Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Proste pytanie:

2.0 TDI BMR - nie zamierzam długo tym jeździć, ale chcę być spokojny. Co wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś poprzednie posty? Wyciągnij cały zestaw napedu pompy i wyślij do chłopaków oni zrobią co trzeba, montujesz i po temacie. 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się pochwalę i zarzucę ciekawostkę jaka mnie spotkała z pompą oleju. Tydzien temu w piątek umówiłem się z Panem Futurum na przegląd pompy. Pojechałem do Gdanska, zdjęli miskę i co sie okazało ? W moim bkp siedzi pompa z common raila na dłuższym zabieraku. W 2012 roku autko miało wymieniany słupek w aso, więc pewnie ten bkp w fabryce był składany już na nowszych częściach i stąd ta pompa, kto by pomyślał 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.06.2019 o 09:16, boroskym napisał:

A ja się pochwalę i zarzucę ciekawostkę jaka mnie spotkała z pompą oleju. Tydzien temu w piątek umówiłem się z Panem Futurum na przegląd pompy. Pojechałem do Gdanska, zdjęli miskę i co sie okazało ? W moim bkp siedzi pompa z common raila na dłuższym zabieraku. W 2012 roku autko miało wymieniany słupek w aso, więc pewnie ten bkp w fabryce był składany już na nowszych częściach i stąd ta pompa, kto by pomyślał 

Hehe miałem to samo, passat z 2005 bkp, przed wymianą oleju stwierdziłem, że przy okazji sprawdzę zabierak, z racji, że miska rozdarta to go wymienię nawet jak będzie ok. Kupiłem krótki 7cm, zdarłem miskę i zdziwienie - w pompie długi zabierak :) jeszcze raz rundka do ASO, zamiana i mam nadzieję, że na jakiś czas będzie spokój. Tym bardziej, że auto kupił brat 2 lata temu, ja od niego pól roku temu i na 100% w tym czasie nic z pompą nie było robione a "stary" zabierak był bardzo ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mam pytanie posiadam B7 2.0TDI kod silnika CFGB. Czy te silniki posiadają jescze wadliwy imbus pompy oleju? ? 

Bo słyszałem, że nie wszystkie silniki na CR posiadają ta wadę. 

Obecnie mam 192tys przebiegu przy 195ma zaplanowany serwis olejowy, filtry itd więc mam okazję poruszyć temat ołówka w serwisie ale nie wiem czy mój model jest w grupie ryzyka. 

Może jest jakaś lista silników 2.0tdi, których ten problem dotyczy.!? 

Z góry dzięki za pomoc 

Edytowane przez HOLSON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, HOLSON napisał:

Mam pytanie posiadam B7 2.0TDI kod silnika CFGB. Czy te silniki posiadają jescze wadliwy imbus pompy oleju?

CFGB ma taki sam ołówek jak inne. Wiem, bo mam i przy najbliższej wymianie oleju (w sierpniu) będzie zwalana micha olejowa i kontrola stanu wałka. 290 tys. km. Podejrzewam, że trzeba będzie już go wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są wogole jakieś objawy uszkodzenia imbusa? ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, HOLSON napisał:

Są wogole jakieś objawy uszkodzenia imbusa? ? 

Oczywiście: np. zatarty silnik :lol

A tak na serio - to słychać jak jak się wytrze wałek. Takie jakby grzechotanie po odpaleniu silnika. To jest ostatni dzwonek na wymianę wałka i pompy (bo jak już stuka to gniazdo też pewnie wywalone i ma luzy). Następnym krokiem jest czerwona kontrolka ciśnienia oleju na zegarach, ale zazwyczaj - wtedy jest już za późno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2019 o 11:00, Albercik napisał:

CFGB ma taki sam ołówek jak inne. Wiem, bo mam i przy najbliższej wymianie oleju (w sierpniu) będzie zwalana micha olejowa i kontrola stanu wałka. 290 tys. km. Podejrzewam, że trzeba będzie już go wymienić.

Tu się z Tobą nie zgodzę, w tych silnikach (CFxx) jest dłuższy ołówek 100 mm i nie znam jeszcze przypadku w którym zdarzyłaby  się awaria pompy, możesz spytać się Tomka z FUTURUM. Wytarty ołówek nie daje żadnych objawów , jeżeli się zacznie obracać w gnieździe to spada ciśnienie oleju i jest gong na desce, ja zdążysz zgasić silnik to uratujesz silnik i może turbinę.

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, sylwek1972 napisał:

Tu się z Tobą nie zgodzę, w tych silnikach (CFxx) jest dłuższy ołówek 100 mm

No tak, przez "taki sam" chodziło mi o fakt, że w ogóle występuje ;)

Godzinę temu, sylwek1972 napisał:

i nie znam jeszcze przypadku w którym zdarzyłaby  się awaria pompy,

Też nie słyszałem, ale i tak profilaktycznie michę zrzucę przy okazji serwisu olejowego.

Godzinę temu, sylwek1972 napisał:

Wytarty ołówek nie daje żadnych objawów

Daje. Słychać brzęczenie z niego (obija się o gniazdo jak jest wytarty trochę). No chyba, że od razu się zetnie, ale to nie wiem co by musiało się stać.

Godzinę temu, sylwek1972 napisał:

jeżeli się zacznie obracać w gnieździe to spada ciśnienie oleju i jest gong na desce, ja zdążysz zgasić silnik to uratujesz silnik i może turbinę.

No to mnie zastanawia od lat już. Dlaczego producenci aut nie zrobią żółtego gonga ciśnienia oleju, kiedy to ciśnienie jest niższe od założonego, ale jeszcze nie krytycznie za niskie...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Albercik napisał:

Daje. Słychać brzęczenie z niego (obija się o gniazdo jak jest wytarty trochę). No chyba, że od razu się zetnie, ale to nie wiem co by musiało się stać. 

jesteś tego pewny? raczej bym obstawiał że niczego nie usłyszysz. Nawet jeżeli to wydaje jakiś dźwięk to podejrzewam że w terkocie dizla trudno to wychwycić. Ja miałem dosyć wyrobiony zabierak i nie zauważyłem żadnych objawów.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Albercik napisał:

Daje. Słychać brzęczenie z niego (obija się o gniazdo jak jest wytarty trochę). No chyba, że od razu się zetnie, ale to nie wiem co by musiało się stać.

Jak ma być słychać skoro klekot diesla zagłusza wszystko, najlepiej niech się wypowiedzą te osoby które niestety doświadczyły tej awarii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, ru-dy napisał:

jesteś tego pewny? raczej bym obstawiał że niczego nie usłyszysz. Nawet jeżeli to wydaje jakiś dźwięk to podejrzewam że w terkocie dizla trudno to wychwycić.

No fakt - jak nie wiesz czego słuchać to ciężko to usłyszeć. Trzeba ściągnąć osłonę dolną silnika, wjechać na kanał i odpalić zimne auto. Po jakiejś minucie pracy posłuchać tak jakby lekko od boku miski olejowej i będzie wyraźnie słychać takie przytłumione grzechotanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zwykły kowalski nie mający pojęcia o możliwej usterce nie będzie nadsłuchiwać dźwięków z miski olejowej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w silnikach na CR można tam czegoś nasłuchować. Jak odpalę mojego 13-letniego Passata na pompo-wtryskach, z zupełnie zimnym silnikiem, to słychać tylko terkot, tzw. "klang" tdi. Prędzej się tam ogłuchnie przy tej misce olejowej niż usłyszy zabierak. Przynajmniej tak mi się wydaje. Na CR sprawa jest na pewno zupełnie inna.

Jeśli ktoś ma PD to niech się nie łudzi że da radę usłyszeć ten zabierak. Tam tylko opcja ze ściągnięciem miski wchodzi w grę.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, ru-dy napisał:

Na CR sprawa jest na pewno zupełnie inna.

No fakt. Mój CR chodzi jak odkurzacz po odpaleniu, więc łatwo jest usłyszeć terkotanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W CR nie trzeba nawet demontować osłon. Jak się wie czego słuchać to się usłyszy ale trzeba mieć porównanie z kilkoma motorami, a najlepiej mieć motor bez wałków do porównania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności