Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

U mnie podobnie. Wibracje zaczęły się już dłuższy czas temu, więc z czasem człowiek zdążył się przyzwyczaić.

 

Udało mi się wymienić już poduszki pod silnikiem i dwumas. Wymiana koła pomogła częściowo - wibracje drążka zmiany biegów zniknęły, biegi lekko wskakują. Pozostaje jeszcze drganie kierownicy, co denerwuje najbardziej. Pomyślałem, że może plecionka do wymiany, ale spece od tłumików powiedzieli, że jest w porządku i nie ma potrzeby ją wymieniać na nową. Cały wydech ogólnie jest w dobrym stanie. Dowiedziałem się też, że jeden wtrysk podaje za dużo, a jeden za mało, ale może to nie mieć wpływu na drgania, bo komputer to podobno reguluje. Tak czy inaczej jestem świadomy, że i tu czeka mnie wymiana w niedalekiej przyszłości. Kolejną rzeczą będzie chyba sprawdzenie pompy paliwa i w tej sprawie chyba udam się do ASO, bo męczą mnie co raz to inne diagnozy wystawiane przez różnych mechaników.

 

Dziwi mnie jedna rzecz: patrząc na silnik, nie drga jakoś mocno - powiedziałbym, ze pracuje tak samo jak zanim zaczęły się drgania - a mimo to na kierownicy wyczuwalne są wyraźne drgania. Najgorsza jest ilość rzeczy, która może za to odpowiadać, a każda naprawa kosztuje...

 

a prubowales delikatnie podniesc obroty silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczoraj rozwiązałem problem z "masowaniem" na wolnych obrotach, wymieniałem poduszkę na nową z ASO bo rzekomo ciekła ....nie pomogło. Więc postanowiłem sprawdzić tłumik, ale dalej pod autem... winnym okazał się tłumik DSC_0401.jpg

 

co do poduszek - waga nowej z ASO !!!:

DSC_0345.jpg

 

waga niby wylanej 13 letniej (info od serwisanta VW przy sprawdzaniu i na tej podstawie wymieniłem):

DSC_0358.jpg

 

pozostały tylko delikatne mrowienia na kierownicy (ale to chyba normalne przy dieslu)

Edytowane przez dariusz198012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz mrowienia to spoko

co najwyzej tak jak wyzej radzilem sprubowac podniesc lub obnizyc obroty i zobaczyc co bedzie sie dzialo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w b5 FL w kierownicy powinien byc obciążnik na gumeczkach - taka masa antywibracyjna.. sprawdź czy jest i czy się może delikatnie ruszać.. ona może mieć wpływ na wibracje na kierownicy.

napisz mi co zrobiłeś z tym tłumikiem bo mnie to dokładnie interesuje. Ja mam wrażenie że w moim dudni przed środkowym tłumikiem. nie wiem czy to moze być spowodowane tym że wyjąłem pasywnego DPFa bo w moim aucie juz był taki wczesny model teraz rura jest prosta a był Taki DPFo katalizator..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten obciążnik to tłumik drgań i nie wszystkie passaty go miały. Ja w trójramiennej go miałem a po zmianie na multi nie ma go tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w jednej kierownicy go nie miałem ale dało się go dołożyć bo miejsce było. Do multi powinien podejść z czteroramiennej. ja bym spróbował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w b5 FL w kierownicy powinien byc obciążnik na gumeczkach - taka masa antywibracyjna.. sprawdź czy jest i czy się może delikatnie ruszać.. ona może mieć wpływ na wibracje na kierownicy.

napisz mi co zrobiłeś z tym tłumikiem bo mnie to dokładnie interesuje. Ja mam wrażenie że w moim dudni przed środkowym tłumikiem. nie wiem czy to moze być spowodowane tym że wyjąłem pasywnego DPFa bo w moim aucie juz był taki wczesny model teraz rura jest prosta a był Taki DPFo katalizator..

 

co zrobiłem ? kupiłem dwie obejny DSC_0399.jpg

połączyłem te dwie obejmy kawałkiem rury fi 55 mm( tak jak ori tłumik)usunietej bo była zgnita i połączyłem oba tłumiki (pozwoliło to zachować odpowiedni wymiar i nie spawać jak chcieli mi to zrobić) - jeśli chcesz zdjęcie mogę zrobić.

 

kierownica ma tłumik drgań ale widocznie on nie wytłumi do "0" mrowienia - i on chyba działa bardziej podczas jazdy z tego co się dowiedziałem a nie na postoju.

 

do "kajos" nie wiem czy można w 4 motion podnosić obroty, a jeśli tak czy Wagiem sam to mogę zrobić ? teraz mam ponad 900 i według gdzieś znalezionego opisu tak powinny te silniki z tym napędem posiadać.

Edytowane przez dariusz198012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w b5 FL w kierownicy powinien byc obciążnik na gumeczkach - taka masa antywibracyjna.. s

 

Pokażcie jak to wygląda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie zakupiłem passata 2 miesiace temu i ponad miesiac stoi u mechaników sprawa jest taka nie chcial palic diagnoza uszczelnienia PD przy okazji uszczelnien zrobione pompki po montazu wszystkiego auto dziwnie chodzi strasznie szarpie na zimnym i przerywa podczas jazdy tzn nie rozwija płynnie mocy sprawdzełem korekty i bipy oto wyniki

Korekty

1. -0,60

2. + 1,10

3. 0,00

4. 0,60

Bipy

1 -40

2 -57

3 -25

4 0

Podpowiedzcie co zrobic

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

http://vaglog.pl/log_247982.html wrzucam log robiony na szybko i nie wiem czy do konca dobrze robiony na zimnym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam u siebie silnik AFN , musze wymienic poduszki pod silnikiem, a mam możliwośc założenia od fl 130km, czy poduszki są identyczne??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam panowie zakupiłem passata 2 miesiace temu i ponad miesiac stoi u mechaników sprawa jest taka nie chcial palic diagnoza uszczelnienia PD przy okazji uszczelnien zrobione pompki po montazu wszystkiego auto dziwnie chodzi strasznie szarpie na zimnym i przerywa podczas jazdy tzn nie rozwija płynnie mocy sprawdzełem korekty i bipy oto wyniki

Korekty

1. -0,60

2. + 1,10

3. 0,00

4. 0,60

Bipy

1 -40

2 -57

3 -25

4 0

Podpowiedzcie co zrobic

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

http://vaglog.pl/log_247982.html wrzucam log robiony na szybko i nie wiem czy do konca dobrze robiony na zimnym silniku

 

Co mamy rozumiec pod pojeciem "zrobione pompki" Bo BIPY na 1 i 2 pompce za wysokie. Na 3 moga jeszcze byc, a na 4 idealne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompki były rozebrane wyczyszczone i ustawione gosc który to robil stwierdzil ze ma byc ok

1,2,3 cyl to pompki aa 4 cyl to pompka al

mam wydruki z maszyny i wyglada na to ze wszystkie parametry mieszcza sie w normie

Edytowane przez pingwin12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie to co sprawdzic przy tych minusowych bipach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoginaj konektorki na pompkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podoginaj konektorki na pompkach

 

i to moze byc przyczyna nie równej pracy na zimnym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Morze ale nie musi. Podoginaj jak nie pomorze to jedną przyczynę będziesz miał wyeliminowaną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i to moze byc przyczyna nie równej pracy na zimnym silniku

 

Może, tylko każdy pin (są 2) każdej wtyczki co idzie do wszystkich pompowtrysków podoginaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log_248483.html

http://vaglog.pl/log_248482.html

witam prosze o analize logi robione dzis na cieplym silniku na zimnym w aucie faluja obroty od 880 do 940 gddzies tak na ciepłym pracuje ladnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadałeś pytanie w dziale analizy logów to czekaj na odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności