ru-dy Zgłoś #1501 Napisano 5 Lutego 2019 (edytowane) a czy większe przeciwwagi sprawią że ten wał będzie mocniejszy? Nie piszę tego aby się kłócić albo złościć, bo sam nie jestem zwolennikiem wywalania wałków i w swoim aucie je mam. Moim zdaniem trudno tutaj tak łatwo wywnioskować że po wywaleniu wałków wał pęknie. Silnik drgać będzie mocniej (prawdopodobnie), bardziej będą obciążone niektóre elementy, ale jaka będzie tego żywotność to trudno chyba powiedzieć. Chyba że, są znane przypadki uszkodzenia korbowodów po usunięciu wałków, a brak jest przypadków uszkodzenia korbowodu gdy wałki były zainstalowane. To by był dowód na to że tych wałków ruszać nie można. Edytowane 5 Lutego 2019 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1502 Napisano 5 Lutego 2019 Ogólnie cel stosowania wałków wyrównoważających jest taki, że mają dać więcej komfortu. Jednak przy tej okazji, dostosowano (czy raczej zmodyfikowano) konstrukcję wału, gdzie przeciwwagi mogą mieć mniejszą masę przez co wał jest niejako bardziej "wiotki" i póki cała jednostka napędowa ma zachowaną jakąś tam ustaloną równowagę momentów wszystko jest w porządku. Pozbywając się wałków zaburzamy tą równowagę czego objawem jest drżenie karoserii samochodu, a to wpływa na sztywność całej jednostki napędowej (są wprowadzone na wał dodatkowe naprężenia), które w przypadku gdy np.: koło dwumasowe jest już zużyte z większym prawdopodobieństwem może doprowadzić do uszkodzenia... W praktyce mało kto się tym przejmuje, a wały pękają i z wałkami, i bez nich. Nie wiem jak to wygląda z wyważeniem samego układu tłok-korbowód-wał w przypadku silnika z i bez wałków (tzn. czy są inne), bo tego nie sprawdzałem. Co do 1.6 TDI - 1.4 i 1.6 TSI/FSI też nie mają wałków, a już 1.8/2.0 mają, bo przyjmuje się, że do 1.6 wałki nie wiele dają. I tak - jeździlem zarówno 1.6 jak i 2.0 i jak dla mnie pracują one zupełnie inaczej ale jaki na to wpływ ma oszczędność masy w 1.6, a jaki inny układ wtryskowy ciężko stwierdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #1503 Napisano 17 Lutego 2019 Czytam ten temat i się zastanawiam, co wy byście zrobili kupując auto z silnikiem 2.0 na pd ? Rozmyślam nad kupnem passata 2.0 tdi pd i od razu wymianę pompy plus ściąganie głowicy w ciemno, lecz nie wiem czy to rozwiąże wady konstrukcyjne tego silnika i będę miał pewne auto na trasy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1504 Napisano 17 Lutego 2019 Zacznij od sprawdzenia czy ktoś już tego nie robił. A głowice po co chcesz ściągać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #1505 Napisano 17 Lutego 2019 (edytowane) Głowicę, żeby ją sprawdzić czy nie ma pęknięć to od razu wymienić uszczelniacze zaworowe, wytulejować gniazda pompowtrysków (chyba, że 2.0 problem wyrabiających się gniazd nie dotyczy) i ogólnie cały pakiet dla głowicy, myślę że nie są to duże koszta a silnik by pracował lepiej. Edytowane 17 Lutego 2019 przez boroskym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #1506 Napisano 17 Lutego 2019 (edytowane) nie wszystkie 2.0 tdi miały problem z pękającą głowica lub tulejami... same gniazda się zużywają, u mnie musiałem wymieniać uszczelniacze przy przebiegu ledwo 140 tyś. Sama głowica też się zużywa ale tam trzeba coś robić przy naprawdę dużych przebiegach, więc nie zawracałbym sobie tym głowy jeśli silnik działałby prawidłowo. Edytowane 17 Lutego 2019 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #1507 Napisano 17 Lutego 2019 A jakie miałeś objawy, że zajrzałeś do głowicy ? Pewnie olej brał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1508 Napisano 17 Lutego 2019 (edytowane) Jakis patent na wyciagniecie zabieraka ktory jest bez gwintu? Wczesniej wyciagalem na magnes - teraz nie chce wyjsc. Edytowane 17 Lutego 2019 przez kuebk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #1509 Napisano 17 Lutego 2019 2 godziny temu, kuebk napisał: teraz nie chce wyjsc. Bo już gniazdo jest prawie okrągłe i ołówek się blokuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1510 Napisano 17 Lutego 2019 (edytowane) Wlasnie to chce sprawdzic, ale nie za bardzo jest mozliwosc zdemontowania pompy oleju bez wyciagniecia zabieraka. Jakies pomysly jak to rozwiazac? Edytowane 17 Lutego 2019 przez kuebk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #1511 Napisano 18 Lutego 2019 13 godzin temu, boroskym napisał: A jakie miałeś objawy, że zajrzałeś do głowicy ? Pewnie olej brał ? odwrotnie, oleju przybywało. "Ropa" przelatywała do kanałów smarujących pompo-wtryski i podnosił się stan oleju. Na około 15 tyś. km oleju przybywało o około litr, więc była wielka lipa. Auto zostało zakupione z Niemiec i już w chwili zakupu miało tę usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1512 Napisano 18 Lutego 2019 21 godzin temu, kuebk napisał: Wlasnie to chce sprawdzic, ale nie za bardzo jest mozliwosc zdemontowania pompy oleju bez wyciagniecia zabieraka. Jakies pomysly jak to rozwiazac? Odepnij moduł od bloku i zadzwoń-powiem Ci co trzeba zrobić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1513 Napisano 18 Lutego 2019 Dalem rade, trzeba sciagnac caly modul, imbus sie zablokowal bo gniazdo obrobilo sie na dwunastokat. Zrobilem tak ze reka przytrzymalem walek, na zabierak wrzucilem plaski klucz 6 i delkatnie szarpnalem i sie odblokowal imbus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1514 Napisano 2 Marca 2019 Tak to jest jak jedziemy z czerwoną kontrolką...-zatarty silnik passat b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekKalisz Zgłoś #1515 Napisano 5 Marca 2019 Imbus oryginał, 350tys przebiegu. Nareszcie doczekał się wymiany, plus gniazdo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #1516 Napisano 5 Marca 2019 To już ten dłuższy 10 cm, czy ten 7 cm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1517 Napisano 5 Marca 2019 Krotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #1518 Napisano 14 Kwietnia 2019 (edytowane) ciekawy temat muszę go przeczytać w całości ale się zapytam czy ten problem z pompą dotyczy wszystkich silników 2.0 tdi czy może do jakiśch konkretnych lat produkcji jeszcze jedno czy jak zdemontuję miskę olejową to sam dam radę odkręcić tą pompę olejową czy trzeba też do tego zabiegu ściągnąć rozrząd Edytowane 16 Kwietnia 2019 przez pawelvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1519 Napisano 14 Kwietnia 2019 Przeczytaj, bedziesz wiedzial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #1520 Napisano 20 Kwietnia 2019 (edytowane) Tomek mam do ciebie pytanko czy jak zdemontuję cały napęd pompy z wałkami i wyślę to do ciebie na regenerację to ty zamontujesz taki zestaw co na aukcji https://allegro.pl/oferta/audi-a4-b7-walek-pompy-pompa-oleju-2-0-tdi-brd-bpw-7706591984?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Jaki okres gwarancji jest na tą regenerację Edytowane 21 Kwietnia 2019 przez pawelvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach