Jump to content
Guest volker88

Ile oleju do tdi 2.0 140 PS ?

Recommended Posts

Guest volker88

Mam pytanko ;

Ile oleju potrzebuje jednostka 2.0 tdi 140 KM oleju w passacie b6 ?

4L ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie jestem świeżo po wymianie oleju. Castrol ma promocję, kupując 4L dostajesz 1L gratis na dolewkę. Po wlaniu 4L na miarce miałem troszeczkę więcej niż max. Jestem ciekaw ile będzie trzeba dolewać przy wymianie co 15tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie jestem świeżo po wymianie oleju. Castrol ma promocję, kupując 4L dostajesz 1L gratis na dolewkę. Po wlaniu 4L na miarce miałem troszeczkę więcej niż max. Jestem ciekaw ile będzie trzeba dolewać przy wymianie co 15tys.

ja po 10tys.km dolałem 0.6l,mam 126tys.km przebiegu,w 1.9tdi 130km po prawie 300tys,nie dolewałem nic???

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam takie pytanko mam passat tdi 2.0 140 PS z 2007 i chcial bym sie dowiedziec z ciekawosci gdzie ma filtr oleju i jaki olej wlewac jak cos ?

dzienki i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr masz po prawej stronie z przodu silnika, tak jak by pod EGR-em. Widac tylko górny korek taki czarny na klucz 32 chyba. reszta siedzi w srodku. Polecam Castrol EDGE

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam mam takie pytanko mam passat tdi 2.0 140 PS z 2007 i chcial bym sie dowiedziec z ciekawosci gdzie ma filtr oleju i jaki olej wlewac jak cos ?

dzienki i pozdrawiam

507 00 (np.Castrol SLX III Long Life,musisz przy filtrze cząstek stałych) lub 505 01(np.Castrol TXT),jeszcze jedno,w naszych warunkach nie sprawdza się wymiana oleju wg.wskazań kompa(tzw.serwis Long Life),bezpieczniej jest przejść na cykl przeglądów co 15tys.km.,nawet przy oleju LL.Są też inne oleje spełniające te normy,ale VW zaleca Castrol(pewnie ktoś w Wolsburgu bierze działę od Castrola),pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie jestem świeżo po wymianie oleju. Castrol ma promocję, kupując 4L dostajesz 1L gratis na dolewkę. Po wlaniu 4L na miarce miałem troszeczkę więcej niż max. Jestem ciekaw ile będzie trzeba dolewać przy wymianie co 15tys.

 

 

Ja jestem zaskoczony bo nie dolewam nic a zrobilem od wymiany 20.000km (mam serwis Long Life).Wczesniej mialem Seta Altea z takim samym silnikiem tylko bez DPF i dolewalem na 15.000km ok 2l.Styl jazdy taki sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to rzeczywiście możesz się cieszyć bo ponoć wszystkie tdi w b6 biorą. Ja od wymiany zrobiłem ok.3tys. i już troszeczkę ubyło. Zawsze sprawdzam poziom oleju co 1000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dynamika jazdy tez tu ma troche do gadania ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe, że znalazłem sposób na ubytki oleju. :)

Kiedy silnik jest zimny i dopóki nie osiągnie pełnej temperatury, utrzymuję możliwe najniższe obroty na każdym biegu i łagodnie przyspieszam.

Nawet ASO się dziwiło, kiedy powiedziałem, że między przeglądami jeżdżę bez dolewek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Od ostatniej wymieanie oleju ,filtrow przejechalem niecale 10,000km, na bagnecie pokazuje mi ze mam na minimum, czas troche dolac ? :) ile ?

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Możliwe, że znalazłem sposób na ubytki oleju. :)

Kiedy silnik jest zimny i dopóki nie osiągnie pełnej temperatury, utrzymuję możliwe najniższe obroty na każdym biegu i łagodnie przyspieszam.

Nawet ASO się dziwiło, kiedy powiedziałem, że między przeglądami jeżdżę bez dolewek.

 

 

Niestety nie zgodzę sie do końca bowiem robiąc 2kk km w ciągu 2 dni cały czas ciepły silnik ubyło sporo oleju 600 km po Polsce (120-130km/h) reszta autostrada (150-170 czasami 190:)) . Jesli spokojnie jezdzę po Polsce tak max 120 to oleju nic nie ubywa powyzej ubywa:) również na zimnym silniku nie traktuje za ostro pedał gazu, i chłodzę turbinkę po...

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moich okolicach i warunkach drogowych z trudem można pozwolić sobie przynajmniej na te 120km/h.

Edited by laki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja jestem zaskoczony bo nie dolewam nic a zrobilem od wymiany 20.000km (mam serwis Long Life).Wczesniej mialem Seta Altea z takim samym silnikiem tylko bez DPF i dolewalem na 15.000km ok 2l.Styl jazdy taki sam.

 

No właśnie mnie trochę ciarki przechodzą po grzbiecie. Od nowości przejechałem dopiero 12 tysi ale oleju nie ubyło ani trochę. Szanowałem bardzo samochód przy docieraniu ale teraz idzie 120-160 średnio na trasie. I oleju (jeszcze?) nie bierze. A czytając forum przed kupnem samochodu - wiedziałem, że na pewno brać będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie jeszcze pytanie:

Skad mam wiedziec jaki olej dolac :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takie jeszcze pytanie:

Skad mam wiedziec jaki olej dolac :) ?

507 00 lub 505 01,już o tym pisałem!!!:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, ale chyba trzeba wlac taki sam na jakim teraz latam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak, ale chyba trzeba wlac taki sam na jakim teraz latam ?

 

Tak! Nie należy zmieniać klasy oleju bez powodu. Jeżeli przeglądy robione były w ASO, to w historii pojazdu będzie zapisane jakim olejem zalali silnik podczas ostatniego przeglądu. Np. w moim przypadku zalewali silnik olejem "Mobil1 ESP Formula 5W30".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy