hepos Zgłoś #41 Napisano 28 Stycznia 2013 Ja mam jeszcze jedno pytanie - czy rolka łatwo schodzi z tulei na napinaczu czy opornie ? Zapewne jest wciśnięta na tulei przez śrubę ale czy można zdjąć rolkę z napinacza zamontowanego w aucie ? Jak odkręcisz śrubę, rolka praktycznie sama spada zero oporu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_20 Zgłoś #42 Napisano 28 Stycznia 2013 Tak dla pomocy z doświadczenia wiem że do zablokowania wentylatora wiskozy idealnie się sprawdza klucz do szlifierki kontowej Pasuje w te dziurki:) Próbowałem kilkoma kluczami do szlifierek i za każdym razem łamały się te kołeczki. W końcu znalazłem punkt podparcia i udało mi się zablokować srubokrętem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #43 Napisano 28 Stycznia 2013 Próbowałem kilkoma kluczami do szlifierek i za każdym razem łamały się te kołeczki. W końcu znalazłem punkt podparcia i udało mi się zablokować srubokrętem. Tam jest lewy czy prawy gwint ? Ostatnio chcąc odkręcić, to śruba strzelała, klucz sie wyginal ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #44 Napisano 28 Stycznia 2013 Normalny, prawy gwint. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_20 Zgłoś #45 Napisano 29 Stycznia 2013 (edytowane) Tam jest lewy czy prawy gwint ? Ostatnio chcąc odkręcić, to śruba strzelała, klucz sie wyginal ... Normalna śruba z prawym gwintem na imbus 6 Dojście jest od tyłu. Trzeba mieć dłuższy imbus. Ja zablokowałem sobie to koło wiskozy śrubokrętem ale próbowałem też imbusem 4 bodajże i tez się dało. Trzeba tylko znaleźć dobry punkt podparcia żeby niczego nie uszkodzić. Edytowane 29 Stycznia 2013 przez vw_20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #46 Napisano 29 Stycznia 2013 W 3 B afn jest imbus 8 ( śruba to M8 z tego co mi wiadomo ... ). No cóż w weekend się zabiorę za ten nieszczęsny napinacz, dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #47 Napisano 29 Stycznia 2013 wymieniłem rolkę na FAG'owską czyli jak w oryginale. Faktycznie szybko poszło. Niestety po wymianie zaczął głośniej świszczeć. Niby to nie rolka bo po zdjęciu paska cicho chodzi ale coś nie tak. Przed wymianą popiskiwało coś (obstawiałem pompę wspomagania, wisko, rolkę i pompę wody) a teraz na nowej rolce to się dopiero rozśpiewało . Chyba pora szukać dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #48 Napisano 29 Stycznia 2013 wymieniłem rolkę na FAG'owską czyli jak w oryginale. Faktycznie szybko poszło. Niestety po wymianie zaczął głośniej świszczeć. Niby to nie rolka bo po zdjęciu paska cicho chodzi ale coś nie tak. Przed wymianą popiskiwało coś (obstawiałem pompę wspomagania, wisko, rolkę i pompę wody) a teraz na nowej rolce to się dopiero rozśpiewało . Chyba pora szukać dalej. A dobrą stroną założyłeś ? (napisami na łożysku w stronę chłodnicy). Ja po wymianie rolki mialem spokoj tylko kilka dni. U mnie pomogła wymiana napinacza dopiero. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #49 Napisano 29 Stycznia 2013 A dobrą stroną założyłeś ? (napisami na łożysku w stronę chłodnicy) oczywiście, że tak. Przejechałem kilkanaście kilometrów i się uspokoiło. Na szczęście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_20 Zgłoś #50 Napisano 29 Stycznia 2013 oczywiście, że tak. Przejechałem kilkanaście kilometrów i się uspokoiło. Na szczęście. Pasek musiał sie dobrze ułożyć na rolkach. Ja też tak miałem tylko u mnie ucichło po paru sekundach po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #51 Napisano 29 Stycznia 2013 oczywiście, że tak. Przejechałem kilkanaście kilometrów i się uspokoiło. Na szczęście. Miejmy nadzieję, że rano odgłosy nie powrócą (na zimnym silniku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #52 Napisano 30 Stycznia 2013 Miejmy nadzieję, że rano odgłosy nie powrócą (na zimnym silniku) wróciły :dupablada. Ki czort tam siedzi pod maską ? Nie jestem pewien czy to ta rolka teraz świszczy czy coś innego. Po ściągnięciu paska WK ruszałem wszystkim co się kręci i tak: pompa wspomagania chodzi cicho, wiskoza też, altek na razie też, zostaje pompa wody - akurat ona chodzi głośno przy kręceniu ręką. Na starej rolce ORI jest tak, że poświszczy i przestanie a na nowej słychać tak długo aż się nie zagrzeje i nie wyłączę silnika. Po ponownym odpaleniu cisza. O co tu chodzi ? Sama rolka nie wydaje z siebie dźwięków po zrzuceniu paska. P.S. Dziś rano w czasie jazdy zauważyłem, że świszczy głośniej wraz z obrotami, po wciśnięciu sprzęgła cichnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #53 Napisano 30 Stycznia 2013 Niestety wygląda na napinacz . Nowa rolka nie ma luzu na łożysko, pasek chodzi równo dlatego odgłosy są inne niż na starej rolce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #54 Napisano 31 Stycznia 2013 Co to znaczy, że to napinacz ? P.S. Z tym sprzęgłem to fałszywy alarm. Proszę się nie sugerować moim wpisem o wciskaniu sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #55 Napisano 31 Stycznia 2013 To znaczy, że musisz wymienić napinacz paska. Proponuję zakup oryginału, zamienniki są niestety kiepskiej jakości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #56 Napisano 31 Stycznia 2013 A co takiego ma w sobie napinacz że trzeba go wymieniać ? On jest przykręcony śrubą do łapy i nie ma napędu, kręci się tylko ta rolka. A napinacz mam cały, nie jest uszkodzony. Zmieniłem na starą rolkę dla testu i okazuje się, że dalej świszczy. W takim razie szukam dalej - obstawiam pompę wody i wisko wentylatora. Muszę sprawdzić raz jeszcze te 2 rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #57 Napisano 31 Stycznia 2013 Wymień wszystko, a na końcu wymienisz napinacz i przyznasz mi rację Ćwierka \ piszczy Ci słabo napięty ślizgający się pasek, a nie łożysko rolki. Zrób test. Jak piszczy weź WD 40 i psiknij na pasek. Jak ustanie na chwilkę, to Napinacz. Napinacz ma sprężynę, która podnosi rolkę do góry napinając pasek. Gdy jest stary, wypracowany lub sprężyna jest naciągnięta ( wibrację przez 14 lat) wtedy już nie trzyma tak mocno rolki w górze. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #58 Napisano 31 Stycznia 2013 Miałem ten sam problem u siebie Mianowicie przy niższych obrotach piski terkotanie i szaleństwa paska...Na pierwszy ogień poszła sama rolka napinacza....przyznam po zdemontowaniu starej że była ładnie wyruchana...efekt wymiany...żaden...następny w kolejce cały napinacz...efekt żaden...następne sprzęgiełko alternatora efekt jak ręką odjął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #59 Napisano 31 Stycznia 2013 Teraz mi się przypomniało - też wymieniałem sprzęgiełko alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
takilukasz Zgłoś #60 Napisano 31 Stycznia 2013 jakby ktoś chciał to mam takie oryginalne sprzęgiełko na sprzedaż do AFN'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach