Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Super bardzo dziękuję za odpowiedź !!

Edytowane przez Karolka85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, na wstępnie chce poinformować że szukałem rozwiązania ale nie znalazłem...

Posiadam passata b5 1998 roku z magicznym 110 konną maszyną 1.9 tdi i przejechane 403 tysiące, samochód na biegu luźnym strasznie wibruje kierownica oraz silnik, wstępnie wymieniłem poduszki wszystkie, ale bez efektu, co może być powodem takich wibracji, nie jestem mechanikiem więc się nie znam na tematyce aut, więc proszę o wyrozumiałość, prosił bym o to żeby przy jakiś częściach, podawali cenę części co ile kosztuje wraz z wymianą, z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Moja sprawa trzęsienie w silnika na postoju samolot została rozwiązana.okazało się że ten niby wielki fachowiec od pomp który powiedział że nie ma się do czego przyczepić co do pompy.Po wymianie rozrządu wczoraj pompa okazała się na jednym wtrysku rozregulowana poza skalą. Regulacja spowodowała że obroty są znowu równiutko na kresce a samochodem nic nie drży na biegu jałowym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy

Ostatnio zacząłem znowu walkę z drganiami podczas przyśpieszania między 1600-1900rpm w moim 1.9 tdi awx. Jako, że w aucie wymienione już jest większość części które mogły powodować drgania a nic to nie dało postanowiłem przetrzepać internet i z róznych for podejrzenie pada na pompowtryski. Wstawie dwa zdjęcia pracy pompek na biegu jałowym i podczas większych obrotów i czy pompka nr.1 to szrot według Was?

20211130_190127.jpg

20211130_190038.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. 

Widzę, że nie jestem sam z tym problemem. 

Rok temu wykonany kompleksowy remont przedniego zawieszenia z przekładnią i poduszkami silnika włącznie. Po pierwszej przejażdżce bajka – zawieszenie jak w nowości.

Niestety mega wibracje w zakresie 1500-2000 obr./min. Może źle się wyraziłem - to nie są wibracje tylko taki dziwny rezonans odczuwalny na kierownicy, lewarku biegów czy nadwoziu.

Silne rezonowanie, które przechodzi do wnętrza na plastiki w desce rozdzielczej, boczków drzwi, podczas wstępnego przyspieszenia nieprzyjemny efekt (także na postoju na biegu jałowym).

Kiedy auto się rozpędzi i wrzuci 4 lub 5 bieg (Tiptronic) jest cisza i spokój. Najgorzej jest na 2 i 3 biegu. 

Zdaję sobie sprawę, że silnik już nie ma takiej kultury pracy jak w dniu zakupu (380.000km nalotu), ale jazda autem w zakresie obrotów 1500-2000 obr./min. przypomina mi młodzieńczą jazdę Ursusem C-60 podczas wakacji u dziadka na wsi.

Latem jeszcze jest znośnie, ale zimą kiedy wszystkie plastiki są "zmarznięte" zanim auto się nagrzeje to jest koszmar.

Poduszka od skrzyni nieruszana od nowości, żaden plastik pod maską nie ma luzów, nadkola również. BIPy w porządku, zero kłopotów z autem. Pali na dotyk, nie kopci, lalunia.

Kolega z serwisu Śkoda obstawia luzy zaworowe i popychacze zaworów. 

Co radzą mądre głowy?

Wtryski po płukaniu K2 Diesel Dictum:

after.jpg

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się czy nie dudni Ci z filtra powietrza. Potrafi generować niskie częstotliwości które przenoszą się na całe auto.

U mnie dudniło i cały dolot rezonował mocno. Szukałem długo co jest nie tak. Wymieniłem wałek i szklanki było jeszcze gorzej. Problem praktycznie rozwiązałem 3 tygodnie przed sprzedażą auta.. ;)

Nabywca pewnie się cieszy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.01.2022 o 14:20, 1robert napisał:

Przyjrzyj się czy nie dudni Ci z filtra powietrza. Potrafi generować niskie częstotliwości które przenoszą się na całe auto.

U mnie dudniło i cały dolot rezonował mocno. Szukałem długo co jest nie tak. Wymieniłem wałek i szklanki było jeszcze gorzej. Problem praktycznie rozwiązałem 3 tygodnie przed sprzedażą auta.. ;)

Nabywca pewnie się cieszy.

O! Serdecznie dziękuję - sprawdzę!

 

14.05.2022 - po wymianie kolejnego rozrządu, turbo, ponownym spasowaniu wszystkich plastików (obudowa filtra powietrza, rury dolotowe) oraz aplikacji Ceramizera po zmianie oleju nastała błoga cisza! ;-)

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności