Jump to content
jaarecki

zmiana radia w b6

Recommended Posts

Witam.Mam pytanie.Zamierzam zmienić radio w moim passacie b6.W chwili obecnej posiadam radio standardowe(nawet nie bardzo wiem jaki ma symbol)Będę miał ten sam typ tylko z symbolem 510 z nawigacją.Czy ktoś może mi powiedzieć - doradzić na co mam zwrócić uwagę przy wymianie.W standardowej wersji tego samochodu prawdopodobnie nie mam głośników z tyłu , czy ktoś wie czy jest chociaż instalacja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie ma głośników to i nie ma instalacji. Jak chcesz mieć działająca nawigację, to musisz jeszcze domontować antenę i wszystko uaktywnić w sofcie auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uaktywnic w sofcie auta?to tutaj jestem rozczarowany,ale dzięki za doradztwo , teraz zastanawiam się czy warto się w to bawić,gdyż grzebanie w sofcie jest pewnie finansowo mało przyjemne.Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie taki diabeł straszny... Kilka minut pracy VAS'em tudzież innym VAGCOM'em. Dla ASO to są standardowe sprawy a i ktoś kumaty tez sobie poradzi. Podłączysz navi, później trzeba zgłosić do sterownika Gateway, że navi jest i na końcu zakodować navi czy ma np. zmieniarkę podłaczoną itp.

A propos navi, ciekawe jak będziesz miał z kodem do jej uruchomienia... Trzeba łaczyć się on-line z bazą VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lolek9962
Jak chcesz mieć działająca nawigację, to musisz jeszcze domontować antenę i wszystko uaktywnić w sofcie auta.

 

ja mam normalne radyjko z głośnikami z przodu i z tyłu ale za to bez sterowania z kierownicy bez zmieniarki komputer pokładowy MFA i właśnie chce zmienić na MFD2 i nie jestem pewny czy on w ogóle mi się tam zmieści czy będzie działać tak jak powinna ? no i gdzie mam zamieścić ten odbiornik GPS'a ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wyjmujesz stare i wkładasz MFD wszystko pasuje . Musisz dołożyć tylko antenę do GPS (u mnie jest koło bezpieczników po prawej stronie i wszystko działa ) , jeszcze trzeba dokodować do Cana nawigację aby nie pokazywało błędu w sieci oraz żeby system ją obługiwał .:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do anteny GPS polecam pociagniecie pod schowkiem (testowane), a nie za zegarami. Działa super. Poza tym Czy masz RCD 300/10 czy RNS300, wyjmując ramke, odkrecając 4 śróbki kostki i na przód. Wszystko musi pasowac. Czasami jest prblem z Antena bo jak masz RNS 300 to jest niebieska (GPS) i kawa z mlekiem (radio), a jak miałeś zwykłe audio to sa dwie - kawa z mlekiem (radio ze wzmocnieniem) i biała (radio bez wzmocnienia) montujesz wtedy antene GPS i wkładasz cieniejsze w złacza Radio i wszystko smiga. Później kodowanie np. VCDS w Radio i Gateway i wszysko śmiga. Uważaj tylko na soft w RNS-ie 510 900, 1020, 1100 pasuje do starszych Gateway, a 2660 do gateway min koncówka C co do starszych nie wiem. Jak coś przeszukaj forum w zakładce Navi i tam znajdziesz wszystkie info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do kodowania nie jest ono konieczne. Ja nie robilem nic po wymianie na RNS'a. Pytalem kolege z serwisu VW i powiedzial ze jedynie co sie stanie to po podpieciu pod kompa beda wyskakiwaly bledy, lecz nie maja one najmniejszego wplywu na funkcjonowanie radio ( przetestowane osobiscie )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do kodowania nie jest ono konieczne. Ja nie robilem nic po wymianie na RNS'a. Pytalem kolege z serwisu VW i powiedzial ze jedynie co sie stanie to po podpieciu pod kompa beda wyskakiwaly bledy, lecz nie maja one najmniejszego wplywu na funkcjonowanie radio ( przetestowane osobiscie )

Na funkcjonowanie radia wpływu to nie ma lecz w niektórych egzemplarzach może być problem z obsługą za pomocą kierownicy multifunkcyjnej lub problemy z wyświetlaniem informacji z nawigacji na wyświetlaczu komputera pokładowego - też przetestowane osobiście na samochodzie kolegi ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do anteny GPS polecam pociagniecie pod schowkiem (testowane), a nie za zegarami. Działa super. Poza tym Czy masz RCD 300/10 czy RNS300, wyjmując ramke, odkrecając 4 śróbki kostki i na przód. Wszystko musi pasowac.

 

mam pytanie na temat schowka, trzeba go wyjąć ? czy jak ? jeśli trzeba go wyjąć to jak? jak się go demontuje, a co do nawigacji to ja kupiłem MFD2 ona podejdzie do mojego paska ? w stare miejsce radia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak kolego podejdzie do twojego samochodu bez żadnej przeróbki przepinasz tylko kości , a schowek demontujesz cały i go wyciągasz i wtedy możesz sobie swobodnie poprowadzić przewód od anteny GPS schowek jest przykręcany na kilka śrubek musisz je wykręcić to jasne przecież. Pamiętaj kolego bo nikt o tym nie mówił i nie pisał i nie każdy wie o tym jak zdemontujesz ramkę od radia to w tej ramce jest kostka z przewodami jak odłączysz kostkę to nie włączaj zapłonu puki nie wepniesz tej kostki s powrotem bo zapali ci się poduszka od AIRBAG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pamiętaj kolego bo nikt o tym nie mówił i nie pisał i nie każdy wie o tym jak zdemontujesz ramkę od radia to w tej ramce jest kostka z przewodami jak odłączysz kostkę to nie włączaj zapłonu puki nie wepniesz tej kostki s powrotem bo zapali ci się poduszka od AIRBAG

 

dzięki warto wiedzieć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniłem mfd 2 na rns 510 działa ok ale niestety wyświetlacz fis nie widzi ani radia ani navi, w serwise vw nie potrafili sobie z tym poradzić może ktoś coś podpowie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie, a co do działania, normalnie mi będzie wszystko działać tak jak powinno ten MFD2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja wymieniłem mfd 2 na rns 510 działa ok ale niestety wyświetlacz fis nie widzi ani radia ani navi, w serwise vw nie potrafili sobie z tym poradzić może ktoś coś podpowie ?

Tak jak pisałem wcześniej, nowe urządzenie trzeba zakodować i serwis nie powinien mieć z tym problemu - zwykłe kodowanie radia. Trafiłeś widocznie na bardzo konkretnego serwisanta :), podobnie miałem w Warszawie u Szewczyka, gdzie jeden z guru pseudo elektroników nie wiedział gdzie szukać w passacie instalacji telefonicznej bluetooth. Po prostu zmień serwis. Ta sama operacja w ASO Zasada zajęła facetowi 2 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jak pisałem wcześniej, nowe urządzenie trzeba zakodować i serwis nie powinien mieć z tym problemu - zwykłe kodowanie radia.

 

a jeśli z normalnego radia wymienię na MFD2 będzie normalnie wszystko działało ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy