Skocz do zawartości
Sylvek1986

duże spalanie, pomiary i dane z vaga

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie i tak, ale będzie się szybciej nagrzewał.

Gdzieś czytałem, że można sobie skorygować wskazania na liczniku - mozna ustawić żeby pokazywał nawet 0,4l/h. Tylko po co, jak realnie pali więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich...

Chciałem zapytać Was wszystkich jeśli chodzi o chwilowe spalanie, jak szybko u Was na zegarach zmienia się wartość chwilowego spalania? U mnie wartość ta zmienia się co ok 2-3 sekundy, a nie płynnie. Wygląda to tak jakby komputer pokładowy długo trawił informacje na temat jakie spalanie ma wyświetlić, zanim ją wyświetli.

A druga sprawa nie potrafię odczytać chwilowego spalania na postoju bo za każdym razem wyświetla się inna wartość. Jak np. dojeżdżam do świateł i hamuję silnikiem to wyświetla się 0.0, jak już dochodzi do samego zatrzymania, gdzie muszę wcisnąć sprzęgło żeby nie zgasł to pokaże się wartość np. 1,2 2,4 3,0 czasem 5,7 lub jak mu się podoba. A najciekawsze jest to, że jak za każdym razem zgaszę i odpalę silnik, to wartość chwilowego spalania jest inna. Nie wiem czy to normalne? I dziwię się, że Wy widzicie ile Wasze auta palą na postojach... Przecież za każdym razem jak auto stoi w miejscu na biegu jałowym to wartość chwilowego spalania powinna być ta sama.

Proszę o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego pewnie masz wersje z zielonymi zegarami a w tej wersji tak jest. ten sam problem mam ale to olewam :) Nowsze wersje z niebieskimi są dokładniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda co mówi kolega.

Miałem styczność z B5 z zielonymi zegarami i wszystkie tak dziwnie pokazywały.

Aktualnie w moim B5FL z niebieskimi zegarami spalanie jest dokładne. Po każdym odpaleniu czy reakcji na gaz jest zawsze od razu info o spalaniu chwilowym i to mi się bardzo podoba - nauczyłem się jeździć dynamicznie i zarazem ekonomicznie. Z początkowych 9,3l zszedłem do 7,5 po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu Was zmartwię!!!:565:właśnie mam wersje z niebieskimi zegarami (wszystko oryginalne)... No to teraz już w ogóle nic nie wiem:poddajesie??? A dodam jeszcze, że jak zapalę rano i chwilę czekam żeby samochód się rozgrzał, to mogę gazować do woli, a chwilowe spalanie ani drgnie... i jednego dnia pokazuje np. 7,5 innego dnia 6,5 innego dnia 8,0... Tak samo jak zatrzymam się na skrzyżowaniu i czekam na światło,to gazowanie nic nie zmienia w chwilowym spalaniu. Dopiero jak jadę, to wartości się zmieniają ale jak już wcześniej pisałem z wielkim opóźnieniem, skoki wskazań nie są płynne tylko co 2-3 sekundy. Co może być przyczyną?:dolamam:help

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może być stary sterownik :) ten z zielonych zegarów. Brat ma rok 2000 i działa jak należy :) A wartości przy zapalaniu biorą się z średniej. Czyli po zostawieniu samochodu ze średnią 7 to rano odpalając samochód będziesz zaczynał właśnie od 7 litrów. Tak u mnie jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie, a mianowicie na chwilowym spalaniu pokazuje mi 1,5 to nie wszystko od pewnego czasu mam problemy z odpalaniem, jeśli już się uda to z wydechu wydobywają się białe gryzące spaliny.W oczywisty sposób pierwsze co przyszło mi na myśl podłączenie vaga i sprawdzenie bloków pomiarowych i ewentualnych błędów, co mnie zastanowiło to synchronizacja w bloku 04 ostatnia pozycja (waha się w granicach -2,8 do -3,3 )wiem że powinien być jak najblizej 0-czy to może być przyczyną problemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że przy tak nieznacznym odchyl od normy to nie powinno mieć aż tak katastroficznego skutku.

 

Jak masz vaga to ja radze to poprawić ob np to z zapieczonym wtryskiem daje takie objawy jak opisujesz jak możesz to sprawdź w silniku czy nie masz błędu g 80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekta kąta synchronizacji do poprawy szybciutko!

Do tego sprawdzenie czujników temperatury, a później jak nie będzie lepiej pełne logi statyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany jak sprawdzic aktualne spalanie na VAg w ktora grupe trzeba wjsc ,Motor AVF

A tak przy okazji gdzie mozna znalesc kompletny spis blokow z opisem wskazan po polsku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grupa 015 - spalanie chwilowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pany jak sprawdzic aktualne spalanie na VAg w ktora grupe trzeba wjsc ,Motor AVF

A tak przy okazji gdzie mozna znalesc kompletny spis blokow z opisem wskazan po polsku

A tak przy okazji gdzie mozna znalesc kompletny spis blokow z opisem wskazan po polsku
Nie wiem czy coś takiego jest ale gdyby ktoś miał ja też poproszę robią powoli własne spisy ale zanim spisze wszystkie kanały to ..... :) i z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy coś takiego jest ale gdyby ktoś miał ja też poproszę robią powoli własne spisy ale zanim spisze wszystkie kanały to ..... i z góry dziękuję
Jest na forum master tuning.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, stałem się posiadaczem własnego VAGA z kabelkiem ale nie za bardzo wiem o co w niektórych blokach pomiarowych chodzi. Zrobiłem dziś pierwsze podłączenie i sprawdzałem wartości we wszystkich blokach. Tam gdzie są obroty albo temperatura cieczy chłodzącej to jest jasne dla mnie ale reszta gdzie są same cyferki, to za ch.....ę nie mogę rozgryźć. Na próbę zrobiłem dziesięć zrzutów ekranu pracy WAGA na wolnych obrotach pracy mojego Paska. Dodam, ze pali mi za dużo (turbo całe po regeneracji) wymieniony czujnik temp. płynu chłodzącego, zawory n75 i n18 są sprawne. i nie wiem co gdzie jest źle... Błędów nie ma. Proszę o pomoc. Może ktoś ma opis co w danym bloku pomiarowym jest od czego, a może gdzieś jest jakiś post ale ja nie znalazłem. Jeśli wybrałem złe miejsce na taki problem to z góry przepraszam, możecie mnie skrzyczeć:hehe

Blok 01.jpg

Blok 02.jpg

Blok 03.jpg

Blok 04.jpg

Blok 05.jpg

Blok 06.jpg

Blok 07.jpg

Blok 08.jpg

Blok 09.jpg

Blok 010.jpg

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest na forum master tuning.

 

Kolego a może jakiś link byś podrzucił ?

 

---------- Post added at 13:29 ---------- Previous post was at 13:27 ----------

 

Witam, stałem się posiadaczem własnego VAGA z kabelkiem ale nie za bardzo wiem o co w niektórych blokach pomiarowych chodzi. Zrobiłem dziś pierwsze podłączenie i sprawdzałem wartości we wszystkich blokach. Tam gdzie są obroty albo temperatura cieczy chłodzącej to jest jasne dla mnie ale reszta gdzie są same cyferki, to za ch.....ę nie mogę rozgryźć. Na próbę zrobiłem dziesięć zrzutów ekranu pracy WAGA na wolnych obrotach pracy mojego Paska. Dodam, ze pali mi za dużo (turbo całe po regeneracji) wymieniony czujnik temp. płynu chłodzącego, zawory n75 i n18 są sprawne. i nie wiem co gdzie jest źle... Błędów nie ma. Proszę o pomoc. Może ktoś ma opis co w danym bloku pomiarowym jest od czego, a może gdzieś jest jakiś post ale ja nie znalazłem. Jeśli wybrałem złe miejsce na taki problem to z góry przepraszam, możecie mnie skrzyczeć

 

Masz Polski vag pewnie jeszcze wersię 4.9 :) wybacz też kiedyś tego używałem ale to ... byle co. to taka bardziej zabawka niż coś czym można cokolwiek zrobić może pomijając odczyt błędów i skąpy odczyt bloków ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego możesz mnie uważać za niedouczonego w obsłudze wyszukiwarki ale gdybyś mógł podrzucić konkretny link będę zobowiązany bo to szukam ale nie znalazłem postu na którym byłyby wszystkie bloki wraz z numerami i opisem co mierzą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

YY nie wiem gdzie to teraz tam siedzi, bo widze ze chyba sie dzialy pozmienialy. Napisz do Masters-a z tamtego forum, moze cie nakieruje bo sam to wsadzal. Wiem ze byly pokazane tablice w oddzielnych tematach dla pompowtryskow i dla silnikow z pompa wtryskowa.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności