umin Zgłoś #1 Napisano 3 Stycznia 2009 Witam.... Od 24.12.2008 (taki sobie prezent:p) stałem się posiadaczem passata jak w temacie. Problem jest z pracą silnika na biegu jałowym, silnik zaczyna drgać, na oko objaw jest jakby nie chodził na jeden cylinder (mój pierwszy diesel), podczas tych drgań, samochód praktycznie nie ma siły ruszyć. Wymieniony został przepływomierz i trochę się to uspokoiło, VAG nie wywala żadnych błędów, mechanik twierdzi ze dawki ma ok. Dodam jeszcze ze samochód poza opisanym problemem chodzi wg mnie idealnie. Przyspiesza dobrze, troszkę kopci, ale minimalne ilości. Proszę o podpowiedz co może być przyczyną tak nierównej pracy silnika. będę robił logi, ale czekam na fejs od viakena. Pozdrawiam Umin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2009 Hmm, może być pompowtrysk, albo niełącząca wiązka kabli idąca do niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #3 Napisano 3 Stycznia 2009 Witam.... Proszę o podpowiedz co może być przyczyną tak nierównej pracy silnika. będę robił logi, ale czekam na fejs od viakena. Pozdrawiam Umin Poczekaj na kabelek i będzie wiadomo, teraz to jak wróżenie z fusów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #4 Napisano 3 Stycznia 2009 (edytowane) Zrób tak włącz wszystkie odbiorniki prądu takie jak światła, podgrzewanie szyb, foteli, jeśli się trochę poprawi to znaczy że przyczyną nierównej pracy mogą być pompowtryski lub listwa pompowtrysków. Czy na zimnym silniku też ci nierówno pracuję czy dopiero jak się rozgrzeje silnik do temperatury roboczej?. Mam taki sam problem jak ty. Poczytaj sobie mój post '' http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40319 '' . Może coś ci on pomoże najważniejsze żebyś podłączył sobie samochód pod vaga i zdiagnozował bo inaczej nikt ci nie pomoże. W razie jakiś pytań pisz na PW. Pozdrawiam:) Edytowane 4 Stycznia 2009 przez jachim8584 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radzio77 Zgłoś #5 Napisano 3 Stycznia 2009 u mnie tez byly drgania na jalowym, na vagu obroty skakaly o ok 40, po wymianie sprzegla i dwumasy, na vagu obroty nie drgają juz i nie czuc szarpania, ale po kieszeni trzaslo aa no i co znaczy nie ma sily ruszyc, szarpie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
umin Zgłoś #6 Napisano 3 Stycznia 2009 Samochód szarpie i nie ma siły jechać, jak dodam gazu podczas tego szarpania na biegu jałowym, dale nie równo chodzi tylko tyle ze na wyższych obrotach. Objawy te są chwilowe, trwa to około 3-4 sekund. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ric88 Zgłoś #7 Napisano 3 Stycznia 2009 na 100% pompowtryski leją . jest to trudne do zdjagnozowania!!!bo nasi mechanicy nie mają pojecia o silnikach na pompowtryskach!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2009 Samochód szarpie i nie ma siły jechać, jak dodam gazu podczas tego szarpania na biegu jałowym, dale nie równo chodzi tylko tyle ze na wyższych obrotach.Objawy te są chwilowe, trwa to około 3-4 sekund. Drgania występują na zimnym czy na ciepłym silniku? Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw84 Zgłoś #9 Napisano 4 Stycznia 2009 ja mam podobny problem jak rano zapale pochodzi sobie z 1 minute na biegu jalowym i zaczyna szarpac ale jak chwyci troche temperatury to przestaje szarpac np. jak przejade z 300m. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #10 Napisano 4 Stycznia 2009 ja mam podobny problem jak rano zapale pochodzi sobie z 1 minute na biegu jalowym i zaczyna szarpac ale jak chwyci troche temperatury to przestaje szarpac np. jak przejade z 300m. pzdr świece żarowe się kłaniają,sprawdź która nie grzeje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
umin Zgłoś #11 Napisano 4 Stycznia 2009 Drgania występują na zimnym czy na ciepłym silniku?Pozdro. Nie ma różnicy, na zimnym i na ciepłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #12 Napisano 4 Stycznia 2009 To trochę zmienia to postać rzeczy więc może to być koło dwumasowe lub pompowtryski musisz pod vaga podłączyć samochodzik. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
umin Zgłoś #13 Napisano 4 Stycznia 2009 Czekam na kabelek, podłącze i zobaczymy co z tego będzie. Najgorsze jest to ze ta usterka nie jest regularna. Wczoraj i dziś passacik chodził dobrze.:634: Mam jeszcze pytanie, czy wymienione w wątku koło dwumasowe może mieć wpływ na osiągi auta, chodzi mi z chwilowym osłabnięciem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2009 jachim8584 ma rację. Chociaż z tego, co piszesz, wygląda mi to na sprawę z pompkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #15 Napisano 4 Stycznia 2009 (edytowane) Bez kabla się nie obejdzie przyczyny możesz przypisać właśnie albo kolo albo pompowtryski jakbyś miał jakiś problem z programem lub diagnozą daleko od siebie nie mieszkamy zawsze możesz podjechać.Na początek bym zdjął pokrywę zaworów odpiął wtyczki od pompowtrysków przeczyścił i założył i to samo zrobił z tą dużą wtyczką przy głowicy od strony akumulatora. Pozdrawiam:) Edytowane 4 Stycznia 2009 przez jachim8584 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #16 Napisano 4 Stycznia 2009 Jak już będziesz miał kabelek i odczytasz błędy (podejrzewam PD) to zanim je kupisz odszukaj temat błędy pompowtryskiwaczy- widziałem go calkiem niedawno. Tam będziesz miał rozpiskę jak przemierzyć pompki i wtyczkę do ECU włącznie. Zdarzają się tam niekontakty i to dośc często a jak mówisz, że to sporadycznie to może być. Gdybyś nie odnalazł tego wątku to daj znać i podeślę Ci pin out ECU Twojego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ric88 Zgłoś #17 Napisano 4 Stycznia 2009 tak własnie zachowują sie lejące pompowtryski, a uszkodzenie jest mechaniczne pompowtrysku i dlatego komputer nie pokazuje błędów, te uskodzenie może tylko zdjagnozować doświatczony mechanik, który potrafi odczytać dawkowanie poszczególnych pompowtrysków!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
umin Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2009 Podejrzewam, że macie rację z lejącymi PD, dziś podczas jazdy znowu zaczął pływać na obrotach i słabnąc, podczas postoju spalanie chwilowe z 0,8-1,0l/h wzrasta na około 1,8-2,2l/h wg tego co pokazuje komp. pokł. Będzie trzeba zrobić logi i zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vlabmotion Zgłoś #19 Napisano 5 Stycznia 2009 Witam.... Od 24.12.2008 (taki sobie prezent:p) stałem się posiadaczem passata jak w temacie. Problem jest z pracą silnika na biegu jałowym, silnik zaczyna drgać, na oko objaw jest jakby nie chodził na jeden cylinder (mój pierwszy diesel), podczas tych drgań, samochód praktycznie nie ma siły ruszyć. Wymieniony został przepływomierz i trochę się to uspokoiło, VAG nie wywala żadnych błędów, mechanik twierdzi ze dawki ma ok. Dodam jeszcze ze samochód poza opisanym problemem chodzi wg mnie idealnie. Przyspiesza dobrze, troszkę kopci, ale minimalne ilości. Proszę o podpowiedz co może być przyczyną tak nierównej pracy silnika. będę robił logi, ale czekam na fejs od viakena. Pozdrawiam Umin Polecam zajrzec tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36710 dzis pozbylem sie trzesiawek ))) Pozdrawiam Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
umin Zgłoś #20 Napisano 13 Stycznia 2009 (edytowane) Witam... Doszedł już interfejs i tu moje pytanie... Szukam wartości bloków mierzonych, który z linków jest do PD I http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=224 II http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183&highlight=abc+diagnozowania Problem z poszukiwaniem wartości już rozwiązany......... Edytowane 14 Stycznia 2009 przez umin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach