Skocz do zawartości
alex_id

dziwne wibracje i drżenie 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym się pozbyć u mnie buczenia.

Objawy:

Jak jest zimny motor / zimno na dworze, auto ma tendencje do buczenia przy obrotach 1100-1400. W miarę nagrzewania silnika, jest ciszej.

Czasem jest tak, że wibracji prawie nie słychać, ale to rzadko. Najciekawsze, że w miarę rosnącej temp, wszystko ucicha. Dodatkowo, jest tak, że gdy odpale auto i jade na luzie po nierównościach, to wibracje w rytm dziur po drogach, czasem znikają na sec, lub cichna. Wydaje mi się, że coś może ocierać. Słychać to głównie z przodu, od strony pasażera.

 

Sprawdzane:

Łącznik elastyczny

Poduszki - tylko sprawdzone na stacji

Zawieszenie wydechu nowe

Poprawione plastyki w komorze silnika - rura od powietrza i ściągniete osłony

Nowe szklanki / wałek

 

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze na zimnym jak będą występowały drgania (podgiąć, odgiąć, docisnąć) tłumik końcowy. U mnie wibracje również występowały układ wydechowy ok i wystarczyło lewy tłumik końcowy lekko podgiąć do góry i problem został zażegnany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

A czy jak motor się nagrzał, to wibracje ustawały? Bo u mnie jak chwile pochodzi, to jest miód malina. Podejrzewałem wałek, ale wibracje na nierównościach sie zmniejszają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to biorę pod uwagę. Mam coś takiego, jadę z stała prędkością i przyspieszam tempomatem. Gdy osiągnę tę prędkość co chciałem, puszczę przycisk tempomatu, to autem rzuci, a raczej silnikiem. Ta poduszka, to z której strony jest? I czy może bardziej buczeć przez to na zimnym a na ciepłym mniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo mimo nowych poduszek. Tempomat po prostu bardzo agresywnie steruje silnikiem dlatego jest uczucie szarpnięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpnie mocno, bardzo mocno. Gdy jadę rano, mam drogę 200m z górki, gdzie jadę na luzie, wtedy buczenie słychać w miarę nierówności jakie napotykam na tej drodze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie szarpnie mocno, bardzo mocno. Gdy jadę rano, mam drogę 200m z górki, gdzie jadę na luzie, wtedy buczenie słychać w miarę nierówności jakie napotykam na tej drodze

 

Najczęściej uszkodzeniu ulega poduszka po stronie kierowcy (niestety droższa).

 

Ale wg mnie Twoja dolegliwość to jakiś burczący element pod maską. Coś się telepie i obija o inne powodując hałasy. Poduszki sprawdzić musisz na kanale. Poszukaj śladów czerwonego płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najczęściej uszkodzeniu ulega poduszka po stronie pasażera. I faktycznie jest kilka zł. droższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjade jutro na kanał i to zbadam je dokładnie. Uszkodzona poduszka może bardziej burczec na zimno? Dzieki za pomoc, oby sie udało to znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najczęściej uszkodzeniu ulega poduszka po stronie pasażera. I faktycznie jest kilka zł. droższa.

 

Witam,

pomyliłem się twierdząc, że droższa jest poduszka od strony kierowcy. Masz rację. 488zł kosztuje poduszka po stronie pasażera, 388 po stronie kierowcy.

 

Co ciekawe, u mnie wylała się poduszka po stronie kierowcy właśnie. Czemu twierdzisz, że częściej padają prawe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik przechylony jest na prawo, przez co prawa poduszka poddawana jest większemu obciążeniu.

 

W przyszłym miesiącu wymieniam obie poduszki na ori. Obecnie jedną mam starą, a jedną Corteco. Gdy auto postoi na mrozie to mam duże wibracje, mrowienie na kierownicy. Latem tego problemu nie było. Corteco jest niedrogie ale i jakość działania jest średnia. Mam automat (=brak dwumasy) co też może wpływać na zwiększenie poziomu wibracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzieś na forum był wpis: poduszki olejowo-gumowe to tylko z ORI z ASO, zamienniki nawet najdroższe, są gumowe. Może ktoś się pokusi i przebije taką np. Corteco dla sprawdzenia ? :hmm

 

---------- Dodano o 18:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:43 ----------

 

Mam automat (=brak dwumasy) co też może wpływać na zwiększenie poziomu wibracji.

 

tam jest sprzęgło hydrokinetyczne, raczej mało prawdopodobne że wytwarza wibracje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik przechylony jest na prawo, przez co prawa poduszka poddawana jest większemu obciążeniu.

 

W przyszłym miesiącu wymieniam obie poduszki na ori. Obecnie jedną mam starą, a jedną Corteco. Gdy auto postoi na mrozie to mam duże wibracje, mrowienie na kierownicy. Latem tego problemu nie było. Corteco jest niedrogie ale i jakość działania jest średnia. Mam automat (=brak dwumasy) co też może wpływać na zwiększenie poziomu wibracji.

 

Wg mnie przechylenie silnika jest źródłem nieznacznego obciążenia w porównaniu do momentu, jaki powstaje w wyniku pracy. Moment na wale zdawczym silnika powstaje dzięki reakcji na podporach. Wg mnie, żadna poduszka nie jest bardziej czy mniej obciążona. Są one po prostu obciążane inaczej. Ta po stronie kierowcy jest ściskana, a ta po stronie pasażera jest rozciągana. Mają więc różne przeznaczenia, mają także inne oznaczenia oraz zupełnie inne ceny w katalogach. Przypuszczam, że różnią się konstrukcyjnie. Ale ta domniemana różnica najprawdopodobniej wynika z tego, że elementy te pracują w skrajnie różnych warunkach obciążenia.

 

Co ciekawe w internecie można odnaleźć wiele osób, które zakupiły dwie (tańsze) poduszki przeznaczone do obciążania siłami ściskającymi. Jestem ciekaw jak się to sprawdziło w praktyce. Wg mnie VAG w tym zróżnicowaniu cen części nie szukał sposobu na zarabianie pieniędzy - bo to nie jest sposób na zbijanie majątku. I jest to wynik tylko i wyłącznie konieczności zastosowania różnych rozwiązań konstrukcyjnych. Jedno rozwiązanie pewnie proste w konstrukcji jest tańsze, drugie niestety pustoszy bardziej kieszenie.

Edytowane przez guz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obie poduszki są rozciągane po wrzuceniu biegu do przodu i ściskane na wstecznym. Po gwałtownym dodaniu gazu silnik "rzuca się" na stronę pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jestem chory od tego czasu i na kanale jeszcze nie byłem. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Podszybie u mnie, składa się z trzech części (tak, jest zdrowo popękane), może ono tak buczeć? Dziś je docisnąłem i jakby było cicho. Zatoki mam zajęte i słabo ze słuchem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie występują drgania na wolnych obrotach, aż czuć na fotelu. Jak dotykam wydechu też drży czy to plecionka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też dręczy drżenie i niestety ale ostatnio zajrzałem pod pokrywę zaworów. Pierwsze co mi przyszło na myśl to drżenie przez któryś pompowtrysk. Podpiąłem do kompa i czwarta była na +1,5 więc wmówiłem sobie że da się wyregulować. Niestety jak kręciliśmy wałkiem to na jaw wyszło że wałek jest wytarty na 4 pompce. Wyregulowałem i jest na +0,7 więc niby spoko ale jak jest zimny to i tak drga, jak ciepły to trochę mniej.... Więc jakby ktoś miał taki wałek to dać znać:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, na zimnym drży (buczy) a na ciepłym mniej. Chociaż dziś po odpaleniu, buczał na luzie, gdy jechałem z górki, lewo - prawo, to wibracje sie zmniejszały, czyli może poduszka, lub plecionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobnie, na zimnym drży (buczy) a na ciepłym mniej. Chociaż dziś po odpaleniu, buczał na luzie, gdy jechałem z górki, lewo - prawo, to wibracje sie zmniejszały, czyli może poduszka, lub plecionka

 

Wydech sprawdź przytrzymując końcówkę nogą przy przygazówkach.

Jeśli twoje dźwięki ustają przy manewrach to ja szukałbym jakiś poluzowanych plastików. Nadkole, reflektory, zderzak przedni, błotniki i inne takie duperele. Walcz i dawaj znać o wynikach swoich poszukiwań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności