Bonaventura Zgłoś #81 Napisano 6 Października 2011 Witam wszystkich! Dzisiaj podstawiłem mojego passka do wymiany oleju i filtrów w znajomym warsztacie (nie ASO). Olej kupiłem sam: "Mobil 1 ESP Formula 5W-30" poj. 4l (VW 507.00 - jeżdżę na long lifie). Wlali prawie pełne 4l nowego oleju (na dnie butelki zostało ok 100 ml). Zaniepokoiło mnie jednak, że przepracowany olej odciągnęli górą, przez otwór bagnetu, a nie zlali korkiem od dołu. Dowiedziałem się o tym, kiedy zapytałem przy odbiorze samochodu. Mechanik tłumaczył, że nie ma żadnej różnicy, bo pod bagnetem dochodzą wężem do najniższego miejsca miski. Mnie to jednak nie przekonuje. Uważałem, że olej powinien sam ścieknąć grawitacyjnie przez przewidziany do tego korek. Szkoda, że nie zapytałem o to wcześniej. Co o tym myślicie? Dodam jeszcze, że jest to moja trzecia wymiana oleju w tym samochodzie, wcześniejsze 2 robiłem w ASO i nie pytałem o sposób wymiany. Nigdy nie musiałem dolewać oleju pomiędzy wymianami, a poziom sprawdzam regularnie. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5W30 LL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek_lublin Zgłoś #82 Napisano 7 Października 2011 Kiedyś z kolegą mechanikiem zrobiliśmy test. Wyssaliśmy olej górą, a następnie odkręciliśmy śrubę spustową - nie wyleciała ani kropelka. Teraz wolę nawet odciągać górą, bo czasami ktoś za słabo dokręcił śrubę lub krzywiła się podkładka pod nią i sam musiałem włazić i poprawiać, bo robiła się "kropelka" na korku spustowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #83 Napisano 7 Października 2011 Przecież większość ASO każdej marki wysysa olej odkurzaczem od dawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #84 Napisano 7 Października 2011 Przecież większość ASO każdej marki wysysa olej odkurzaczem od dawna. U mnie dalej robią to "jak Bóg przykazał". A co do tego, jaka metoda jest najlepsza to zdania się podzielone. Co mechanik to inna opinia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #85 Napisano 8 Października 2011 Panowie to nie polonez, ze trzeba bylo wyjac bagnet odkrecic korek wlewu a dopiero spust oleju w misce, tutaj normalnie się wyciąga odkurzaczem, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bonaventura Zgłoś #86 Napisano 10 Października 2011 To w takim razie w porządku. Jednak parę osób na tym forum optowało zdecydowanie za spuszczaniem oleju korkiem. Dlatego mnie to niepokoiło, że mi w niezależnym warsztacie odessali przez bagnet. Jeśli piszecie, że ASO też tak robią - jestem spokojny. Najbardziej się cieszę, że przy ponad 170 kkm nie muszę nic dolewać pomiędzy wymianami. Ostatni przeszedłem z Castroli Edge i SLX 5W30 LL na Mobil1 ESP Formula 5W-30 LL. Myślę, że się nie zawiodę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #87 Napisano 12 Października 2011 Ja nie jestem za odsysaniem, dlatego że cały syf leci przez cały silnik do góry. Druga sprawa na korku spustowym jest magnes, który trzeba oczyścić co by opiłki nie latały po silniku. Takie mam zdanie na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #88 Napisano 12 Października 2011 dlatego że cały syf leci przez cały silnik do góry A mozesz mi to zoobrazować, bo jakoś tego nie widzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #89 Napisano 12 Października 2011 A mozesz mi to zoobrazować, bo jakoś tego nie widzę to jest moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #90 Napisano 12 Października 2011 Syf nie może leciec przez silnik bo podczas wysysania jest wprowadzona rurka przez prowadnice bagnetu wprost do miski olejowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #91 Napisano 12 Października 2011 to jest moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać Też jak Marek chciałbym poznać Twoje wytłumaczenie, bo na czymś ten swój punkt widzenia musisz opierać. Skoro olej jest wsysany do rurki, to jakim sposobem wg Ciebie idzie do góry po ściankach miski i silnika rozprowadzając syfy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #92 Napisano 12 Października 2011 Też jak Marek chciałbym poznać Twoje wytłumaczenie Przecież w następnym poście audika dostaliśmy jasno do zrozumienia, że nie ma wytłumaczenia. Tak się powiedziało, a co. Tak się rodzą mity. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #93 Napisano 12 Października 2011 chodzi o to, że syf gromadzi się na korku spustowym i co z tym zrobić? w pewnym momencie krąży to wszystko po silniku, bo magnes już tego nie wyłapuję ---------- Post added at 13:44 ---------- Previous post was at 13:36 ---------- Przecież w następnym poście audika dostaliśmy jasno do zrozumienia, że nie ma wytłumaczenia. Tak się powiedziało, a co. Tak się rodzą mity. tak oczywiście i po odsysaniu odkręcasz korek i go czyścisz :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bonaventura Zgłoś #94 Napisano 12 Października 2011 Ktoś kiedyś napisał na tym forum, że po odkręceniu korka trzeba go wymienić. Czyli jak; oczyszczać, wymieniać czy wogóle nie odkręcać? U mnie tymczasem odessali przez bagnet. Po wlaniu świeżego oleju, w butelce 4l pozostało ok 100-150 ml. Czyli, jak sądzę, ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
audik Zgłoś #95 Napisano 12 Października 2011 Moim zdaniem zdrowsze jest wypuszczenie oleju, dlatego żeby oczyścić korek, bo w pewnym momencie jest tam tyle opiłków, że magnes tego nie łapie i cały syf lata po silniki przyczyniając się do szybszego zużycia. Także decyzje niech sobie każdy sam podejmie:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Manai Zgłoś #96 Napisano 15 Grudnia 2013 Witam. Posiadam Passat b6 najechane 256 tys. i nie wiem czy ma dpf bkp silnik zastanawia mmie jaki olej wlac i ile ? zawsze lalem castrola ale moze znacie cos lepszego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #97 Napisano 15 Grudnia 2013 (edytowane) dowiedz sie czy masz dpf-a bo to nie te same oleje,ja nie mam dpf-a i mam zalany Millers oil 5W40 Trident Edytowane 15 Grudnia 2013 przez cubus00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2004 Zgłoś #98 Napisano 15 Grudnia 2013 ja mogę polecić SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 norma 504.00- 507.00 (long life) olej jest do silników z dpf. ale jeśli go nie masz to nic sie nie stanie jeśli go zalejesz po prostu silnik będzie miał "lepiej". do silnika wchodzą 4L. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aciol Zgłoś #99 Napisano 15 Grudnia 2013 Witam, nie ma się tu chyba co dużo rozpisywać bo temat był wałkowany tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/21274-Jaki-olej-do-TDI/page55?highlight=olej+tdi (poczytaj) Ja osobiście jeżdżę na: CASTROL SLX EDGE PROF. LL III 5W-30 ale można coś lepszego jak: TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30 Motul Specific 504.00-507.00 5W30 Motul 8100 X-clean+ 5W-30 Wszystkie podane to Long-life Pozdrawiam Arek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki2000 Zgłoś #100 Napisano 16 Grudnia 2013 Nie wiem czy ma to związek, ale dolewałem oleju do czasu kiedy poprosiłem żeby w ASO wlali mi olej z litrowych butelek, a nie z beczki. Teoretycznie nie powinno mieć znaczenia, a jednak oleju przestało ubywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach