Skocz do zawartości

pcgyver

  • Liczba zawartości

    70
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O pcgyver

  • Urodziny 10.12.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Pawel
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kato

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.8 20V 125KM (APT)
  • Rok produkcji
    1999
  1. Witam, No właśnie mam podobne problemy, a awaria czujnika wału wyjdzie w błędach na kompie ? Muszę to sprawdzić. A tak na marginesie, wreszcie ktoś kto opisał problem, a jak rozwiązał to się tym pochwalił i napisał co pomogło. To nie częste na forach. Dzięki dudus221 Pozdrawiam Paweł
  2. Dzięki wojtyna51 za odpowiedź i sugestie. Wczoraj od rana walczyłem ze swoją instalację i rozwiązałem problem, a raczej problemu nie rozwiązałem ale zlokalizowałem lewy pobór. Problemem okazały się drzwi pasażera, po rozpięciu pobór spadł do 0,04-0,05A. Droga do rozwiązania nie była łatwa, uzbrojony w cęgi do pomiaru prądu stałego rozbebeszyłem instalację wewnątrz, jechałem po kablach aż znalazłem który. Jednoznacznie sytuacji wyjaśnić się jednak nie da, ponieważ zlokalizowałem pobór prądu, na kablu który zasila silnik szyby. U mnie jest to zabezpieczone bezpiecznikiem 30A na pycie przekaźników z tyłu, nie ma tego bezpiecznika w książce a u mnie występuje. Po wyciągnięciu bezpiecznika pobór spadł, jednak po włożeniu bezp. 14 znów skoczył pomimo że tego od szyb już nie było. Dopiero wypięcie drzwi pasażera rozwiązało sprawę, może wilgoć może coś z modułem w drzwiach, a może zamek - bo mam błąd w tych drzwiach: 00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221) 54-10 - Incorrectly Equipped - Intermittent Z moich doświadczeń mogę polecić jedynie tym którzy mają podobne problemy od poodpinaniania drzwi i to może dużo na początku wyjaśnić. Tam jest dużo możliwości awarii. Muszę rozbebeszyć te drzwi i poszukać problemu, może też jakieś sugestie? Bo na razie drzwi odpięte, szyba nie działa, drzwi trzeba ręcznie otwierać. Da się żyć, ale fajnie jakby normanie działało. Dzięki i pozdrawiam
  3. Witam, Jak kilka osób w tym wątku, zdiagnozowałem u siebie lewy pobór prądu co powoduje rozładowywanie akumulatora. Przy temperaturach dodatnich i moim trybie jeżdzenia jakoś to funkcjonowało , ale teraz przy niskiej temperaturze powoduje to że muszę rozpinać akumulator, żeby go nie katować i rano odpalać. Prąd zmierzyłem kilkukrotnie, pomiar wskazuje 0,23-0,26A (~250mA). Pomiar robiłem zarówno na + akumulatora jak i na - akumulatora. - pomiar od razu jak i po czasie ok 20 min wskazuje to samo - cały czas 250mA. - wyciągałem pokolei pojedyńczo wszystkie bezpieczniki - bez zmian - pobór 250mA - wyciągłem naraz wszystkie bezpieczniki - bez zmian - pobór 250mA - do rozrusznika i alternatora nic nie ucieka bo po odpięciu czarnego kabla prąd spada do zera, ewidentnie prąd zamyka się przez czerwony kabel od akumulatora, który idzie do tablicy przekaźnikowej Proszę o sugestie co jeszcze może być zasilane przed bezpiecznikami, jakieś przekaźniki może ? nie wiem gdzie teraz grzebać żeby się dostać. Alarm raczej wykluczam bo normalnie po zamknięciu auta prąd skacze na ok. 0,5A i po kilku sekundach stabilizuje się na tych ok. 0,25A i tak już jest potem cały czas. Jedna ciekawostka mi się przydarzyła podczas moich prób. Kiedy wyciągałem bezpieczniki kolejno pojedyńczo, zaobserwowałem że po wyciągnięciu i włożeniu bezpiecznika 14 prąd spadł do 0,03A czyli prawidłowego. Kilka razy potem powtarzałem czynność ale zdarzyło się to tylko dwukrotnie i nigdy nie udało się mi tego powtórzyć. Jakaś anomalia - nie wiem czy może to na coś wskazywać. Z góry dziękuję za sugestie
  4. W katalogu intercarsa są sprzęgła dwumasowe do silników benzynowych 1.8 APT produkcji LUK. Więc skąd na 100% wiedzieć czy się ma czy nie ma dwumasa ?
  5. Witam, Chciałbym zasięgnąć porady i upewnić się co do mojej diagnozy zanim pojadę do warsztatu. Od jakiegoś czasu pojawiły się odgłosy z okolicy sprzęgła/skrzyni. Objawia się to: - przy odpalaniu auta stukaniem takim jakby blacha o blachę równo z pracą rozrusznika, jak zapali to pojawia się taki warkot/rezonans który po chwili lub dodaniu gazu ustaje - w jeździe, generalnie jadąc równomiernie nic nie słychać, pojawia się tylko odgłos przy szybkim dodaniu gazu, lub przy każdej zmianie biegu. Odgłos jest taki jakby przepalona plecionka wydechu drżała wewnąrz, do tego stopnia że wymieniłem plecionkę na nową i tłumik środkowy na "nowy-używany" - dodatkowo po dłuższej jeździe np. autostradą jak jest nagrzany to stojąc np. na światłach na biegu jałowym samoczynnie wpada w taki rezonans/drganie przypominający uderzanie elementów stalowych (np. jakby tłumik o coś). Jak wpada w taki rezonans to pomaga dodanie gazu wtedy wraca na bieg jałowy i już wszystko normalnie. Skrzynię raczej wykluczam bo głównie to daje znać na rozsprzęglonym. Odgłosy tak łudząco podobne do padniętego wydechu (plecionki lub tłumika) że tak jeździłem z 10 tyś jeszcze, teraz zrobiłem z wydechem i się okazuje ze nie potrzebnie bo to nie od tego. Wg mnie wszystko wskazuje moim zdaniem na sprzęgło, ale chcę zasięgnąć Waszej opinii. Poprzedni użytkownik mówił że sprzęgło wymieniał (ja już 50 tyś zrobiłem). Może po prostu założył jakąś tandete i znów się odzywa.
  6. Witam! Mam pytanie, czy wentylator chłodnicy powinien załączać się od razu przy odpalaniu "zimnego" samochodu ? U mnie tak się właśnie dzieje, dodatkowo wentylator wtedy wydaje taki takie lekkie huczenie które ustaje po nagrzaniu silnika. Chcę wymienić szczotki, tak profilaktycznie, ale pytanie czy teraz pracuje prawidłowo. Generalnie samochód nie ma żadnych problemów z temperaturą, odkąd założyłem nowy termostat (Wahler) to po 3-5 km temperaturka 90 stopni i wskazówka stoi jak żołnierz. Temperatura 90 stopni potwierdza się po podłączeniu VAG-a. Natomiast zastanawia mnie ten wentylator, jak on jest sterowany ? Troche bez sensu załączań wentylator chłodnicy jak płyn na temp 3 stopni. Widzę że jest coś takiego jak termowyłącznik went. chłodnicy, ale czy taki u mnie jest (1.8 APT 125KM), a jeżeli tak to gdzie, nigdzie nie mogę znaleźć na forum.
  7. Witam, mam taki problem, usłyszałem dziś głośniejszą pracę pompy wspomagania, okazało się że w zbiorniku jest płynu z 3cm poniżej minimum. Znalazłem chyba usterkę, jest to nieszczelność na wężu pomiędzy maglownicą a zbiorniczkiem (ten odcinek przy zbiorniku). Moje pytanie jaki wąż zastosować na wymiankę, czy to musi być jakiś specjalny wąż o specjalnych wymaganiach oraz może ktoś potrafi określić jego średnicę (najlepiej wewnętrzną), kupił bym go przed demontażem. A druga sprawa taka z ciekawości: U mnie wąż idący ze zbiorniczka do maglownicy najpierw schodzi na dół, potem jest kawałek metalowej rurki a dalej znów gumowym wężem do maglownicy. Gdzieś na forum golfa wyczytałem (choć było to nieprecyzyjne) ze ten odcinek z metalową rurką powinien stanowić niejako syfon i być umieszczony powyżej pompy wspomagania. U mnie to zwisa swobodnie, a ta metalowa rurka jest poniżej pompy, prawie że leży na spodzie zderzaka. Wie ktoś jak to powinno być ? Może zerkniecie w waszych samochodach ?
  8. Witam! W moim pasku 1.8 APT 125KM również jest problem z odpalaniem i również mam LPG BRC - Przeważnie jak jest zimno nocą (poniżej 10stopni). Latem raczej problem sporadycznie występuje. Pierwsze odpalenie pawie zawsze się nie udaje, za drugim razem pali od kluczyka. W ostatnim czasie naprawiłem regulator kolektora ssącego, wyeliminowałem dziury w dolocie (m.in nowa odma), przy wymianie odmy przeczyściłem przepustnicę, ale bez elektroniki bo nie wiem jak się tam dostać bez odpinania wężów płynu chłodniczego, przepustnica adaptowana. Błędów w silniku brak, wcześniej jak były dziury w dolocie pojawiał się błąd zbyt bogatej mieszanki, ale już nie wraca. Zamieszczam logi które zrobiłem przy starcie na zimnym silniku i potem trasa 25km: http://vaglog.rtnet.pl/mrgonet_60004.html http://vaglog.rtnet.pl/mrgonet_60303.html W pierwszym logu (001,002,005) zaznaczyłem markerem 2 miejsca w którym na 3 biegu przeciągłem od niskich obrotów do maksa. Coś mi się wydaje ze przepływomierz podaję za niski parametr, ale nie mam z czym tego porównać - jak ktoś może pomóc w tej sprawie, no i czy to może być powód utrudnionego odpalania ? Proszę o analizę tych logów.
  9. pcgyver

    Problem z odmą

    Witam! Znalazłem dziurawe przewody w dolocie swojego auta. Wymieniając je natknąłem się na słynne kolanko odmy silnika, które to było mocno pęknięte. Zakupiłem dziś w ASO nowe (nr 058 103 213). Dziś zabrałem sie za wymianę i zastanawia mnie jedno: czy do tego kolanka potrzebna jeszcze uszczelka jakaś? Nic takiego mi nie dali ani nawet nie proponowali. Może ktoś mi to sprawdzić ? (może ETKA ) Zamieszczam zdjęcie z zaznaczonym elementem. U mnie to kolanko wchodzi w to gniazdo silnika bez żadnej uszczelki, tylko mocowane jest metalową spinką. Wcześniej też nie było uszczelki.
  10. Pomierz prąd najpierw jaki jest pobierany z akumulatora i jeżeli jest duży, to potem w poszczególnych odbiorach. Tylko to powie ci który obwód pobiera duży prąd podczas postoju. U mnie była kiedyś całkiem błacha sprawa, spadła sprężyna lampki oświetlenia schowka i lampka ta świeciła na okrągło. Puki było ciepło aku dawał radę, a że jezdze długie trasy codziennie to się ładował. Za to zimą ledwo co czasem odpalał, a do tego ciągle uruchamiał się alarm fabryczny (przez za niskie napięcie). Lampka tak świeciła się chyba z 1,5 roku zanim na to zupełnie przypadkiem wpadłem.
  11. A można, coś szerzej w tym temacie, żeby można było z gazownikiem coś konkretnie porozmawiać. Czy sprawdzać połączenia instalacji? Czy może trzeba mapy skorygować? Instalacja to sekwencja z BRC.
  12. Tak LPG jest w aucie, a ma to w tym przypadku wpływ ??
  13. Witam! Potrzebuje pomocy w sprawie dolotu w passacie 1,8 125KM silnik typ APT. Auto ogólnie ma problem z "kopem" i wkręcaniem na obroty, troche muli. Od jakiegoś czasu na VAG pojawia się błąd: 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 35-00 - - , i w zasadzie to jedyny pojawiający się błąd związany z silnikiem i wogóle tym problemem. Naprawiłem urwaną dźwigienkę regulatora przy kolektorze, nie wiele różnicy w kopie a może nawet wogóle. Zabrałem się więc dziś za przepływkę (w logach masa powietrza dochodziła do 60g/s). Kupiłem G22 i zabrałem się za czyszczenie, a tu po zdjęciu przepływki i rury dolotu do przepustnicy niespodzianka - dwa węże dochodzące do plastikowego kolana przed przepustnicą sparciałe jak nie wiem, a jeden w ogóle urwany. Pytanie, czy do wymiany tego potrzeba jakieś specjalne węże z ASO (jeśli tak to poproszę o nr kat jak ktoś umie to sprawdzić), czy może wystarczy dobrać w sklepie węże o odpowiedniej średnicy i powymieniać? Tak przy okazji - może mi ktoś udostępnić albo wskazać gdzie znajdę jakąś dokumentację dotyczącą układu dolotu powietrza w takim silniku, co z czym i jak? Bo już nie wiem jaką funkcję mają te wężyki przed przepustnicą. Przepustnica cała brudna i wysmarowana od wewnątrz, muszę to przeczyścić zaadoptować i mam nadziję że to pomoze na problem mocy auta, bo skrócenie i założenie urwanego węża też nie wiele dało, a miałem nadzieje że będzie juz widoczna różnica. Przepływkę przy okazji też już przepłukałem G22. Proszę o wsparcie może jakieś rady.
  14. Witam! To ja mam takie pytanie, co do przepływki. Nie wiem na ile mogą różnić się przepływki między silnikami 1.8T a 1.8. Ja mam właśnie 1.8 125koni (APT) robiłem logi i u mnie mass flow poniżej 60g/m (przy 4600obr/min). Tu widzę, że wszędzie to jest ok. 100-120g/m. Czy może być taka różnica pomiędzy tymi silnikami, czy może wskazywać to na padającą przepływkę ?
  15. U mnie wentylator klimy piszczy na 1 biegu. Długo myślałem, że to coś ze sprężarką. Ale dziś jak włączyłem to zauważyłem dopiero sytuację że jak włącza się 2 bieg to cały pisk ustaje. Z wewnątrz to prawie tego nie słychać, natomiast jak się stoi obok auta to dość głośno. Jakieś propozycje co to może być? Gdzie zajrzeć ? Dziś przyglądałem się temu wentylatorowi klimy i zauważyłem, że jak się go włączy i zacznie swoje popiskiwanie na tym 1 biegu, to wystarczy przyłożyć cokolwiek do jego korpusu i przestaje, nawet jak się przyłoży coś zupełnie bez użycia siły, tak tylko dotknąć, a od razu przestaje piszczeć. Ktoś coś podsunie, na co to może wskazywać ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności