TrojkaT Zgłoś #41 Napisano 11 Lutego 2009 w koncu bylem w sprawie tego oleju ELF 5W30 DID Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMST3R Zgłoś #42 Napisano 13 Marca 2009 Zapaliła się kontrolka... Przez jakieś 3 miesiące nie sprawdzałem. Niecałe 10 tyś km i 1l dolałem... Jedną opinię usłyszałem : "tak, te silniki tak mają" inną : " Co? czteroletni tdi z przebiegiem 75 tyś km?!" Czy faktycznie 2,0 tdi charakteryzują się wyższym zużyciem oleju silnikowego? Bo plam nie zostawiam ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #43 Napisano 13 Marca 2009 Niecałe 10 tyś km i 1l dolałem jeśli masz ciężką nogę to się nie dziw,ale prawie każdy tdi coś tam wypije. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #44 Napisano 13 Marca 2009 Zaryzykuję stwierdzenie że 99% B6 bierze ok.1L oleju na 15tys.km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dombi Zgłoś #45 Napisano 13 Marca 2009 Zgadzam się z kolegą mimo że nie mam ciężkiej nogi to i tak ten 1l na 15tys. muszę mu dolać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikm Zgłoś #46 Napisano 6 Czerwca 2009 Jak wymieniać olej w 2.0 TDI 140KM? Odkręcać korek i spuszczać dołem, czy wyssać przez bagnet? Czy zalewać nowy filtr oleju olejem? pozdrawiam marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #47 Napisano 6 Czerwca 2009 U mnie zawsze wysysają bagnetem , a co do filtra to wystarczy tylko posmarować uszczelkę olejem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #48 Napisano 6 Czerwca 2009 Cytat:Napisał TOMST3R Zobacz post Niecałe 10 tyś km i 1l dolałem jeśli masz ciężką nogę to się nie dziw,ale prawie każdy tdi coś tam wypije. to nie jest kwestia też cieżkiej nogi - tylko warunków w jakim się jeździ tak jak w systemie longlife - np. stale miasto i krótkie odcinki... max zużycie to 1 litr na 10 000km dodatkowo dla nowych samochodów nie wiem czy po kupnie zwracaliście uwagę ile tego oleju tam jest równo na styk przy minimalnym poziomie, tak samo z płynem do spryskiwaczy.... g12 również sygnalizuje w szybkim okresie ubytek ... z uwagi na stosowanie koncentratu (mocno rozcieczonego) ---------- Post added at 17:48 ---------- Previous post was at 17:47 ---------- U mnie zawsze wysysają bagnetem , a co do filtra to wystarczy tylko posmarować uszczelkę olejem olej powinno wymieniać się poprzez korek spustowy i pamietać o każdorazowej wymianie korka ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikm Zgłoś #49 Napisano 6 Czerwca 2009 No więc dzisiaj byłem na wymianie oleju i przez wyssanie wyszło tylko 2 litry (nominalnie jest ok 4 litrów w silniku). Pozostałe 2 zeszły dołem po odkręceniu korka. Dlatego nie widzę innej możliwości jak spuszczanie oleju dołem w tym silniku.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesz1979 Zgłoś #50 Napisano 11 Kwietnia 2010 Witajcie. Wybaczcie za nowy wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Był wątek odnośnie ilości oleju do b6 i ewentualnym stanem ponad maks ale został zamknięty Pare miesięcy temu wymieniałem olej - od tamtej pory zrobilem ok 7k km - jakies 2 miesiące temu kiedy ostatni raz sprawdzalem stan oleju bagnet "był ubrudzony" lekko ponad wskazanie maks - gruszka powyzej tez... pomyslalem ze moze nierowna nawierzchnia a nawet jesli rzeczywiscie jest za duzo to przepali ... dzis postanowilem sprawdzic stan pownowne i jakiez bylo moje zdziwienie kiedy zobaczylem ze stan oleju jest w dalszym ciegu lekko ponad maks - lekko ubrudzona jest gruszka ponad wskazaniem maksimum na bagnecie... napiszcie prosze czy spuscic nadmiar czy sie nie przejmowac i jezdzic dalej... olej normalnego ciemnego koloru i smierdzi jak olej tak dla jasnosci:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #51 Napisano 11 Kwietnia 2010 Przede wszystkim powinieneś bezwłocznie wymienić olej na Nowy - to jest podstawa. Za wysoki poziom oleju przeważnie kończy się awarią tzn. rozszczelni silnik, olej będzie wyciekał z silnika. Nadmiar oleju może przeniknąć do komory spalania i będzie już niezły syf z silnikiem. Wg. mnie są dwie możliwości 1. Przy wymianie oleju ktoś włał więcej niż powinien. 2. Olej napędowy dostaje się do oleju silnikowego po ścianach cylindra. Napisz nam jakie trasy codziennie pokonujesz tym samochodem - bo takie rzeczy dzieją się często w autach które pokonują bardzo krótkie odcinki. W takim przypadku zmiana oleju potrzebna jest znacznie częściej niż np. 15 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesz1979 Zgłoś #52 Napisano 11 Kwietnia 2010 (edytowane) dzieki za odpowiedz:) rzeczywiscie w wiekszosci pokonywalem krotkie odcinki bo do tej pory passat byl drugim samochodem ...zaraz za sluzbowym co do nadmiaru oleju to wydaje mi sie, ze przy wymiane ktos wlal za duzo a ja niestety od razu nie sprawdzilem... poza tym z autem wszystko w porzadku, spalanie w normie, silnik rowno pracuje, nie kopci.... czy konieczna jest wymiana oleju na nowy? myslisz ze nie wystarczy abym spuscil nadmar? pozdr... jeszcze jedno... na tym oleju przejechalem nie wiecej niz 7k km... wiec czy wymiana na pewno ma sens nawet jesli trasy rzeczywiscie sa krotkie... zawsze staram sie aby auto nabralo przynajmniej odpowiedniej temperatury. Edytowane 11 Kwietnia 2010 przez lesz1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #53 Napisano 11 Kwietnia 2010 Spuść nad stan oleju i jeździj dalej. Jakby miało coś paść to już dawno by padło tym bardziej że zrobiłeś ok 7 tys km. Obserwuj płyn w zbiorniczku czy nie ubywa, czy nie kopci na biało i czy nie spala " za dużo " jeżeli powyższe będą w normie to jest ok. Takie jest moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #54 Napisano 11 Kwietnia 2010 czy konieczna jest wymiana oleju na nowy? myslisz ze nie wystarczy abym spuscil nadmar? Nic nie spuszczaj i jeździj spokojnie, nic mu nie będzie jak masz oleju do górnej gruszki na bagnecie,żadnego silnika ci nie rozszczelni nie martw się:fajny.Przy następnej wymianie pilnuj by w normie zalali tego oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesz1979 Zgłoś #55 Napisano 11 Kwietnia 2010 Dziekuje za odpowiedzi... już chcialem kupowac strzykawke, wężyk i spuścić nadmiar... nie wiem co robic - zrbilem 7k km i nic więc nie podejrzewam aby nagle cos się wydarzyło z powodu nadmiaru... tak jak mówie... olej widać jeszcze na gruszce- mniej więcej do połowy. Swoją droga gro użytkowników b6 żali się ile ich passat spala oleju ... a mój jak na złość nic nawet wąchałem dzis ten papier z wytartym olejem i nic nie czuje poza zapachem oleju... mam nadzieje, że jednak nie dostaje się tam olej napędowy?! nie ejstem specem ale gdyby tak było to chyba auto by kopciło, miało problemy z odpaleniem...? a może się myle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #56 Napisano 11 Kwietnia 2010 Swoją droga gro użytkowników b6 żali się ile ich passat spala oleju ... a mój jak na złość nic To witaj w klubie:fajny mój też nie bierze i mam cały czas stan, a jeżdżę normalnie jak trzeba depnąć na gaz to mu daję w cylindry:fajny.Wiec tylko się cieszyć że taki egzemplarz się trafił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrewk28 Zgłoś #57 Napisano 11 Kwietnia 2010 olej widać jeszcze na gruszce- mniej więcej do połowy. u mnie jest tak samo jakiś tysiączek temu wymieniałem olej ale nie spuszczałem nadmiaru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #58 Napisano 11 Kwietnia 2010 Dziekuje za odpowiedzi... już chcialem kupowac strzykawke, wężyk i spuścić nadmiar... nie wiem co robic - zrbilem 7k km i nic więc nie podejrzewam aby nagle cos się wydarzyło z powodu nadmiaru... tak jak mówie... olej widać jeszcze na gruszce- mniej więcej do połowy. Swoją droga gro użytkowników b6 żali się ile ich passat spala oleju ... a mój jak na złość nic nawet wąchałem dzis ten papier z wytartym olejem i nic nie czuje poza zapachem oleju... mam nadzieje, że jednak nie dostaje się tam olej napędowy?! nie ejstem specem ale gdyby tak było to chyba auto by kopciło, miało problemy z odpaleniem...? a może się myle? Ja na twoim miejscu bym nie ryzykował ale decyzja należy do ciebie . Nie masz pewności czy w oleju nie ma paliwa. No cóź, twój samochód i twoje pieniądze. Wybór należy do ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karool Zgłoś #59 Napisano 13 Września 2010 czesc a jaki olej w 2.0 tdi CR PDF ? castrol edge 5w30 ? rozumiem że bez zmian wchodzi 4 litry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
delpapi Zgłoś #60 Napisano 13 Września 2010 Ja w tym silniku mam Castrol SLX 5W-30 Professional, przy przeglądach LongLife Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach