serek Zgłoś #61 Napisano 31 Stycznia 2013 Zrób test. Jak piszczy weź WD 40 i psiknij na pasek. Jak ustanie na chwilkę, to Napinacz tak zrobię przy okazji, dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #62 Napisano 5 Lutego 2013 sprawdziłem i nic. Po psikaniu WD na pasek i na rolkę świszczenie jest nadal. Wygląda, że to nie rolka i nie napinacz. Organoleptycznie stwierdzam, że tylko pompa wody wydaje odgłosy przy pokręceniu ręką. Reszta rolek i sprzęgiełek siedzi cicho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #63 Napisano 5 Lutego 2013 sprawdziłem i nic. Po psikaniu WD na pasek i na rolkę świszczenie jest nadal. Wygląda, że to nie rolka i nie napinacz. Organoleptycznie stwierdzam, że tylko pompa wody wydaje odgłosy przy pokręceniu ręką. Reszta rolek i sprzęgiełek siedzi cicho. Prawda jesli się nie ucisza, to któreś koło. A kompresor klimatyzacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #64 Napisano 5 Lutego 2013 kompresor chodzi na drugim pasku, jak zdejmę pasek od altka, pompy wody, wisko i wspomagania to jest cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dżedaj Zgłoś #65 Napisano 21 Lutego 2013 Witam Panowie jestem nowy na forum, chciałem zapytać w tym wątku na ile PLN szarpnie mnie wizyta w warsztacie, jeżeli jestem zmuszony wymienić wszystkie rolki na nowe? Silnik to 1.9 TDI 90 KM. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #66 Napisano 21 Lutego 2013 same rolki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo165 Zgłoś #67 Napisano 21 Lutego 2013 (edytowane) jak zdjac wiskoze bez zdjęcia przodu. Bo po opisie wynika ze jest ona zbijana mlotkiem czy tak ? Edytowane 21 Lutego 2013 przez olo165 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dżedaj Zgłoś #68 Napisano 21 Lutego 2013 same rolki ? tak, same rolki i prawdopodobnie jeden pasek, do tego oczywiście taka średnia robocizna, plus minus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #69 Napisano 21 Lutego 2013 robocizna pewnie +/- 250 zł we Wrocławiu, bo to rozrząd (chociaż wymieniasz same rolki w rozrządzie) i rolka napinacza paska WK, ew. cały napinacz. Rolki to koszt ok. 200 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dżedaj Zgłoś #70 Napisano 21 Lutego 2013 Rolki to koszt ok. 200 zł Każda rolka z osobna to 200 zł czy wszystkie razem, żebym miał jasność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #71 Napisano 21 Lutego 2013 rolki rozrządu + jedna dla paska WK = ok. 200 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #72 Napisano 22 Lutego 2013 jak zdjac wiskoze bez zdjęcia przodu. Bo po opisie wynika ze jest ona zbijana mlotkiem czy tak ? http://forum.vw-passat.pl/threads/12070-Wymiana-napinacza-paska-wielorowkowego-(klinowego)?p=1663878#post1663878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #73 Napisano 24 Lutego 2013 hej mam pytanko gdyż zauważyłem że napinacz paska jest u mnie do mymiany gdyż strasznie lata , a powinien raczej dociskać pasek w jednym miejscu , dodam jeszcze że bardzo mało jezdze czy jak kupie taki napinacz w granicy 150zł to pochodzi on trochę? ma ktoś jakieś doświadczenie ? bo trochę szkoda mi kasy na jakiś lepszy bo chodzą one nawet po ok 400zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #74 Napisano 24 Lutego 2013 (edytowane) zależy jak lata , jak na boki on ma dystanse z plastyku co się wycierają i zaczyna latać, można to wymienić i spokój , jak już ma luz na siłowniku i skacze przy jałowych obrotach sprawdź najpierw sprzęgiełko alter. czy nie jest kaput bo taki objaw ono robi. Poza tym nowe na boki też lata sprawdzałem osobiście w sklepie. i tak nawiasem mówiąc czytałem różne opinie o wymianie samej rolki napinacza poprzez odkręcenie śruby na 19 klucz ... i 5 minutach roboty - powodzenia widać ci co to pisali nigdy tego nie robili... chyba tłumaczyć nie trzeba gdzie się śruba znajduje by wykręcić rolkę wisko prosto ściągnąć - imbus 4 albo wiertło 4 + dłuższy śrubokręt no i oczywiście śruba na imbus 8 co jest przykręcone w łapie warto też zobaczyć stan tego łożyska w łapie czy nie skacze pod palcami - jak to się objawi na obrotach to wiadomo z tym jest trochę więcej zabawy ale da to radę zrobić domowymi sposobami Edit: @hepos - opis był ogólny dla wszystkich silników- zatem jak ktoś to poczytał , kręcił na chama "niby śruba" to łamał napinacz wiec lepiej to napisać. Edytowane 17 Marca 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #75 Napisano 24 Lutego 2013 i tak nawiasem mówiąc czytałem różne opinie o wymianie samej rolki napinacza poprzez odkręcenie śruby na 19 klucz ... i 5 minutach roboty - powodzenia widać ci co to pisali nigdy tego nie robili... W AFN, AHU i tym podobnych jest to 5 minut roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #76 Napisano 24 Lutego 2013 W AFN, AHU i tym podobnych jest to 5 minut roboty. nie było sprecyzowane do typu silnika zatem jak ktoś ma AWX czytając to narobił sobie więcej szkód niż to warte stąd moja wypowiedz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
takilukasz Zgłoś #77 Napisano 24 Lutego 2013 jakby było potrzeba to mam na sprzedaż sprzęgiełko alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #78 Napisano 19 Marca 2013 Panowie dołączę się do tematu. Musiałem wymienić u siebie rolkę napinacza i powiem Wam, że w silniku AVB wcale nie ma filozofii... Nie trzeba ściągać zderzaka, ani "odsuwać chłodnicy" (z tym też się spotkałem na forum). Najpierw ściągnąłem stary pasek, po czym wyjąłem jedną śrubę od alternatora, zdjąłem wtyczkę, drugą śrubę poluzowałem i przechyliłem alternator na drugą stronę. Dzięki temu zrobiłem sobie dostęp do rolki. Było troszeczkę gimnastyki z odkręceniem śruby mocującej rolki do napinacza, ale to kwestia kilku minut. Założyłem nową rolkę i pasek, alternator z powrotem zamontowałem i gra gitara. Pasek da się zdjąć i nałożyć bez demontażu zderzaka i chłodnicy. Wystarczy zdjąć od spodu osłonę, żeby sobie ułatwić sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl_69 Zgłoś #79 Napisano 2 Kwietnia 2013 Moja rolka napinacza się skosiła i pasek popiskuje. Sam pasek jest mocno mapięty. Wystarczy wymiana samej rolki, czy całego napinacza. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #80 Napisano 2 Kwietnia 2013 Moja rolka napinacza się skosiła i pasek popiskuje. Sam pasek jest mocno mapięty. Wystarczy wymiana samej rolki, czy całego napinacza. Pozdrawiam. Wymień cały napinacz kup firmy Ruville to firma która wkładała napinacze na pierwszy montaż Pozdro:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach