Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki jest numer akcji serwisowej na wymianę pompy oleju? ja mam 5 wpisów w książce serwisowej,tylko nie wiem który jest od pompy.Może mam szczęście i została wymieniona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej forumowicze,

 

przy 120 tkm (gdy spawalem glowice...) wymienilismy profilaktycznie zabierak na 77mm. Stary byl lekko zaokraglony, ale tylko od strony pompy. Gniazdo w walku wg mechanika ok. bo i abierak z tej strony byl ok.

Aktualnie mam 220 tkm i zastanawiam sie nad wymiana kompletnego modulu, tylko pytanie jaki jest sens wymiany na dluzszy zabierak 100mm skoro szerokosc gniazda w pompie oleju jest taka sama -> naciski na zabierak przez pompe sa takie same jak przy krotszym 77mm.

Chyba ze w tych modulach z dluzszym zabierakiem jest inna pompa o szerszym gniezdzie.

Jesli dobrze rozumiem, problemem jest obracanie sie imbusa w pompie a nie w walku.

Jak sadzicie czy jest szansa dociagnac do 300tkm bez ruszania tematu?

Sa jakies wczesniejsze objawy zanim sie zabierak zacznie sie obracac w pompie, czy naprawde temat jest bezobjawowy?

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia. Ale zawsze co 200kkm można wymienić silnik. Ja zabierak wymieniam przy każdej wymianie oleju w DSG i za każdym razem wygląda bardzo dobrze i nie jest zaokrąglony, ale pomimo tego wymieniam na nowy. Zabierak kosztuje parę złotych w ASO koszt wymiany też jest niewielki więc co Ci szkodzi to zrobić przy wymianie oleju.

 

Warunek jest taki, żeby to robić od zakupu co 60kkm i gdyby tak wszyscy robili to tego tematu w ogóle by nie było.

 

Hej forumowicze,

 

przy 120 tkm (gdy spawalem glowice...) wymienilismy profilaktycznie zabierak na 77mm. Stary byl lekko zaokraglony, ale tylko od strony pompy. Gniazdo w walku wg mechanika ok. bo i abierak z tej strony byl ok.

Aktualnie mam 220 tkm i zastanawiam sie nad wymiana kompletnego modulu, tylko pytanie jaki jest sens wymiany na dluzszy zabierak 100mm skoro szerokosc gniazda w pompie oleju jest taka sama -> naciski na zabierak przez pompe sa takie same jak przy krotszym 77mm.

Chyba ze w tych modulach z dluzszym zabierakiem jest inna pompa o szerszym gniezdzie.

Jesli dobrze rozumiem, problemem jest obracanie sie imbusa w pompie a nie w walku.

Jak sadzicie czy jest szansa dociagnac do 300tkm bez ruszania tematu?

Sa jakies wczesniejsze objawy zanim sie zabierak zacznie sie obracac w pompie, czy naprawde temat jest bezobjawowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia. Ale zawsze co 200kkm można wymienić silnik. Ja zabierak wymieniam przy każdej wymianie oleju w DSG i za każdym razem wygląda bardzo dobrze i nie jest zaokrąglony, ale pomimo tego wymieniam na nowy. Zabierak kosztuje parę złotych w ASO koszt wymiany też jest niewielki więc co Ci szkodzi to zrobić przy wymianie oleju.

 

Warunek jest taki, żeby to robić od zakupu co 60kkm i gdyby tak wszyscy robili to tego tematu w ogóle by nie było.

Tematu by nie było jak by nie spieprzyli przy projektowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia. Ale zawsze co 200kkm można wymienić silnik. Ja zabierak wymieniam przy każdej wymianie oleju w DSG i za każdym razem wygląda bardzo dobrze i nie jest zaokrąglony, ale pomimo tego wymieniam na nowy. Zabierak kosztuje parę złotych w ASO koszt wymiany też jest niewielki więc co Ci szkodzi to zrobić przy wymianie oleju.

 

Warunek jest taki, żeby to robić od zakupu co 60kkm i gdyby tak wszyscy robili to tego tematu w ogóle by nie było.

 

Mój pasztet jest jakiś pancerny, na liczniku 300kkm i jeszcze miska nie ściągana, wiec uważam, że nie ma co przesadzać z tym zabierakiem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zabierak 77mm trzeba wymieniać co 60kkm - takie są zalecenia.
Czyje? Kto tak zaleca? VW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaleca prawie każdy ogarnięty serwisant w ASO od 2008 roku kiedy ogłoszono pierwszą akcję serwisową w Europie oraz każdy mechanior specjalizujący się w VW.

 

Nie zalecają Janusze, którzy mówią... Panie pół miljjjona takie motóry latajo i nic nie trza robić...

 

 

 

Czyje? Kto tak zaleca? VW?
Edytowane przez karolevsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój pasztet jest jakiś pancerny, na liczniku 300kkm i jeszcze miska nie ściągana, wiec uważam, że nie ma co przesadzać z tym zabierakiem :D

 

Radziłbym Ci tam zajrzeć - ja w swoim robiłem pompe profilaktycznie przy przebiegu 212tys i okazało się ze był to ostatni moment, bo zabierak był już prawie okrągły... :) auto to b6 BMR DSG :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej forumowicze,

 

przy 120 tkm (gdy spawalem glowice...) wymienilismy profilaktycznie zabierak na 77mm. Stary byl lekko zaokraglony, ale tylko od strony pompy. Gniazdo w walku wg mechanika ok. bo i abierak z tej strony byl ok.

Aktualnie mam 220 tkm i zastanawiam sie nad wymiana kompletnego modulu, tylko pytanie jaki jest sens wymiany na dluzszy zabierak 100mm skoro szerokosc gniazda w pompie oleju jest taka sama -> naciski na zabierak przez pompe sa takie same jak przy krotszym 77mm.

Chyba ze w tych modulach z dluzszym zabierakiem jest inna pompa o szerszym gniezdzie.

Jesli dobrze rozumiem, problemem jest obracanie sie imbusa w pompie a nie w walku.

Jak sadzicie czy jest szansa dociagnac do 300tkm bez ruszania tematu?

Sa jakies wczesniejsze objawy zanim sie zabierak zacznie sie obracac w pompie, czy naprawde temat jest bezobjawowy?

 

Niestety kolego ale się mylisz bo problemem jest obracanie się imbusa w wałku a nie w pompie. W pompie nić się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety kolego ale się mylisz bo problemem jest obracanie się imbusa w wałku a nie w pompie. W pompie nić się nie dzieje.

 

Tak wzglada walek po 120tkm i systematycznej wymianie oleju 5W30 co 15tkm. Jezdze caly czas na Castrolu

Wg mnie imbus od strony walka nowka.

Od strony pompy moznaby dyskutowac...

 

IMG_1891.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie imbus od strony walka nowka.

Od strony pompy moznaby dyskutowac...

 

[ATTACH=CONFIG]149628[/ATTACH]

Nawet nie masz pojęcia z której strony jest wałek a z której pompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet nie masz pojęcia z której strony jest wałek a z której pompa

 

Jak bym mial pojecie i wiedzial to bym nie pytal i nie pisal postu. To jest chyba logiczne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego micjanic przeczytaj dokładnie cały temat a wtedy będziesz wiedział na czym polega regeneracja napędu pompy. Nie wymienisz zabieraka na dłuższy bo nie wejdzie jak nie zregenerujesz gniazda w wałku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak wzglada walek po 120tkm i systematycznej wymianie oleju 5W30 co 15tkm. Jezdze caly czas na Castrolu

Wg mnie imbus od strony walka nowka.

Od strony pompy moznaby dyskutowac...

 

[ATTACH=CONFIG]149628[/ATTACH]

 

Samochód masz z salonu? czy już raz wymieniałeś i wiesz dokłądnie ile ma przejechane na tym wałku?

Informacja dla mnie istotna bo cały czas walcze z myślami czy otwierać miche u siebie czy dać spokój :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samochód masz z salonu? czy już raz wymieniałeś i wiesz dokłądnie ile ma przejechane na tym wałku?

Informacja dla mnie istotna bo cały czas walcze z myślami czy otwierać miche u siebie czy dać spokój :D

 

Auto z salonu. Przebieg wiecej niz gwarantowany. Zdjecie jest po 120tkm.

Z tego co forumowicze wyzej napisali mniej lub bardziej konkretnie, dla mnie temat jest jasny-jesli ktos chce dluzej autem pojezdzic to trzeba wymienic modul pompy i walkow na taki z dluzszym imbusem w gniezdzie walka. Ja kupie modul z Imielina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego pytam bo jak widzę, że po 120kkm jest już tak wyrobiony ołówek, a jak wiadomo jak nie ma luzu to wszystko gra, jak pojawia to zaczyna klepać coraz mocniej wyrabiając kanty. Im większy luz tym szybciej się wyrabia, taki trochę elekt kuli śniegowej :P To jak u Ciebie jest tak sprany ten imbus to ciekaw jestem co jest u mnie :D

 

Ktoś tu już pisał, że dużo sprowadzonych samochodów ma zrobioną korekte licznika, a później płacz że napęd pompy padł przy 150kkm, a tak naprawde to on już miał 350 :D

 

Uważam, że nie bez znaczenia jest pozostawienie samochodu na biegu jałowym. Niektórzy z rana zostawiają samochód do rozgrzania, a właśnie na wolnych obrotach silnik ma najwięcej drgań niszcząc napęd pompy i dwumase :P Nie ma to znaczenia jednorazowo, ale przy kilku tysiącach odpaleń?

 

Raczej postanowione, że muszę to rozebrać. Oczywiście będzie dokumentacja fotograficzna, którą się podziele :P

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień ten imbus i śpij spokojnie. Ja śmigam 80% po zakorkowanym mieście i przy każdej wymianie po 60 kkm żaden imbus nie był nawet lekko zaokrąglony a właśnie zainstalowałem czwarty od nowości - miały jedynie lekko jakby wypolerowane miejsca w których u innych brakuje już tam kawałka :) Nie wiem jakby wyglądały po większym interwale na przykład 120 kkm. Póki co wymiana co 60kkm jest skuteczna.

 

Prawda jest taka, że nie opłaca się sprowadzać zza Odry samochodów dobrych, niebitych z małym przebiegiem to sprowadza się Passaty z przebiegiem od około 350 do 500 kkm robi korektę na 200 kkm i sprzedaje z zyskiem. Polak w życiu by nie kupił samochodu z przebiegiem 400kkm a jednak statystycznie najwięcej takich kupujemy w DE.

 

Przebieg w tym kraju to rzecz względna, dlatego coraz większą popularność zyskują auta krajowe, z pewnym udokumentowanym przebiegiem, ale na te również już od jakiegoś czasu polują handlarze, którzy nakładają stosowne marże i udają "pierwszych właścicieli" :)

 

Dla niedowiarków proszę o porównanie cen ma mobile.de Passatów z przebiegiem 200kkm i 400kkm oraz porównanie tych cen z aukcjami i ogłoszeniami w naszym kraju.

 

Masowy wysyp uszkodzeń pompy oleju w Passatach niestety głównie miał miejsce w samochodach z "niskim" przebiegiem zza Odry. Dodatkowo sytuację zaostrzają... jakby to napisać "spekulanci" - ostatnio modne słowo... czyli warsztaty specjalizujące się we wszelkiego rodzaju regeneracjach pomp i naprawy tego co fabryka zrobiła źle... każdy z nich jest lepszy niż inny i każdy udziela się na różnego rodzaju forach zachwalając swoje wyroby i jednocześnie nakręcając niepotrzebną grozę przestrzegając biednych kierowników przed nieuniknionym końcem świata.

 

 

 

Dlaczego pytam bo jak widzę, że po 120kkm jest już tak wyrobiony ołówek, a jak wiadomo jak nie ma luzu to wszystko gra, jak pojawia to zaczyna klepać coraz mocniej wyrabiając kanty. Im większy luz tym szybciej się wyrabia, taki trochę elekt kuli śniegowej :P To jak u Ciebie jest tak sprany ten imbus to ciekaw jestem co jest u mnie :D

 

Ktoś tu już pisał, że dużo sprowadzonych samochodów ma zrobioną korekte licznika, a później płacz że napęd pompy padł przy 150kkm, a tak naprawde to on już miał 350 :D

 

Uważam, że nie bez znaczenia jest pozostawienie samochodu na biegu jałowym. Niektórzy z rana zostawiają samochód do rozgrzania, a właśnie na wolnych obrotach silnik ma najwięcej drgań niszcząc napęd pompy i dwumase :P Nie ma to znaczenia jednorazowo, ale przy kilku tysiącach odpaleń?

 

Raczej postanowione, że muszę to rozebrać. Oczywiście będzie dokumentacja fotograficzna, którą się podziele :P

Edytowane przez karolevsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za Odra dochodza do wniosku ze jak ktos chce wymieniac imbusy 77mm to najpozniej co 90tkm :). Pod linkiem nizej doktoryzowali ten temat + zdjecia.

 

https://www.sgaf.de/content/wechsel-sechskant-oelpumpenantriebes-mitnehmer-beim-20-tdi-motor-brt-348211

 

Wymień ten imbus i śpij spokojnie. Ja śmigam 80% po zakorkowanym mieście i przy każdej wymianie po 60 kkm żaden imbus nie był nawet lekko zaokrąglony a właśnie zainstalowałem czwarty od nowości - miały jedynie lekko jakby wypolerowane miejsca w których u innych brakuje już tam kawałka :) Nie wiem jakby wyglądały po większym interwale na przykład 120 kkm. Póki co wymiana co 60kkm jest skuteczna.
Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, które Paski są tym dotknięte? Mam egzemplarz BlueTDI z 2010r. Również powinienem zwrócić uwagę na ten sześciokąt?

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy dwulitrowy od 2007 roku tylko, że na przełomie 2009/2010 wprowadzono 100mm zabierak pompy olejowej, który ma dłuższą żywotność niż ten 77mm-trowy.

 

Roczniki 2005-2006 mają pompę napędzaną łańcuchem, która jest już w ogóle porażką jeżeli chodzi o trwałość.

 

Panowie, które Paski są tym dotknięte? Mam egzemplarz BlueTDI z 2010r. Również powinienem zwrócić uwagę na ten sześciokąt?

Dzięki.

Edytowane przez karolevsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności