Skocz do zawartości
Gość f-lucky

Pytanie dotyczące mocy do użytk. 2E

Rekomendowane odpowiedzi

Działanie, czyli jak auto powinno sie zachowywać ?

Jak nie działa czujnik spalana detonacyjnego to przy przyspieszaniu na 5 biegu przy 1000 obrotów będzie klekotał-przykładowo.

chodzi mi o wolne obroty i szarpanie na biegu bez gazu za sprawa pewnie przepływki (wlasnie szukam juz drugiej

Sprawdź sobie napięcia na sondzie u mnie zamiast 0,9 V na wolnych obrotach było 1,coś ,sprężyną ustawiłem 0,9 V i jest okey, a tak czasami fiksował , klapa wybuchowa od gazu ma tu też znaczenie jak i również śruba pod srebrną zaślepką, jak jest klapa to trzeba tą śrubę sporo wykręcić.

ogień ze spalania nie spali mi sondy?

Nie spali bo sonda jest przed ceramiką więc nawet jak kat sprawny to żywy ogień idzie na sondę, ja buczenie zlikwidowałem( tylko trochę) wspawując na początku i na końcu perforowaną rurę.

Czy jak odepnę sonde jak będzie z resztą działania silnika

2E działa bez zarzutu bez sondy(jak tak jakiś czas jeździłem ,tylko jak jest LPG to trzeba krokowy od gazu odłączyc i ręcznie ustawić mu prześwit.

a ma ktoś jakieś foto jak po wywaleniu klapki antywybuchowej wygląda dolot?

Jedyne co może ucierpieć wtedy to przepływomierz, reszta jest pancerna -jak w czołgu , no i węże może powyparskiwać, najczęściej od odmy i od krokowca-brak opasek i dobrze.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja widział bym pod maską 1.4TSI 122KM

Chyba KW bo on ma 170 KM:D To dopiero byłby pocisk:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba te pierwsze wersje, bo później miały juz tylko 150 KM.

Moge sie mylić ale kiedyś czytałem artykuł o tym silniku....taki elektryczny kompresor to niegłupia rzecz tylko sterowanie tym...

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko samo się robi:) Najpierw do 2tyś pompuje kompresor a dalej turbo przejmuje pałęczkę. Mam gdzieś fajny link ale nie mogę znaleźć.

I się znalazł:)http://www.volkswagen.pl/firma/technologia/86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klapa wybuchowa od gazu ma tu też znaczenie jak i również śruba pod srebrną zaślepką, jak jest klapa to trzeba tą śrubę sporo wykręcić.

Cytat:

Sróba pod zaślepką mówisz o tej na przepływce?

Można to tak na pałe wykręcić czy trzeba mieć analizator, miernik czy wg czegoś innego?

 

ja buczenie zlikwidowałem( tylko trochę) wspawując na początku i na końcu perforowaną rurę.

 

No u mnie akurat katalizator pusty i o dziwo nie ma efektu buczenia tak jak miałem okazję przerabić w B3 1.8 ABS

 

2E działa bez zarzutu bez sondy(jak tak jakiś czas jeździłem

Byłaś jakaś róźnica w jeździe? na Pb nie śmigał a lpg chodziło.

 

tylko jak jest LPG to trzeba krokowy od gazu odłączyc i ręcznie ustawić mu prześwit.

Śruba regulacyjna przy zasilaniu gaźnikowym tak, a jak to się ma do wtrysku?

 

Jedyne co może ucierpieć wtedy to przepływomierz, reszta jest pancerna -jak w czołgu , no i węże może powyparskiwać, najczęściej od odmy i od krokowca-brak opasek i dobrze.

 

No akurat przepływkę już niestety właśnie przez strzał w dolot musiałem zmienić, i kleić górną część obudowy filtra pow. no i trochę dolnej.

Brak opasek - nie spowoduje to zasysania lewego powietrza?

 

Może nic nie pokręciłem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja regulowałem (śruba pod zaślepka na przepływce) do momentu aż silnik reagował bez zająknięcia (na LPG) na gwałtowne otwieranie przepustnicy-na biegu jałowym wyszło okey, silnik momentalne wchodzi na obroty, tylko przy ruszaniu czasem sie przyjaknie-ale to inny powód.

Po odłaczeniu sondy na benzynie okey, silnik równo pracował (no ale używam wachy tylko do odpalania i góra 3-4 minuty na nagrzanie jak są mrozy) a na LPG krokowy gazu ustawiłem ręcznie(odłaczone zasilanie) ,ta niby przepustnica jest u mnie na ośce gwintowanej-Silniczek- i po prostu wkręcając czy wykręcając ustawiłem prześwit-tak około połowy średnicy przelotu.

Spalanie było w normie,można wstawić register jak się go ma w zapasie.

Opaski na wężu odmy wchodzącym do rury ssącej oryginalnie nie ma i ona zawsze wywali przy wybuchu, a klapa anty wybuchowa z gumką spełnia idealnie swe zadanie.

Dodam jeszcze że wybuchy i przygasanie silnika w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu i wrzuceniu na luz znky u mnie na dobre jak własnie ta śrubę na przepływce wykręciłem, oryginalnie(benzyna i btrak klapy wybuchowej) u mnie było 1,75 obrotu wykręcona.

Przepływka na gzie nie wpływa na nic, ale na benzynie ważne jest aby było 0,9 V na wolnych obrotach-ustwić mozna naciagając sprezyne ale to po zdjęciu dekla z przepływki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka wpływa na kąt wyprzedzenia zaplonu na gazie też (ale chyba miałeś na mysli dawke gazu). Na których pinach mierzysz 0,9V?

PS. U mnie klapa antywybuchowa dawała wielkie G....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepływka wpływa na kąt wyprzedzenia zaplonu na gazie też

Dziwne bo u mnie na gazie po odłaczeniu przepływki totalnie nic sie nie dzieje z praca silnika, przepływka wpływa tylko na wtryski paliwa ,tyle wiem z doświadczenia no może i nie tylko...Co do napięć to poszukaj na forum pliku "procedury 2E" TUTAJ tam jest ładnie opisane co jak i gdzie pomierzyć, dodam tylko że nie sugeruj sie opornosciami na przepływce, tylko napięcia i co najwyżej oporność czujnika temp. zasysnego powietrza -wartosci takie same jak dla czujnika temp. silnika.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie klapa antywybuchowa dawała wielkie G....
w temacie przeplywki juz jestem jakis czas ale o co chodzi z ta klapa? gdzie ona sie znajduje? potrzebna jest tylko do lpg? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potrzebna jest tylko do lpg?

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak.
tak myslalem ;) bo lpg nie mam. dzisiaj krecilem (na pałe) tym czarnym kolkiem ze sprezyna ale nic sie nie zmienialo. silnik dalej faluje :( jutro wyjezdzam w trase do roboty ale jak przyjade za miesiac to posprawdzam wszystkie napiecia. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez jak odłacze na lpg przepływke to nie wpływa to nic na prace silnika. Co innego na pb.

Właśnie u mnie jest taki motyw że przygasa mi silnik ja schodzi na bieg jałowy, przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu np. przy manewrach na parkingu. Silnik przygasa trochę nawet po lampach w nocy widać.

Swego czasu zamiast krokowca wstawiałem register - tą śrube regulacyjną ( jednocześnie krokowiec był wpięty w prądy ale wisiał sobie luzem gdzieś tam- chwilowa rada gaziarza) ale szału nie było. lepiej chodziło na zapiętym i wpiętym krokowcu w układ.

 

Trochę mam obawy na temat usunięcia klapki anty, po jednym a konkretnym strzale po którym zmieniać musiałem przepływke nie chce raz kolejny szukać przepływki.

Obecnie nie mam żadnych ani małych ani większych strzałów w dolot.

U mnie winny był czujnik TPS którego uszkodzili gaziarze podczas wpinania sie w kable od TPS-a:mad: Niestety za poźno to zauwazyłem ;/ tak to by sprawny dawali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy konkretnym strzale to klapka anty i tak nic nie da. Miałem od poczatku gazu i jak pier... to dwie przepływki poszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie klapki macie? Ja mam na wyjściu z przepływki gumową obrączkę szerokości 1 cm i zdecydowanie spełnia swe zadanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakie klapki macie? Ja mam na wyjściu z przepływki gumową obrączkę szerokości 1 cm i zdecydowanie spełnia swe zadanie.

 

No to jest właśnie ta klapka antywybuchowa.

Po rozebraniu rury widać klapkę własnie na tej obudowie ( obręczy) klapke która wychyla się w jedna strone. Na zewnątrz sa trzy kryzy wycięte w aluminium i na nich jest w miare szczelna gumowa opaska która przy strzale rozszerza się i teoretycznie powiino to być bezpieczne.

Jednak strzały sa tak mocne że to owszem spełni swoją robotę jednak strzał idzie dalej za ciosem i niestety cierpi przepływka raz na zawsze kończąc żywot;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jeżdze 2E z gazem, samochód pali od 7,5 do 12 litrów gazu w zależności od tego czy się spiesze czy nie:) no ale.. jak go kupowałem dawno temu to potrafił zamielić i zapiszczeć oponami przy zmianie biegu z 1 na 2..

 

obecnie samochód powiedzmy że muła nie ma ale jednak odejscia z miejsca mu delikatnie brakuje. Rzeczy typu kopułka, palec, czy świece są ok, niedawno założyłem drugi przepływomierz i sondę co mu poprawiło też trochę przyśpieszenie jednak to nie jest cały czas to co było dawniej.

 

Na co stawiacie ? w tym wątku dowiedziałem się o istnieniu: "czujnika spalania stukowego" :) i czy to może być jego wina ? Jesli tak czy wizyta pod komputer to wykaże ?

 

z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli tak czy wizyta pod komputer to wykaże ?

W Twoim roczniku jak najbardziej,ale stawiam na zapłon, jakiś czujnik niekoniecznie ten detonacyjny lub ewentualnie zwykłe "zamulenie"

silnika, co jakiś czas warto ostro wstawić mu w.... Odżyje na pewno, ten silnik nie jest naszpikowany elektroniką ale wystarczy błachostka aby zaczął świrować,z mojego doświadczenie wiem że 2E najbardziej lubi 5 bieg, na reszcie jest też okey, ale skoro już od 1000 obrotów auto znośnie przyspiesza a przy trzech tys. dostaje furii to jest jak najbardziej z silnikiem w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

furią tego nie można nazwac, własnie furia była kiedyś obecnie to małe szaleństwa :))

 

Jakoś wykres sondy mi sie nie podoba i chyba ją znowu wymienie, obecna to jakiś zamiennik typu noname.. Trzeba poszukać NGKa chyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi 2E jedzie dopiero od około 2 tyś ale wtedy czuć że jadę :D

Sonda uwalona już dawno, bez wpływu na przyspieszanie-to na benzynie oczywiście, bo na gazie stag 100 pozwala na jej ominięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wez pod uwagę że zwężka na dolocie czyli mikser od lpg też zabiera moc

Czy mikser na prawdę, aż tak bardzo zamula auto? Bo tak się nad tym zastanawiam, bo u siebie ciągle szukam przyczyny małej mocy.

U mnie mikser wstawiony jest między filtr a przepływomierz.

 

Czy takie miksery

MIX.GG.45.jpg

również znacznie zmniejszają średnicę przepływu?

Trochę zmniejsza, ale wydaje mi się, że na pewno mniej niż ten mikser który mam obecnie (nie wiem jaka średnica). Czy gdybym wymienił swój mikser na taki, to musiałbym po tym ustawiać na nowo instalację gazową? Bo gdzieś wyczytałem, że może zaistnieć taka potrzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności