remus Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2008 witam jak w temacie mam paska B5 z klimatronicem wiadomo jest chlodno wiec ustawione na grzanie ale przy ustawieniu ECON paruja mii szybki.co moze byc przyczyną?? no i zastanawia mnie 2 kwestia..czy w zime musi byc ustawione na econ czy bez tego ogrzewanie bedzie rownie wydajne.. na jakim ustawieniu autko szybciej sie nagrzeje?? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2008 Econ to wylaczenie kompresora klimy. Klimatyzacja wyciaga wilgoc z powietrza co zapobiega parowaniu szyb. Wiec jak odpalasz wlaczaj klime nawiew na szybe i raczej wymien filtr przeciwpylkowy, jest w podszybiu od strony pasazera. A jak sie szybciej nagrzeje nie wiem Przetestuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #3 Napisano 16 Listopada 2008 na jakim ustawieniu autko szybciej sie nagrzeje?? Na "auto" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #4 Napisano 16 Listopada 2008 Kiedy wymieniałeś filtr kabinowy powietrza? Szyby najczęściej parują jak bawisz się trybami i przełączasz się bez sensu między ECON a AUTO. Znam ludzi którzy w ciągu trasy majstrują bez sensu kilka razy, kończy się to tylko tym że wilgoć którą ściągnął z powietrza bardzo schłodzony wymiennik ciepła zostanie nagle wrzucona do kabiny po odłączeniu sprężarki. Za moment znowu zalezie wilgocią i przy włączaniu zacznie się pojawiać coraz bardziej wyczuwalny swąd. Proponuję Ci jeździć obecnie albo cały czas na AUTO (problem wilgoci znika) albo na ECON (po kilku godzinach cała wilgoć z układu powinna zostać przedmuchana, chyba że gdzieś podchodzi lub masz kompletnie zatkany filtr kabinowy). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remus Zgłoś #5 Napisano 16 Listopada 2008 dzięki za szybką odpowiedź jutro przetestuje .... ostatnio bardzo mało jeżdże autkiem bo praktycznie tylko do pracy i z pracy zajmuje to pare minutek no i ustawienie ciągle na ECON i szybki mocno parują.... czasem własnie pomaga wyłączenie econ i problem znika ale czy to nie uruchamia klimy?? jutro zmienię filtr i zobaczę co będzie sie działo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #6 Napisano 16 Listopada 2008 Skoro piszesz że masz klimatronic to go używaj.Jeżeli ustawione jest na Econ to klima nie działa i zrozumiałe że przy wilgotnym powietrzu szyby parują.Tak więc używaj klimy!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2008 "artuj" jeżeli ma choć trochę wilgoci w autku to nie jest dobrym pomysłem jazda na Econ po spowoduje niezłe BUMMM!!! przez brak widoczności.Używanie klimy to indywidualna sprawa.Fakt bez sensowne jest co chwilowe przełączanie na inne tryby pracy natomiast jeżeli jest lekka wilgoć w autku to ciężko jeździ się w takim okresie jak teraz bez klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #8 Napisano 16 Listopada 2008 Jeżdżę aktualnie z powodzeniem na ECON i brak wilgoci a tym bardziej parujących szyb. Do momentu jak temperatura nie spadła w dzień do 14-stu nie znikało mi z wyświetlacza AUTO. Szyby zaczęły parować (na econ), więc pojechałem po nowy filtr kabinowy i jak ręką odjął. Wymieniam go średnio co 8 tyś (kupuję tańsze bez węgla aktywnego) i nie mam problemu z parowaniem, chyba że jest wyjątkowo wilgotnie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2008 dzięki za szybką odpowiedź jutro przetestuje .... ostatnio bardzo mało jeżdże autkiem bo praktycznie tylko do pracy i z pracy zajmuje to pare minutek no i ustawienie ciągle na ECON i szybki mocno parują.... czasem własnie pomaga wyłączenie econ i problem znika ale czy to nie uruchamia klimy?? jutro zmienię filtr i zobaczę co będzie sie działo A czemu nie chcesz uruchamiać klimy? I tu jest błąd użytkowników klimy, dla których klima to chłodzenie powietrza w lecie. Wyciąg z wikipedii Klimatyzacja – proces wymiany powietrza w pomieszczeniu, mający na celu utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych, czyli odpowiedniego zakresu temperatur i wilgotności powietrza, zapewniających dogodne warunki do pracy i funkcjonowania człowieka (warunki komfortu) Czyli klimatyzacja ma na celu utrzymanie odpowiednich warunków dla naszego organizmu. W lecie temp. 21 st.C jest wytwarzanie chłodu (temp. otoczenia wyższa). W okresie chłodów temp. 21 st. C jest wytwarzanie ciepła poprzez stworzenie mikroklimatu w aucie. Ludzie nie bójcie się klimy używać przez okrągły rok. Chyba że te 0.5 l paliwa więcej was zbawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #10 Napisano 16 Listopada 2008 Usuwanie wilgoci za pomocą klimy nie jest żadnym rozwiązaniem tylko ukrywaniem problemu, trzeba zacząć aby w trybie ECON nie parowały szyby chyba że sami naniesiemy do środka wody. Jeśli jest normalna pogoda lub nawet trochę deszczu szyby w tym trybie nie mają prawa parować... u mnie czyli 4 osoby w aucie przy tym trybie nic nie paruje. Niestety trzeba zacząć jak piszą koledzy od filtra, a potem odpływ z podszybia i drożność kanałów usuwających skropliny klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #11 Napisano 16 Listopada 2008 ja jezdze caly czas na ECON..szyby mi nie paruja i nie mam tego problemu...ale u mnie jazda na AUTO zdaza sie zadko poniewaz pale w samochodzie czesto i jazda z otwartym oknem i wlaczonej klimie mija sie z celem a potem jak juz zamkne okno to nie chce sie przestawiac:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #12 Napisano 16 Listopada 2008 Właśnie chciałem napisać, że Ci, którzy jeżdża w trybie ECON i im szyby nie parują to pewnie jeżdżą z uchyloną boczną szybką Ktoś mi kiedyś powiedział, że przed wyłączeniem zapłonu dobrze jest wyłączyć klimatyzację co umożliwi sprężarce "rozprężenie". Czy ma to jakiś sens bo raczej temu nie wierzę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #13 Napisano 17 Listopada 2008 Ktoś mi kiedyś powiedział, że przed wyłączeniem zapłonu dobrze jest wyłączyć klimatyzację co umożliwi sprężarce "rozprężenie". Czy ma to jakiś sens bo raczej temu nie wierzę? Czy sprężarka się "rozpręży" to nie wiem.. ale na pewno nie ma obowiązku żeby coś takiego robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #14 Napisano 17 Listopada 2008 (edytowane) Właśnie chciałem napisać, że Ci, którzy jeżdża w trybie ECON i im szyby nie parują to pewnie jeżdżą z uchyloną boczną szybką hehe mozliwe:) poprawiam posta...a moze mial ktos z was taki problem ze po odpaleniu i wlaczonej klimie cos piszczy?? miedzy innymi tez dlatego jezdze na ECON..wiem ze wylaczanie klimy problemu nie rozwiaze ale nie mam czasu tym sie zajac..moze ktos wie czy da sie to zrobic w swoim garazu czy trzeba "specjaliste" Edytowane 17 Listopada 2008 przez robertAVF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magwat Zgłoś #15 Napisano 24 Listopada 2008 Mam pytanie mi również paruję przednia szyba, nadmuch na ECON i AUTO jest beznadziejny, wymieniłem filtr kabinowy na filtrona K1006, ale nie wiem czy dobrze go zamontowałem, tam była taka strzałka. Filtr włożyłem tak że ta strzałka jest grotem na dół. Passat tp B5 po liftingu, 2001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #16 Napisano 24 Listopada 2008 Mam pytanie mi również paruję przednia szyba, nadmuch na ECON i AUTO jest beznadziejny, wymieniłem filtr kabinowy na filtrona K1006, ale nie wiem czy dobrze go zamontowałem, tam była taka strzałka. Filtr włożyłem tak że ta strzałka jest grotem na dół. Passat tp B5 po liftingu, 2001 Strzałka oznacza kierunek w jakim powietrze będzie przepływało przez filtr, czyli musisz ja skierować w kierunku kabiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Trociniarz Zgłoś #17 Napisano 25 Listopada 2008 Szyby nie powinny parować bez względu na tryb nawiewu, jeśli układ nie ma wilgoci i z autem jest wszystko ok. Podstawa to wymiana filtra kabinowego. Należy tez posprawadzać, czy pod dywanikami nie jest mokro itd.... Mimo wszystko sam używam bez przerwy climatronika w trybie auto, bo w passacie pracuje on wyjatkowo sprawnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marco-w Zgłoś #18 Napisano 25 Listopada 2008 Ja zimą jeżdżę na ECON, bo po prostu auto mniej pali. Skoro szyby mi nie parują to po co płacić za dodatkowe paliwo? Zupełnie nie rozumiem jak ktoś jeździ zimą na klimatyzacji, no chyba że parują mu szyby (wtedy jednak taniej jest wymienić filtr kabinowy i udrożnić kanały odpływowe wody). Inna sprawa, że nawet zimą od czasu do czasu trzeba "higienicznie" uruchomić klimatyzację dla sprawnego jej działania latem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deiw Zgłoś #19 Napisano 25 Listopada 2008 Ja polecam jeszcze sprawdzenie schowków w boczkach w bagażniku powyrzucac wszystkie rzeczy !!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marco-w Zgłoś #20 Napisano 25 Listopada 2008 Ja polecam jeszcze sprawdzenie schowków w boczkach w bagażniku powyrzucac wszystkie rzeczy !!!!! Niby tak, bo stamtąd zasysane jest powietrze, ale z drugiej strony po to te schowki są, żeby w nich coś przewozić. U mnie sa zawsze pełne sprzętu typu rękawice robocze, narzędzia itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach