łukanio Zgłoś #21 Napisano 7 Października 2009 Proszę Państwa. Ja w marcu br. wymieniłem komplet wahaczy plus łączniki plus końcówki na firmę FORTUNA LINE. Do dziś, po przejechaniu 21 tyś. km nie słyszę żądnego stuku ani puku. Sporo jeżdżę po dołach a i w Radomiu drogi do du.... Osobiście polecam. ja po znajomości za komplet zapłaciłem 600 PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_stg Zgłoś #22 Napisano 18 Marca 2010 Witam Mam pytanko czy ktoś jeszcze może potwierdzić że ta Fortuna jest ok i czy ktoś może jeszcze próbował tego Vekana? Czy można samemu wymienić wahacze czy trzeba mieć do tego odpowiednie klucze? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość BERO Zgłoś #23 Napisano 25 Marca 2010 Gdyby ktoś z was zastanawiał się nad kupnem wahaczy, stabilizatorów lub końcówek drążków kierowniczych firmy DACHSTEIN oferowanych min. na ALLEGRO to stanowczo odradzam. Połasiłem się na te niby dobre części i bardzo tego żałuję. Kupiłem wszystko (wahacze, łączniki stabilizatorów i końcówki) oprócz dolnego (tego na którym jest amortyzator) – ten akurat był MS. Po ok. 4800 no może 5000 km od montażu pojawiły się stuki a po ok. 20000 wszystkie DACHSTEINy padły, wytrzymał jedynie MS. Od doświadczonego mechanika usłyszałem że poleca jedynie TRW które podobno są lepsze od LEMFORDERa. A jeżeli chodzi o mniejszą kasę to FEBI lub MS (chociaż z tymi różnie bywa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #24 Napisano 25 Marca 2010 Polecam MASTERSPORT-a cena koło 600zl komplet, gwarancja i sprawdzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1st0 Zgłoś #25 Napisano 15 Kwietnia 2010 Denckermann po przejechaniu 5km!!! Tak samo wyglądał lewy i prawy. Prawdopodobnie miały wadę fabryczną... Mechanik twierdzi, że to się nie ma prawa zepsuć, a jednak... pzdr, kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wokcam Zgłoś #26 Napisano 4 Lipca 2010 witam Ja zrobiłem tzw wdepnięcie, kupiłem zawieszenie firmy DELPHI 1200PLN. Po roku, 20000km i krew mnie zalewa. Wjechałem do stacji diagnoetycznej bo pukało "Panie, to zawieszenie to masakra" sam oglądałem. Założe stare bo nie wyżuciłem i REKLAMACJA. Nie popuszczę im. Slyszałem, że TRW mocno polecają zaraz po LEMFORDACH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #27 Napisano 6 Lipca 2010 Ja wymieniłem 4górne najtańsze jakie były w sklepie, dałem za nie chyba coś koło 170zł zrobiłem na nich już 20tysięcy i odpukać nic nie sutka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #28 Napisano 6 Lipca 2010 witamJa zrobiłem tzw wdepnięcie, kupiłem zawieszenie firmy DELPHI 1200PLN. Po roku, 20000km i krew mnie zalewa. Wjechałem do stacji diagnoetycznej bo pukało "Panie, to zawieszenie to masakra" sam oglądałem. Założe stare bo nie wyżuciłem i REKLAMACJA. Nie popuszczę im. Slyszałem, że TRW mocno polecają zaraz po LEMFORDACH. Bo Dlephi (generalnie produkowane przez Lockheed) bardzo spadły z jakością w ciągu ostatnich 2 lat. A co do TRW i Lemforder - to są producenci części idących na pierwszy montaż, więc jakościowo nie do przebicia. Ale warto zainteresować się tańszymi zamiennikami - FEBI / SWAG, całkiem dobre są części sprzedawane pod marką amerykańską MOOG - ale wiadomo, to nie to samo co TRW i nie należy się nastawiać na to że założysz i spokój na lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek894 Zgłoś #29 Napisano 13 Września 2010 Pierwszy montaż wachaczy w passatach to były LMO i TRW, przynajmniej takie są u mnie po 155300 mil wymiana tylko 2 górne lewe,myślę że całkiem dobry wynik.Założyłem MS sprawdzimy co są warte ile na nich przejadę, wiadomo że opinie są różne, czas je sprwadzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewka1987 Zgłoś #30 Napisano 14 Września 2010 Ja kupilem caly komplet wahaczy dekerman,jeszcze ich nie zamontowalem bo DPD zgubilo 2 paczke z amorkami wiec 2 tydzien passat stoi na kolkach.a co do jakosci to zalezy od wykonania, w tych tanich zawieszeniach czesto wystepuja wady fabryczne,ja wybralem dekermana bo jest tani a jezdze po irlandi wiec drogi tu sa o niebo lepsze niz w polsce wiec zawiecha nie dostanie tak po dupie...no ale gdybym jezdzil w polsce to nie ukrywam ze wolal bym zainwestowac wiecej i zakupic troche drozsze ale bardziej wytrzymale zawieszenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falwej19822 Zgłoś #31 Napisano 5 Października 2010 A co sądzicie o FEBI BILSTEIN?? Kupiłem takie bo potrzebowałem na gwałt wymienić całe zawieszenie z przodu. Dodam że samochód jeździ po anglii więc zawias nie dostanie tak bardzo po d.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #32 Napisano 5 Października 2010 A co sądzicie o FEBI BILSTEIN?? Kupiłem takie bo potrzebowałem na gwałt wymienić całe zawieszenie z przodu. Dodam że samochód jeździ po anglii więc zawias nie dostanie tak bardzo po d.. sądzę że jesteś leniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #33 Napisano 6 Października 2010 a właściwie to jak to jest z tą gwarancją ? Kupuję , montuje i po roku okazuje się, że padł wahacz. Mam zdemontować i wysłać do sprzedawcy ? Czy jest wymaganie montażu w warsztacie zpieczątką itp. Mam dylemat, czy TRW dwa górne, czy MASTER SPORT. Troche kłopotliwa wymiana, więc może lepiej z górnej półki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #34 Napisano 6 Października 2010 (edytowane) a właściwie to jak to jest z tą gwarancją ? Kupuję , montuje i po roku okazuje się, że padł wahacz. Mam zdemontować i wysłać do sprzedawcy ? Czy jest wymaganie montażu w warsztacie zpieczątką itp. Mam dylemat, czy TRW dwa górne, czy MASTER SPORT. Troche kłopotliwa wymiana, więc może lepiej z górnej półki ? gwarancje masz jak kupisz cały komplet z reguły gwarancja jest na rok, bywa i na dwa lata. podobno producent daje 2 latka. jesli chodzi o wybór zawieszenia... ja kupiłem FEBI-ego i jestem z nich bardzo zadowolony. tfu tfu POLECAM ale np znalazłem za rozsądną ceną dla dziwaków co LMO tylko uważają http://allegro.pl/wahacze-wahacz-kpl-a4-passat-a6-oryginal-i1244316043.html FEBI już za 1000 PLN kupisz Edytowane 6 Października 2010 przez marcinL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falwej19822 Zgłoś #35 Napisano 6 Października 2010 Kolego Ziewal, dlaczemu leniem?? I skąd wiedziałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #36 Napisano 6 Października 2010 Kolego Ziewal, dlaczemu leniem?? I skąd wiedziałeś? tak ciężko się domyśleć ? masz obszerny temat o wachaczach jakie są polecane wystarczy w szukajce wpisać "wachacze febi" i masz pełno tematów a Ty idzesz na łatwizne leniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ingland Zgłoś #37 Napisano 16 Października 2010 Witajcie Drodzy, możecie mi napisać ile średnio mechanicy wasi krzycza sobie za wymianę wahaczy? Bo mi powiedzieli np że za kompletne wahacze + robocizna to cena blisko 2000zł (faktura VAT). Wahacze firmy FEBI bodajże. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #38 Napisano 16 Października 2010 ,1,5 roku temu zamontowałem Master Sporty i do tej pory cisza jak A próbował ktoś wahaczy firmy VEKAN? wszystko zależy od tego kto ile km robi rocznie, jeśli bym robił 10-15tys bym kupił coś taniego, ale że robię 3x tyle bo około 45tys więc wstawiać auto co 30tys do warsztatu jakoś tego nie widzę... Więc sugerowanie się po 1,5 roku i jak makiem zasiał lub rok i cisza na mnie nie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #39 Napisano 16 Października 2010 Witam. Z doświadczenia moge odradzić większość tanich wahaczy typu Delphi, Fortuna Line, HSP, Deckermann spotkałem się nawet z pękniętym wahaczem tej firmy po bardzo małym przebiegu itp Natomiast moge polecić wahacze firmy moog(nie mają wysokiej ceny), febi, trw, lemforder ale tylko ze sprawdzonego źródła gdyż zdażyło mi się zakładać takie kupione na allegro które poza kartonikiem nie miały za dużo wspólnego z ori wahaczem zero oznaczeń natomiast jeżeli ktoś nie chce wydawać tak dużych pieniędzy na zawieszenie to polecam zakup wahaczy regenerowanych w firmie REGUM ze skórzewa zakładałem już sporo wahaczy od nich i nigdy żadnego problemu ani reklamacji dodam tylko że regenerują tam tylko ori wahacze i lemfordery. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Masełko Zgłoś #40 Napisano 17 Października 2010 Witam kolegów jak to mówią "każdy orze jak może" ja zakupiłem używane oryginalne wahacze u kolegi który rozbiera autka gr.VW wybrałem te "najsztywniejsze" i co ? Nie żałuję górne po 30zeta dół 50 6000 km i nic się nie dzieje. A co do jakości tych tanich zamienników to proponuję mały test:położyć wahacz na imadle albo nawet uderzyć nim o jakąś metalową krawędź zobaczymy jak miękki jest stop na podróbie i jak jest z oryginałem ja tak zrobiłem i zauważyłem duużą różnice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach