DaVWiDs Zgłoś #41 Napisano 10 Maja 2011 up to nikt tego nie zamieniał , nie robił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damiano91 Zgłoś #42 Napisano 22 Sierpnia 2011 Koledzy czy usterka mechanizmu opuszczania szyb może być przyczyną również usterki centralego zamka ??? No bo raczej elektrycznych szyb to napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaber Zgłoś #43 Napisano 12 Sierpnia 2012 Koledzy, przerabiałem wymianę całego mechanizmu jakiś rok temu. Po ok. 10 miesiącach szyba zaczęła ciężko chodzić, przypuszczałem rdzę na lince, bo niczym jej nie posmarowałem/popsikałem podczas wymiany. Dziś zdjąłem mechanizm i rzeczywiście linka jest przerdzewiała, może nie tragicznie, ale szyba chodziła naprawdę ciężko, bałem się o silniczek. Dziś już nigdzie nie kupię takiej linki, ale jutro będę to znowu składał do kupy i tu pojawia się moje pytanie, co polecacie celem ochrony takiej linki przed rdzą na przyszłość? WD40, wazelina, to takie domowe sposoby (nie wiem na ile skuteczne)... Z góry dzięki za odpowiedzi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hesus187 Zgłoś #44 Napisano 22 Listopada 2012 (edytowane) Witam. A ja mam taki problem. Linka pękła nie mam jeszcze mechanizmu . rozebrałem drzwi podparłem deseczką aby szyba nie opadała. po zamontowaniu wszystkiego spowrotem czyli podpieciu swszystkich kabli... wszystko umarło sa to drzwi od kierowcy:( sprawdziłem kostki podociskałem i dalej wielki h.. nawt kluczk mi nie działa i sie nie zamyka z pilota POMOCY:swirus dodam jeszcze ze przed zdemontowaniem wszzystko chodziło.... Edytowane 22 Listopada 2012 przez Hesus187 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hesus187 Zgłoś #45 Napisano 22 Listopada 2012 Witam. A ja mam taki problem. Linka pękła nie mam jeszcze mechanizmu . rozebrałem drzwi podparłem deseczką aby szyba nie opadała. po zamontowaniu wszystkiego spowrotem czyli podpieciu swszystkich kabli... wszystko umarło sa to drzwi od kierowcy:( sprawdziłem kostki podociskałem i dalej wielki h.. nawt kluczk mi nie działa i sie nie zamyka z pilota POMOCY:swirusdodam jeszcze ze przed zdemontowaniem wszzystko chodziło.... A więc odpowiem sobie sam.... Z prawej strony od kierowcy znajdują się bezpieczniki. I to jeden własnie bezpiecznik odpowiada za centralny, szyby , oswietlenie i był on spalony. pozdrawiam wszystkich:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #46 Napisano 2 Września 2013 Witam, czeka mnie również wymiana linki. Czy ktoś ma doświadczenie z taką linką? http://allegro.pl/vw-passat-b5-skoda-superb-linka-podnosnik-szyby-l-i3486919406.html Z tego co widać, nie trzeba jej nawijać, a to pewien plus. Pozostaje pytanie czy jest plug&play Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaber Zgłoś #47 Napisano 2 Września 2013 Witam, czeka mnie również wymiana linki. Czy ktoś ma doświadczenie z taką linką? http://allegro.pl/vw-passat-b5-skoda-superb-linka-podnosnik-szyby-l-i3486919406.html Z tego co widać, nie trzeba jej nawijać, a to pewien plus. Pozostaje pytanie czy jest plug&play Przerabiałem to już dwa razy, także w razie wątpliwości pytaj śmiało. Plug&Play, to tak do końca nie jest. Jeśli nikt nigdy nie wymieniał podnośnika, to oryginalny jest przymocowany nitami. Trzeba będzie je rozwiercić. Ale jeśli posiadasz wiertło do metalu (nie pamiętam rozmiaru, ale dość spore), nie będziesz miał z tym problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #48 Napisano 2 Września 2013 Przerabiałem to już dwa razy, także w razie wątpliwości pytaj śmiało. Plug&Play, to tak do końca nie jest. Jeśli nikt nigdy nie wymieniał podnośnika, to oryginalny jest przymocowany nitami. Trzeba będzie je rozwiercić. Ale jeśli posiadasz wiertło do metalu (nie pamiętam rozmiaru, ale dość spore), nie będziesz miał z tym problemu. U mnie te szyny po których ślizgają się plastiki mocujące szyby są na śrubach 13". Odkręciłem je bez problemu. Ten plastik, na który jest nawinięta linka (po drugiej stronie silniczka) był przykręcony na 3 śrubach Torx, też odkręciłem i wymontowałem starą linkę. Czy oznacza to, że nie będzie mi potrzebne rozwiercanie i dam radę łatwo wymienić linkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaber Zgłoś #49 Napisano 2 Września 2013 U mnie te szyny po których ślizgają się plastiki mocujące szyby są na śrubach 13". Odkręciłem je bez problemu. Ten plastik, na który jest nawinięta linka (po drugiej stronie silniczka) był przykręcony na 3 śrubach Torx, też odkręciłem i wymontowałem starą linkę. Czy oznacza to, że nie będzie mi potrzebne rozwiercanie i dam radę łatwo wymienić linkę? No widzisz, to masz jeden problem mniej, u mnie szyny były zanitowane. Jak piszesz - wszystko już rozmontowałeś. To teraz wszystko w odwrotnej kolejności używając nowych części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #50 Napisano 2 Września 2013 Mam nadzieję, że linka z linka ( :-) ) który podesłałem, będzie odpowiadała wymiarami oryginałowi. Dam znać jak poszło Dzieki ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaber Zgłoś #51 Napisano 2 Września 2013 Ja kiedyś kupiłem coś takiego: http://allegro.pl/vw-passat-b5-b6-superb-podnosnik-szyby-p-nowy-i3448043242.html Jest z szynami, także w ogóle nie przejmowałem się linką. Po prostu wykręciłem uszkodzony podnośnik i zamontowałem nowy. Przekładałem tylko silniczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaVWiDs Zgłoś #52 Napisano 15 Stycznia 2014 nie polecam kupować linek na allegro, są słabej jakości i niby nierdzewne , co okazało się gówno prawda. Dwukrotnie przerywała sie w podobnym miejscu. Lepiej kupić całą blachę z mechanizmem i nie dość że wymiana to max 30 minut to wytrzyma dłużej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1st0 Zgłoś #53 Napisano 16 Kwietnia 2014 Witam, Mam ten sam problem: prawy przód przestał się otwierać, słychać tylko chrobotanie linki na rolkach. Może ktoś podesłać jakiś pewny link z alledrogo? Nie mam zdolności manualnych, więc proszę o poradę i pytanie: łatwiej kupić linkę i kombinować, czy cały mechanizm...? Nie ukrywam, że zależy mi również na kosztach... pozdr, kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #54 Napisano 24 Kwietnia 2014 Podłączam się do tematu. Mi pękła jeszcze zimą linka od strony kierowcy. Teraz się dopiero za to zabrałem. Tak więc jestem z zapytaniem, jak ogarnąć temat z przynitowanym mechanizmem. Jak sobie z tym poradziliście. Bo jeśli ciężko jest to zrobić tak, żeby to jakoś w miarę ładnie i sprawdzało się na dłużej, to może lepiej dołożyć i wymienić całą blachę z mechanizmem?? Jakiego producenta szukać zamiennika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #55 Napisano 24 Kwietnia 2014 jeśli kupisz zamiennik szyn z założoną linką to nity rozwiercasz i nowe szyny przykręcasz na śruby które dostajesz w komplecie. A jeśli kupisz samą linkę to nitów ni ruszasz. Przerabiałem obydwa tematy i o wiele łatwiej jest z wymianą szyn, pamiętać trzeba o dobrym nasmarowaniu nowel linki. Powodzenia;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #56 Napisano 29 Kwietnia 2014 jeśli kupisz zamiennik szyn z założoną linką to nity rozwiercasz i nowe szyny przykręcasz na śruby które dostajesz w komplecie.A jeśli kupisz samą linkę to nitów ni ruszasz. Przerabiałem obydwa tematy i o wiele łatwiej jest z wymianą szyn, pamiętać trzeba o dobrym nasmarowaniu nowel linki. Powodzenia;) Dokładnie kolego, zakupiłem zamiennik z szynami. Tak więc nity rozwiercone i założone na śruby które były w komplecie. Montaż prosty, najwięcej roboty z rozebraniem drzwi i demontażem blachy. Zamiennik szyn z linką zakupiłem,w lokalnym sklepie moto za 88pln. Posiadał nawet wybity numer części oryginału na jednej z prowadnic mechanizmu. Co do smarowania, na tym zamienniku producent już dosyć konkretnie posmarował takim jakby lekko białym smarem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesp32 Zgłoś #57 Napisano 9 Lutego 2016 Panowie pytanie jest proste czy smarować te linki prowadnic jak tak to czym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaber Zgłoś #58 Napisano 11 Lutego 2016 Panowie pytanie jest proste czy smarować te linki prowadnic jak tak to czym Jeśli masz rozebrane drzwi, to można przesmarować "przy okazji" - ja zawsze używałem wazeliny technicznej, rozprowadź palcem po lince, daj trochę więcej na rolkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzychu_14 Zgłoś #59 Napisano 15 Lutego 2016 Panowie pytanie jest proste czy smarować te linki prowadnic jak tak to czym jak wyżej koledzy piszą. WD nie polecam, jednak z braku możliwości to lepsze to nic nic. Polecam wazeline, olej. Ja smaruje olejem i niezdarzylo sie jeszcze aby coś zardzewialo. (olej nabieram w szczykawke z igla, i wprowadzam w pancerz link) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesp32 Zgłoś #60 Napisano 17 Lutego 2016 jednak jako że miałem wszystko rozebrane pozwoliłem sobie na oczyszczenie wszystkich linek wd-40 a na drugi dzień przesmarować wszystko oliwą i powiem że wszystko śmiga o wiele lżej i wydaje mi się że ciszej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach