kroolpaw Zgłoś #221 Napisano 19 Kwietnia 2010 Zobacz jak powinny wyglądać poprawne logi: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=76878 No tak, dzięki za pomoc ale tam jest silnik 90 koni a ja mam 110. Po drugie patrząc na te logi kompletnie nie wiem o co chodzi, tzn. widzę nagłówki, które mówią o obrotach, ciśnieniu itd. ale jestem zielony jak trawa na wiosnę.I jak zrobić u siebie logi żeby wam pokazać? Pomóżcie koledzy mi wieśniakowi... ---------- Post added at 13:09 ---------- Previous post was at 13:07 ---------- Kolego a może jakiś link byś podrzucił ? ---------- Post added at 13:29 ---------- Previous post was at 13:27 ---------- Masz Polski vag pewnie jeszcze wersię 4.9 wybacz też kiedyś tego używałem ale to ... byle co. to taka bardziej zabawka niż coś czym można cokolwiek zrobić może pomijając odczyt błędów i skąpy odczyt bloków No dobra, to w takim razie jaki program zastosować jeśli ten VAG jest do kitu? ---------- Post added at 13:21 ---------- Previous post was at 13:09 ---------- Co może być przyczyną dużego spalania? Mam ten problem od ok roku, nie wiem co może być? Jak już wcześniej pisałem nie mam żadnych błędów, turbo po regeneracji, czujnik temp do ECU nowy z VW, termostat nowy na VAG-u pokazuje 92 st, a pali jak smok. Wlałem 13,5litra i zrobiłem po mieście z małą traską 145 km:diablica. Zauważyłem tylko, że jak na postoju mu raptownie depnę na maxa na chwilę, to z rury nie ma nic, zero dymu- normalnie ekologiczny samochód. Sprawdzałem dwa inne paski z takim samym silnikiem to po takim depnięciu na moment pokazuje się chmurka czarnego dymu (objaw w/g mnie i większości mechaników normalny) Dawkę sprawdzało mi chyba ze czterech różnych ludzi na swoich kompach i mówią, że ok. Chciałem katalizator wywalić ale po wyjęciu mechanik powiedział, że nie ma sensu. Katalizator jest czysty, suchy, ładnie wypalony i swobodnie powietrze przelatuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #222 Napisano 19 Kwietnia 2010 Umów się z kimś z twojej okolicy i odpowiednio zróbcie logi dynamiczne i statyczne. Potem wystarczy wrzucić na forum, jak kolega nie pomoże z ich oceną i będziesz wszystko wiedział. Skoro nie puszcza dymka to może przepływka obcina dawkę, ale nie ma co wróżyć z fusów i narażać na koszta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszek-1234- Zgłoś #223 Napisano 19 Kwietnia 2010 No dobra, to w takim razie jaki program zastosować jeśli ten VAG jest do kitu?vads lub vag com bo z pełnym szacunkiem na początku też miałem ten polski vag i to raczej amatorszczyzna bo jest bardzo ograniczony w funkcjonalności ---------- Post added at 16:28 ---------- Previous post was at 16:23 ---------- Co może być przyczyną dużego spalania? Mam ten problem od ok roku, nie wiem co może być? Jak już wcześniej pisałem nie mam żadnych błędów, turbo po regeneracji, czujnik temp do ECU nowy z VW, termostat nowy na VAG-u pokazuje 92 st, a pali jak smok. Wlałem 13,5litra i zrobiłem po mieście z małą traską 145 km Dla mnie o kąt synchronizacji wtrysku masz walnięty i to zdrowo Jak już wcześniej pisałem nie mam żadnych błędów, Oczywiście sprawdzałeś Polskim vagiem czyli nie jesteś w stanie tego stwierdzić bo on pokazuje tylko 70% wszystkich sterowników auta czyli poprostu wszystkich nie odczytałeś sam byłem zdziwiony gdy się o tym dowiedziałem ale tak naprawdę jest. ale i tak nie stawiam na błędy tylko na kąt Synchronizacji bo jak pisałeś że było coś robione to może ktoś ci ruszył rozrząd lub może go wymieniałeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #224 Napisano 19 Kwietnia 2010 Jeszcze rok temu do 120km/h srednio wychodzilo mi 5.5l, teraz ponad 6l. Nastalo lato i spalanie spadlo. Znowu wynik 5,5 osiagalny . Czyli jakis czujnik szwankuje. ---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 18:29 ---------- termostat nowy na VAG-u pokazuje 92 st W jednej grupie. A w drugiej grupie ta wartosc pokrywa sie? Czujnik G6/62. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #225 Napisano 20 Kwietnia 2010 Nastalo lato i spalanie spadlo. Znowu wynik 5,5 osiagalny . Czyli jakis czujnik szwankuje. ---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 18:29 ---------- W jednej grupie. A w drugiej grupie ta wartosc pokrywa sie? Czujnik G6/62. Tak, w każdej grupie gdzie występuje temp. cieczy chłodzącej jest ta sama temperatura. ---------- Post added at 07:38 ---------- Previous post was at 07:26 ---------- vads lub vag com bo z pełnym szacunkiem na początku też miałem ten polski vag i to raczej amatorszczyzna bo jest bardzo ograniczony w funkcjonalności ---------- Post added at 16:28 ---------- Previous post was at 16:23 ---------- Dla mnie o kąt synchronizacji wtrysku masz walnięty i to zdrowo Oczywiście sprawdzałeś Polskim vagiem czyli nie jesteś w stanie tego stwierdzić bo on pokazuje tylko 70% wszystkich sterowników auta czyli poprostu wszystkich nie odczytałeś sam byłem zdziwiony gdy się o tym dowiedziałem ale tak naprawdę jest. ale i tak nie stawiam na błędy tylko na kąt Synchronizacji bo jak pisałeś że było coś robione to może ktoś ci ruszył rozrząd lub może go wymieniałeś ? Czyli rozumiem, że nie Polski VAG tylko VAG COM muszę sobie w laptopie zainstalować... Co do konta synchronizacji to czytałem tu na forum coś o tym. Z tym, że u mnie na kole rozrządu nie ma trzech śrub i jedna centralna tylko jest właśnie jedna centralna i nic więcej, więc może być ciężko przestawić ten kąt. Jeśli dobrze kojarzę to informacje na temat kąta synchronizacji pokazuje chyba grupa 4 blok 4, jeśli się mylę to proszę o podpowiedź. W tym bloku w grupie czwartej pokazuje mi wartość 3, a chyba najlepiej jest jak pokazuje zero... Tylko jeśli chodzi o duże spalanie to nie zrobiło się to przez jakąś wymianę, np. rozrządu. Owszem rozrząd był wymieniany ale było wszystko ok. Dopiero jak wymieniłem gumową rurkę łączącą EGR z IC bo pękła, to po pewnym czasie zauważyłem, że więcej pali i do dzisiaj szukam przyczyny. Myślę z kim tu z okolicy zrobić logi??? ---------- Post added at 08:03 ---------- Previous post was at 07:38 ---------- Wczoraj sprawdzałem miernikiem wszystkie urządzenia i czujniki współpracujące z ECU i natrafiłem na dwie nieprawidłowości. Mam program INFOTECH i z tamtąd wydrukowałem sobie co jakim prądem powinno być zasilane i jaką mieć oporność... I tak: Czujnik temp. i ciśnienia w kol ssącym-ok Czujnik na wtryskiwaczu (popularnie elektryczny wtrysk)- ok Czujnik czasu wtrysku w pompie- ok Zawór turbiny i EGR- ok Czujnik temp. paliwa w pompie- ok We wtyczce od przepływomierza na pinie 5 po włączeniu zapłonu ECU powinien dawać przejście do masy u mnie nie ma!!!! We wtyczce prowadzącej do pompy na pinie 4 po włączeniu zapłonu ECU powinien dawać 5V, a u mnie nie ma nic!!!! Czyżby coś z komputerem? Wypiąłem kości z ECU i sprawdziłem kable z ECU do przepływki i z ECU-pompy i przejście jest dobre.Chyba drugi ECU trzeba podstawić.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #226 Napisano 20 Kwietnia 2010 Coś mi się zdaje, że masz tam zwykłą VP, a nie PD, więc korektę kąta wtrysku ustawiasz przestawiając całą pompę w kanale 000BS. W VP nie ustawiasz kąta synchronizacji!!! Sorry, ale nie rzuciło mi się w oczy jaki masz silnik, stąd moje ogólne uwagi. Resztę czujników sprawdzisz VAG COMem i nie wydaje mi się, żeby ktoś miał jeszcze cierpliwość powtarzać ci że ten Polski VAG masz wyrzucić do śmietnika! Diagnoza miernikiem dopiero po wykryciu błędu VAGiem!!! PZdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #227 Napisano 20 Kwietnia 2010 Coś mi się zdaje, że masz tam zwykłą VP, a nie PD, więc korektę kąta wtrysku ustawiasz przestawiając całą pompę w kanale 000BS.W VP nie ustawiasz kąta synchronizacji!!! Sorry, ale nie rzuciło mi się w oczy jaki masz silnik, stąd moje ogólne uwagi. Resztę czujników sprawdzisz VAG COMem i nie wydaje mi się, żeby ktoś miał jeszcze cierpliwość powtarzać ci że ten Polski VAG masz wyrzucić do śmietnika! Diagnoza miernikiem dopiero po wykryciu błędu VAGiem!!! PZdr Tak, tak te silniki w tych latach nie były na pompo-wtryskach tylko na zwykłej pompie, a przynajmniej mój staruszek-Pasek ma taki system wtrysku. Czyli korektę kąta z takim wtryskiem zrobię tylko pompą-rozumiem....(mądrego i dobrze posłuchać). A co do VAGA-COM to już instaluję wersję 208.1 bo jest po polsku. Mam interfejs na USB i wersja 409.1 nie widzi mojego interfejsu i jest tylko po angielsku (mimo zamiany w portach COM) Dzięki za podpowiedź i będę dawał znaki jak coś mi jeszcze wyjdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #228 Napisano 21 Kwietnia 2010 (edytowane) Właśnie zrobiłem pomiary bloków VAG-COM-em i wyszły mi takie wartości. Jeśli macie chwilę to zerknijcie gdzie jest coś nie tak... Z góry dziękuję... I nie sugerujcie się temperaturą bo gdy kończyłem cała zabawę z laptopem to jeszcze raz sprawdziłem i pokazywało 90,2 st. Edytowane 21 Kwietnia 2010 przez kroolpaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #229 Napisano 21 Kwietnia 2010 Chłopie - ręce opadają! Czy nie czytasz innych postów. Ciężko spojrzeć, jak koledzy logują bloki? Po grzyba wstawiasz zdjęcia zrzutu z ekranu? Masz do tego przycisk LOG w swoim vagu i logujesz wszystko przez minimum 20sekund każdy blok osobno. Obrabiasz w excelu i wrzucasz na forum. Do tego niepotrzebnie tyle kanałów zlogowałeś i całkowity brak dynamicznych. Na podstawie twoich zdjęć nie ma co się wypowiadać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #230 Napisano 22 Kwietnia 2010 Witam chłopaki, tak mi się wydaje ze moja V6 za dużo pali, szczególnie na luzie (P) lub po prostu jak stoję z hamulcem (automat) potrafi pokazać nawet 30L/100km i średnia wtedy strasznie leci do góry, także jak mam 15l/100 km w miescie spalanie to jest dobrze. Nie znam się za bardzo, nie wiem czy mam tą jakąś pompę czy nie. Co powinienem zlogować, co może mieć wpływ na spalanie? Najlepiej logi statyczne bo dynamicznych nie mam z kim zrobić. A może znacie kogoś z okolic żywca/bielska, kto zajmuje się tym, ponieważ ja nie bardzo to ogarniam. Z tego co wiem rozrząd wymieniał niezbyt kumaty mechanik, może coś źle ustawił, nie mam pojęcia, chciałbym to sprawdzić, lub chciałbym aby mi sprawdził to jakiś fachowiec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszek-1234- Zgłoś #231 Napisano 22 Kwietnia 2010 w twoim silniku 15 to fakt trochę dużo ale bez przesady ;p v6 musi jeść ! zależy co masz namyśli mówiąc 15 l na 100 po mieście jak jeździsz 5 km to spalanie może takie być ale jeśli robisz więcej to +/- 9 l na setkę powinno ci stykać na twoim miejscu sprawdził bym czujnik temp g2 ale jeśli to masz vag ci o tym powinien powiedzieć lub zobacz na kąt synchronizacji czy w ogóle możesz takie coś zmienić jeśli możesz to na kole od rozrządu powinieneś mieć 1 śrubę centralnie i 3 dodatkowe jeśli nie masz tych 3 to nie możesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #232 Napisano 22 Kwietnia 2010 Fakt stoję trochę w korkach, ale, żeby spalał na postoju 20-40l/100km (niestety nie pokazuje w litrach na godzinę bo to przed liftem). Jak ruszam z jedynki to sie nie dziwie jak zobaczę kosmiczną wartość, ale żeby na postoju? Przecież jak go mam na (P) to jakichś większych oporów nie powinien mieć, skąd takie spalanie... A możesz mi powiedzieć które to są bloki, żeby to sprawdzić w VAG-u 311.2-n? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszek-1234- Zgłoś #233 Napisano 22 Kwietnia 2010 w tym vagu nie wiem dokładnie ale sprawdź blok 004 grupa 4 powinno być od -3 do 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #234 Napisano 22 Kwietnia 2010 (edytowane) Sprawdzilem kat wtrysku tak jak chlopaki zalecili tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235&postdays=0&postorder=asc&highlight=ustawienie+k%B1ta+wtrysku&start=0&sid=01c864a2b8426fa43ffee18f13e146d6 Wg tego dane dla mojego silnika są prawidłowe: http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_6_Zylinder_VE.html PS. Zrobiłem też jak pisałeś "blok 004 grupa 4 powinno być od -3 do 3" (screen na samym dole), ale albo to nie to albo coś źle zrobiłem. Jakieś inne pomysły? dodam że na zagrzanym silniku chwilowe jest na przyzwoitym 10-12L/100km, na zimnym i nawet jak dochodzi do 90'C jest na luzie od 20-40l/100km Edytowane 22 Kwietnia 2010 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszek-1234- Zgłoś #235 Napisano 22 Kwietnia 2010 Zrobiłeś dobrze ale tak jak wspominałem nie masz regulacji ale jeśli tak się sprawy mają to sprawdź podczas jazdy jak zachowuje się czujnik temp g2 i g62 o ile się nie myle jest to w bloku 007 ale może się mylę w każdym razie gdzieś to na forum jest jeśli nie znajdziesz napisz a ja poszukam. Według mnie masz zepsuty ten czujnik i porostu komp myśli że jest zimny podaje więcej paliwa na rozgrzanie a powinien dawać mniej bo tak naprawdę jest ciepły Sprawdź przy rozgrzanym silniku wartości z tych czujek powinny się pokrywać jeśli nie czujnik do wymiany koszt jakieś 40 zł bo ostatnio koledze wymieniałem miał podobne objawy tylko u niego g 62 był dobry a g2 zepsuty a u ciebie chyba jest odwrotnie Najlepiej weź kogoś i sprawdź podczas jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #236 Napisano 22 Kwietnia 2010 Chłopie - ręce opadają Na podstawie twoich zdjęć nie ma co się wypowiadać... Sorki.... jestem początkujący:wstyd Jasne, jutro nacisnę guzik LOG. Dzięki za podpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #237 Napisano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) tylko u niego g 62 był dobry a g2 zepsuty a u ciebie chyba jest odwrotnie Z tego co wiem G2 i G62 są ze sobą zintegorwane, tak na forumie piszą, czyli defakto to chyba jedna kostka z dwoma czujnikami.... Zrobiłem dziś te wykresy jak mówiłeś, i co ty na to? Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszek-1234- Zgłoś #238 Napisano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Co ja na to ? a ja na to jak na lato Ma się rozumieć że czerwona to g 62 a niebieski g 2 ? ale jeśli tak to niech się wypowiedzą jeszcze inni ale masz silnik niedogrzany zawsze wiec to spalanie jest realne bo podaje większe dawki paliwa aby go nie zepsuć standardowa procedura przy zimnym silniku Ale powiem ci że dalej nie będę ci radził bo musiał bym sam patrzeć w vaga i myśleć bo teraz nie wiadomo czy masz czujnik zepsuty na to stawiam czy jest inna przyczyna z tego co się orientuję to wartości powinny się w 90% pokrywać ale poczekaj może ktoś jeszcze zajrzy na wątek w wtedy podejmiemy decyzję pS na którym bloku dokładnie sprawdzałeś na 007 ? czy innym to sprawdzę i ci napisze bo mam kolegę z tym silnikiem co ty pali mi ok 9 ale on robi trasy Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez tomaszek-1234- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #239 Napisano 23 Kwietnia 2010 Wiesz co tak na prawdę to nie wiem, bo ja dokonałem tylko pomiaru 01-Engine: 007 i tam zlogowało dwie temperatury, która jest która to nie wiem... i chyba to źle zrobiłem, chyba powinienem był to zrobić jak tu jest opisane: http://www.a4club.eu/index.php?topic=5705.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #240 Napisano 23 Kwietnia 2010 tego co wiem G2 i G62 są ze sobą zintegorwane, tak na forumie piszą, czyli defakto to chyba jedna kostka z dwoma czujnikami.... Zrobiłem dziś te wykresy jak mówiłeś, i co ty na to? Jak jednoczesnie zrobiles pomiary 2 czujnikow w dwoch roznych grupach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach