100% , absolute press 2029,8 bar , absolute press 2539,8 bar

 

000770 cylinder 2 misfire detected p0302 000 int. ( świece żarowe wymi na nowe wszystkie 4 ,5-cy temu)

rpm 798/min , load 0,0% , inj quantity 2,47 mg/str

 

005535 - functionality limited due to trnsmission control module p159f 000 .

 

rpm 0/min , pressure 52mbar , presurre -256 mbar , bin bits 00011010, absol pres 999,6 mbar , absol pres 846,6 mbar .

 

Od jakiegoś czasu auto wpadało w tryb awar ale po wył i włą silnika było ok . Teraz jest emission garage i ikona silnika się świeci (pierwszy raz) i turbo nie działa wcale. Nie ma żadnych wycieków nie dolewam oleju od wymiany 6 m-cy temu. Za tydzień mam trochę wolnego miałem czyścić turbinę i egr tylko się zastanawiam czy ma to sens ,czytałem na forum że po około 2 miesięcy problem powracał. Będę wdzięczny za rozkodowanie tych błędów , pozdro

 

Kontrolka silnika zgasła , emission garage zgasł , wibracje są , pomoże ktoś z góry dzięki - pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób kompletne logi dynamiczne i statyczne i wklej na forum w dziale analiza logów, prawdopodobnie pada któraś z pompek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to na jałowym biegu auto zaczyna delikatnie w tym samym rytmie podskakiwać
( obroty nie falują , silnik pracuje równo i cicho , żadnych dzwonień i metalicznych odgłosów )

 

Jedno drugiemu zaprzecza.... jeśli silnik pracuje równo i cicho to co "zaczyna podskakiwać" ??

 

 

VCDS wywalił błędy 000564 - boost pressure regulation - limit exceeded (overbost cond) p0234 000 intrmittent . RPM 2583/MIN , 91KM/H , LOAD 100% , absolute press 2029,8 bar , absolute press 2539,8 bar

 

Turbo do czyszczenia. Zacięte kierownice zmiennej geometri w położeniu max doładowania.

 

 

000770 cylinder 2 misfire detected p0302 000 int. ( świece żarowe wymi na nowe wszystkie 4 ,5-cy temu)

rpm 798/min , load 0,0% , inj quantity 2,47 mg/str

 

świece mogą być popsute wszystkie a i tak nie powinno być "misfire" czyli po naszemu brak zapłonu. Do sprawdzenia masz złącze elektryczne przy 2 pompce pod deklem wałka rozrządu. (słynne konektorki musisz podoginać... oczyścić z osadu którego nie powinno tam byc... nie myl z olejem silnikowym bo to jest zawsze w nim ubabrane)

 

 

005535 - functionality limited due to trnsmission control module p159f 000 .

 

 

Dodatkowy błąd mówiący o obcięciu mocy silnika. Jak poprawisz te dwa pierwsze to ten powinien sam zniknąć.

 

 

A wibracje są bo silnik pali na 3 garnki. Normalne. Pierwsza faza naprawy paszteta to zaglądniecie do instalacji elektrycznej pompowtrysków pod deklem rozrzadu. Potem sprawdz czy silnik chodzi równo (na jałowym) a jeśli tak to..... czyść turbo bo to kolejny problem.

 

 

 

.................................

 

Nie jestem mechanikiem... mogę się mylić. Nie ponoszę winy za ewentualne skutki (chyba że pozytywne) prób naprawienia samochodu na własną rekę.

 

 

 

............

 

pozder > mniszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez kristofero1

( obroty nie falują , silnik pracuje równo i cicho , żadnych dzwonień i metalicznych odgłosów )

Jedno drugiemu zaprzecza.... jeśli silnik pracuje równo i cicho to co "zaczyna podskakiwać" ??

 

Chodziło mi o to że mimo tych objawów , wskazówka obrotościomierza stoi jak drut i nawet nie drgnie ( tak by było jak by silnik chodził na 3 garach ? )

 

---------- Dodano o 18:32 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:29 ----------

 

Panowie jest jakiś maunal jak się robi logi ? VCDS da radę ?

 

---------- Dodano o 18:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:32 ----------

 

Mnichu na pewno masz rację ,dopytuję tylko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ruch wskazówki obrotomierza (nie pisze się obrotościomierz to nie mierzy on obrotu ości) cec***e się pewnym opóźnieniem, stąd brak widocznych zmian podczas odczuwalnie nierównej pracy. Jeżeli chcesz podejrzeć obroty - zrób to na kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodziło mi o to że mimo tych objawów , wskazówka obrotościomierza stoi jak drut i nawet nie drgnie ( tak by było jak by silnik chodził na 3 garach ? )

 

ruch wskazówki obrotomierza (nie pisze się obrotościomierz to nie mierzy on obrotu ości) cec***e się pewnym opóźnieniem, stąd brak widocznych zmian podczas odczuwalnie nierównej pracy. Jeżeli chcesz podejrzeć obroty - zrób to na kompie.

 

 

Gdyby silnik chodzil na 3 garach to napewno bys to odczul:) widoczne ruchy wskazowki na obrotomierzu :) Zrob logi wtryskow:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ruch wskazówki obrotomierza (nie pisze się obrotościomierz to nie mierzy on obrotu ości) cec***e się pewnym opóźnieniem, stąd brak widocznych zmian podczas odczuwalnie nierównej pracy. Jeżeli chcesz podejrzeć obroty - zrób to na kompie.

 

Kolego jak już tak mnie poprawiasz to powinno być napisane ;; on nie mierzy obrotu ości ;; :jasne . Słowo cec***e myli Ci się ze słowem które pisze się przez samo H . Zobacz mój podpis :jasne

Autem trzęsie przez dłuższą chwilę i musi mieć to chyba wpływ na OBROTOMIERZ :jasne , tak jak kolega Żabol napisał .

Zrobię wszystko co kolega mnichu i inni tu napisali w mojej sprawie

Pozdro

 

Ps. Czasami zdarzają się literówki ale nie oto tutaj chodzi / forum techniczne / as above

Edytowane przez kristofero1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności