Gość black_mamba_pl Zgłoś #201 Napisano 4 Listopada 2011 Panowie czyli można przyjąć za pewnik, że te wszystkie auta wystawione na sprzedaż z przebiegiem ponad 100kkm - wymiana dwumasu gwarantowana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheBrave Zgłoś #202 Napisano 4 Listopada 2011 Panowie czyli można przyjąć za pewnik, że te wszystkie auta wystawione na sprzedaż z przebiegiem ponad 100kkm - wymiana dwumasu gwarantowana? raczej tak , jak nie teraz to wkrótce ( w zależnosci ile km robisz rocznie) moja pukała od 130k a padła na 160k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #203 Napisano 4 Listopada 2011 U mnie jest 169Tkm i jeszcze nie ma oznak wskazujących na wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #204 Napisano 4 Listopada 2011 Panowie czyli można przyjąć za pewnik, że te wszystkie auta wystawione na sprzedaż z przebiegiem ponad 100kkm - wymiana dwumasu gwarantowana? Jak kupujesz auto za jak się domyślam ponad 40000zł to nawet jak za kilka miesięcy dołożysz 2000zł na nową dwumasę to nie będzie to duży wzrost ceny auta a będziesz miał spokój z dwumasą na kolejne 100-150tys więc dla mnie to nie był by najważniejszy argument przy kupnie passata! Sam kupiłem rok temu swojego i już miał delikatne objawy padającej dwumasy przejeździłem rok ok 20tys km i właśnie zakupiłem dwumas i będę w nie dlugim czasie wymieniał To nie jest część która psuje się z dnia na dzień to powoli postępuje aż czeba wziąść i wymienić! Sprawdź dobrze samochód jego historię , przebieg itp Są poważniejsze usterki niż dwumas nie zapomnij o tym!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #205 Napisano 4 Listopada 2011 i jak kolego z twoją dwumasą? skoro nie piszesz, domyślam się że jest ok. pozdrawiam Nie chcialo mi sie opisywac tego jak bylem na telefonie, wiec teraz napisze. Dwumasa wyminiona, koszt wymiany 4 paki po znajomosci, czas - no ladnych pare godzin. A wiec tak: nie mam odniesienia, bo nigdy nie jechalem autem z DSG i nowa dwumasa, ale to co na pewno ustapilo, to drzenie auta na biegach N i P. Silnik pracuje juz rowno, nie ma klekotu. Przy dojezdzaniu do skrzyzowania (tzn zatrzymujac samochod) nie slychac zadnych dziwnych dzwiekow ze skrzyni. Przy wylaczaniu auta, rowniez juz nic nie telepie. Teraz co zostalo - choc nie wiem czy to ma cos wspolnego z dwumasa: przy lekkim dodaniu gazu (naljelpiej slyszalne przy malych predkosciach) slysze delikatne pukniecie. Mialem nadzieje, ze tego nie bedzie po wymianie dwumasy, ale jest. Kiedys czytalem topic na forum Skody i tam kolega mial identyczny objaw, z ktorym szarpal sie z ASO chyba kilka miesiecy. Poczatkowo ASO mowilo, ze ten typ tak ma, ale pozniej jakos to bylo rozwiazane - nie pamietam jednak jak. Poduszka pod silnikiem czy pod skrzynia jest OK - mowil mechanik, wiec to pukniecie mnie denerwuje. Nie sam dzwiek, a po prostu fakt, ze cos tam nie dziala jak nalezy. Druga sprawa - przy zmianie biegow (nie zauwazylem czy przy kazdych) pozostaje taki delikatny szmer. Nie slychac tego jak sie czlowiek nie wsluc***e, ale jest. Tu tez nie wiem czy to dwumasa czy nie. A same biegi, zdarza sie, ze czasem szarpna. Nie jest to szarpniecie jakby w manualu nieudolnie operowal sprzeglem, ale nie jest to tak plynnie jak DSG potrafi zmienic bieg. Nie stwierdzilem jeszcze czy zalezy to od obciazenia auta czy od obrotow w danym momencie, czy mam akurat DSG czy sekwencje, czy redukowaniu czy wrzucaniu wyzszych biegow... ale zdarza sie. I trzecia sprawa - jako, ze auto mam prawie rok, wiec wiem jak jezdzicz DSG i wiem jak reaguje na moje nogi, ale po wymianie dwumasy, zdarzylo mi sie, ze np jadac na 4. biegu, chcialem przyspieszyc, i zawsze redukowal na 3 i heja, a teraz mialem tak juz chyba ze 4-5 razy, ze redukuje mi na2. (na nieefektywne juz 4 tysiace obrotow) i dopiero po sekundzie, dwoch, wrzuca na 3. bieg. To tez mi sie nie podoba. Kolejny problem, to ze przy odpalaniu, zawsze wciskalem kluczyk doslownie na ulamek sekundy, i auto odpalalo, teraz jak tak robie, to zazwyczaj nie odpali, i musze trzymac go okolo sekunde. Tak wiec na pewno kupilem sobie troche czasu ta regeneracja, ale chyba troszceczke zaluje, ze nie zalatwilem wszystkiego w ASO, bo gdyby cos bylo nie tak, to jade i mowia mi co jest nie tak, ale niestety jak bylem w Polsce, to ASO nie mialo dwumasy do mojego modelu a na zamowienie musiliby czekac. Ale zobaczymy co bedzie z ta. I na koniec - kazdy mi mowi (zona, tesc,mechanik, matka, koledzy) ze za bardzo sie wsluc***e w auto, ze przesadnie szukam usterek w aucie, ale taki juz jestem. Wiem, ze mam VW a nie Rolls Royce´a ale kazde nietypowe zachowanie w aucie wychwytuje monetalnie i musze wiedziec dlaczego tak jest, wiec moze te opisywane przeze mnie przypadki, to rzeczywiscie norma w dziesiejszych Passatach. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
infoset Zgłoś #206 Napisano 4 Listopada 2011 Też tak mam Michał To bardzo uprzykrza życie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #207 Napisano 4 Listopada 2011 na koniec - kazdy mi mowi (zona, tesc,mechanik, matka, koledzy) ze za bardzo sie wsluc***e w auto, ze przesadnie szukam usterek w aucie, ale taki juz jestem. Wiem, ze mam VW a nie Rolls Royce´a ale kazde nietypowe zachowanie w aucie wychwytuje monetalnie i musze wiedziec dlaczego tak jest, wiec moze te opisywane przeze mnie przypadki, to rzeczywiscie norma w dziesiejszych Passatach. Mi to samo mówią. Nie przejmuj się. Potrafię dwa dni chodzić jak struty dlatego, że mi w samochodzie coś zaczęło pukać. No i też zawsze słyszę, że przesadzam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #208 Napisano 5 Listopada 2011 @infoset - ale co dokladnie masz tak samo? @cronos - a, no to ze swoja choroba nie jestem osamotniony;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek2006 Zgłoś #209 Napisano 5 Listopada 2011 michal1980 duzo zaoszczedziles na tej regeneracji 2masy ? he mi ostatnio powiedziala dziewczyna jak rano sluchalem stukanie 2masy , ze bardziej uwazniej slucham swojego passka a niz ja U mnie jest 169Tkm i jeszcze nie ma oznak wskazujących na wymianę. mi zaczal kolo 200Tkm stukac narazie mam prawie 233Tkm przebieg orginal i juz w sumie musze brac sie za wymiane ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
infoset Zgłoś #210 Napisano 5 Listopada 2011 @Michal - pisalem o podejsciu do auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koza1979 Zgłoś #211 Napisano 12 Listopada 2011 witam. mam też problem z dwumasą i po vinie otrzymałem informacje ,że nr kolo to, ktore moze pasowac to 03G 105 266 ar lub cr. Podobno ar to stary zamiennik a cr to nowy ale jest probelm kupieniem cr. Kolega sprawdzał mi w intercarsie i podbno nie ma zamienników tego kolo. Czy kotoś ma inne zdanie bo sam nie wiem komu wierzyć. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Areco Zgłoś #212 Napisano 13 Listopada 2011 Koło dwumasowe-jego średnia żywotnośc to ok 150 tyś km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter25 Zgłoś #213 Napisano 16 Listopada 2011 Witam mam pytanie czy jak juz mam objawy zużycia koła dwumasowego.Czy najlepiej wymienić od razu,czy czekać.znajomy powiedział aby poczekać aż całkowicie bedą stukoty w silniku.Ale nie zepsuje mi się czasami coś innego jak będę zwlekał z wymianą.Oraz słyszałem że najlepiej kupić orginalny nie żaden zamiennik Luka itp.W serwisie zaoferowali mi dwu masę za 3,5tys plus wymiana koło 1tys.A w allegro sa już za 1900zł Luka.Dodam że mam passata Dsg 2.0 170KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado82 Zgłoś #214 Napisano 16 Listopada 2011 Witam mam pytanie czy jak juz mam objawy zużycia koła dwumasowego.Czy najlepiej wymienić od razu,czy czekać.znajomy powiedział aby poczekać aż całkowicie bedą stukoty w silniku.Ale nie zepsuje mi się czasami coś innego jak będę zwlekał z wymianą.Oraz słyszałem że najlepiej kupić orginalny nie żaden zamiennik Luka itp.W serwisie zaoferowali mi dwu masę za 3,5tys plus wymiana koło 1tys.A w allegro sa już za 1900zł Luka.Dodam że mam passata Dsg 2.0 170KM.<br>U mnie objawy zaczęły pojawiać się delikatnie co jakiś czas w okolicach marca-kwietnia bieżącego roku dopiero we wrześniu były bardzo głośne i musiałem w końcu wymienić.<br>Czyli masz jakieś 6 miesięcy na przygotowanie się finansowo :-) Część kup na allegro i nie daj się doić w serwisie bo takie same części dostaniesz a zapłacisz dwa razy drożej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter25 Zgłoś #215 Napisano 16 Listopada 2011 Jeszcze zapomniałem dodać że te objawy mam juz jakieś 8 miesięcy i jest co raz gorzej.Ale nie wiem czy mogę jeździć dalej czy juz wymieniać.Nie padnie mi coś innego jak będe jeszcze jeździł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado82 Zgłoś #216 Napisano 16 Listopada 2011 Powiem ci szczerze że mi w pewnym momencie napieprzało mi tak że w środku podczas jazdy było też słychać. Po wymontowaniu przez mechanika tego elementu widziałem że od tego stukotu nawet 2 śruby wyleciały z koła dwumasowego i skręconego z nim sprzęgła więc u mnie już końcówka żywotności ale auto miało przejechane na tym kole dwumasowym ponad 210 tysięcy. Czy coś może się zepsuć? wydaje mi się że zawsze się coś może zepsuć np. podczas jazdy jak całkowicie się rozleci to auto Ci stanie i laweta jak jednemu kolesiowi co pisał w tym temacie że miał taką przygodę na autobanie w dojczlandach i ponad tysiąc oiro go to kosztowało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter25 Zgłoś #217 Napisano 16 Listopada 2011 Ok.Dzięki za odp.Pewnie nie długo wezmę się za wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheBrave Zgłoś #218 Napisano 16 Listopada 2011 Czy coś może się zepsuć? wydaje mi się że zawsze się coś może zepsuć np. podczas jazdy jak całkowicie się rozleci to auto Ci stanie i laweta jak jednemu kolesiowi co pisał w tym temacie że miał taką przygodę na autobanie w dojczlandach i ponad tysiąc oiro go to kosztowało. ha ha to nie było śmieszne to mi padło i nie tysiac a prawie 2 bo 1907euro i to za manual bo za dsg to pewnie ze 4k euro by krzyczeli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aksak Zgłoś #219 Napisano 21 Stycznia 2012 Prosze o pomoc przy identyfikacji problemu. Silnik 2.0 TDI CR 140, 148 kkm, przy przelaczaniu nizszych biegow, przy puszczaniu sprzegla, czuje cos w rodzaju drgan, "drapania", na pedale sprzegla, prz ytm mam wrazenie ze silnik chodzi troszke glosniej w tym momencie (klekocze). Problemy szczegolnie na zimno, a przy wyzszych biegach wszystko w porzadku. Mam podejrzenie ze juz czas na wymiane kola dwumasowego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spirre Zgłoś #220 Napisano 18 Lutego 2012 Witam przeczytalem sobie temat,i z tego co zauwazylem to dwu masa w TDI pada,w benzynach rzadko sie zdarza co nie?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach