Skocz do zawartości
Gość f-lucky

Pytanie dotyczące mocy do użytk. 2E

Rekomendowane odpowiedzi

Gość f-lucky

Witam. Szukałem podobnego tematu, ale nic nie znalazłem. Mianowicie jak Wam drodzy użytkownicy sprawują się dwulitrówki 115KM? Chodzi mi o ich moc. Ja czuję niedosyt. Bez większych problemów "bierze" mnie 100-konne BMW 316 w tym samym wieku, co trochę mnie dziwi. Jest cięższe i słabsze. Generalnie nie jeżdżę szybko, ale denerwuje mnie, że mam 115 KM a tego nie czuję. Mam wrażenie, jakby ze 20 KM "zdechło". Czy te modele tak mają, czy coś jest raczej niewporządku? Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ile masz rzeczywiście kucy pod maską,bo może być tak jak mówisz że kilka uciekło.

Na jakim paliwie jeździsz czy gazie.Z tego co wiem to BMW mają ciute większy moment obrotowy i szybciej sie wkręcają.W moim np.mam ok 100Km już niestety ale na paliwie jeszcze nie daje sobie w kaszę dmuchać ale gaz to niestety już muł nie auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

Jeżdżę na gazie, ale raz w tygodniu przegonię go na benzynie i co najlepsze, różnica gaz-benzyna jest bardzo mała. Ogólnie samochód nie jeździ bardzo słabo, ale to nie jest to. Słysząc 115KM spodziewałbym się czegoś więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż rocznik i latka oraz kilometry mówią za siebie.

A jak silnik nigdzie nie cieknie np. uszczelka pod głowicą,cylindrem czasem to też robi swoje i jest spadek mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

pod głowicą jest ok, natomiast cieknie spod klawiatury, ale nie wiem czy to może mieć wpływ. W każdym razie już mam nową uszczelkę, ale brakuje mi czasu na wymianę. Kompresję miałem niedawno sprawdzaną przy okazji wymiany i rozrządu i mechanik powiedział, że jest ok (wartości nie podał a jakoś nie pomyślałem żeby zapytać). Hmm, a takie podzespoły jak przepływomierz albo przepustnica mogą się ze starości już zabierać kilka koników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica raczej nie,przepływomierz odpowiada za skład mieszanki paliwa i powietrza oraz za wolne obroty.Jak są normalne to wszystko w porządku.A jak ogólnie przyspiesza normalnie czyli jak wciśniesz to przyspiesz czy jak muł po pewnym czasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

Reakcja jest natychmiastowa. chyba nawet nieco szybsza niż we wspomnianym BMW, ale co z tego jak pod górę ucieka mi nawet 75KM Toledo. A co do wolnych obrotów, to na gazie czasem mi falują. Spadają poniżej 800 i wskakują na 1200-1300. Ale to od niedawna po regulacji gazu się zaczęło i muszę jechać jeszcze raz do gazownika

 

Dodam, że świece Bosha mają jakieś 15 kkm. Kabli nie wymieniałem, ale wyglądają na stosunkowo nowe.

Edytowane przez f-lucky
dodanie inf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wez pod uwagę że zwężka na dolocie czyli mikser od lpg też zabiera moc, świece kable kopułka palec też trzeba zmienić co kitka tkm. U mnie moc czuję dopiero jak silnik przekroczy 4200 i tak do 6500 w tym zakresie obrotów wiem ze autko potrafi sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam pomysłu co może być ale czasem passaty tak mają żeby dobrze chodził i szybko przyspieszał to trzeba mu dobrze depnąć obroty tak po wyżej 4500 i częsta redukcja biegów.Lepiej będzie przyspieszał na niższym biegu ale to pewnie wiesz, a większe górki jak nie masz sie gdzie rozpędzić to lepiej do 4 redukcja i powinieneś być wtedy usatysfakcjonowany.

Tyle ci mogę poradzić ,bo nie wiem co może być jeszcze za przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

No tak, ale inst zakładałem po zakupie i w sumie nie zauważyłem różnicy przed i po. Od początku jest taki jaki jest, a teraz zaczęło mnie to bardziej interesować. A z tym toledo to przesadziłem, ale ledwo za nim dawałem radę pod górę, a ono też zagazowane. Może macie pomysły jak odzyskać te kilka KM bo przecież coś musiało się zużyć czy zepsuć i można to wymienić chyba...

 

A i jeszcze jedno. Przebieg 270 000 i jak się mocno zagrzeje w korku to zaczyna dymić, bierze troszkę oleju i zastanawiam się nad remontem. Czy po tym mogę się spodziewać zauważalnej różnicy?

Edytowane przez f-lucky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wez pod uwagę że zwężka na dolocie czyli mikser od lpg też zabiera moc, świece kable kopułka palec też trzeba zmienić co kitka tkm. U mnie moc czuję dopiero jak silnik przekroczy 4200 i tak do 6500 w tym zakresie obrotów wiem ze autko potrafi sporo.

 

Jak proponuje kolega posprawdzaj to wszystko bo też ma wpływ na moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pojedź na hamownie i zobacz ile ma mocy a później szukaj przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

No może i racja. Aż mam wrażenie, że odpisując na prawdę tak wyglądasz jak na avatarze ;) a orientujecie się ile sprawdzenie mocy na hamowni kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a orientujecie się ile sprawdzenie mocy na hamowni kosztuje?

 

100/150 pln godzina :)

 

Aż mam wrażenie, że odpisując na prawdę tak wyglądasz jak na avatarze

 

:rotfl: mam mniej włosów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

Dzięki wielkie chłopaki za pomoc. Sprawdzę to wszystko, jak tylko dadzą mi wolne od pracy. To forum to jest dobra sprawa hehe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda lamda, przepływomierz, katalizator, wydra, ryjówka, zając - to są zwierzęta które żyją w Polsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

Ale sonda do wymiany czy do regulacji, bo chyba coś tam się da wyregulować w sondzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale sonda do wymiany czy do regulacji, bo chyba coś tam się da wyregulować w sondzie?

 

Sonde się tylko wymienia, na nową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość f-lucky

Aha, a da się sprawdzić, w jakim jest stanie? Bo w ciemno pieniędzy nie chciałbym wydawać, a sonda lambda chyba nie jest tania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domowymi metodami można sprawdzić tylko czy nie jest zupełnie padnięta, dokładności wskazań już nie sprawdzisz. Potrzeba woltomierz analogowy, procedura opisana jest gdzieś na forum - poszukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności