Skocz do zawartości
fałwej

Naprawa linki podnoszenia szyb.

Rekomendowane odpowiedzi

up

to nikt tego nie zamieniał , nie robił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy usterka mechanizmu opuszczania szyb może być przyczyną również usterki centralego zamka ??? No bo raczej elektrycznych szyb to napewno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, przerabiałem wymianę całego mechanizmu jakiś rok temu. Po ok. 10 miesiącach szyba zaczęła ciężko chodzić, przypuszczałem rdzę na lince, bo niczym jej nie posmarowałem/popsikałem podczas wymiany. Dziś zdjąłem mechanizm i rzeczywiście linka jest przerdzewiała, może nie tragicznie, ale szyba chodziła naprawdę ciężko, bałem się o silniczek. Dziś już nigdzie nie kupię takiej linki, ale jutro będę to znowu składał do kupy i tu pojawia się moje pytanie, co polecacie celem ochrony takiej linki przed rdzą na przyszłość? WD40, wazelina, to takie domowe sposoby (nie wiem na ile skuteczne)... Z góry dzięki za odpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam taki problem. Linka pękła nie mam jeszcze mechanizmu . rozebrałem drzwi podparłem deseczką aby szyba nie opadała. po zamontowaniu wszystkiego spowrotem czyli podpieciu swszystkich kabli... wszystko umarło sa to drzwi od kierowcy:( sprawdziłem kostki podociskałem i dalej wielki h.. nawt kluczk mi nie działa i sie nie zamyka z pilota POMOCY:swirus

dodam jeszcze ze przed zdemontowaniem wszzystko chodziło....

Edytowane przez Hesus187

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. A ja mam taki problem. Linka pękła nie mam jeszcze mechanizmu . rozebrałem drzwi podparłem deseczką aby szyba nie opadała. po zamontowaniu wszystkiego spowrotem czyli podpieciu swszystkich kabli... wszystko umarło sa to drzwi od kierowcy:( sprawdziłem kostki podociskałem i dalej wielki h.. nawt kluczk mi nie działa i sie nie zamyka z pilota POMOCY:swirus

dodam jeszcze ze przed zdemontowaniem wszzystko chodziło....

 

 

A więc odpowiem sobie sam.... Z prawej strony od kierowcy znajdują się bezpieczniki. I to jeden własnie bezpiecznik odpowiada za centralny, szyby , oswietlenie i był on spalony.

pozdrawiam wszystkich:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czeka mnie również wymiana linki.

 

Czy ktoś ma doświadczenie z taką linką?

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-skoda-superb-linka-podnosnik-szyby-l-i3486919406.html

 

Z tego co widać, nie trzeba jej nawijać, a to pewien plus. Pozostaje pytanie czy jest plug&play

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czeka mnie również wymiana linki.

 

Czy ktoś ma doświadczenie z taką linką?

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-skoda-superb-linka-podnosnik-szyby-l-i3486919406.html

 

Z tego co widać, nie trzeba jej nawijać, a to pewien plus. Pozostaje pytanie czy jest plug&play

 

Przerabiałem to już dwa razy, także w razie wątpliwości pytaj śmiało. Plug&Play, to tak do końca nie jest. Jeśli nikt nigdy nie wymieniał podnośnika, to oryginalny jest przymocowany nitami. Trzeba będzie je rozwiercić. Ale jeśli posiadasz wiertło do metalu (nie pamiętam rozmiaru, ale dość spore), nie będziesz miał z tym problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przerabiałem to już dwa razy, także w razie wątpliwości pytaj śmiało. Plug&Play, to tak do końca nie jest. Jeśli nikt nigdy nie wymieniał podnośnika, to oryginalny jest przymocowany nitami. Trzeba będzie je rozwiercić. Ale jeśli posiadasz wiertło do metalu (nie pamiętam rozmiaru, ale dość spore), nie będziesz miał z tym problemu.

 

U mnie te szyny po których ślizgają się plastiki mocujące szyby są na śrubach 13". Odkręciłem je bez problemu. Ten plastik, na który jest nawinięta linka (po drugiej stronie silniczka) był przykręcony na 3 śrubach Torx, też odkręciłem i wymontowałem starą linkę. Czy oznacza to, że nie będzie mi potrzebne rozwiercanie i dam radę łatwo wymienić linkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie te szyny po których ślizgają się plastiki mocujące szyby są na śrubach 13". Odkręciłem je bez problemu. Ten plastik, na który jest nawinięta linka (po drugiej stronie silniczka) był przykręcony na 3 śrubach Torx, też odkręciłem i wymontowałem starą linkę. Czy oznacza to, że nie będzie mi potrzebne rozwiercanie i dam radę łatwo wymienić linkę?

 

No widzisz, to masz jeden problem mniej, u mnie szyny były zanitowane. Jak piszesz - wszystko już rozmontowałeś. To teraz wszystko w odwrotnej kolejności używając nowych części :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że linka z linka ( :-) ) który podesłałem, będzie odpowiadała wymiarami oryginałowi. Dam znać jak poszło :)

Dzieki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś kupiłem coś takiego: http://allegro.pl/vw-passat-b5-b6-superb-podnosnik-szyby-p-nowy-i3448043242.html Jest z szynami, także w ogóle nie przejmowałem się linką. Po prostu wykręciłem uszkodzony podnośnik i zamontowałem nowy. Przekładałem tylko silniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie polecam kupować linek na allegro, są słabej jakości i niby nierdzewne , co okazało się gówno prawda. Dwukrotnie przerywała sie w podobnym miejscu. Lepiej kupić całą blachę z mechanizmem i nie dość że wymiana to max 30 minut to wytrzyma dłużej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam ten sam problem: prawy przód przestał się otwierać, słychać tylko chrobotanie linki na rolkach. Może ktoś podesłać jakiś pewny link z alledrogo? Nie mam zdolności manualnych, więc proszę o poradę i pytanie: łatwiej kupić linkę i kombinować, czy cały mechanizm...? Nie ukrywam, że zależy mi również na kosztach...

 

pozdr,

kris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu. Mi pękła jeszcze zimą linka od strony kierowcy.

Teraz się dopiero za to zabrałem. Tak więc jestem z zapytaniem, jak ogarnąć temat z przynitowanym mechanizmem. Jak sobie z tym poradziliście. Bo jeśli ciężko jest to zrobić tak, żeby to jakoś w miarę ładnie i sprawdzało się na dłużej, to może lepiej dołożyć i wymienić całą blachę z mechanizmem??

Jakiego producenta szukać zamiennika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli kupisz zamiennik szyn z założoną linką to nity rozwiercasz i nowe szyny przykręcasz na śruby które dostajesz w komplecie.

A jeśli kupisz samą linkę to nitów ni ruszasz.

Przerabiałem obydwa tematy i o wiele łatwiej jest z wymianą szyn, pamiętać trzeba o dobrym nasmarowaniu nowel linki.

Powodzenia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli kupisz zamiennik szyn z założoną linką to nity rozwiercasz i nowe szyny przykręcasz na śruby które dostajesz w komplecie.

A jeśli kupisz samą linkę to nitów ni ruszasz.

Przerabiałem obydwa tematy i o wiele łatwiej jest z wymianą szyn, pamiętać trzeba o dobrym nasmarowaniu nowel linki.

Powodzenia;)

Dokładnie kolego, zakupiłem zamiennik z szynami. Tak więc nity rozwiercone i założone na śruby które były w komplecie.

Montaż prosty, najwięcej roboty z rozebraniem drzwi i demontażem blachy.

Zamiennik szyn z linką zakupiłem,w lokalnym sklepie moto za 88pln. Posiadał nawet wybity numer części oryginału na jednej z prowadnic mechanizmu.

Co do smarowania, na tym zamienniku producent już dosyć konkretnie posmarował takim jakby lekko białym smarem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie jest proste czy smarować te linki prowadnic jak tak to czym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie pytanie jest proste czy smarować te linki prowadnic jak tak to czym

Jeśli masz rozebrane drzwi, to można przesmarować "przy okazji" - ja zawsze używałem wazeliny technicznej, rozprowadź palcem po lince, daj trochę więcej na rolkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie pytanie jest proste czy smarować te linki prowadnic jak tak to czym

 

jak wyżej koledzy piszą. WD nie polecam, jednak z braku możliwości to lepsze to nic nic. Polecam wazeline, olej. Ja smaruje olejem i niezdarzylo sie jeszcze aby coś zardzewialo. (olej nabieram w szczykawke z igla, i wprowadzam w pancerz link)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak jako że miałem wszystko rozebrane pozwoliłem sobie na oczyszczenie wszystkich linek wd-40 a na drugi dzień przesmarować wszystko oliwą i powiem że wszystko śmiga o wiele lżej i wydaje mi się że ciszej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności