Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

korek był wymieniany trochę wcześniej (dwa miesiące temu) bo węże robiły się twarde. Jak rozpoznać uszkodzoną pompę lub głowicę?

 

Dziś zauważyłem że nie włącza się pierwszy bieg wentylatorów, po zwarciu czerwonego kabla z czerwono-białym (we wtyczce włącznika) słychać jakieś kliknięcie w sterowniku wentylatorów ale wentylatory nie włączają się, natomiast po połączeniu czerwonego z czerwono-żółtym nie słychać kliknięcia w sterowniku a wentylatory załączają się. Czy to może oznaczać uszkodzenie sterownika?

Edytowane przez Alex360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opis niestety pachnie trochę zdejmowaniem głowicy, ale od korka warto zacząć, bo najtańszy.

Niestety miałeś rację. Wczoraj zwaliłem głowicę i zauważyłem że uszczelka ma przedmuchy pomiędzy tłokami a kanałami wodnymi. Czyli jadąc wolno nadmiar ciśnienia odprowadzany był przez korek ale przy szybszej jeździe (większych obrotach silnika) korek nie nadążał i wywalało płyn (ostatnio nawet pękł mi króciec i wąż). Jutro zawożę głowicę do splanowania , kupię potrzebne uszczelki itp. i biorę się za skręcenie wszystkiego do kupy. Przy okazji podkręciłem turbinę (poprzednio dmuchało 1 bar teraz szacuje że będzie 1,2).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden czujnik żaden termostat wystarczyło że przeczyściłem styki na czujnikach temp. i temp jest cały czas 85-90*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siem jak sprawdzić czujnik temp/zalaczania wentylatora czy jest dobry ponieważ 2 bieg mi sie nie załącza a śmigło mam dobre sprawdzałem na krótko :P do aku

aha i dodam iż czujnik mam przy głowicy na króćcu i do niego wchodzi wtyczka z 4 kabelkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten co załącza wentylator jest na dole w chłodnicy, ten przy głowicy podaje na wskaźnik i do kompa. Jak na krótko pracuje drugi bieg to masz jasną diagnozę-czujnik do wymiany, koszt paru złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten co załącza wentylator jest na dole w chłodnicy

i tu Cie zaskocze nie mam w chłodnicy czujnika :D mnie tez to zdziwiło :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze poszukaj, idea włączania wiatraka i chłodzenia silnika jest taka że włącznik musi być w chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak boga kocha przeleciałem (bez skojażeń) całą chłodnice i nie znalazłem tata mój też szukał:D popatrze jutro ale wątpie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To słabo szukałeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam znalazłem ale przewodów tez nie widać przewody kiedyś byly czerwone teraz czarne tak jak i czujnik czyli brudne i schował sie pod przewodem wspomagania ... czujnik ubłocony moze tylko styki jak znajde czas sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że się znalazł ;)

Zmostkuj przewody przy czujniku i zobacz czy wentylator reaguje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis na wtyczce łączylem to wentyl działał czyli instalacje mam ok a co do czujnika bardzo ciezki dostemp poczyscilem odrdzewiaczem itp zobaczymy jak bede nim smigał a jak nie to zmienie go ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DZIWNY PROBLEM

 

na ssaniu - zanim osiągnie temperaturę pali o wiele mniej

 

przykład :

ssanie z klimą : 1 Litr na postoju

bez ssania z klimą : 1,4 Litra na postoju

 

Jazda :

na zimnym silniku - lepiej się zbiera i ewidentnie pali przy tym mniej

 

 

Nie dogrzewa mi go - temperatura między 70-80 stopni

 

jeździłem tak już jakiś czas - ale dopiero jak zwróciłem uwagę na spalanie - to mnie to "pukneło" - nie udaje mi się zejść niżej niż 8,2 na trasie warszawa kraków - czy krakó brno - czyli prędkości mocno autostradowe.

 

spotkal się ktoś z takim dziwnym przypadkiem spalanie / temperatura ?

 

edit : mam wrażenie że jakbym mu w ogóle czujki temperatury odciął i jeździł na samym "niby zimnym" silniku - mocno bym oszczędził na paliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz prędkość na dwu pasie jesli koło 120 lub więcej to norma takie spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak się wentylator rozpędzi to cos w nim chrupie jakby. Strasznie to brzmi.

Co to może byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A u mnie jak się wentylator rozpędzi to cos w nim chrupie jakby. Strasznie to brzmi.

Co to może byc?

Wiskoza ci kolego pada lub napinacz którys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza w B3? :zeco

Mam zwykly wentylator polaczony z drugim paskiem klinowym (jak to bywalo w dieslach taxi :fajny ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, wiskozy to tam nie ma ;)

Łożyska pewnie padają, w sumie nic więcej być nie może jak pędzony jest samym paskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiskoza w B3? :zeco

Sorry :wstyd: Nie spojrzałem w avatar :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności