Skocz do zawartości
Gość stan-rol

wymiana rolki napinacza paska klinowego

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam jeszcze jedno pytanie - czy rolka łatwo schodzi z tulei na napinaczu czy opornie ? Zapewne jest wciśnięta na tulei przez śrubę ale czy można zdjąć rolkę z napinacza zamontowanego w aucie ?

 

Jak odkręcisz śrubę, rolka praktycznie sama spada :) zero oporu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak dla pomocy z doświadczenia wiem że do zablokowania wentylatora wiskozy idealnie się sprawdza klucz do szlifierki kontowej Pasuje w te dziurki:)

 

Próbowałem kilkoma kluczami do szlifierek i za każdym razem łamały się te kołeczki. W końcu znalazłem punkt podparcia i udało mi się zablokować srubokrętem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Próbowałem kilkoma kluczami do szlifierek i za każdym razem łamały się te kołeczki. W końcu znalazłem punkt podparcia i udało mi się zablokować srubokrętem.

 

Tam jest lewy czy prawy gwint ? Ostatnio chcąc odkręcić, to śruba strzelała, klucz sie wyginal ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalny, prawy gwint.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam jest lewy czy prawy gwint ? Ostatnio chcąc odkręcić, to śruba strzelała, klucz sie wyginal ...

 

Normalna śruba z prawym gwintem na imbus 6 :) Dojście jest od tyłu. Trzeba mieć dłuższy imbus. Ja zablokowałem sobie to koło wiskozy śrubokrętem ale próbowałem też imbusem 4 bodajże i tez się dało. Trzeba tylko znaleźć dobry punkt podparcia żeby niczego nie uszkodzić.

Edytowane przez vw_20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 3 B afn jest imbus 8 ( śruba to M8 z tego co mi wiadomo ... ). No cóż w weekend się zabiorę za ten nieszczęsny napinacz, dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem rolkę na FAG'owską czyli jak w oryginale. Faktycznie szybko poszło. Niestety po wymianie zaczął głośniej świszczeć. Niby to nie rolka bo po zdjęciu paska cicho chodzi ale coś nie tak. Przed wymianą popiskiwało coś (obstawiałem pompę wspomagania, wisko, rolkę i pompę wody) a teraz na nowej rolce to się dopiero rozśpiewało :D. Chyba pora szukać dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem rolkę na FAG'owską czyli jak w oryginale. Faktycznie szybko poszło. Niestety po wymianie zaczął głośniej świszczeć. Niby to nie rolka bo po zdjęciu paska cicho chodzi ale coś nie tak. Przed wymianą popiskiwało coś (obstawiałem pompę wspomagania, wisko, rolkę i pompę wody) a teraz na nowej rolce to się dopiero rozśpiewało :D. Chyba pora szukać dalej.

 

A dobrą stroną założyłeś ? (napisami na łożysku w stronę chłodnicy). Ja po wymianie rolki mialem spokoj tylko kilka dni. U mnie pomogła wymiana napinacza dopiero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dobrą stroną założyłeś ? (napisami na łożysku w stronę chłodnicy)

 

oczywiście, że tak. Przejechałem kilkanaście kilometrów i się uspokoiło. Na szczęście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oczywiście, że tak. Przejechałem kilkanaście kilometrów i się uspokoiło. Na szczęście.

Pasek musiał sie dobrze ułożyć na rolkach. Ja też tak miałem tylko u mnie ucichło po paru sekundach po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oczywiście, że tak. Przejechałem kilkanaście kilometrów i się uspokoiło. Na szczęście.

 

Miejmy nadzieję, że rano odgłosy nie powrócą (na zimnym silniku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miejmy nadzieję, że rano odgłosy nie powrócą (na zimnym silniku)

 

wróciły :dupablada. Ki czort tam siedzi pod maską ? Nie jestem pewien czy to ta rolka teraz świszczy czy coś innego. Po ściągnięciu paska WK ruszałem wszystkim co się kręci i tak: pompa wspomagania chodzi cicho, wiskoza też, altek na razie też, zostaje pompa wody - akurat ona chodzi głośno przy kręceniu ręką. Na starej rolce ORI jest tak, że poświszczy i przestanie a na nowej słychać tak długo aż się nie zagrzeje i nie wyłączę silnika. Po ponownym odpaleniu cisza. O co tu chodzi ? Sama rolka nie wydaje z siebie dźwięków po zrzuceniu paska.

 

P.S. Dziś rano w czasie jazdy zauważyłem, że świszczy głośniej wraz z obrotami, po wciśnięciu sprzęgła cichnie :swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety wygląda na napinacz . Nowa rolka nie ma luzu na łożysko, pasek chodzi równo dlatego odgłosy są inne niż na starej rolce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że to napinacz ?

 

P.S. Z tym sprzęgłem to fałszywy alarm. Proszę się nie sugerować moim wpisem o wciskaniu sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że musisz wymienić napinacz paska. Proponuję zakup oryginału, zamienniki są niestety kiepskiej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co takiego ma w sobie napinacz że trzeba go wymieniać ? On jest przykręcony śrubą do łapy i nie ma napędu, kręci się tylko ta rolka. A napinacz mam cały, nie jest uszkodzony.

 

Zmieniłem na starą rolkę dla testu i okazuje się, że dalej świszczy. W takim razie szukam dalej - obstawiam pompę wody i wisko wentylatora. Muszę sprawdzić raz jeszcze te 2 rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień wszystko, a na końcu wymienisz napinacz i przyznasz mi rację :) Ćwierka \ piszczy Ci słabo napięty ślizgający się pasek, a nie łożysko rolki. Zrób test. Jak piszczy weź WD 40 i psiknij na pasek. Jak ustanie na chwilkę, to Napinacz. Napinacz ma sprężynę, która podnosi rolkę do góry napinając pasek. Gdy jest stary, wypracowany lub sprężyna jest naciągnięta ( wibrację przez 14 lat) wtedy już nie trzyma tak mocno rolki w górze.

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem u siebie Mianowicie przy niższych obrotach piski terkotanie i szaleństwa paska...Na pierwszy ogień poszła sama rolka napinacza....przyznam po zdemontowaniu starej że była ładnie wyruchana...efekt wymiany...żaden...następny w kolejce cały napinacz...efekt żaden...następne sprzęgiełko alternatora efekt jak ręką odjął :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi się przypomniało - też wymieniałem sprzęgiełko alternatora :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś chciał to mam takie oryginalne sprzęgiełko na sprzedaż:) do AFN'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności