Skocz do zawartości
Gość stan-rol

wymiana rolki napinacza paska klinowego

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób test. Jak piszczy weź WD 40 i psiknij na pasek. Jak ustanie na chwilkę, to Napinacz

 

tak zrobię przy okazji, dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem i nic. Po psikaniu WD na pasek i na rolkę świszczenie jest nadal. Wygląda, że to nie rolka i nie napinacz. Organoleptycznie stwierdzam, że tylko pompa wody wydaje odgłosy przy pokręceniu ręką. Reszta rolek i sprzęgiełek siedzi cicho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdziłem i nic. Po psikaniu WD na pasek i na rolkę świszczenie jest nadal. Wygląda, że to nie rolka i nie napinacz. Organoleptycznie stwierdzam, że tylko pompa wody wydaje odgłosy przy pokręceniu ręką. Reszta rolek i sprzęgiełek siedzi cicho.

 

Prawda :) jesli się nie ucisza, to któreś koło. A kompresor klimatyzacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kompresor chodzi na drugim pasku, jak zdejmę pasek od altka, pompy wody, wisko i wspomagania to jest cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie jestem nowy na forum, chciałem zapytać w tym wątku na ile PLN szarpnie mnie wizyta w warsztacie, jeżeli jestem zmuszony wymienić wszystkie rolki na nowe? Silnik to 1.9 TDI 90 KM. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

same rolki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdjac wiskoze bez zdjęcia przodu. Bo po opisie wynika ze jest ona zbijana mlotkiem czy tak ?

Edytowane przez olo165

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
same rolki ?

 

tak, same rolki i prawdopodobnie jeden pasek, do tego oczywiście taka średnia robocizna, plus minus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robocizna pewnie +/- 250 zł we Wrocławiu, bo to rozrząd (chociaż wymieniasz same rolki w rozrządzie) i rolka napinacza paska WK, ew. cały napinacz. Rolki to koszt ok. 200 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rolki to koszt ok. 200 zł

Każda rolka z osobna to 200 zł czy wszystkie razem, żebym miał jasność :rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rolki rozrządu + jedna dla paska WK = ok. 200 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej mam pytanko gdyż zauważyłem że napinacz paska jest u mnie do mymiany gdyż strasznie lata , a powinien raczej dociskać pasek w jednym miejscu , dodam jeszcze że bardzo mało jezdze czy jak kupie taki napinacz w granicy 150zł to pochodzi on trochę? ma ktoś jakieś doświadczenie ? bo trochę szkoda mi kasy na jakiś lepszy bo chodzą one nawet po ok 400zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy jak lata , jak na boki on ma dystanse z plastyku co się wycierają i zaczyna latać, można to wymienić i spokój , jak już ma luz na siłowniku i skacze przy jałowych obrotach sprawdź najpierw sprzęgiełko alter. czy nie jest kaput bo taki objaw ono robi. Poza tym nowe na boki też lata sprawdzałem osobiście w sklepie.

 

i tak nawiasem mówiąc czytałem różne opinie o wymianie samej rolki napinacza poprzez odkręcenie śruby na 19 klucz ... i 5 minutach roboty - powodzenia widać ci co to pisali nigdy tego nie robili...

 

IMG_8927.jpg

chyba tłumaczyć nie trzeba gdzie się śruba znajduje by wykręcić rolkę

 

wisko prosto ściągnąć - imbus 4 albo wiertło 4 + dłuższy śrubokręt no i oczywiście śruba na imbus 8 co jest przykręcone w łapie

IMG_8925.jpg

 

warto też zobaczyć stan tego łożyska w łapie czy nie skacze pod palcami - jak to się objawi na obrotach to wiadomo

z tym jest trochę więcej zabawy ale da to radę zrobić domowymi sposobami

 

IMG_8938.jpg

 

Edit:

@hepos - opis był ogólny dla wszystkich silników- zatem jak ktoś to poczytał , kręcił na chama "niby śruba" to łamał napinacz wiec lepiej to napisać.

IMG_8926.jpg

IMG_8929.jpg

IMG_8930.jpg

IMG_8936.jpg

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tak nawiasem mówiąc czytałem różne opinie o wymianie samej rolki napinacza poprzez odkręcenie śruby na 19 klucz ... i 5 minutach roboty - powodzenia widać ci co to pisali nigdy tego nie robili...

 

W AFN, AHU i tym podobnych jest to 5 minut roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W AFN, AHU i tym podobnych jest to 5 minut roboty.

 

nie było sprecyzowane do typu silnika zatem jak ktoś ma AWX czytając to narobił sobie więcej szkód niż to warte stąd moja wypowiedz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby było potrzeba to mam na sprzedaż sprzęgiełko alternatora ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dołączę się do tematu.

Musiałem wymienić u siebie rolkę napinacza i powiem Wam, że w silniku AVB wcale nie ma filozofii... Nie trzeba ściągać zderzaka, ani "odsuwać chłodnicy" (z tym też się spotkałem na forum).

Najpierw ściągnąłem stary pasek, po czym wyjąłem jedną śrubę od alternatora, zdjąłem wtyczkę, drugą śrubę poluzowałem i przechyliłem alternator na drugą stronę. Dzięki temu zrobiłem sobie dostęp do rolki. Było troszeczkę gimnastyki z odkręceniem śruby mocującej rolki do napinacza, ale to kwestia kilku minut.

Założyłem nową rolkę i pasek, alternator z powrotem zamontowałem i gra gitara.

Pasek da się zdjąć i nałożyć bez demontażu zderzaka i chłodnicy. Wystarczy zdjąć od spodu osłonę, żeby sobie ułatwić sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja rolka napinacza się skosiła i pasek popiskuje. Sam pasek jest mocno mapięty. Wystarczy wymiana samej rolki, czy całego napinacza. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moja rolka napinacza się skosiła i pasek popiskuje. Sam pasek jest mocno mapięty. Wystarczy wymiana samej rolki, czy całego napinacza. Pozdrawiam.

Wymień cały napinacz kup firmy Ruville to firma która wkładała napinacze na pierwszy montaż Pozdro:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności