Alex360 Zgłoś #641 Napisano 6 Lipca 2010 (edytowane) korek był wymieniany trochę wcześniej (dwa miesiące temu) bo węże robiły się twarde. Jak rozpoznać uszkodzoną pompę lub głowicę? Dziś zauważyłem że nie włącza się pierwszy bieg wentylatorów, po zwarciu czerwonego kabla z czerwono-białym (we wtyczce włącznika) słychać jakieś kliknięcie w sterowniku wentylatorów ale wentylatory nie włączają się, natomiast po połączeniu czerwonego z czerwono-żółtym nie słychać kliknięcia w sterowniku a wentylatory załączają się. Czy to może oznaczać uszkodzenie sterownika? Edytowane 6 Lipca 2010 przez Alex360 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #642 Napisano 18 Lipca 2010 Opis niestety pachnie trochę zdejmowaniem głowicy, ale od korka warto zacząć, bo najtańszy. Niestety miałeś rację. Wczoraj zwaliłem głowicę i zauważyłem że uszczelka ma przedmuchy pomiędzy tłokami a kanałami wodnymi. Czyli jadąc wolno nadmiar ciśnienia odprowadzany był przez korek ale przy szybszej jeździe (większych obrotach silnika) korek nie nadążał i wywalało płyn (ostatnio nawet pękł mi króciec i wąż). Jutro zawożę głowicę do splanowania , kupię potrzebne uszczelki itp. i biorę się za skręcenie wszystkiego do kupy. Przy okazji podkręciłem turbinę (poprzednio dmuchało 1 bar teraz szacuje że będzie 1,2). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #643 Napisano 22 Lipca 2010 Żaden czujnik żaden termostat wystarczyło że przeczyściłem styki na czujnikach temp. i temp jest cały czas 85-90* Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #644 Napisano 3 Sierpnia 2010 siem jak sprawdzić czujnik temp/zalaczania wentylatora czy jest dobry ponieważ 2 bieg mi sie nie załącza a śmigło mam dobre sprawdzałem na krótko do aku aha i dodam iż czujnik mam przy głowicy na króćcu i do niego wchodzi wtyczka z 4 kabelkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #645 Napisano 3 Sierpnia 2010 Ten co załącza wentylator jest na dole w chłodnicy, ten przy głowicy podaje na wskaźnik i do kompa. Jak na krótko pracuje drugi bieg to masz jasną diagnozę-czujnik do wymiany, koszt paru złotych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #646 Napisano 3 Sierpnia 2010 Ten co załącza wentylator jest na dole w chłodnicy i tu Cie zaskocze nie mam w chłodnicy czujnika mnie tez to zdziwiło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #647 Napisano 3 Sierpnia 2010 Dobrze poszukaj, idea włączania wiatraka i chłodzenia silnika jest taka że włącznik musi być w chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #648 Napisano 3 Sierpnia 2010 jak boga kocha przeleciałem (bez skojażeń) całą chłodnice i nie znalazłem tata mój też szukał popatrze jutro ale wątpie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #649 Napisano 3 Sierpnia 2010 To słabo szukałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #650 Napisano 4 Sierpnia 2010 Idź po przewodach to go zlokalizujesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #651 Napisano 4 Sierpnia 2010 witam znalazłem ale przewodów tez nie widać przewody kiedyś byly czerwone teraz czarne tak jak i czujnik czyli brudne i schował sie pod przewodem wspomagania ... czujnik ubłocony moze tylko styki jak znajde czas sprawdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #652 Napisano 4 Sierpnia 2010 Dobrze że się znalazł Zmostkuj przewody przy czujniku i zobacz czy wentylator reaguje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #653 Napisano 6 Sierpnia 2010 dzis na wtyczce łączylem to wentyl działał czyli instalacje mam ok a co do czujnika bardzo ciezki dostemp poczyscilem odrdzewiaczem itp zobaczymy jak bede nim smigał a jak nie to zmienie go ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezare Zgłoś #654 Napisano 8 Sierpnia 2010 DZIWNY PROBLEM na ssaniu - zanim osiągnie temperaturę pali o wiele mniej przykład : ssanie z klimą : 1 Litr na postoju bez ssania z klimą : 1,4 Litra na postoju Jazda : na zimnym silniku - lepiej się zbiera i ewidentnie pali przy tym mniej Nie dogrzewa mi go - temperatura między 70-80 stopni jeździłem tak już jakiś czas - ale dopiero jak zwróciłem uwagę na spalanie - to mnie to "pukneło" - nie udaje mi się zejść niżej niż 8,2 na trasie warszawa kraków - czy krakó brno - czyli prędkości mocno autostradowe. spotkal się ktoś z takim dziwnym przypadkiem spalanie / temperatura ? edit : mam wrażenie że jakbym mu w ogóle czujki temperatury odciął i jeździł na samym "niby zimnym" silniku - mocno bym oszczędził na paliwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #655 Napisano 12 Sierpnia 2010 a jaką masz prędkość na dwu pasie jesli koło 120 lub więcej to norma takie spalanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #656 Napisano 14 Sierpnia 2010 A u mnie jak się wentylator rozpędzi to cos w nim chrupie jakby. Strasznie to brzmi. Co to może byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #657 Napisano 14 Sierpnia 2010 A u mnie jak się wentylator rozpędzi to cos w nim chrupie jakby. Strasznie to brzmi.Co to może byc? Wiskoza ci kolego pada lub napinacz którys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #658 Napisano 14 Sierpnia 2010 Wiskoza w B3? Mam zwykly wentylator polaczony z drugim paskiem klinowym (jak to bywalo w dieslach taxi :fajny ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #659 Napisano 14 Sierpnia 2010 No, wiskozy to tam nie ma Łożyska pewnie padają, w sumie nic więcej być nie może jak pędzony jest samym paskiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #660 Napisano 14 Sierpnia 2010 Wiskoza w B3? Sorry Nie spojrzałem w avatar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach