tomas760 Zgłoś #101 Napisano 21 Stycznia 2013 po 1 kat zapłonu do gazu jest ustawiany tak żeby jako tako chodził na gazie i na benzynie po 2 w 2e listwa wtryskowa się często sypie po 3 golf 3 gti z 2e jest pierwszym autem vw z wadliwa elektryka wiec passata też to może dotyczyć po 4 sprawdź ciśnienie na wszystkich tłokach jeżeli będzie w 2e to chyba 10% różnicy w ciśnieniu to silnik nie będzie smigał jak należy a poza tym bez urazy ale może maszyna gwiazda tylko kierowca pizd* Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #102 Napisano 21 Stycznia 2013 ale może maszyna gwiazda tylko kierowca pizd*Kolego... Trochę kultury na forum publicznym... Sam mam 2E i według mnie jest mułowaty i też szukam rozwiązania tego problemu... Bo jak na 2.0 to słabo to to jedzie w porównaniu np. z vectrą A 2.0i... Tylko nie wiem czy wcześniej też tak jeździło bo jak go kupiłem to już nie było rewelacji... Najchętniej to bym się przejechał z kimś passkiem 2E dla porównania ale nikogo w okolicy z tym silnikiem nie znam...;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #103 Napisano 21 Stycznia 2013 Panowie, 2E jest bezkolizyjnym silnikiem zatem do szybkich i wściekłych go zaliczyć nie można. Zapłon możemy skorygowac ręcznie ale za wyprzedzanie odpowiada sterownik....i warto zainteresować się czy to wyprzedzanie działa. Jeśli ustawimy zbyt wczesny to będzie tłukło w zawory jak za późno to będzie muł i pojawią się strzały na gazie. Co do paliwa to jeśli na benzynie nie ciągnie to odpinamy sondę i testujemy. Sprawny czujnik temp. i potencjometr przepustnicy i zapłon powinien być okey, sprawna przepływa i sonda i dawka paliwa musi byc odpowiednia. Bez innych czujników ten silnik może się obyć. Jeśli powyżej trzech tys. (stały kat zapłonu) nie czuć mocy to pozostanie kompresja, ewentualnie rozrząd, dolot i wydech. Kiedyś porównywałem moc tego silnika z 2,0 TDI (na drodze) i dawałem radę....choć obrotomierz szedł do ponad pięciu tys. Niestety benzyna na obrotomierzu zaczyna życie tam gdzie diesel je kończy....niestety też nie jest to ekonomiczna jazda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #104 Napisano 21 Stycznia 2013 (edytowane) Niestety benzyna na obrotomierzu zaczyna życie tam gdzie diesel je kończy....To prawda ale i w dole aż tak tragicznie nie powinno być ja tam kręcę od 2.5 tys do 3.5 tys i jakoś tego momentu obrotowego nie czuć a już przy 3.5 powinno być grubo ponad 100 Nm a passek nie jest aż taki ciężki i powinien trochę wgniatać w siedzenia a on tak: jadę sam 1, 2 coś tam czuć, 3 już to nie to a później jak mój stary dobry polonez... Silnik przyśpiesza ale nie czuć w nim wcale momentu... W dwie osoby już jest bidnie i tak sobie pyrka... Zrobiłem teraz mały test, odpiąłem lambdę i poszedłem się przejechać. Wrażenia: z odpięta sondą idzie lepiej niż z ale do 75 stopni C na blacie... Po przekroczeniu tego zaczęły się niuanse... Trzymając cały czas tak samo gaz zaczynał się dusić a w pewnym momencie bach i znów idzie jak głupi, na wolnych raczej normalnie chodzi, przy dodawaniu gazu podobnie zaczyna mulić i zamiast przyśpieszać zwalnia aż w pewnym momencie znów bach i ciągnie... Tak myślę że w sobotę jak wrócę ze studiów to multimetr w rękę i mierze wszystko po kolei jeszcze raz... Edytowane 21 Stycznia 2013 przez kobuzzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #105 Napisano 21 Stycznia 2013 po 2 w 2e listwa wtryskowa się często sypie Czy ona może lać i może dlatego mi spalać tyle PB ? Bo ssie jej mi jak smok Ostatnio wyszło ponad 40l/100km Używaj jej tylko do odpalania silnika i jadę, aż silnik nagrzeje się do około 30/40 stopni C. Czuję wtedy w aucie trochę zapach benzyny. po 4 sprawdź ciśnienie na wszystkich tłokach jeżeli będzie w 2e to chyba 10% różnicy w ciśnieniu to silnik nie będzie smigał jak należy Ciśnienie około 1 roku temu miałem sprawdzane i wynosiło na cylindrach 1,3,4 - +13 (bara?) a na 2 cylindrze 12,9 (bara?). a poza tym bez urazy ale może maszyna gwiazda tylko kierowca pizd* Co jak co, ale to wykluczam... Co do paliwa to jeśli na benzynie nie ciągnie to odpinamy sondę i testujemy. Odpięta sonda i to samo. Chociaż za długich prób z tym nie przeprowadziłem, bo przy tym spalaniu to bym zbankrutował Sprawny czujnik temp. i potencjometr przepustnicy i zapłon powinien być okey, sprawna przepływa i sonda i dawka paliwa musi byc odpowiednia. Czujnik temp - OK Przepływka - OK Potencjometr przepustnicy, sondę - jutro sprawdzę multimetrem. Jak sprawdzić dawkę paliwa? Czy kąt zapłonu może mieć wpływ na bardzo duże spalanie? Jeśli powyżej trzech tys. (stały kat zapłonu) nie czuć mocy to pozostanie kompresja, ewentualnie rozrząd, dolot i wydech. Powyzej 3 tys jest dość przyzwoicie w porównaniu do tego co od 70-80 km w górę na 5tym biegu. Od tej prędkości (70-80 km/h) do 100km/h rozpędzenie się zajmuje mi tyle czasu co od zera do tych 70-80 do ciągnięcia go do ok. 2,6 tys obr/min. Wydech może robić robotę, bo w końcowym mam dziurę, ale jak na razie przy biegu jałowym i jeździe poniżej 100km jest ok to z powodu braku kasy, go nie wymienilem. Czy to może mieć na to wpływ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #106 Napisano 21 Stycznia 2013 Jiedyś miałem 2e i gdy mi padła sonda był muł jak nic, po wymianie na nowa nic nie pomogło, kupiłem oryginalna uzywke i chodził normalnie ale nigdy juz nie było to co kiedyś... coprawda kapcie palił jak chciał ale czuć było muła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #107 Napisano 21 Stycznia 2013 Ale na gazie u mnie też jest muł, a wtedy sonda chyba nic mu nie daje. No chyba, że wpływa na zapłon? coprawda kapcie palił jak chciał ale czuć było muła U mnie, to zapomnij, może delikatnie zerwiesz. Ale nie żeby spalić. W sumie nie mam w nawyku tak męczyć auto, ale kiedyś raz jak mu depnąłem pod małą górkę to z 40m przejechałem kręcąc kołami teraz to mogę tylko o tym pomarzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #108 Napisano 22 Stycznia 2013 (edytowane) w sumie lubie katować vw. miałem felgę 17" z opona 205/50 i to pirelli p zero slick. udało mi sie przepiszczeć gdy zmieniałem bieg z 4 na 5:p ale to tylko raz w życiu i przed padnięta sonda.... Edytowane 22 Stycznia 2013 przez walus501 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #109 Napisano 22 Stycznia 2013 w sumie lubie katować vw.miałem felge 17" z opona 205/50 i to pirelli p zero slick. udało mi sie przepiszczeć na 5 gdy zmieniałem bieg ale to tylko raz w życiu ale przed sonda.... ten 2e to właśnie nigdy go nie wiadomo kiedy mu lepiej jest a kiedy gorzej, przez małą bzdurke jest muł i trzeba wszystko po kolei sprawdzać aż sie to okaże, albo jeździć z tym. ;P A przesiadłeś się z 2e na 1.9 TD i jak Ci się jeździ? ma to coś mocy, co in plus, in minus? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas760 Zgłoś #110 Napisano 22 Stycznia 2013 skoro ci leje koło listwy wtryskowej to może to być przyczyna jest zestaw "naprawczy" a konkretnie jakieś tam uszczelki do tej listwy bo te listwy nie sa zbyt udane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #111 Napisano 23 Stycznia 2013 ten 2e to właśnie nigdy go nie wiadomo kiedy mu lepiej jest a kiedy gorzej, przez małą bzdurke jest muł i trzeba wszystko po kolei sprawdzać aż sie to okaże, albo jeździć z tym. ;PA przesiadłeś się z 2e na 1.9 TD i jak Ci się jeździ? ma to coś mocy, co in plus, in minus? 2e lepsza wersje miałem a TD jest całkiem goły z wyjatkiem 2x air bag. zrobiłem mały tuning i jeździ tak jak TDI (boost pin, turbo do 1,1 bara, skrzynia od a3 1,9 TDI 90 koni, myśle pompe od TDI i ic ale to zobaczymy jeszcze) plusy TD to stary klekot i prosta budowa. minus to "stary klekot" zależy kto co lubi... ---------- Dodano o 18:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:46 ---------- a jeszcze duzo używanych cześci praktycznie po 2 sztuki tej samej na jednym szrocie. podobno pieta sa kliny na wale (ale mozna wał zmienić od AFN) i głowica która pęka miedzy komorami spalania i przy wtryskiwaczach ale ogólnie podoba mi sie to auto... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #112 Napisano 6 Lutego 2013 jak wepniesz sie w sygnał sondy to musi skakać w zakresie od 0-1V, czyli np, 0,2 i 0,8 na zmiane 2-8-2-8-2-8. Witam, dzisiaj w końcu sprawdziłem wskazania lambdy vag-com'em. Temp silnika 90 stopni, PB. Sonda oscyluje na wolnych obrotach w przedziale od 0,15V do 0,70V. Ale nie tak, że na zmiane 0,15-0,70-0,15-0,70-0,15-0,70-0,15 tylko pojawiają się po drodze inne wartości np. 0,15-0,60-0,25-0,61-0,28-0,54-0,18 . Przy gazowaniu silnika ok. 3tys obr/min zaobserowałem wartości min. 0,13V - max. 0,71V.] Czy tak ma być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #113 Napisano 6 Lutego 2013 dzisiaj w końcu sprawdziłem wskazania lambdy vag-com'em. na którym bloku sprawdzałeś?? też bym sobie sprawdził... A co do wskazań to mniej więcej tak powinna oscylowac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #114 Napisano 6 Lutego 2013 na którym bloku sprawdzałeś?? Blok nr. 1, pole 3. A co do wskazań to mniej więcej tak powinna oscylowac... Aha ale pewności nie masz? Niech może bardziej obeznani w temacie się wypowiedzą. Dodam, że po odłączeniu sondy, nie wyrzuca żadnego błędu na VAGu. Czy to normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #115 Napisano 7 Lutego 2013 Sondy dość trudno się diagnozuje vagiem, bo odczyty są za wolne. Lepiej widać na zwykłym woltomierzu. Generalnie prawidłowość jest taka, że największe napięcie pojawia się przy schodzeniu z obrotów po przegazówce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #116 Napisano 7 Lutego 2013 Aha ale pewności nie masz? Niech może bardziej obeznani w temacie się wypowiedzą. Dodam, że po odłączeniu sondy, nie wyrzuca żadnego błędu na VAGu. Czy to normalne? Dokładnie tak ma być, poprostu nie może się zawieszać albo mieć stałą wartość. ale żadnego błędu masy albo zwarcia nie pokazało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #117 Napisano 7 Lutego 2013 ale żadnego błędu masy albo zwarcia nie pokazało? żadnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #118 Napisano 10 Lutego 2013 sonda w 2 to głupia sprawa. mi niby oscylowała. masa była a jednak coś jej brakowało.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #119 Napisano 15 Lutego 2013 Witam, rozwiązałem swój problem z mocą i duszeniem się przy zimnym silniku na PB Mianowicie, wywaliłem katalizator, który był cały zabity. Teraz jest czysty przelot i passek znacznie lepiej idzie. Może to nie jest jeszcze 115KM, ale jeszcze zrobię test wywalając mikser od gazu. Na pewno pomoże, bo znacznie zmniejsza średnicę dolotu. Panowie, czy jeśli wstawię mikser o większej średnicy (tak by był identyczny jak otwór w obudowie filtra), to będę musiał coś regulować w instalacji itd, czy raczej nic to mocno nie zmieni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #120 Napisano 16 Lutego 2013 Witam,rozwiązałem swój problem z mocą i duszeniem się przy zimnym silniku na PB Mianowicie, wywaliłem katalizator, który był cały zabity. Teraz jest czysty przelot i passek znacznie lepiej idzie. Wstawiłeś tam rure czy wyciąłeś dziure i wyciągnąłeś ze środka tylko? u mnie i przy ciepłym sie czasem zadusi i go szarpnie, tylko mi została ta możliwość. ; / Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach