Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

To i ja powiem o swoim przypadku. U mnie po odpaleniu było ok, jak się zagrzal i trzymał 800obr/min zaczęło buczec tak jakby coś drgalo. Przyczyna okazała się banalna. Dokrecilem wszystkie wkręty od nadkoli z przodu i jak ręką odjal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzaski piski szum spod maski Passat b5:

witam potrzebuje pomocy z gory za nia dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmij pasek od osprzetu i zobacz czy dalej piszczy,jak nie to za kazde lozysko pomachaj i wtedy zobaczycz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sciagalem i nie moge stwierdzic co sie dzieje kazde sie kreci bez oporu i jakiegokolwiek szumienia dzisiaj daje do mechaniora i modle sie ze nie bedzie jak w programie bedzie pan zadowolony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam że odkopuję temat ale nie mogę założyć nowego i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

 

Wczoraj miałem kolizję. Uszkodziłem chłodnicę wody i klimy oraz wentylator, delikatnie szarpnęło pasek od wspomagania i koło pasowe, ale tak minimalnie. Silnik pali jak dawniej ale problem jest że dziwnie wibruje w kabinie tzn takie buczenie głośne jest. Co to może być? Dodam że reszta rzeczy na pierwszy rzut oka jest okej, obawiam się że mogło przestawić minimalnie silnik :( albo rozrząd. Pomóżcie koledzy, auto jeździło idealnie a teraz się boję że to będzie coś więcej niż te 3 rzeczy, mianowicie coś w silniku. Proszę o błyskawiczną pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może zerwales którąś z poduszek silnika. Na kanał bądź do mechanika żeby to zweryfikować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ta z przodu na dole poduszka, centralnie na środku jest jakby delikatnie wsunięta do środka bo ta rura co idzie od prawej do lewej jest minimalnie przesunięta z jednej strony od strony chłodnicy paliwa (?) nie wiem czy dobrze to nazwałem. I obawiam się że poduszka mogła delikatnie dostać. A wymiana tej poduszki jest trudna? Wszystko jest rozebrane, całą noc to robiłem i zostało mi ew to i zakup części. Wiem że ciężko jest to zdiagnozować nie widząc tego ale wskazówki są dla mnie bardzo cenne w tym momencie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich. Temat wibracji, to temat rzeka ja walczę z tym już od 2 lat wymienione zostało sprzęgło z dwumasą, wszystkie poduszki założyłem LM, rozrząd, pompki, wszystko po dokręcane i problem dalej istnieje. Najgorsze jest to, że każdy łącznik na wydechu wytrzymuje max miesiąc i go urywa, czy poduszki LM mogły by być aż tak wadliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki to tylko ori. Nawet Lemforder nie będzie idealny... Łącznik może za krótki jest wspawywany i tu problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki Avon, to koszt nie mały, więc musiał bym mieć pewność, że to będzie przyczyną jak, to sprawdzić nie wiem. Każdy mechanik jak usłyszy, że mam dwu mas wymieniony i poduszki Lemfordera, to ręce rozkłada i twierdzi, że nie ma pojęcia dlaczego mam te wibracje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze na poczatek podgrzej opalarka poduszki zeby zrobily sie cieple

 

teraz sie zimno zrobilo wiec guma tez twarda

po podgrzaniu jak beda jeszcze wibracje to co innego bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduchy montowane 6 miechów temu przeszły upały itd. Głównie jeżdżę autostradami 8-9 tyś miesięcznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze zacznij od szykania po szrotach sprawnych używek, w 100zł byś sie zmiescił z kpl.

Chociaż przy takich przebiegach jak tu piszesz warto odżałować i zrobić jak należy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy piszą, że Lemforder najlepszy, więc na takie zmieniłem, a okazało się, że trzęsie gorzej niż na starych. Wydałem 550zł za te poduchy, więc nie chciał bym się pakować w następne za ponad 800zł nie wiedząc czy to pomoże. Jak pisałem temat wibracji, to temat rzeka. Jestem ciekawy czy są na forum specjaliści do których można by przyjechać, ja jestem już tak zdesperowany, że przyjadę nawet na drugi koniec kraju byle pozbyć się tych wibracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszyscy piszą, że Lemforder najlepszy,

 

Wszyscy co mają pojęcie w temacie mechaniki oraz sprzedawcy na tym forum wiedzą, że nawet Lemforder się nie nadaje na poduchy silnika i zalecają stosować poduszki ori Avon (nowe lub używki zważone).

 

Widocznie posłuchałeś nieodpowiednich osób ;)

 

Ale mnie zastanawia fakt, czemu rwie Ci łącznik elastyczny wydechu :hmm Może za krótki masz wspawywany i jest ciągle napięty (wtedy też wibracje idą) i potem go zrywa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki tylko avona , plecionka jest za krotka jak ci ja urywa , zobacz u kolegi co ma paszczaka jaki ma wymiar plecionki i wszystko bedzie jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też mam problem z wibracjami po odpaleniu auta z nocy lub po dłuższym postoju , na jałowym czuć wyraźnie drgania karoserii. Dwumas nowy, plecionka ok, poduszki pod silnikiem i skrzynią nowe, co jeszcze może być, dodam że gdy auto dobrze się rozgrzeje problem w 90% ustaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze na podkreccie delikatnie wolne obroty

nieraz to pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taxi

jaki masz przypuszczalny realny przebieg?

jakie masz korekty na wtryskach na kanale 13? na zimnym i na gorącym silniku..

jak wygląda wałek rozrządu i szklanki(hydroregulatory)?

czy sprawdzałeś termostat? - czy trzyma powyżej 80 stC

sprawdzałeś czy układ dogrzewania wnętrza się w aucie wyłącza czy nie?

sprzęgiełko na alternatorze sprawdzałeś?

jakie masz gumy (wieszaki tłumika) jakiej firmy? (moje były oryginały z południowej afryki - twarde jak plastik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze na podkreccie delikatnie wolne obroty

nieraz to pomaga

 

Jeśli zwiększe obr jałowe to na zimnym tez będą drgania bo widzę że nawet przy 1 tys są większe drgania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności