Poochini Zgłoś #321 Napisano 18 Listopada 2013 Witam Chciałbym się pozbyć u mnie buczenia. Objawy: Jak jest zimny motor / zimno na dworze, auto ma tendencje do buczenia przy obrotach 1100-1400. W miarę nagrzewania silnika, jest ciszej. Czasem jest tak, że wibracji prawie nie słychać, ale to rzadko. Najciekawsze, że w miarę rosnącej temp, wszystko ucicha. Dodatkowo, jest tak, że gdy odpale auto i jade na luzie po nierównościach, to wibracje w rytm dziur po drogach, czasem znikają na sec, lub cichna. Wydaje mi się, że coś może ocierać. Słychać to głównie z przodu, od strony pasażera. Sprawdzane: Łącznik elastyczny Poduszki - tylko sprawdzone na stacji Zawieszenie wydechu nowe Poprawione plastyki w komorze silnika - rura od powietrza i ściągniete osłony Nowe szklanki / wałek Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #322 Napisano 19 Listopada 2013 Spróbuj jeszcze na zimnym jak będą występowały drgania (podgiąć, odgiąć, docisnąć) tłumik końcowy. U mnie wibracje również występowały układ wydechowy ok i wystarczyło lewy tłumik końcowy lekko podgiąć do góry i problem został zażegnany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #323 Napisano 27 Listopada 2013 Cześć A czy jak motor się nagrzał, to wibracje ustawały? Bo u mnie jak chwile pochodzi, to jest miód malina. Podejrzewałem wałek, ale wibracje na nierównościach sie zmniejszają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #324 Napisano 28 Listopada 2013 Może coś takiego? http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=177967 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #325 Napisano 30 Listopada 2013 Też to biorę pod uwagę. Mam coś takiego, jadę z stała prędkością i przyspieszam tempomatem. Gdy osiągnę tę prędkość co chciałem, puszczę przycisk tempomatu, to autem rzuci, a raczej silnikiem. Ta poduszka, to z której strony jest? I czy może bardziej buczeć przez to na zimnym a na ciepłym mniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #326 Napisano 30 Listopada 2013 ja mam to samo mimo nowych poduszek. Tempomat po prostu bardzo agresywnie steruje silnikiem dlatego jest uczucie szarpnięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #327 Napisano 30 Listopada 2013 U mnie szarpnie mocno, bardzo mocno. Gdy jadę rano, mam drogę 200m z górki, gdzie jadę na luzie, wtedy buczenie słychać w miarę nierówności jakie napotykam na tej drodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #328 Napisano 1 Grudnia 2013 U mnie szarpnie mocno, bardzo mocno. Gdy jadę rano, mam drogę 200m z górki, gdzie jadę na luzie, wtedy buczenie słychać w miarę nierówności jakie napotykam na tej drodze Najczęściej uszkodzeniu ulega poduszka po stronie kierowcy (niestety droższa). Ale wg mnie Twoja dolegliwość to jakiś burczący element pod maską. Coś się telepie i obija o inne powodując hałasy. Poduszki sprawdzić musisz na kanale. Poszukaj śladów czerwonego płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #329 Napisano 1 Grudnia 2013 najczęściej uszkodzeniu ulega poduszka po stronie pasażera. I faktycznie jest kilka zł. droższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #330 Napisano 2 Grudnia 2013 Podjade jutro na kanał i to zbadam je dokładnie. Uszkodzona poduszka może bardziej burczec na zimno? Dzieki za pomoc, oby sie udało to znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #331 Napisano 2 Grudnia 2013 najczęściej uszkodzeniu ulega poduszka po stronie pasażera. I faktycznie jest kilka zł. droższa. Witam, pomyliłem się twierdząc, że droższa jest poduszka od strony kierowcy. Masz rację. 488zł kosztuje poduszka po stronie pasażera, 388 po stronie kierowcy. Co ciekawe, u mnie wylała się poduszka po stronie kierowcy właśnie. Czemu twierdzisz, że częściej padają prawe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #332 Napisano 2 Grudnia 2013 silnik przechylony jest na prawo, przez co prawa poduszka poddawana jest większemu obciążeniu. W przyszłym miesiącu wymieniam obie poduszki na ori. Obecnie jedną mam starą, a jedną Corteco. Gdy auto postoi na mrozie to mam duże wibracje, mrowienie na kierownicy. Latem tego problemu nie było. Corteco jest niedrogie ale i jakość działania jest średnia. Mam automat (=brak dwumasy) co też może wpływać na zwiększenie poziomu wibracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #333 Napisano 2 Grudnia 2013 gdzieś na forum był wpis: poduszki olejowo-gumowe to tylko z ORI z ASO, zamienniki nawet najdroższe, są gumowe. Może ktoś się pokusi i przebije taką np. Corteco dla sprawdzenia ? :hmm ---------- Dodano o 18:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:43 ---------- Mam automat (=brak dwumasy) co też może wpływać na zwiększenie poziomu wibracji. tam jest sprzęgło hydrokinetyczne, raczej mało prawdopodobne że wytwarza wibracje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #334 Napisano 2 Grudnia 2013 (edytowane) silnik przechylony jest na prawo, przez co prawa poduszka poddawana jest większemu obciążeniu. W przyszłym miesiącu wymieniam obie poduszki na ori. Obecnie jedną mam starą, a jedną Corteco. Gdy auto postoi na mrozie to mam duże wibracje, mrowienie na kierownicy. Latem tego problemu nie było. Corteco jest niedrogie ale i jakość działania jest średnia. Mam automat (=brak dwumasy) co też może wpływać na zwiększenie poziomu wibracji. Wg mnie przechylenie silnika jest źródłem nieznacznego obciążenia w porównaniu do momentu, jaki powstaje w wyniku pracy. Moment na wale zdawczym silnika powstaje dzięki reakcji na podporach. Wg mnie, żadna poduszka nie jest bardziej czy mniej obciążona. Są one po prostu obciążane inaczej. Ta po stronie kierowcy jest ściskana, a ta po stronie pasażera jest rozciągana. Mają więc różne przeznaczenia, mają także inne oznaczenia oraz zupełnie inne ceny w katalogach. Przypuszczam, że różnią się konstrukcyjnie. Ale ta domniemana różnica najprawdopodobniej wynika z tego, że elementy te pracują w skrajnie różnych warunkach obciążenia. Co ciekawe w internecie można odnaleźć wiele osób, które zakupiły dwie (tańsze) poduszki przeznaczone do obciążania siłami ściskającymi. Jestem ciekaw jak się to sprawdziło w praktyce. Wg mnie VAG w tym zróżnicowaniu cen części nie szukał sposobu na zarabianie pieniędzy - bo to nie jest sposób na zbijanie majątku. I jest to wynik tylko i wyłącznie konieczności zastosowania różnych rozwiązań konstrukcyjnych. Jedno rozwiązanie pewnie proste w konstrukcji jest tańsze, drugie niestety pustoszy bardziej kieszenie. Edytowane 2 Grudnia 2013 przez guz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #335 Napisano 2 Grudnia 2013 obie poduszki są rozciągane po wrzuceniu biegu do przodu i ściskane na wstecznym. Po gwałtownym dodaniu gazu silnik "rzuca się" na stronę pasażera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #336 Napisano 6 Grudnia 2013 Cześć Jestem chory od tego czasu i na kanale jeszcze nie byłem. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Podszybie u mnie, składa się z trzech części (tak, jest zdrowo popękane), może ono tak buczeć? Dziś je docisnąłem i jakby było cicho. Zatoki mam zajęte i słabo ze słuchem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysztofn1983 Zgłoś #337 Napisano 7 Stycznia 2014 U mnie występują drgania na wolnych obrotach, aż czuć na fotelu. Jak dotykam wydechu też drży czy to plecionka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lachtom Zgłoś #338 Napisano 7 Stycznia 2014 Mnie też dręczy drżenie i niestety ale ostatnio zajrzałem pod pokrywę zaworów. Pierwsze co mi przyszło na myśl to drżenie przez któryś pompowtrysk. Podpiąłem do kompa i czwarta była na +1,5 więc wmówiłem sobie że da się wyregulować. Niestety jak kręciliśmy wałkiem to na jaw wyszło że wałek jest wytarty na 4 pompce. Wyregulowałem i jest na +0,7 więc niby spoko ale jak jest zimny to i tak drga, jak ciepły to trochę mniej.... Więc jakby ktoś miał taki wałek to dać znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #339 Napisano 8 Stycznia 2014 Mam podobnie, na zimnym drży (buczy) a na ciepłym mniej. Chociaż dziś po odpaleniu, buczał na luzie, gdy jechałem z górki, lewo - prawo, to wibracje sie zmniejszały, czyli może poduszka, lub plecionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #340 Napisano 8 Stycznia 2014 Mam podobnie, na zimnym drży (buczy) a na ciepłym mniej. Chociaż dziś po odpaleniu, buczał na luzie, gdy jechałem z górki, lewo - prawo, to wibracje sie zmniejszały, czyli może poduszka, lub plecionka Wydech sprawdź przytrzymując końcówkę nogą przy przygazówkach. Jeśli twoje dźwięki ustają przy manewrach to ja szukałbym jakiś poluzowanych plastików. Nadkole, reflektory, zderzak przedni, błotniki i inne takie duperele. Walcz i dawaj znać o wynikach swoich poszukiwań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach