steffy Zgłoś #1 Napisano 20 Stycznia 2009 Znalazłem filmik prezentujący działanie 4x4 kilku aut. Jest tam między innymi Passat 4motion oraz Honda CR-V (ja mam poprzedni model). http://pl.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&feature=related Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomaniak Zgłoś #2 Napisano 20 Stycznia 2009 Subaru właśnie szczyci się tym że ma stały napęd na 4 koła i to czysto mechaniczny napęd, nie tak jak w innych samochodach pokazanych na filmie, w których napędem 4x4 steruje komputer... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #3 Napisano 20 Stycznia 2009 Czyli pasek nie jest taki zły A na jedno koło ciezko uciągnąc cale auto takze Passat wypada bardzo dobrze. Subaru oczywiscie jest leaderem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 20 Stycznia 2009 A ja Wam mówię - AUDI Quattro http://www.youtube.com/watch?v=a1RMX9MDctQ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KruK Zgłoś #5 Napisano 20 Stycznia 2009 A ja Wam mówię - AUDI Quattro jak mi udowodnisz, że ta lina pod autem tylko je asekurowała to jestem w stanie uwierzyć w potęgę Quattro ale jeśli je tam wtargała to już nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 20 Stycznia 2009 Nie chce mi się grzebać w necie ale to była kampania reklamowa audi na 20 lecie napędu quattro i ta A6 naprawdę wjechała Poszukaj w necie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #7 Napisano 20 Stycznia 2009 Passat B5 3B Synchro (4Motion) AFN (110KM) holujący Tira na śniegu - Dawałem już do tematu "Wszystko co wiecie na temat 4motion". Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #8 Napisano 20 Stycznia 2009 kolejny plus dla audi a raczej dla napędu quattro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yogi204 Zgłoś #9 Napisano 20 Stycznia 2009 Nie chce mi się grzebać w necie ale to była kampania reklamowa audi na 20 lecie napędu quattro i ta A6 naprawdę wjechała Poszukaj w necie na 25 lecie quattro http://pl.youtube.com/watch?v=pinF5hDqyQI&feature=related Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #10 Napisano 20 Stycznia 2009 na 25 lecie quattro Machnąłem sie o 5 lat, sorki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #11 Napisano 20 Stycznia 2009 ak mi udowodnisz, że ta lina pod autem tylko je asekurowała Wiem, że zwolennicy teorii spiskowych nie przyjmują argumentów, ale spróbuję... http://pl.youtube.com/watch?v=ObdPVYAGCXo&NR=1 Jak widać, bez specjalnych opon byłoby to niemożliwe. To coś dla miłośników youngtimerów: http://pl.youtube.com/watch?v=YHH-726_8lA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #12 Napisano 20 Stycznia 2009 Myślałem, że SUV-y są bardziej terenowe. CR-V po Passacie moim zdaniem lepiej sprawowała się w zimie a tu taki zonk. Sprawdziłem tylne półosiki - faktycznie cieniutkie jak w maluchu. I komfort nie taki jak w Passku. Ale mniej się psuje. To taki wyższy Civic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chelmi Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2009 kuczlaw wybacz ale quattro i 4 motion 1 generacji (czyli mechaniczny torsen a nie elektroniczny haldex) to jedno i to samo, tylko nazwa handlowa inna, skad te nienaturalne podniecenie?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2009 skad te nienaturalne podniecenie?!? A kto tu pisze o wyższości jednego nad drugim ? Jesteś niedowartościowany że masz 4motion ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #15 Napisano 21 Stycznia 2009 spokój bo będzie po klapsie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #16 Napisano 23 Stycznia 2009 kuczlaw wybacz ale quattro i 4 motion 1 generacji (czyli mechaniczny torsen a nie elektroniczny haldex) to jedno i to samo, tylko nazwa handlowa inna, skad te nienaturalne podniecenie?!? Tylko B5 tak miał, bo miał silnik wzdłużnie... reszta golfów i fassatów z silnikiem w poprzek to elektroniczny haldex. Który dopiero teraz zaczyna dorównywać quattro. Ale wątpię by dołączany napęd kiedykolwiek dorównał stałemu 4x4. W końcu nie od dawna wiadomo, że lepiej nie doprowadzać do poślizgu kół, niż po pewnym czasie wspomagać ślizgające się koła pozostałymi mającymi przyczepność. No może dorówna, jak nasz samochód będzie rozpoznawał to po czym jedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chelmi Zgłoś #17 Napisano 24 Stycznia 2009 facet masz jakies problemy z czytaniem i interpretacja? napisalem pierwszy 4motion montowany do B5FL wlacznie (wczesniej nazywany syncro) to bajka i to samo co quattro, w nowych autach VW wlozyli elektronike a w Audi zostawili torsena (bo jest oczywiscie i bezdyskusyjnie lepszy), w koncu musi kolejny argument by kupic A6/A4 a nie pasia .... p.s. ja juz sobie nie wyobrazam auta bez AWD/4WD czy jakkolwiek bys tego z marketingowego punktu widzenia nie nazywal ... z oczywistych wzgledow moja idea zakupu W8 w sedanie ustepuje powoli aczkolwiek nieublaganie A6 2.7T, tylko te cholerne biale zegary ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia 2009 facet masz jakies problemy z czytaniem i interpretacja? napisalem pierwszy 4motion montowany do B5FL wlacznie (wczesniej nazywany syncro) to bajka i to samo co quattro, w nowych autach VW wlozyli elektronike a w Audi zostawili torsena Ja problemów z czytaniem nie mam, wiem też, że 4motion, syncro i quattro to tylko nazwy samochodów z napędem na 4 koła. To jak ten napęd jest rozwiązany to już inna sprawa. Np. passat b5 i b5fl miał centralny mechanizm różnicowy taki jak w wielu audi quattro. Ale passat b3, b4, b6 ma sprzęgło haldex. VW nadal stosuje mechaniczny torsen np w Touareg'u i Phaeton'ie, ale audi też stosuje sprzęgło haldex, np w a3, tt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #19 Napisano 25 Stycznia 2009 ...skoro w temacie 4x4, to poczytajcie sobie o wynalazku, który kiedyś ford zastosował do zbudowania sierry 4x4. To była dopiero rzeźba... przedni napęd przekazywany ze skrzyni biegów przez łańcuch (!), w środku jakieś wisco i w tylnym moście szpera... . Jestem na bieżąco, bo wczoraj udało mi się taki tylny most dorwać do budowy kolejnego projektu :) :) http://pl.youtube.com/watch?v=mm4LOCg7qVg << moje cudo. Po obejrzeniu kilku układów różnicowych, lekturze i zabaw klockami lego, muszę przyznać, że konstrukcja (bo oczywiście rozebrałem dyfer) w środku zaskoczyła mnie super precyzją i przede wszystkim prostotą wykonania! A to ma przecież 20 lat jazdy/katowania za sobą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2009 Polecam też lekturę tego artykułu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=943&start=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach