fałwej Zgłoś #1 Napisano 13 Lipca 2006 2 dni temu przećwiczyłem wymianę linki podnoszenia szyby, drzwi kierowcy. Niezbędne są podstawowe narzędzia, które zamieściłem na fotce. Nie wyczerpuje to potrzeb, co do narzędzi, trzeba mieć pod ręką jeszcze jakąś skrzyneczkę cudów, bo może się okazać, ze jeszcze coś będzie niezbędne. Tak jak widać na fotce, TORX-y, szczypce, wkrętaki, grzechotka z kluczem 12 gwiazdkowym do odkręcenia zamka drzwi. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/96b4ad4c3f3a075f.html Przydadzą się zapewne opaski i zatrzaski tapicerki, które czasami pękają w trakcie demontażu lub montażu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b55288a04a2660d4.html A tak dzieje się, kiedy linka się zerwie, istny kipisz. Zobaczcie sami. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb74f89c1482b06b.html Nie opisuję jak zdjąć tapicerkę i płytę podnoszenia szyby, bo jest to na forum w warsztacie. Po wymontowaniu wymienionych elementów objawił się kipisz i spustoszenie w całej okazałości. A wina leży po stronie konstruktorów, albo po stronie użytkownika auta, który nie przewidział, że niesmarowana linka może się przecierać na elemencie widocznym na fotce. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/545c5a8324c0fc5b.html A tu ten sam element po wymontowaniu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9194ddf70b3df3c.html Tu widzimy linkę jeszcze uszkodzoną na płycie z uwydatnionym elementem, coś na kształt nakrętki, który należy wcisnąć do tych plastikowych prowadnic, bo w przeciwnym razie szyba może opadać a plastik popęka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/462d3d057017f059.html Zakładanie linki na płytę Nie da się tego zrobić samemu. Potrzebna będzie pomoc drugiej osoby, chodzi o montaż linki już w prowadnicach, występują tu duże naprężenia i sami sobie nie poradzimy. Nawijając musimy zwrócić uwagę na kierunek opuszczania bądź opadania szyby, bo może się okazać, że zamykając pilotem lub ręcznie wszystkie szyby, ta jedna może opadać. Należy założyć linkę na prowadnice, następnie nawinąć na bęben mechanizmu silnika, przy czym jeden koniec nawinąć jeden obrót a pozostałą część nawinąć drugim końcem. W bębnie są takie same zakończenia linki jak do prowadnic plastikowych. Tak nawiniętą linkę wkładamy do przekładni silnika, a następnie mocujemy silnik. Po tym fakcie można już napinać linkę tym plastikowym elementem wkładając go do prowadnicy metalowej. Podczas tej operacji uchwyty, którymi przykręcamy szybę muszą znajdować się w górnym położeniu, w przeciwnym wypadku można uszkodzić plastikową prowadnicę, lub po prostu wyskoczy linka z niej, a tak mi się przytrafiło. Po zakończeniu linki posmarujmy choćby jakimkolwiek smarem linkę, bo będą kłopoty. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9194ddf70b3df3c.html Dzieło zakończone, można przystąpić do dalszego montażu w nadwoziu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01a1e054bdbfe109.html Dodam jeszcze, że nie ma tu żadnych wyłączników krańcowych jak tu ktoś opisał. Silnik wyłącza się jak napotka na określony opór lub, gdy wyłączymy go przyciskiem sterowania szyb ewentualnie kluczykiem w zamku kierowcy i pasażera Trochę może nieudolny popis, ale zawsze wniesie coś nowego dla zainteresowanych. :629: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość passat102 Zgłoś #2 Napisano 13 Lipca 2006 Dzięki Twemu opisowi, uporałem się ostatecznie z moimi niedomaganiami opisanymi w topicu Uszkodzony mechanizm elektrycznego podnoszenia szyb . Pozdrawiam passat102 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #3 Napisano 13 Lipca 2006 fałwej hmm jak ja to zdejmowałem u siebie to tyle rdzy tam nie było Ba wogle nie było rdzy.. troszke dziwi mnie fakt że u ciebie linka itd sa pordzewiałe Pytanko jedno jakim sposobem ustawiłeś te bolczyki ktore trzymaja plastiki ? Oraz wogle skad wiedziałeś ile linki trzeba na to wszystko ? w opisie brakuje mi właśnie takich informacji Oraz miejsca np nawiniecia Aaa jeszcze jedno Z tego co pamietam opis regeneracji silniczka podnoszenia szyb z golfa to pamietam że coś na zasadzie wyłacznika krańcowego było właśnie w tym mechanizmie były tam takie okragłe koła z przerwami itd Nie pamietam juz o co tam chodziło POZDRO! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #4 Napisano 14 Lipca 2006 fałwej hmm jak ja to zdejmowałem u siebie to tyle rdzy tam nie było Ba wogle nie było rdzy.. troszke dziwi mnie fakt że u ciebie linka itd sa pordzewiałe Pytanko jedno jakim sposobem ustawiłeś te bolczyki ktore trzymaja plastiki ? Oraz wogle skad wiedziałeś ile linki trzeba na to wszystko ? w opisie brakuje mi właśnie takich informacji Oraz miejsca np nawiniecia No rzeczywiscie jest tu kilka niewadomych. Ciesze sie bardzo, że ktoś to odkrył. Rdza pojawiła się dlatego , że brak było konserwacji. Przecież tam woda leje się strumieniami a linka cały czas przeciera się po tym nieruchomym elemencie tracąc środek konserwujący i warstwe ocynku zdaje się. Otuż linke oryginalną zakupiłem razem z płytą na szrocie i do tego z głosnikiem za marne 100zł. Przy czym należy dodać, że była to prawa strona , przód a ja potrzebowałem lewej. Na giełdzie dyzio chciał za to bez głośnika 250 zł!!! Nic nie pasuje z lewej do prawej, jest to lustrzane odbicie, tylko linka pasuje no i jeszcze tan nieruchomy plastik po którym przesówa sie linka i rolki , których osie nalażałoby rozwiercać , aby je wymontować. Więc zakładałem oryginał i nie potrzebowałem wymiarów itd. Jeżeli chodzi o miejsce nawinięcia, to jest banalnie proste, po wykręceniu silnika widać wszystko jak na dłoni i poprzez analogie łatwo dojść do tego jak sobie z tym poradzić. i BARDZO WAŻNE aby nie wykręcać silnika z jego obudowy!!! W instrukcji przestrzegają przed tym manewrem , bo wtedy podobno nie da się już go złożyć. Nie próbowałem tego Powrócę do tych wyłaczników krańcowych. Ich tam na pewno nie ma. Jak włączyłem silnik bez linki, to dopiero zatrzymał się jak ingerowałem w przyciski natomiast z linką to zamyka się i otwiera do momentu napotkania na opór, lub jak ingerujemy w przyciski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #5 Napisano 14 Lipca 2006 fałwej tzn nie twierdze ze wyłaczniki krańcowe sa Tylko widziałem w mechanizmie takie jak by "potencjometry" właśnie myślałem ze to to zatrzymuje.. te potencjometry połączone sa z zembatka.. o ile pamietam w golfie jest inna niż w pasacie a w leonie jeszcze inna Nurtuje mnie do czego one słóża Qrcze i ciagle nurtuje mnie ta rdza Bo u mnie tego nie ma I też nie wiem jak to jest z tym mechanizmem co sie nie rusza z tym plastikiem... dziwi mnie troche ze to poszło Bo to raczej plastik powienien ulec metalowi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #6 Napisano 14 Lipca 2006 A jednak plastik wytrzymał a przerdzewiała linka nie :647: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SicboY Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2009 witam ;] właśnie zajmuje się naprawą elektrycznej szyby od strony kierowcy w Passacie b5 z silnikiem ahu 90 km rocznik 96.Problemem jest pęknięta linka prowadząca szybę do mechanizmu opuszczania/podnoszenia szyby linke dopadła rdza w dwóch miejscach i nie wiem jaka ona miała długość i stąd moje niecodzienne pytanie czy któryś z użytkowników tego forum naprawiał już taki element i zajmował sie wymiana takiej linki zeby podac mi jej długość ?? bo linke na wymiane mam ograniczniki tez załorze takie które będą pasowały tylko brakuje mi jaka jest jej długość ... podpowiedzi mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2009 brakuje mi jaka jest jej długość ... bo linke na wymiane mam No to jak masz no to chyba wiesz jaka powinna byc ? A może masz z innego auta ? Sprecyzuj pytanie Swoją droga w B4 założyłem od roweru, hamulcową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SicboY Zgłoś #9 Napisano 23 Maja 2009 mam linkę która ma 5 metrów i z niej mogę sobie hmm dosztukować ... a tak swoja drogą od jakiego modelu roweru ta linka hamulcowa do Ciebie pasowała ?? aha i jeszcze jedno jak sobie poradziłeś z tymi zaciskami co sa na tej lince ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #10 Napisano 23 Maja 2009 a tak swoja drogą od jakiego modelu roweru ta linka hamulcowa do Ciebie pasowała ?? Już nie pamiętam jak to było, chyba standardowa od przedniego hamulca jak sobie poradziłeś z tymi zaciskami co sa na tej lince ?? Zacisk był na lince hamulcowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SicboY Zgłoś #11 Napisano 23 Maja 2009 ale mi nie chodzi o zaciski na końcach linki tylko te co są na lince... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #12 Napisano 23 Maja 2009 Ja robiłem już taką rzeźbę w swoim passku. Zaciski na lince, te które trzymają szybę robiłem ze stalowego drutu o snicy 6mm. Nawiercałem od jego czoła otwór taki żeby linka przeszła i oźniej odcinałem taką tulejkę zakładałem na linkę i zaciskałem "ruskim kluczem" czyt. młotkiem Niepamiętam już dokładnie, ale odległość midzy tymi właśnie zaciskami wynosiła 110 cm ale nie pamiętam tego na 100% bo robiłem to rok temu. Całkiem sprawnie mi to poszło i muzępowiedzieć, że szyby śmigają do dziś i nic się niedzieje złego. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #13 Napisano 13 Czerwca 2009 VWMArcin - a jesteś w stanie napisać czy ta nowa linka miała idealnie taka samą długość co stara? Czy może jest dopuszczalna jakaś tolerancja? Pytam bo mam to samo, urawała sie linka w drzwaich kierowcy, wymontowałem ją ale oprucz tego że jest urwana to jeszcze tak poszarpana ze nie jestem w stanie dokładnie zmierzyć jej długości i sie obawiam czy jak sie machne np. o 2 cm to czy cos złego sie wydarzy czy nie? A może ktoś inny wie jaka idelanie ma byc długośc tej linki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #14 Napisano 14 Czerwca 2009 SeWeR - ja już dokładnie niepamiętam jaką długość dokładnie miała ta linaka.U mnie ta stara była tylko delikatnie urwana więc ją mierzyłem i uciąłem taką samą. Wiem tylko, że miała ponad 3 metry. Jak się buchniesz o 2 cm to raczej nic się nie stanie.Trzeba to zrobić na ścisło, bo jak będzie za lużna to wyjddzie kicha - szyba będzie się pszekaszała, tak było u mnie na początku ale poprawiłem to. Nie zrobiłem wtedy zdjęć :636: bo niemiałem aparatu, a widzę że były by pomocne. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domzik Zgłoś #15 Napisano 14 Czerwca 2009 witam niedawno to przerabiałem po pierwszym pomiarze urwanej linki i dorobieniu nowej okazało się ze jest za krótka więc rozebrałem drzwi pasażera wyjąłem linke i od niej odmierzyłem pzykładając je do siebie wyszło idealnie był tylko mały problem z założeniem bo nowa linka okazała sie mniej giętka od oryginalnej i cieżko bylo ja założyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekm11 Zgłoś #16 Napisano 16 Czerwca 2009 Mi też przerdzewiała. Oryginalna linka jest bardzo giętka, ponieważ składa się z bardzo cienkich drucików o grubości porównywalnej z grubością ludzkiego włosa. Może ktoś wie, gdzie takie cudo na metry kupić ? To, że te linki pękają, to według mnie wada konstrukcyjna. Druciki są ocynkowane, ale ze względu na ich grubość, powłoka antykorozyjna prawdopodobnie jest bardzo cienka. Linka, którą widziałem u siebie była całkowicie "sucha". Jakby komuś z konstruktorów przyszło do głowy, aby ją pokryć jakimś dobrym, niezmywalnym przez lata preparatem antykorozyjnym to pewnie ta linka byłaby wieczna. A tak, w pasatach tyka bomba, która się odezwie w najmniej spodziewanym momencie. Tak jak u mnie, co skutkowało niedomkniętą szybą, i co z takim samochodem zrobić jak stoi na dworze ? W tej chwili szyba u mnie jest podparta na śrubie z nakrętką fi 5 (wywiercony otwór w jakiejś blaszce wewnątrz drzwi, jak się zdejmie poszycie to nietrudno się domyślić, jak to zrobić) i czeka, aż będę miał trochę czasu by założyć nową linkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba_1 Zgłoś #17 Napisano 28 Stycznia 2010 i BARDZO WAŻNE aby nie wykręcać silnika z jego obudowy!!! W instrukcji przestrzegają przed tym manewrem , bo wtedy podobno nie da się już go złożyć. Nie próbowałem tego U mnie dało się zamienić silniczek bez problemów. Przód prawy. 2001 Fl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ROBERTP Zgłoś #18 Napisano 28 Stycznia 2010 mam pytanko gdzie można kupić plastiki trzymające szybę na linkach. czy to jest drogie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba_1 Zgłoś #19 Napisano 28 Stycznia 2010 mam pytanko gdzie można kupić plastiki trzymające szybę na linkach.czy to jest drogie? Poszukaj tu: http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=18889&from_showcat=1&order=p&string=passat Ułóż cenami rosnąco – czasami jest taniej (i prościej) kupić cały element. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #20 Napisano 28 Stycznia 2010 Myślę że gra nie warta świeczki,same linki widziałem po 50 zł na stronę,do tego dorzućmy ich zaprawienie i nawinięcie gdzie za 95zł można kupić cały mechanizm metalowe prowadnice i łapy szyby.Góra 30 min pracy rozwiercenie nitów i montaż nowej prowadnicy na śruby które są w komplecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach