Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę na zdjęciu jakieś powycierane koło zębate, ale czy można jaśniej o co tak naprawdę chodzi w tym "wie i potrafi więcej"? Co takiego ten co wie i potrafi zrobił lub czego nie zrobił a powinien? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieprawidłowo dokręcone koło pośrednie(na zdjęciu go nie ma-pozostał fragment kołnierza) spowodował wyrwanie zębów na 3 kołach.Mechanik wymieniając sam zabieraczek odkręcił kółko pośrednie po czym je źle ustawił(nie zachował luzu międzyzębnego).Mechanik z południa kraju(ponad 15 lat pracy w ASO).Nie wiem jak zakończy się sprawa pomiędzy właścicielem a mechanikiem.

Na dodatek moduł umyty wodą(karcherem)-żeliwa nie myje się wodą!!!

Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, i teraz już wiem co o tym myśleć ? Dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w Krakowie lub okolicach jest jakiś warsztat, który ogarnie temat nieszczęsnej pompy w BMR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

"Auto centrum widok"

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym luzem międzyzębnym to sam kilka razy widziałem jak mechanicy ch.. wie po co rozkręcają koło pośrednie i ustawiają po "swojemu". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież on wie lepiej niż Ty co robi! :D Z drugiej strony, jak już trafimy na takiego mądrzejszego od inżyniera, można to podobno złożyć na "farbkę" - maluje się jakimś rozpuszczalnym lakierem zęby aby zachować odpowiednią przerwę ale czym dokładnie to niestety nie pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luz międzyzebny ustawiamy szczelinomierzem. Wiem bo w moim przypadku było tak samo. Po regeneracji modułu prze firmę futurum mechanik rozkręcił koła zębate. Dobrze, że mi o tym powiedział. Szybko zadzwoniłem do Tomka i powiedział mi jakie mają być przerwy między tymi kołami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem w swoim 331 000 bez awarii, dowiedziałem się o problemie przy  326 tyś i wymieniłem i tragedii nie było z ołówkiem. Zostawiłem go nawet sobie na pamiątkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2017 o 15:57, irekbr napisał:

Po wyciągnięciu imbusa okazało się, ze wcale nie jest mocno zrezany. Oczywiście dokonałem wymiany całego modułu ponieważ wyrobione było też gniazdo i imbus umieszczony w nim miał duży luz

W 2017 roku napisałeś j/w.

Jeśli ktoś wymienił sam zabierak to oczywiście że będzie pięknie wyglądał i nie będzie "zrezany".

Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel kupił B6 2.0 170km z przelotem 236tys. 2010r Da się po numerze vin coś wywnioskować na temat napędu pompy?

 

WVWZZZ3CZAE177954

 

Zaglądać tam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że w 2.0 TDI zawsze warto tam zaglądać ;)

W Twoim, jak dobrze widzę, powinna być pompa na długi imbus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, adams napisał:

Kumpel kupił B6 2.0 170km z przelotem 236tys. 2010r Da się po numerze vin coś wywnioskować na temat napędu pompy?

do 450-500 tyś jeździć spokojnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_20181213_180708.thumb.jpg.e56b1d17a96653e23a85d563a19913f5.jpgIMG_20181213_180653.thumb.jpg.b8f72488b5bbf78e385bbf66d7a99fe8.jpg

Chciałbym przedstawić wałek z 2.0 tdi (2007r) w którym wymieniany był 4 razy sam zabierak w przeciągu 1,5 roku.Starsza osoba opowiedziała jak to jeden z warsztatów namawiał go na wymianę samego "trzpienia" plus raz wymiana samej pompki olejowej na nową z serwisu za ok 1000zł.Za każdym razem kazano wymieć olej i filtr.

Jaki z tego morał?Mechanik zadowolony-"Kowalski" zasmucony.

Tak objechanego wałka jeszcze nie mieliśmy w przeciągu 8 lat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wałek był chyba po regeneracji, czy fabrycznie są już takie przebarwienia termiczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nowe auto, nowe problemy.

Passat B7 2.0 170KM CFGB 2011r

Czy osoby które pytały kilka stron wcześniej, dokonali oględzin ołówka ?

Z jakim skutkiem, jaki stan ?

Jeżeli wszystko jest ok, bez oznak zużycia, bezwzględnie należy go wymienić na nowy ?

Edytowane przez dareksad
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2018 o 09:32, FUTURUM serwis pomp napisał:

Jeszcze raz:

Każdy jeden od 2004 do 2009(listopad) ma zabierak 7,7 cm więc czy to pd czy cr nie ma znaczenia. 150-300 tyś awaria nastąpi.

Listopad 2009 do 2016 zabierak 10cm-awaria po 500 tyś.

Na poprzedniej stronie masz odpowiedź, chyba że masz przebieg po wyżej 500 tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności