Skocz do zawartości
Gość volker88

Ile oleju do tdi 2.0 140 PS ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Dzisiaj podstawiłem mojego passka do wymiany oleju i filtrów w znajomym warsztacie (nie ASO). Olej kupiłem sam: "Mobil 1 ESP Formula 5W-30" poj. 4l (VW 507.00 - jeżdżę na long lifie).

 

Wlali prawie pełne 4l nowego oleju (na dnie butelki zostało ok 100 ml).

 

Zaniepokoiło mnie jednak, że przepracowany olej odciągnęli górą, przez otwór bagnetu, a nie zlali korkiem od dołu. Dowiedziałem się o tym, kiedy zapytałem przy odbiorze samochodu. Mechanik tłumaczył, że nie ma żadnej różnicy, bo pod bagnetem dochodzą wężem do najniższego miejsca miski. Mnie to jednak nie przekonuje. Uważałem, że olej powinien sam ścieknąć grawitacyjnie przez przewidziany do tego korek. Szkoda, że nie zapytałem o to wcześniej.

 

Co o tym myślicie?

 

Dodam jeszcze, że jest to moja trzecia wymiana oleju w tym samochodzie, wcześniejsze 2 robiłem w ASO i nie pytałem o sposób wymiany. Nigdy nie musiałem dolewać oleju pomiędzy wymianami, a poziom sprawdzam regularnie. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5W30 LL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś z kolegą mechanikiem zrobiliśmy test. Wyssaliśmy olej górą, a następnie odkręciliśmy śrubę spustową - nie wyleciała ani kropelka. Teraz wolę nawet odciągać górą, bo czasami ktoś za słabo dokręcił śrubę lub krzywiła się podkładka pod nią i sam musiałem włazić i poprawiać, bo robiła się "kropelka" na korku spustowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież większość ASO każdej marki wysysa olej odkurzaczem od dawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież większość ASO każdej marki wysysa olej odkurzaczem od dawna.

 

U mnie dalej robią to "jak Bóg przykazał". :-D A co do tego, jaka metoda jest najlepsza to zdania się podzielone. Co mechanik to inna opinia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to nie polonez, ze trzeba bylo wyjac bagnet odkrecic korek wlewu a dopiero spust oleju w misce,

tutaj normalnie się wyciąga odkurzaczem,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie w porządku. Jednak parę osób na tym forum optowało zdecydowanie za spuszczaniem oleju korkiem. Dlatego mnie to niepokoiło, że mi w niezależnym warsztacie odessali przez bagnet. Jeśli piszecie, że ASO też tak robią - jestem spokojny.

 

Najbardziej się cieszę, że przy ponad 170 kkm nie muszę nic dolewać pomiędzy wymianami. Ostatni przeszedłem z Castroli Edge i SLX 5W30 LL na Mobil1 ESP Formula 5W-30 LL. Myślę, że się nie zawiodę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem za odsysaniem, dlatego że cały syf leci przez cały silnik do góry. Druga sprawa na korku spustowym jest magnes, który trzeba oczyścić co by opiłki nie latały po silniku. Takie mam zdanie na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlatego że cały syf leci przez cały silnik do góry

 

A mozesz mi to zoobrazować, bo jakoś tego nie widzę :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mozesz mi to zoobrazować, bo jakoś tego nie widzę :zeco

to jest moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syf nie może leciec przez silnik bo podczas wysysania jest wprowadzona rurka przez prowadnice bagnetu wprost do miski olejowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jest moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać

Też jak Marek chciałbym poznać Twoje wytłumaczenie, bo na czymś ten swój punkt widzenia musisz opierać.

Skoro olej jest wsysany do rurki, to jakim sposobem wg Ciebie idzie do góry po ściankach miski i silnika rozprowadzając syfy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też jak Marek chciałbym poznać Twoje wytłumaczenie

Przecież w następnym poście audika dostaliśmy jasno do zrozumienia, że nie ma wytłumaczenia. Tak się powiedziało, a co. Tak się rodzą mity. :taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że syf gromadzi się na korku spustowym i co z tym zrobić? w pewnym momencie krąży to wszystko po silniku, bo magnes już tego nie wyłapuję

 

---------- Post added at 13:44 ---------- Previous post was at 13:36 ----------

 

Przecież w następnym poście audika dostaliśmy jasno do zrozumienia, że nie ma wytłumaczenia. Tak się powiedziało, a co. Tak się rodzą mity. :taksobie

tak oczywiście i po odsysaniu odkręcasz korek i go czyścisz :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś napisał na tym forum, że po odkręceniu korka trzeba go wymienić. Czyli jak; oczyszczać, wymieniać czy wogóle nie odkręcać?

 

U mnie tymczasem odessali przez bagnet. Po wlaniu świeżego oleju, w butelce 4l pozostało ok 100-150 ml. Czyli, jak sądzę, ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zdrowsze jest wypuszczenie oleju, dlatego żeby oczyścić korek, bo w pewnym momencie jest tam tyle opiłków, że magnes tego nie łapie i cały syf lata po silniki przyczyniając się do szybszego zużycia. Także decyzje niech sobie każdy sam podejmie:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Passat b6 najechane 256 tys. i nie wiem czy ma dpf bkp silnik zastanawia mmie jaki olej wlac i ile ? zawsze lalem castrola ale moze znacie cos lepszego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dowiedz sie czy masz dpf-a bo to nie te same oleje,ja nie mam dpf-a i mam zalany Millers oil 5W40 Trident

Edytowane przez cubus00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mogę polecić SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 norma 504.00- 507.00 (long life) olej jest do silników z dpf. ale jeśli go nie masz to nic sie nie stanie jeśli go zalejesz po prostu silnik będzie miał "lepiej". do silnika wchodzą 4L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie ma się tu chyba co dużo rozpisywać bo temat był wałkowany tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/21274-Jaki-olej-do-TDI/page55?highlight=olej+tdi (poczytaj)

Ja osobiście jeżdżę na:

CASTROL SLX EDGE PROF. LL III 5W-30

ale można coś lepszego jak:

TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)

LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30

Motul Specific 504.00-507.00 5W30

Motul 8100 X-clean+ 5W-30

 

Wszystkie podane to Long-life

 

Pozdrawiam Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ma to związek, ale dolewałem oleju do czasu kiedy poprosiłem żeby w ASO wlali mi olej z litrowych butelek, a nie z beczki.

Teoretycznie nie powinno mieć znaczenia, a jednak oleju przestało ubywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności