Skocz do zawartości
umin

[B5FL '01rok AVF] nierówna praca silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam....

 

Od 24.12.2008 (taki sobie prezent:p) stałem się posiadaczem passata jak w temacie.

Problem jest z pracą silnika na biegu jałowym, silnik zaczyna drgać, na oko objaw jest jakby nie chodził na jeden cylinder (mój pierwszy diesel), podczas tych drgań, samochód praktycznie nie ma siły ruszyć.

Wymieniony został przepływomierz i trochę się to uspokoiło, VAG nie wywala żadnych błędów, mechanik twierdzi ze dawki ma ok. Dodam jeszcze ze samochód poza opisanym problemem chodzi wg mnie idealnie. Przyspiesza :D dobrze, troszkę kopci, ale minimalne ilości.

Proszę o podpowiedz co może być przyczyną tak nierównej pracy silnika.

będę robił logi, ale czekam na fejs od viakena.

 

Pozdrawiam

Umin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, może być pompowtrysk, albo niełącząca wiązka kabli idąca do niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam....

 

 

Proszę o podpowiedz co może być przyczyną tak nierównej pracy silnika.

będę robił logi, ale czekam na fejs od viakena.

 

Pozdrawiam

Umin

 

Poczekaj na kabelek i będzie wiadomo, teraz to jak wróżenie z fusów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak włącz wszystkie odbiorniki prądu takie jak światła, podgrzewanie szyb, foteli, jeśli się trochę poprawi to znaczy że przyczyną nierównej pracy mogą być pompowtryski lub listwa pompowtrysków. Czy na zimnym silniku też ci nierówno pracuję czy dopiero jak się rozgrzeje silnik do temperatury roboczej?. Mam taki sam problem jak ty. Poczytaj sobie mój post '' http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40319 '' . Może coś ci on pomoże najważniejsze żebyś podłączył sobie samochód pod vaga i zdiagnozował bo inaczej nikt ci nie pomoże. W razie jakiś pytań pisz na PW.

Pozdrawiam:)

Edytowane przez jachim8584

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez byly drgania na jalowym, na vagu obroty skakaly o ok 40, po wymianie sprzegla i dwumasy, na vagu obroty nie drgają juz i nie czuc szarpania, ale po kieszeni trzaslo :)

aa no i co znaczy nie ma sily ruszyc, szarpie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód szarpie i nie ma siły jechać, jak dodam gazu podczas tego szarpania na biegu jałowym, dale nie równo chodzi tylko tyle ze na wyższych obrotach.

Objawy te są chwilowe, trwa to około 3-4 sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 100% pompowtryski leją . jest to trudne do zdjagnozowania!!!bo nasi mechanicy nie mają pojecia o silnikach na pompowtryskach!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samochód szarpie i nie ma siły jechać, jak dodam gazu podczas tego szarpania na biegu jałowym, dale nie równo chodzi tylko tyle ze na wyższych obrotach.

Objawy te są chwilowe, trwa to około 3-4 sekund.

 

Drgania występują na zimnym czy na ciepłym silniku?

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem jak rano zapale pochodzi sobie z 1 minute na biegu jalowym i zaczyna szarpac ale jak chwyci troche temperatury to przestaje szarpac np. jak przejade z 300m. pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam podobny problem jak rano zapale pochodzi sobie z 1 minute na biegu jalowym i zaczyna szarpac ale jak chwyci troche temperatury to przestaje szarpac np. jak przejade z 300m. pzdr

świece żarowe się kłaniają,sprawdź która nie grzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drgania występują na zimnym czy na ciepłym silniku?

Pozdro.

 

 

Nie ma różnicy, na zimnym i na ciepłym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trochę zmienia to postać rzeczy więc może to być koło dwumasowe lub pompowtryski musisz pod vaga podłączyć samochodzik.

Pozdrawiam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na kabelek, podłącze i zobaczymy co z tego będzie.

Najgorsze jest to ze ta usterka nie jest regularna.

Wczoraj i dziś passacik chodził dobrze.:634:

 

 

Mam jeszcze pytanie, czy wymienione w wątku koło dwumasowe może mieć wpływ na osiągi auta, chodzi mi z chwilowym osłabnięciem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jachim8584 ma rację. Chociaż z tego, co piszesz, wygląda mi to na sprawę z pompkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez kabla się nie obejdzie przyczyny możesz przypisać właśnie albo kolo albo pompowtryski jakbyś miał jakiś problem z programem lub diagnozą daleko od siebie nie mieszkamy zawsze możesz podjechać.Na początek bym zdjął pokrywę zaworów odpiął wtyczki od pompowtrysków przeczyścił i założył i to samo zrobił z tą dużą wtyczką przy głowicy od strony akumulatora.

Pozdrawiam:)

Edytowane przez jachim8584

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz miał kabelek i odczytasz błędy (podejrzewam PD) to zanim je kupisz odszukaj temat błędy pompowtryskiwaczy- widziałem go calkiem niedawno. Tam będziesz miał rozpiskę jak przemierzyć pompki i wtyczkę do ECU włącznie. Zdarzają się tam niekontakty i to dośc często a jak mówisz, że to sporadycznie to może być. Gdybyś nie odnalazł tego wątku to daj znać i podeślę Ci pin out ECU Twojego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak własnie zachowują sie lejące pompowtryski, a uszkodzenie jest mechaniczne pompowtrysku i dlatego komputer nie pokazuje błędów, te uskodzenie może tylko zdjagnozować doświatczony mechanik, który potrafi odczytać dawkowanie poszczególnych pompowtrysków!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że macie rację z lejącymi PD, dziś podczas jazdy znowu zaczął pływać na obrotach i słabnąc, podczas postoju spalanie chwilowe z 0,8-1,0l/h wzrasta na około 1,8-2,2l/h wg tego co pokazuje komp. pokł.

 

Będzie trzeba zrobić logi i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vlabmotion
Witam....

 

Od 24.12.2008 (taki sobie prezent:p) stałem się posiadaczem passata jak w temacie.

Problem jest z pracą silnika na biegu jałowym, silnik zaczyna drgać, na oko objaw jest jakby nie chodził na jeden cylinder (mój pierwszy diesel), podczas tych drgań, samochód praktycznie nie ma siły ruszyć.

Wymieniony został przepływomierz i trochę się to uspokoiło, VAG nie wywala żadnych błędów, mechanik twierdzi ze dawki ma ok. Dodam jeszcze ze samochód poza opisanym problemem chodzi wg mnie idealnie. Przyspiesza :D dobrze, troszkę kopci, ale minimalne ilości.

Proszę o podpowiedz co może być przyczyną tak nierównej pracy silnika.

będę robił logi, ale czekam na fejs od viakena.

 

Pozdrawiam

Umin

 

Polecam zajrzec tu

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36710

 

dzis pozbylem sie trzesiawek :)))))

 

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

Doszedł już interfejs i tu moje pytanie...

Szukam wartości bloków mierzonych, który z linków jest do PD

 

I

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=224

II

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183&highlight=abc+diagnozowania

 

Problem z poszukiwaniem wartości już rozwiązany.........

Edytowane przez umin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności