Skocz do zawartości
Gość truskawa

Jakie sprzęgło polecacie, jakie wybrać; firmy, ceny.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość truskawa   
Gość truskawa

Mam zamiar wymienic sprzęgło napiszcie jakiej firmy załozyć.Podajcie jaki to jest koszt.

_____________

PASSAT B4 2.0GL 2e

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Gość pixi78   
Gość pixi78

Czesc, u siebie zalozylem VALEO i jest ok, a dalem za komplet okolo 350zl, a do Ciebie z Valeo do rocznika 1995 okolo 350zl komplet.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość barti_go   
Gość barti_go

witam wedle mego uznania szacunek dla firmy SACHS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JAFO   

Powiem Wam, że kupując docisk tak naprawdę nie wiecie, czy kupujecie nówkę, czy też po regeneracji. Często można dostać dobrej firmy docisk tanio, ale jak mu sie dokładniej przyjrzeć, to jest on właśnie po regeneracji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość pixi78   
Gość pixi78

Sachs kosztuje duzo wiecej, a sprzeglo tylko i wylacznie nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Lepus   
Gość Lepus

Witam, podepnę się pod wątek o sprzęgle bo mnie ostatnio to spotkało. Otóż, dojechałem do świateł, wyłączyłem na luz i czekam. Zielone, próbuję włączyć bieg i ni huhu. W pracy sprzęgła nic nienormalnego nie zauważyłem, tzn jakiegoś oporu, jego braku. Nawet żadnego zgrzytu czy co innego (na niepracującym silniku). Po prostu nie chciało wejść. Jakoś na siłę "wbiłem" jedynkę i odjechałem na pobliski parking. Próbowałem na parkingu zapalić silnik i włączyć bieg, nie da rady. Na chama pewnie by włożył, ale nic na siłę ;) Pytanie, czy to sprzęgło? Aby byc przygotowanym na wszystko, rozglądam się za sprzęgłem. Jakie sprzęgło polecacie? LUK, SACHS, VALEO? Oto ceny jakie otrzymałem z netu od dostawców

Sachs 620 zl, Valeo 386 zł, NK 375 zł, Luk 496 zł
Dodam, że u mnie w sklepie za SACHS zaśpiewali 870 zł. Dzisiaj lub jutro spróbuję baczniej się temu przyglądnąć...

PS Dodam jeszcze, że objaw wygląda na taki jakby nie wysprzęglało sprzęgło, bo jak silnik chodzi to przy próbie wrzucenia biegu słychać zgrzyt, czyli objaw IMO niewysprzęglania.

Jeszcze jedno, szukałem i wg mądrych linków te sprzęgła są takie same jak w KR lub 2E, może ktoś to sprawdzić? Dzięki wielkie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RAFAL10   

W silniku 9A i 2E sprzęgło jest takie same o średnicy tarczy 228 mm. W przypadku silnika KR była tarcza 215 mm, a od sierpnia 1990 roku jest już 228 mm. Dane z książki WKŁ.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
waldek40   

Dodam jeszcze, że objaw wygląda na taki jakby nie wysprzęglało sprzęgło, bo jak silnik chodzi to przy próbie wrzucenia biegu słychać zgrzyt

 

w ostateczności gasisz silnik wrzucasz 1 lub 2 i zapalasz silnik wtedy możesz zjechać z np.ulicy, na zapalonym silniku nie da rady wrzucić biegu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mhyjek   

a czy to przypadkiem nie bedzie problem z wyprzegnikiem lub pompa sprzegla ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Lepus   
Gość Lepus

A cholera wie, możliwe. Albo łapa sprzęgła. Okaże się jak się zdemontuje, bo teraz nic nie widać, płyn jest OK, nic nie wyciekło, opór pedału jest normalny. Ale jakby to jednak sprzęgło to jakie? LUK, NK, Valeo czy inne (Sachs trochę drogi)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pozytywne doświadczenia ze sprzęgłami Valeo-bardzo trwałe i ostre-tzn. bardzo szybko łączą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew   
Gość zllew

Moj kolega sprzeglo valeo zmienial razem z olejem czyli padlo mu po 10tys km. :kwasny:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość pepo7   
Gość pepo7

Witam ! czy może mi ktoś z Was powiedzieć jakie sprzęgło wybrać do mojego passata 1.8 92r.silnik ABS (może ktos poda jakiś namiar na sprzedawce)

bo juz sam nie wiem kogo slouchać .Jeden poleca LUK inny SACHA i które lepsze ?

oraz jedno ma średnice fi 220 a inne 215 jak jest naprawde i może ktoś udzieli mi konkretnej odpowiedzi bo musze w tym tygodniu uporać sie z tym problemem .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ksynio   

żeby zobaczyć jakiej masz średnicy sprzęgło najlepiej jest je zdemontować i zmierzyć,a wtedy myślę że nie będzie problemu z dopasowaniem czegoś konkretnego,będąc w sklepie porównasz sobie ceny części i wzbierzesz najodpowiednią cenę, LUK SACHC VALEO to trzy najbardziej rzetelne firmy z których możesz coś wybrać, nie kupuj zamiennika polskiego YAZDA. POZDRO

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skcrack   

Jak Krzysiek napisał wyżej - Valeo, Sachs, Luk. Co do średnicy to możesz kupić najpopularniejszy rozmiar, ale dogadaj się ze sprzedawcą że jeśli nie będzie pasować to Ci wymieni.

To forum jest najbardziej nie przyjaznym na necie !!!!!

Odradzę każdemu kto się będzie o nie pytał z czystym sumieniem !!!!!

... i nadal korzystasz z tego forum? :P Masz opis który obraża naszą społeczność ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shared   

Odkopię trochę :)

 

Mam do wymiany sprzęgło i nie wiem które wybrać. Silnik 1z, skrzynia CTN, według katalogów pasować powinny:

 

Sachs 3000 332 001

 

LUK 623 1089 00

 

VALEO 821255

 

Sprzęgło LUK ma większą średnicę o 2mm, będzie pasowało? Proszę o pomoc w wyborze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ziąąą   

Ja w swoim Passacie silnik 1.8 RP sprzęgło wymienione około 4lata temu firmy SACHS przejechane na nim około 60 tys. km i nadal spisuje się dobrze aczkolwiek na wysokich obrotach przy szybkiej zmianie biegów nieraz potrafi się pośliznąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arktic   

Witam.

Niedawno wymieniałem w swoim pasku sprzęgło tzn. 2 tys/km temu na Luk i spisuje się dobrze moje spostrzeżenie jest takie ,że odkad mam luka to dziwnie wysoko bierze tzn. nie przy samym koncu ale lekko wyżej niż powinno przez co pare razy mi zgasł ;/ :P byłem u mechanika i powiedział ze to normalne(bo jest tam jakaś pompka czy coś) ale jakoś mu nie wierze bo wcześniej miałem valeo i było ok , ale ogólnie Luk też jest dobry więc polecam Luk-a ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lebow   

W passu jeszcze nie wymieniałem ale w innym aucie wstawiłem luka (komplet oczywiście) i zero jakichkolwiek problemów, prawidłowy montaż to podstawa ,czasem nawet najlepsze jakościowo czesci można spartolić nie umiejętnie je instalując.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shared   

Zdecydowałem się na sachsa, 409zł za komplet. Po weekendzie zostanie wymienione, dam znać czy działa ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×