Skocz do zawartości
adamq

Koło dwumasowe i jego żywotność / silnik BKP 2.0TDi 140PS

Rekomendowane odpowiedzi

To raczej jednomasowe, tzw sztywne. Ja polecam. Dużo już zamontowalem zamiast dwumase i żadnych skutków ubocznych. Jeden z najstarszych jaki pamiętam to Skoda i jeździ nią sąsiad na takim zestawie już ponad chyba dwa lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

masz jakies namiary na jakies do mojego paska ??

2,0 tdi 6 biegow.

trzeba inne sprzeglo tez ladowac czy nie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

No ale to nie ma chyba łożyska tak i trzeba dokupić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jednomas brak tłumienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

Ja pierd..... to aż tak wali ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jaką tarcze założył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

Ten zestaw by się tez nadal

5642743965 numer Allegro

To valeo dobre jest? Słyszałem rożne opinie o tym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słyszałeś jak valeo tłumi drgania na jedynce na dwójce takie trzaski w skrzyni, szarpania auta podczas delikatnego ruszania np. w korku.

oszaleć szło,ale i były plusy cisza podczas zapalania auta nie kołysało nim, podczas gaszenia cisza nie szarpało silnikiem,

ale tydzień i wywaliłem, :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

Ok. Dzięki. Chyba pozostanę przy dwumasie. Tylko będę zakładał przed samym wyjazdem do polski i szybko na poprawkę wirusa do Turboelity ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słyszałeś jak valeo tłumi drgania na jedynce na dwójce takie trzaski w skrzyni, szarpania auta podczas delikatnego ruszania np. w korku.

oszaleć szło,ale i były plusy cisza podczas zapalania auta nie kołysało nim, podczas gaszenia cisza nie szarpało silnikiem,

ale tydzień i wywaliłem, :)

 

 

 

większość klientów którzy mają do czynienia z jednomasem kończą właśnie tak jak Ty .

Zmieniają na standardowe DKZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,koledzy powiedźcie mi,czy też tak macie,czy nie, moje sprzęgło jak na razie zachowuje się ok.nie szarpie nie stuka ,ale mam bezwładność na sprzęgle gdy wcisnę delikatnie to około 3-4cm od góry leciutko wchodzi ale po tym czuć dopiero opór sprzęgła,nie wiem,czy już coś siędzieje czy ten typ tak ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi byc lekki luz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

poszukuję sprawdzony serwis który potwierdzi moją wstępna diagnozę(na zimno dość mocno trzęsie przy rozruchu, stuki przy przełączaniu z R na N i dalej D, przenoszenie wibracji gdy jest na R na zimno) i ewentualnie zajmie się wymianą dwumasy w moim passacie silnik BKP w połączeniu z DSG, obecnie 172 kkm, przy 25 kkm akcja fabryczna wymiany koła przez serwis. Łódź i okolice. Demontaż i montaż w ASO to ok 900 pln, niezależenie czy koło kupuję od Nich czy sam je dostarczam. LUK i SACHS są dostępne w podobnej cenie ok 1600 pln.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji regeneracji napędu pompy olejowej, widać też kawałek koła zamachowego. Już od dawna się tłucze na zimnym, ale jak już do widać to wtyknąłem w dziure koła śrubokręt i zacząłem ruszać środkiem dwumasy. Dość ciężko to opisać ale na wysokości otworów ma około 1cm luzu.

 

I teraz pytanie czy po moim opisie jest ktoś w stanie rzetelnie stwierdzić czy koło należy już wymienić czy jeszcze go troche mordować?

Zapiąłem na wał klucz i ruszając nim nawet delikatnie w prawo i w lewo koło wyraźnie daje metaliczne dzwięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji regeneracji napędu pompy olejowej, widać też kawałek koła zamachowego. Już od dawna się tłucze na zimnym, ale jak już do widać to wtyknąłem w dziure koła śrubokręt i zacząłem ruszać środkiem dwumasy. Dość ciężko to opisać ale na wysokości otworów ma około 1cm luzu.

 

I teraz pytanie czy po moim opisie jest ktoś w stanie rzetelnie stwierdzić czy koło należy już wymienić czy jeszcze go troche mordować?

Zapiąłem na wał klucz i ruszając nim nawet delikatnie w prawo i w lewo koło wyraźnie daje metaliczne dzwięki.

 

 

poszukam mój filmik ze sprawdzania dwumasy i sobie porównasz. (przez okienko po rozruszniku.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

U Ciebie to jakaś tragedia. U mnie nie ma nawet połowy tego luzu i nie klepie tak metalicznie. Wychodzi na to, że jeszcze troche musi pojeździć choć na zimnym motorze coś już tam mi szumi ;)

 

Praktykował ktoś taką metode jak zespawanie dwumasy? Jest dość dobry dostęp do koła. Luz mam ewidentny i teraz tak. Koło od strony silnika ma jakieś otwory technologiczne, wystarczyłoby cyknąć w 4 miejscach koło ze środkiem koła i mamy jednomase :D Tak wiem, że nie będzie wyważenia ale czy rozklepane koło ją ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o matko! zespawaj, a zanim si,ę rozleci, poszukaj nowej skrzyni biegów i przy nieco mniejszej ilości szczęścia , nowego wału korbowego ;)

 

No ale ludzie jeżdżą na stałych kołach i jakoś dają rade :) to jakbym go unieruchomił to by działało podobnie jak stałe koło zamachowe. Nie ma szansy takie coś działać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie na stałych , a na jednomasowych, tyle ,że w takim zestawie dedykowanym do danego konkretnego auta, owszem koło zamachowe jest tradycyjne, ale sprzęgło jak w starych wersjach ma tłumik drgań, a ja zaspawasz, to będziesz miał cep w obudowie sprzęgła, pomijając fakt braku wyważenia itd, ale chesz to spawaj

 

nie o to chodzi, że jak chcesz to spawaj :) jak bede chciał to zaspawam. Chodzi o to, żeby podpytać lub wymienić się doświadczeniem :D gdzieś już słyszałem o jednomasie ale czy sprężynki były w tarczy? hmm tego nie doczytałem :D pomijam fakt wyważenia bo 4 niewielkie wtopienia raczej nie robiłyby różnicy tym bardziej że zużyta dwumasa też już bije srogo.

 

Morał z tego taki, że moim zdaniem trzeba zostawić tak jak jest i czekać aż rozklepie się całkowicie i dopiero wtedy rwać skrzynie :D

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności