Jump to content
kzarczyn

Co z tymi hamulcami?

Recommended Posts

Witam

Dzisiaj skasowałem się na barierce na ślimaku przy prędkości 50 km/h.

Chciałem lekko przyhamować i gdy dotknąłem pedału hamulca zblokowało mi przednie koła, dalej można sobie wyobrazić co się działo.

Miałem przez 3 lata Forda Oriona i tam nigdy nie było takich problemów.

Na mokrej nawierzchni bardzo łatwo blokują się przednie koła.

Byłem na rolkach, wykazało mi że tył za słabo hamuje. Wymienili mi jeden tłoczek bo się zacinał i korektor, było trochę lepiej ale to nie co co w Fordzie.

Tylne bębny ładne, okładziny ładne, tłoczki chodzą. Z przodu klocki i tarcze ok.

Gdzie może być problem? Czy ten tym tak ma, bo wole się pozbyć tego szrota zanim się nim zabiję?

Jakoś dziwnie szybko starły się przednie klocki, 13k km i zostało mi 3-4mm.

Czy w tym modelu da się doprowadzić hamulce do perfekcji, czy nie warto się męczyć?

pozdro

Edited by kzarczyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popraw błędy ortograficzne w poście i tytule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? ja po wymianie płynu zauważyłem że koła mi się później blokują podczas hamowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korektor został wyregulowany. Płynu nie zmieniałem.

Błędy poprawiłem, widocznie już zmęczony byłem że takiego byka strzeliłem.

Najbardziej mnie interesuje czy w Passacie heble mogą być jak żyleta, czy lepiej się go pozbyć i kupić coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13k km i zostało mi 3-4mm

to co ty za klocki kupiles?? moze jakies strasznie lipne ze tak szybko sie spilowaly, a moze jeszcze do tego masz ciezka noge

plyn lepiej zmien moze cos pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz abs to poszukaj o pompie, sterowaniu, było o tym na forum, tył który prawie nie hamuje i uszkodzenia pompy, zobacz ile masz koni pod maską :-) więc lepiej bierz się za to bo cie powiozą w krainę ciemności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam jeszcze zmiana płynu i odpowietrzanie, jeśli faktycznie wszystkie zaciski, bębny itp. markowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dodał bym jeszcze opony. Może masz jakieś stare, a to też ma duży wpływ na blokowanie się kół. U mnie na starych oponach koła blokowały się od razu wystarczyło, że było trochę mokro na drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie naprawiam paska po spotkaniu z barierką.

Później odstawiam go do fachowców, co mają rolki aby zrobili mi hamulce na glanc.

Ja już nie mam pomysłów.

Napiszę co wymienili i czy pomogło.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

mam problem z hamulcami zaczeło się delikatnie pedał wpadał w podłogę raz na jakiś czas teraz dzieje się to prawie zawsze kilka razy muszę wcisnąc pedał zanim chamulec załapie płynu nie wymieniałem klocki mam nowe no i świeci sie lampka od abs-u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj na forum, było już na ten temat, a jak pali się kontrolka ABS to zapomnij o tym, że masz ABS-y:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

to znaczy że co ...kontrolka zaczęła sie zapalać jak zaczeły się problemy z hamulcami

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam

mam problem z hamulcami zaczeło się delikatnie pedał wpadał w podłogę raz na jakiś czas teraz dzieje się to prawie zawsze kilka razy muszę wcisnąc pedał zanim chamulec załapie płynu nie wymieniałem klocki mam nowe no i świeci sie lampka od abs-u

 

Miałem tak, musisz niestety przyjrzeć sie opmpie hamulcowej. Sekcja przepuszcza, dlatego wpada pedał. Jak ją rozbierzesz sprawdź stan cylindra/tłoczków - może da się załatwić to tylko zestawem naprawczym. W najgorszym razie nowa pompa za ca. 300pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Od dziś mam lekki problem z hamulcami, a raczej cos sie dzieje nie tak. B3 2E, po nacisnieciu 3 krotnym pedalu hamulca do oporu na postoju zapala sie na chwile kontrolka recznego. Dodam ze trzeba 2-3 razy nacisnac do oporu,po jednokrotnym nacisnieciu wszystko w normie. Hamuje normalnie.Co to moze być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź poziom płynu hamulcowego, kontrolka się zazwyczaj świeci gdy jest go mało. Być może płyn Ci gdzieś ucieka np. przez cylinderki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uciekajacy plyn odpada, utrzymuje sie na stalym poziomie od jego wymiany (lipiec), troszke ponad wskaznik max. Jakies pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego reebpl w Twoim przypadku myślę że masz problem z zapowietrzeniem układu próbuj odpowietrzać do skutku, kontrolka ręcznego zapala się przy zbyt niskim poziomie płynu hamulcowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy