Gość mario_ber Zgłoś #1 Napisano 10 Listopada 2008 Witam, Zacznę od tego że pasek jest na benzynie i gazie. Przez pewien czas nie jeździłem na benzynie, potem po wymianie pompy paliwa zacząłem odpalać na benzynie. Od jakiegoś czasu pojawił mi się zapach benzyny w samochodzie zaraz po odpaleniu silnika. Wygląda to tak: Rozrusznik kręci, kręci, kręci i po paru sekundach dopiero załapuj na benzynie. Potem w dmuchawach pojawia się dość mocny zapach benzyny! Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu na benzynie łapie od razu ? Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 10 Listopada 2008 Zawór ciśnieniowy paliwa nie trzyma lub nieszczelne przewody paliwowe ,wnioskując że zapach wydobywa się z nawiewów to te wchodzące na listwę wtryskową. Radzę zajrzeć pod maskę bo jak pęknie na dobre przewód to cała zawartość baku zaleje ci silnik jeśli wcześniej nie pojawi sie dym albo gorzej- żywy ogień pod maską a wtedy......http://pl.youtube.com/watch?v=i-Ur7dBHeuM http://pl.youtube.com/watch?v=Mat4YccHgAg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pcgyver Zgłoś #3 Napisano 10 Listopada 2008 Miałem podobny problem, u mnie własnie wymianie podlegał wężyk do wtryskiwacza. W okolicy opasek trzymających wężyk można zaobserwować sączące się paliwo - szczególnie po zapaleniu zimnego silnika. W tym poście jest zdjęcie i zaznaczony wężyk o którym mowa: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33519 Koszt takiego to ok 10 - 12 zł za metr, więc lepiej nie ryzykowac pożaru silnika. I taka uwaga przy montazu nowego wężyka: nie należy za mocno ściskać nowego węża opaskami, ja popełniłem ten błąd i znów się sączyło. Na szczęście miałem więcej tego wężyka i wymieniłem jeszcze raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario_ber Zgłoś #4 Napisano 10 Listopada 2008 dzieki za rady, Sprawdziłem kabelki i nic nie znalazłem lub nie wiem gdzie szukać ? Dziś zatankwoałem 98 a wcześniej miałem 95 ale to chyba bez znaczenia? Dalej trzeba kręcić rozrusznikiem aby zapalił na benzynie tak jak by musiał dopompować paliwo! Czy jeszcze jakis inny przewód od paliwa może być koło silnika ? Dołączam fotke z silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #5 Napisano 10 Listopada 2008 Szukaj pod przepustnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #6 Napisano 10 Listopada 2008 w 2.0 2E jest jeszcze przewód (stojąc przodem do passka) po lewej stronie za osłoną paska. U mnie tam ciekło paliwo. a ciężko to zauważyć. Przewód jest zasłonięty jak patrzysz z przodu. A miejsce jest idealne do podania zapachu paliwa do środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario_ber Zgłoś #7 Napisano 11 Listopada 2008 sprawdzalem i wszedzie nic, już nie mam pojęcia co się dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #8 Napisano 11 Listopada 2008 Sprawdź jeszcze gumową podstawę pod wtryskiem. U mnie też zaraz po odpaleniu jak włączałem nawiew to śmierdziało lekko benią. Kiedyś zmieniłem podstawę wtrysku bo stara nadawała się do wymiany i po wymianie benzyny już nie czuć wogóle, tak więc wymianą podstawy zlikwidowałem kilka objawów + jeden niespodziewanie ps. nie wiem jak wygląda to u Ciebie bo ja mam 1,6 na mono wtrysku... ale jeżeli jest podobnie to ja bym to sprawdził pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario_ber Zgłoś #9 Napisano 11 Listopada 2008 sprawdze, ale zastanawia mnie to jak to jest że na poczatku przy odpaleniu czuć a potem nie czuć wcale ? Jak by wyciekało gdzieć to by było czuć cały czas ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bomkallo Zgłoś #10 Napisano 11 Listopada 2008 na poczatku w role wchodzi wtrysk rozruchowy, to ten przewod co kolega podal w innym zalaczniku to wlasnie doprowadza paliwo do niego, ale jak czuc, to cos musi gdzies emanowac:P paliwo jest w baku, a jak wali z wywiewu, no to gdzies sie wydostaje:P wsadz nosa pod maske w wesz, moze wali gdzies indziej i dostaje sie w nawiewy? nie znam niestety szczegolow budowy nawiewu:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #11 Napisano 11 Listopada 2008 sprawdze, ale zastanawia mnie to jak to jest że na poczatku przy odpaleniu czuć a potem nie czuć wcale ? Jak by wyciekało gdzieć to by było czuć cały czas ? tzn. u mnie sobie wytłumaczyłem to tym że jak odpalałem silnik to wtedy gdzieś była nieszczelność pod podstawą i wtedy przez chwilę opary było czuć a za chwilę przestawało aż do następnego uruchomienia po dłuższym postoju. Ja tylko piszę co sam miałem ale zawsze warto sprawdzić . Też z początku szukałem wycieku ... pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #12 Napisano 11 Listopada 2008 tzn. u mnie sobie wytłumaczyłem to tym że jak odpalałem silnik to wtedy gdzieś była nieszczelność pod podstawą i wtedy przez chwilę opary było czuć a za chwilę przestawało aż do następnego uruchomienia po dłuższym postoju. Ja tylko piszę co sam miałem ale zawsze warto sprawdzić . Też z początku szukałem wycieku ... pzdr Tylko u niego nie ma podstawy ani gaźnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #13 Napisano 11 Listopada 2008 a no to ok dlatego wcześniej pisałem że nie wiem jak to jest w tym silniku . Wycofuję się co złego to nie ja pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario_ber Zgłoś #14 Napisano 11 Listopada 2008 siedzialem z nosę pod maską i nic nie znalazłem jak narazie, czuć z okolic wtryskiwaczy, pewnie tam coś będzie przejechałem 200 km i czulem tylko po odpaleniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryjan82 Zgłoś #15 Napisano 5 Grudnia 2008 sprawdzaj na zimnym silniku bo pozniej elementy silnika sie nagrzewaja i paliwo szybcej odparowywuje i nie zobczysz,pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario_ber Zgłoś #16 Napisano 17 Grudnia 2008 na poczatku w role wchodzi wtrysk rozruchowy, to ten przewod co kolega podal w innym zalaczniku to wlasnie doprowadza paliwo do niego, ale jak czuc, to cos musi gdzies emanowac:P paliwo jest w baku, a jak wali z wywiewu, no to gdzies sie wydostaje:P wsadz nosa pod maske w wesz, moze wali gdzies indziej i dostaje sie w nawiewy? nie znam niestety szczegolow budowy nawiewu:( okazuje sie ze spala mi gaz i benzyne jednoczenie podczas jazdy i do tego w jakims pojemniczku z cienka rurka jest paliwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pepe100 Zgłoś #17 Napisano 23 Grudnia 2008 Sprawdź doprowadzenie paliwa do listwy wtryskowej u mnie najpierw tam ciekło . Co dziwne te przewody u mnie się uszczelniały po nabraniu temperatury. Zaraz po odpaleniu ciekło znacznie , do tego stopnia że spadało w dół na kolektor wydechowy . Wymieniłem przewody , jest gitara. Pól roku później znowu poczułem znajmy zapaszek przy uruchamianiu bryki i jakie było moje zdziwienie bo doprowadzenie było suche . Po miesiącu czasu połapałem się że cieknie mi listwa wtryskowa dokładnie na jej środku , tam paliwko wpada do zagłębienia kolektora dolotowego i odparowuje , a nadmiar paliwa spływa na kolektor wydechowy. U mnie w 2E listwa jest plastikowa rozbieralna zasilana tylko dwoma przewodami.Wyjąłem , rozebrałem , uszczelniłem silikonem , złożyłem - nie cieknie. Podczas renowacji listwy wyjąłem i wywaliłem jakieś skrawki przezroczystej gumy z okolic wtryskiwaczy , może ktoś wie po co to było ?? Umnie zimny samochodzik tez nie chce odpalać ładnie. Muszę przytrzymać gaz do połowy i wtedy w miarę załpuje od razu. Jak nie przytrzymam to muszę kręcić kilka sekund, ale podejrzewam czujnik halla lub wtrysk rozruchowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pusia Zgłoś #18 Napisano 13 Czerwca 2009 mam powazny problem -od pewnego czasu zaczelam czuc benzyne w samochodzie nie wiem co moze byc przyczynol tego-znajomy sprawdzal czy nie ma zadnego wycieku i nic nie zauwazyl powaznego-moze ktos mi doradzi gdzie szukac przyczyny(dodam ze to opel zafira)dzieki z gory:673: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki84 Zgłoś #19 Napisano 14 Czerwca 2009 U mnie czuć bene podczas jazdy z otwartym oknem. Ostatnio zauwazylem ze mam pompe paliwa pod autem zaraz przy filtrze i cieknie mi z niej. Czy byly paski z pompą w tym miejscu? Czy to raczej jakas nieudolna przeróbka poprzedniego wlasciciela? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 14 Czerwca 2009 Dwie pompy miał bodajże 9A. Patrzałeś czy jest pompa w zbiorniku i czy jest podłączona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach