Skocz do zawartości
azrael

nagrzewanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

jak długo trwa osiągnięcie normalnej temperatury przez wasze paski,na razie jest dość ciepło,a u mnie dopiero po ładnych kilkunastu kilometrach temperatura dochodzi do 90*,w B5 trwa to znacznie szybciej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w norwegii na mrozie ok 10-12 km, gdy jest cieplej np ok 5 stopni juz po ok 8 km. 15 stopni i wiecej to juz cos ok 5-6km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie po przejechaniu jakiś 6-7 kilometrów ale powyżej 6 stopni a po niżej mam podgrzewacz Webasto który bardzo szybko podgrzewa silnik i w środku samochodu. Samochód kupiłem na Baeyerach, ale dodam że nie mam żadnej regulacji tego procesu po prostu załącza się to same poniżej 6stopni będąc w serwisie przypadkiem jak przystało na porządnego passata? Powiedzieli mi o tym fakcie tylko się trochę zdziwili że podgrzewa mi też w środku ja tam się kompletnie na tym nie znam więc tylko powtarzam co mi powiedzieli specjaliści z VW. Ale zarazem fajna rzecz w zimie mam szybko cieplutko w środeczku. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak byly 2-3 stopnie to 15km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ok 10 stopni to 8-10km spokojnej jazdy.Ja do pracy mam 2 km więc jadę na zimnym.Na szczęście przynajmniej raz w tygodniu jadę ok 200km w trasie więc PDF się oczyszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie osiągnięcie temp.90 następuje po ok.5-6 km. przy temperaturze zew. +6. Zauważyłem również że ogrzewanie jest bardzo wydajne. Już po kilku kilometrach robi się gorąco w środku.

Edytowane przez Scoti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżę temat,bo teraz osiągnięcie temperatury 90C zajmuje wieczność,a na postoju temperatura zaczyna spadać,u was też czy termostat do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odświeżę temat,bo teraz osiągnięcie temperatury 90C zajmuje wieczność,a na postoju temperatura zaczyna spadać,u was też czy termostat do wymiany?

na 90 % termostat winny

a tak do ogółu to może przysłońcie sobie chłodnice i będzie oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przysłońcie sobie chłodnice i będzie oki

Jechałem atustrada przy -24 i bez przysłaniania chłodnicy temp była ok.

A mój nagrzewa sie po ok 6-7 km (temp poniżej 3 stopni)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na 90 % termostat winny

Nie do końca, weź pod uwagę, że to diesel i rozgrzewa sie znacznie dłuzej niż benzyna.

 

a tak do ogółu to może przysłońcie sobie chłodnice i będzie oki

To nic nie da biorąc pod uwagę, że auto stoi i temperatura spada. Po rozgrzniu auta, nawet przy -30 silnik będzie miał 90oC.

 

odświeżę temat,bo teraz osiągnięcie temperatury 90C zajmuje wieczność,a na postoju temperatura zaczyna spadać,u was też czy termostat do wymiany?

U mnie przy -15oC na zewnątrz silnik 90oC osiaga po ok. 10km jazdy, warto też na ten czas ręcznie zmniejszyć nawiew powietrza - silnik rozgrzeje sie szybciej. Przy takich temperaturach przy włączonym ogrzewaniu temperatura silnik potrafi spaść przy niższych obrotach, dopiero po rozgrzniu wnętrza - po kilkiudziesieciu kilometrach, temperatura silnika na postoju nie będzie spadać.

To jak najbardziej normalne zachowanie diesla, tak maja moi koledzy w B6, tak samo miałem kiedyś w B5 FL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jak najbardziej normalne zachowanie diesla, tak maja moi koledzy w B6, tak samo miałem kiedyś w B5 FL.
Niestety ale to prawda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu rozmawiałem z doradcą serwisowym VW w związku ze spadkiem temp. silnika w moim pasku o ok 1-1,5 kreski poniżej 90oC na postoju, np: przed światłami, lub przy spokojnej jeździe na bardzo niskich obrotach.

Powiedział, że to normalne zjawisko, kiedy temp. na zewnątrz jest w ok -10, a klimatronik jest prawie na full, bo wtedy działa na silnik jak dodatkowa chłodnica i żebym się nie przejmował.

Edytowane przez laki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie. Temperatura na zewnątrz ok. -20 stopni silnik nagrzał się do 90 stopni po przejechaniu kilku kilometrów ale następnie jak zatrzymałem się na światłach na chwilkę to wskaźnik temperatury odchylił się od 90 w dół oczywiście. Jak ruszyłem i jechałem znowu było 90 i w trasie trzymał temperaturę. Mam natomiast pytanie czy przy takich mrozach w granicach 15-20 stopni udaje wam się solidnie nagrzać auto w środku? Ja na trasie około 100 km miałem z tym problem. Niby z nawiewu leciało ciepłe powietrze ale nie mogłem w środku nagrzać do takiego poziomu, żeby powiedzieć, że jest ciepło. Czy ktoś zaobserwował coś takiego u siebie? Czy to wina tak niskiej temperatury czy jednak coś nie tak z autem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam natomiast pytanie czy przy takich mrozach w granicach 15-20 stopni udaje wam się solidnie nagrzać auto w środku?

Wczoraj przejechałem ok.800 km[w dwie strony] na dworze od -15 do -18 i w środku było cieplutko:)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy takich mrozach cieplutko jest po 20km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że po dłuższym hamowaniu silnikiem lub na postoju na biegu jałowym temp. zaczyna spadać od 90 w dół. Dla próby dałem nawiew na OFF i ewidentnie temperatura trzyma się dłużej, ale jak dać nawiew na maxa to spada bardzo szybko. U mnie dodatkowo włącza się webasto jako dogrzewanie silnika i temperatura szybko wraca do 90 ale niedawno, przy ok -10stC ruszałem zimnym autem na rezerwie paliwa (webasto wtedy nie odpali) i był to koszmar jeśli chodzi o rozgrzanie auta. Pół biedy jak jedziemy w trasie - silnik dość szybko się nagrzewa ale w mieście w korkach - ponad 20 minut jazdy i wskaźnik temp ani drgnął z minimum :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na trasie mogę nawet w t-shirt'cie jechać, ciepełko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TDI z włączonym ogrzewaniem w mieście 90st. po 11km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2.0 TDI z włączonym ogrzewaniem w mieście 90st. po 11km

Ciekawe czy 170KM nagrzewa sie szybciej niz 140KM...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe czy 170KM nagrzewa sie szybciej niz 140KM...

Nie wiem czy to reguła, ale ostatnio jadąc równo z kolegą (wyjechaliśmy razem z pracy) w jego 170KM miał 80oC podczad gdy w tym samym czasie ja miałem 55oC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności